View Full Version : Norwegian med nok en rute
fra www.norwegian.no
Norwegian åpner ny rute til Palma på Mallorca
- Over 200 ukentlige flygninger til middelhavsområdet i sommer
Norwegian åpner 12. mai en ny rute fra Oslo til Palma på Mallorca. Ruten vil gå opp til to ganger i uken.
- Med ruten til Palma befester Norwegian rollen som nordmenns førstevalg når ferien skal bestilles. I sommer vil Norwegian operere hele 36 ruter mellom Norge og Middelhavsområdet, med nesten 200 ukentlige flygninger. I tillegg har Norwegian nå attraktive tilbud på både hotell og leiebil samtidig som man bestiller flyreisen, sier Daniel Skjeldam, rutedirektør i Norwegian.
Palma
Palma er en flott shoppingby med handlegater hvor du finner alt du kan ønske deg. Restaurantilbudet overveldende, og det mallorkinske kjøkkenet er vel verdt å prøve! Tapas-restauranter med rimelige priser ligger på rekke og rad. Ellers byr denne evigunge middelhavsøya på 140 strender. Mange av disse er blant de flotteste i Europa. Ta også turen innom de små stedene som for eksempel Soller, Deja og Valdemossa.
Rutetabell
Torsdag* Lørdag
Oslo 06:40 15:20
Palma 10:30 19:10
Palma 11:10 20:00
Oslo 15:00 23:50
:clap
*I perioden 5. juli til 9. august
Prisene starter på 342 kroner, inkludert skatter og avgifter, og ruten vil ligge i salg fra og med fredag klokken 12.
litt-amatør
15-02-2007, 14:57
Og rutetidene ut fra Oslo om morgenen frister som vanlig... IKKE!!!:cry:
Edit: ved nærmere ettersyn gjaldt kommentaren min torsdagsavgangen! Her gjelder det å følge med!
Tror PMI kan være bra destinasjon for kapasitetsøkning for øvrig. Er vel ikke umulig at DY prøver å komme konkurrenter som snuser på samme destinasjon i forkjøpet!?:lightbulb
hmm jeg er ikke nødvendig vis enig i at en tidlig rute er lite fristende. Personlig foretrekker jeg helst å ankomme mitt feriested tidligst mulig slik at jeg kan få mest mulig ut av de dagene jeg faktisk har ferie. Sove kan jeg gjøre på flyet!
sail4fun
15-02-2007, 15:14
SK4691 går vel også Tor/Lør om jeg ikke husker feil
Selv synes jeg PMI er flott by, hele 12 år siden sist.:clap
Det jeg liker best er veldig tidlig ut på morgenen og sent hjem på hjemreisen ( som jeg skal ha med BA til uka ). Maks utnyttelse av tiden og minimalt utlegg til hotell.
Liker godt dette tilbudet, men uansett ikke aktuelt. Tors/lør betyr to eller fem dager. To for lite og fem for mye i den byen.
To hadde gått dersom grytidlig fly ut og sent hjem ...
Hadde de bare hatt tre+fire.........:exclamati
Hvis SK er på samme dager, kan man heller ikke kombinere enveisbilletter ??
Hvor mange nye destinasjoner har Norwegian lansert de siste årene egentlig? Det begynner å bli mange :D :clap
FlightDeck
15-02-2007, 16:39
En god nyhet - og et ganske trygt valg for Norwegian. Skal vel ikke være noe problem å fylle opp et fly to ganger i uken til Palma i perioden juli til begynnelsen av august. Norwegian så vel at de hadde litt ledig kapasitet. De utvider sikkert med flere avganger og lenger periode til neste år.
:clap
litt-amatør
15-02-2007, 17:41
Ikke enig at det beste er grytidlig ut og kjempesent hjem. =Fryktelig slitsomt altså! ;)
Dessuten hadde jo Dagbladet i går en liste over alle lavprisfly ut av Norge. Orket ikke lete etter alle destinasjonene de hadde glemt. Men stusset over at de bare tar med de selskapene journalisten ikke kan unngå å vite om. SAS, Norwegian, Sterling og Ryanair. Hvorfor SAS tas med og ikke utenlandske selskaper blir for meg et mysterium. Men la gå med deres definisjon; de kunne jo ha funnet ut/husket at Wizz Air flyr til Polen som skikkelig lavprisselskap, jet2.com flyr vel fra BGO som lavpris.
Men jeg så i hvert fall i farten at de hadde glemt London (!) over destinasjoner FR fløy til fra TRF. Artige disse journalistene som skriver om fly i avisene...:cool:
Storartet. Jeg er for konkuranse. Men må si meg litt enig i den torsdags avgangen. Litt i tidligeste laget. Men, jeg skal nå klare det for under 400,- en vei... Grattis til DY:hi2
Sterling flyr jo også til PMI....ingen codeshare mellom DY og NB på den....
Originally posted by litt-amatør
Og rutetidene ut fra Oslo om morgenen frister som vanlig... IKKE!!!:cry:
Helt uenig. Foretrekker alltid å reise ut tidlig fra Norge...uansett flyselskap. Reiser ne med charterselskaper er det alltid å foretrekke å reise med selskaper som har stasjonert fly i Norge..dermed ankommer en på et Ok tidspunkt, samt får returreise litt senere enn om flyet skulle startet i f.eks. PMI.
PMI er en bra destinasjon - som de sikkert kunne fly oftere til... Bra med nok en destinasjon som vil gi penger i kassa...:clap
AirbusTrond
16-02-2007, 14:09
Blir nok penger i kassa på Norwegian til Palma, ja....
Sjekket for moro skyld (lite å gjøre på jobben..) Norwegian til Palma, kun 600 på utreise i mai. Men i juni endrer dette seg. Alle lørdagsavgangene står med 1527 kr, returer samme måned er 1479 - t/r 3.000!
En rask sjekk på SAS på en helt tilfeldig valgt dag i juni - utreise torsdag 14. med retur søndag 17. - totalpris kr 2079,-
Tror jeg hadde valgt SAS. ^_^
Synes også avreise OSL 08.25 er mer behagelig. Og at returen går 19.55 er også utmerket. Med SAS altså!
Originally posted by litt-amatør
Dessuten hadde jo Dagbladet i går en liste over alle lavprisfly ut av Norge. Orket ikke lete etter alle destinasjonene de hadde glemt. Men stusset over at de bare tar med de selskapene journalisten ikke kan unngå å vite om. SAS, Norwegian, Sterling og Ryanair. Hvorfor SAS tas med og ikke utenlandske selskaper blir for meg et mysterium. Men la gå med deres definisjon; de kunne jo ha funnet ut/husket at Wizz Air flyr til Polen som skikkelig lavprisselskap, jet2.com flyr vel fra BGO som lavpris.
Men jeg så i hvert fall i farten at de hadde glemt London (!) over destinasjoner FR fløy til fra TRF. Artige disse journalistene som skriver om fly i avisene...:cool:
Dette skjønner ikke Dagbladet noen ting av, derav en reportasje som dekker halvparten av hva den burde..........
Originally posted by AirbusTero
Blir nok penger i kassa på Norwegian til Palma, ja....
Sjekket for moro skyld (lite å gjøre på jobben..) Norwegian til Palma, kun 600 på utreise i mai. Men i juni endrer dette seg. Alle lørdagsavgangene står med 1527 kr, returer samme måned er 1479 - t/r 3.000!
En rask sjekk på SAS på en helt tilfeldig valgt dag i juni - utreise torsdag 14. med retur søndag 17. - totalpris kr 2079,-
Tror jeg hadde valgt SAS. ^_^
Synes også avreise OSL 08.25 er mer behagelig. Og at returen går 19.55 er også utmerket. Med SAS altså!
Pussig...jeg får i alle fall opp 597,- på alle avganger i juni..begge veger akkurat nå....og i juli koster torsdagsavgangene 342,-kr...tror det lønner seg å søke flere ganger gitt ;)
Originally posted by EB
...og flere selskap!!!
Som alltid....
FlightDeck
18-02-2007, 19:00
Jaja, her har det vært frem og tilbake om hvem som liker å stå opp tidlig og ikke. Noen er A-mennesker, andre er B-mennesker. Flyene klarer de nok å fylle uansett.
Tror jeg også... Det har da aldri vært et problem å stå opp til en flyvning!!!!
ATC-flyradar
18-02-2007, 21:29
Mytravel flyr tirsdag - lørdager ved 07:00 tiden, det samme gjør en SAS maskin iallefall på lørdager. Har siden 1988 fløyet med Ving (Premiar- scanair - Mytravel - )nå blir det Thoma cook som erstatter Mytravel, men i fjor reiste jeg med Apollo (ving hadde ikke Alcudia Garden som valg) - da ble det SAS kl 07:00 samtidig med Mytravel Airbus.
Men tilbake til Norwegian, skulle ønsket utreise torsdag - hjem fra PMI ut på dagen mandager - så kunne man ha en langhelg i Palma eller rundt på øya med fruen, barn og barnebarn.
Kanskje man kan kjøpe enveisbillett oh kombinere med SAS eller Sterling osv.
Er Norwegian nå blitt større på Spania en SAS Braathens?