PDA

View Full Version : TAM


MD11
16-02-2007, 09:47
God morgen fra TRD:D

Da er TAM i gang med MD11 og de er satt inn på GRU-CDG/GRU-MIA.

Her er'n for første gang på CDG:) Som forøvrig har hatt mye MD11 besøk fra RG.

TAM MD11 på CDG (http://www.airliners.net/open.file?id=1174661&size=L&width=1024&height=695& sok=JURER%20%20%28nvepensg_trarevp%20%3D%20%27ZpQb aaryy%20Qbhtynf%20ZQ-11%27%20BE%20nvepensg_trarevp%20%3D%20%27Obrvat%20 ZQ-11%27%29%20NAQ%20%28nveyvar%20YVXR%20%27GNZ%25%27% 20NAQ%20nveyvar%20ABG%20YVXR%20%27%25Gnzcn%25%27%2 0NAQ%20nveyvar%20ABG%20YVXR%20%27%25GNZR%25%27%20N AQ%20nveyvar%20ABG%20YVXR%20%27%25Znqntnfpne%25%27 %20NAQ%20nveyvar%20ABG%20YVXR%20%27%25Nve%25%27%20 NAQ%20nveyvar%20ABG%20YVXR%20%27%25Rkcerff%25%27%2 0NAQ%20nveyvar%20ABG%20YVXR%20%27%25Gnznyvx%25%27% 20NAQ%20nveyvar%20ABG%20YVXR%20%27%25Gnzcrerra%25% 27%20NAQ%20nveyvar%20ABG%20YVXR%20%27%25Gnzjbegu%2 5%27%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr =1)

Desk pilot
16-02-2007, 10:37
Opererer TAM MD11 til Miami også? Jeg synes å ha lest at disse skulle brukes utelukkende på flygninger til CDG og at Miami skulle betjenes med A320.

MD11
16-02-2007, 10:59
Originally posted by Desk pilot

Opererer TAM MD11 til Miami også? Jeg synes å ha lest at disse skulle brukes utelukkende på flygninger til CDG og at Miami skulle betjenes med A320.

De skal inn på MIA også. A320 ble brukt i mangel på widebody kapasitet.

EB
17-02-2007, 09:56
Herlig!!! Fy skam til Boeing som la ned produksjonen på denne også...

MD11
17-02-2007, 12:56
Originally posted by EB

Herlig!!! Fy skam til Boeing som la ned produksjonen på denne også...

De favoriserte sin egen B777 og valgte og stenge produksjonen av dette nydelige stykke fly:exclamati

Someone
17-02-2007, 13:11
Originally posted by MD11

Originally posted by EB

Herlig!!! Fy skam til Boeing som la ned produksjonen på denne også...

De favoriserte sin egen B777 og valgte og stenge produksjonen av dette nydelige stykke fly:exclamati

Og med tanke på at 777 har vært en kjempe suksess og er en bedre og mer moderne fly en MD-11 så er det ganske naturlig

EB
18-02-2007, 08:40
Når de la ned MD11 var vel ikke 777 en KJEMPE suksess...nå har jo ikke kundene det samme valget...

Someone
18-02-2007, 12:02
Originally posted by EB

Når de la ned MD11 var vel ikke 777 en KJEMPE suksess...nå har jo ikke kundene det samme valget...

Iforhold til MD-11 så var den det. Selv på den tiden MD-11 ble vedtatt lagt ned

MD11
18-02-2007, 12:40
Den første modellen av B777 var ingen knallsuksess for Boeing. Det var en av grunnene til at de la ned MD11 linjen, den var i direkte konkurranse med B777. Men når Boeing lanserte 777-200 ER og 300 ER ble maskinen en stor suksess med en fantastisk performance.

Kilder innen Boeing har dog i ettertid sagt at designen som MD11 bygger på hadde et vanvittig bra potensiale med B777 teknologi. Men slik ble det ikke.

EB
18-02-2007, 12:54
Lufthansa ville jo bestille MD11 - men Boeing sa nei... Bra kundebehandling...not!!! Ikke har de solgt en eneste 777 til LH heller...

Desk pilot
18-02-2007, 15:37
Vil dette si at Lufthansa furter? :huh:

EB
18-02-2007, 15:49
Tror ikke det...heldigvis finnes det jo europeiske busser!

brendas
18-02-2007, 16:42
Originally posted by EB

Tror ikke det...heldigvis finnes det jo europeiske busser!
Men det er nok ikke så mange busser som passer LHC sitt behov...

MD11
18-02-2007, 20:02
Originally posted by brendas

Originally posted by EB

Tror ikke det...heldigvis finnes det jo europeiske busser!
Men det er nok ikke så mange busser som passer LHC sitt behov...

Derfor støvsugde LH Cargo markedet for pax MD11 som ble konvertert til cargo samtidig som Boeing pøste ut B777.

EB
18-02-2007, 21:01
Men LHC ønsket å kjøpe ytterligere 12 MD11 - før produksjonen ble lagt ned - men det passet heller ikke så bra hos Boeing...:angry:

dc-8-63
18-02-2007, 21:07
Originally posted by MD11

Den første modellen av B777 var ingen knallsuksess for Boeing. Det var en av grunnene til at de la ned MD11 linjen, den var i direkte konkurranse med B777. Men når Boeing lanserte 777-200 ER og 300 ER ble maskinen en stor suksess med en fantastisk performance.

Kilder innen Boeing har dog i ettertid sagt at designen som MD11 bygger på hadde et vanvittig bra potensiale med B777 teknologi. Men slik ble det ikke.

Vel paa den tiden Boeing la ned MD-11 var 777 en kjempesuksess, det var kun 777A som ikke var noen kjempesuksess...

EB
18-02-2007, 21:08
Tja - se til bilfabrikkene. De opprettholder jo ofte flere modeller - som etter en stund konkurrerer med nye. Det kunne vel Boeing ha gjort også...eller ville de hele tiden stenge Long Beach?

FlightDeck
19-02-2007, 00:45
MD-11 er et nydelig og veldig bra langdistansefly! Veldig synd produksjonen ble stoppet. Hadde de oppgradert den med ny teknologi og forbedret innredning, hadde den klart blitt en konkurrent til 777...

Nå har jeg akkurat mottatt min niende MD-11-modell. Det er Garuda Indonesia MD-11 - en flytype de bare hadde i noen få år... Hadde faktisk glede av å fly dem på Frankfurt-Bangkok-Denpasar på 90-tallet. Selskapet er vel ikke å anbefale, men flyet er herlig!