Log in

View Full Version : Den leeengste veien hjem...

EB
16-02-2007, 17:57
Da vi fredagsglade og fornøyde prøvde å sjekke inn på Sola 10.00 i dag morges for 11:00 flyet til Oslo fikk vi beskjed om å kontakte SAS Braathens billettkontor...ikke rart for det fantes ingen bestilling!!!

Klokken 11 en fredag er jo ikke det akkurat noe å få panikk over...men det skjønte vi snart at vi burde få. 1. dag av vinterferien gir smekkfulle fly og ingen plasser hos SAS Braathens eller Norwegian.

Da bestilte vi full pris billett fra Haugesund til Oslo 15:10, tok ut en Skoda Octavia (splitterny) hos Avis og satte kursen nordover... Gjennom to lange tunneller og så ut på bøljan...og det var bølger!!! Videre nordover med bil til Karmøy og lunsj på HAU - ikke stor forskejll fra et dårlig gatekjøkken. 2 avganger med 30 minutters mellomrom til Oslo...en B737-400 og en B737-800 som vi fikk plass på.

7 1/2 time tok turen fra SVG til OSL - ny rekord - i allefall for meg. Mandag får reisebyrået vårt en heftig ekstra regning...

Tommy777
16-02-2007, 19:10
En time kortere enn min flight rundt halve jordkloden i går ;)

LN-KGL
16-02-2007, 23:58
Nå må du EB slutte å klage på den fine kaféen med Sildajazz på HAU - du skulle sett den når den hadde Caravelle-navnet. Det var en riktig hån mot dette nydelige flyet, og malingen den hadde da - spy-galle-grønn.

Kaféen i dag er så bra så etter at de bygde gatene mellom de gamle utvendige vinduene og apronen. Nå har man nydelig utsikt til de som har kommet seg gjennom sikkerhetskontrollen og venter på å komme ombord i flyene - tidligere fikk jo man bare se ut på flyene.

Jeg vil si at verden går fremover ;)

EB
17-02-2007, 07:01
Man er tydligvis ikke godt vant i Haugesund...kaffeen minnet meg om den på båten noen timer tidligere...

LN-KGL
17-02-2007, 22:49
Kaffe på Rogalandsvis er i bøttevis når man først drikker den, helst skal den stå på varmen en time eller to for å få den rette zingen. Hvis man kan slurpe den fra tefatet sammen med godt rafinerte hybelkaker, så er det ekstratopp.

:lol:

EB
18-02-2007, 07:31
Godt du holder deg til andre manerer når vi treffes på Fly&Vin...;)

TG
19-02-2007, 23:18
EB, da har du i hvertfall fått opplevd de flotte veiene vi har her vest (fra kaien over fjorden og oppover). Så kan du tenke deg hvordan det er med rennedrev, løssnø og null i sikt, med lastebil:P

Men du fikk da i hvertfall mye flott natur?:)^_^

EB
20-02-2007, 05:44
JA!!! Absolutt - vi snakket om at turen måtte være utrolig flott midt på sommeren...:D

Hurum
20-02-2007, 14:36
Men hvorfor var det ingen bestilling i ugangspunktet?

EB
20-02-2007, 16:16
Reisebyrået hadde gjort en STOR feil...

learjet
21-02-2007, 08:49
Slike feil gjøres til tider har jeg oppdaget. Har hatt et par tilfeller med passasjerer som skal på tur og bookingen er slettet av reisebyrå tilsynelatende uten grunn.

Har også opplevd at amadeus ikke hadde overført bestillingen inn til selskapet. Fantes ingen spor hos selskapet men full historikk hos amadeus.
Og når passasjeren er et tvcrew og kjendis på vei på reportasjetur og flyet er fullt så blir det litt hektisk. Men det ordnet seg og de kom seg på tur.

EB
04-03-2007, 11:33
...og nå jobbes det med en kompensasjon til bedriften!

Hurum
05-03-2007, 13:51
Blir nok oppgradering i ett år framover på alle reisende ved bestilling via reisebyrået :p

EB
05-03-2007, 14:23
Nå har vel byrået utrolig liten innflytelse på flyselskapene...men ja takk tar gjerne de oppgraderinger som måtte tilbys på SK og DY sine innenriks ruter...

Hurum
05-03-2007, 17:53
Du ordner jo slikt utenom byråer vanligvis...;)

EB
05-03-2007, 18:14
Jepp...fortsetter nok med det...:D

Hurum
05-03-2007, 18:31
Så da er det jo okke som...;)

LN-KOG
05-03-2007, 20:29
Originally posted by Tommy777

En time kortere enn min flight rundt halve jordkloden i går ;)

Århundrets bløff? Her trenger vi litt mer belegg før vi vurderer å tro på dette... Concorde er pensjonert :cool:

LN-KOG
05-03-2007, 20:30
Originally posted by LN-KGL

Nå må du EB slutte å klage på den fine kaféen med Sildajazz på HAU - du skulle sett den når den hadde Caravelle-navnet. Det var en riktig hån mot dette nydelige flyet, og malingen den hadde da - spy-galle-grønn.

Kaféen i dag er så bra så etter at de bygde gatene mellom de gamle utvendige vinduene og apronen. Nå har man nydelig utsikt til de som har kommet seg gjennom sikkerhetskontrollen og venter på å komme ombord i flyene - tidligere fikk jo man bare se ut på flyene.

Jeg vil si at verden går fremover ;)

Kulinarisk ekspert? :cry: