View Full Version : Norge rundt
Til uken legger jeg ut på en skikkelig rundtur i Norge... På litt over to døgn skal jeg fly Oslo-Stavanger-Bergen-Trondheim-Bodø-Oslo...og takket være Victor blir det null bonus og/eller frekvens opptjening...
Da får du vel prøvd flere av 737 versjonene til SK, fint om du skriver en liten sammenlignings rapport på setekomforten!
God idè...det skal bli SeatingReport fra denne turen...
Desk pilot
18-02-2007, 14:35
Vær forberedt på slitte trekk samt skjeve og skakke sitteputer i -683 og -783 maskinene.
Ex-Braathensmaskinene ser ut til å tåle slitasjen bedre, selv om de også er preget av daglig bruk.
...fløy hjem med en -883 på fredag og der var setet helt fint - ikke noen stor forskjell fra -500 til SVg dagen før.
Desk pilot
18-02-2007, 16:16
Korriger meg gjerne dersom jeg tar feil. Men nå får du sjansen til å skaffe litt statistikk til påstandene mine! ;)
Jepp... det blir nok 737`er neste uke... Må nesten til TLS på blå resept etter disse turene...:D
Synes setene ombord hos SAS Braathens varierer veldig....noen ganger virker det som om setene er langt smalere (plastikkrygg på baksiden), mens det er "tøyrygg" på baksiden lenger fram i kabinen...
Endelig fremme... Pushet 5 minutter før tidtabell i dag tidlig - satt på en 2-seter på en SAS 737 - veldig behagelig. Myke og gode seter... Videre til Trondheim via Bergen var det en Braathens -500 med litt hardere seter men også de gode... MEN!!! Innflyvningen til TRD er noe av det friskeste jeg har vært med på...tror vi ristet og datt alle veier - men ikke så galt at jeg ikke har svettet bort en 5-6 kilo...;)
Originally posted by EB
- satt på en 2-seter på en SAS 737 - veldig behagelig.
...er vel som oftest behagelig å sitte på en 2-seter i de fleste B737...betyr jo god plass ;)
Jepp... Absolutt å anbefale...2A is my seat!!!
Bizflyer
21-02-2007, 23:48
Mener du 2-seter eller rad 2?
Meg bekjent er BUSKs 737'ere i konfig 3-3???
BF:cool2
Finnes det noen tilgjengelig seatmap over SAS sine fly (bortsett fra 330 og 340 på seatguru)?
sail4fun
22-02-2007, 06:50
Originally posted by Bizflyer
Mener du 2-seter eller rad 2?
Meg bekjent er BUSKs 737'ere i konfig 3-3???
BF:cool2
Euro config med WSG settes vel opp til 2+3 foran gardina.
Tja.. Det er 2+3 på de første 4-5 radene - gardinen kom et godt stykke bak dette!
Desk pilot
22-02-2007, 13:48
Værnes er kjent for turbulens når man har innflygning vestfra (inn Trondheimsfjorden). Med ekstra vind, slik det er nå, kan jeg tenke meg at det ble ekstra humpete!
Ikke mye bedre da vi dro fra TRD med nok en -500 dagen etter... Ristet og humpet et godt stykke nordover...og ikke minst under landing i Bodø. Kaffen fordelte jeg utover klærene mine...men man har da kort så nye kunne kjøpes i Bodø - om de bare hadde hørt om menn som hadde lengre ben enn størrelse 32...
Av setene vant SAS den første dagen... 2 seteren var veldig behagelig og mye bedre enn de vanlige 3-setere... Nummer 2 på listen ble dagens SAS Braathens maskin - også her på rad 2 men nå på en tre-seter. Nakkeputen/støtten på SAS sitt sete er det som i størst grad skiller på opplevelsen kontra setene i -500 utgaven...
Noen som har erfaringer med setene og pitchen på -400 maskinene? Skal snart til Madrid i C og er overrasket over at det er en -400 som er satt opp.
Der er vel midtsetet i allefall resevert...:clap
Originally posted by Hurum
Synes setene ombord hos SAS Braathens varierer veldig....noen ganger virker det som om setene er langt smalere (plastikkrygg på baksiden), mens det er "tøyrygg" på baksiden lenger fram i kabinen...
Stemmer nok det, søk på interiørbilder av SAS 737 på a.net,så oppdager du fort at det finnes to varianter av setene. Tidligere hadde de de beste setene i hele kabinen, men nå er Y-setene av en billigere variant (plastryggen) uten at jeg egentlig kan påstå at jeg har merket noen forskjell på komforten.
Originally posted by LCH
Originally posted by Hurum
Stemmer nok det, søk på interiørbilder av SAS 737 på a.net,så oppdager du fort at det finnes to varianter av setene. Tidligere hadde de de beste setene i hele kabinen, men nå er Y-setene av en billigere variant (plastryggen) uten at jeg egentlig kan påstå at jeg har merket noen forskjell på komforten.
Forstod ikke helt vitsen med å ha 2 ulike setetyper ombord når setekonfigurasjonen var lik og flyene brukes hovedsaklig til flyvninger hvor en har en klasse ombord.
Da har man vel valgmuligheter i fremtiden...
Originally posted by EB
Da har man vel valgmuligheter i fremtiden...
I forhold til hva? Setene var jo like store....og stod like trangt/tett i hele flyet....og divideren måtte jo blitt lite fleksibel om setene skal være avgjørende for klasseinndelingen på såpass små fly.
Det er nok en grunn til dette skal du se...
ja selvsagt er det en grunn...ellers så hadde det ikek vært slik.....