View Full Version : Nye fly?
Rossiyskie Avialinii
14-02-2007, 16:17
Noen som vet om det er noen norske selskaper som har tenkt å skaffe seg nye fly i nærmeste fremtid? Norwegian, widerøe, sas eller noe?
Norwegian annonserte jo i dag at flyflåten deres vil bestå av 24 fly i løpet av høsten...
Norwegians LN-KKB og LN-KKC er vel forholdsvis nye...
Rossiyskie Avialinii
14-02-2007, 16:27
Originally posted by Hurum
Norwegian annonserte jo i dag at flyflåten deres vil bestå av 24 fly i løpet av høsten...
Hvor mange er det nå da?
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio
Originally posted by Hurum
Norwegian annonserte jo i dag at flyflåten deres vil bestå av 24 fly i løpet av høsten...
Hvor mange er det nå da?
Er vel 22 i følge deres egne internettsider.....
Og SASBraathens skal vel få 2 737-700 til sommeren og i Q3 kommer det 2 319 til SAS DK
Lillingen
14-02-2007, 16:39
Det ble vel nevnt her tidligere at LN-NOB og LN-NOC er på tur snart. Når de kommer er Norwegian oppe i 24 maskiner. Det spørs om ikke Kjos finner ut at det er litt lite og henter inn flere i løpet av året;)
Rossiyskie Avialinii
14-02-2007, 16:39
Originally posted by Hurum
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio
Originally posted by Hurum
Norwegian annonserte jo i dag at flyflåten deres vil bestå av 24 fly i løpet av høsten...
Hvor mange er det nå da?
Er vel 22 i følge deres egne internettsider.....
Er det bare nye 737 dritt fly da eller??
Rossiyskie Avialinii
14-02-2007, 16:41
Originally posted by Someone
Og SASBraathens skal vel få 2 737-700 til sommeren og i Q3 kommer det 2 319 til SAS DK
Kan ikke sas norge kjøpe no mer enn drit fly då?
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio
Originally posted by Someone
Og SASBraathens skal vel få 2 737-700 til sommeren og i Q3 kommer det 2 319 til SAS DK
Kan ikke sas norge kjøpe no mer enn drit fly då?
SASBraathens flyr 737 (og F50) så nei, men ryktene sier winglets på de nye.
...og selv jeg som ikke er begeistret for 737 mener det IKKE er ett dritt fly
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio
Originally posted by Hurum
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio
Originally posted by Hurum
Norwegian annonserte jo i dag at flyflåten deres vil bestå av 24 fly i løpet av høsten...
Hvor mange er det nå da?
Er vel 22 i følge deres egne internettsider.....
Er det bare nye 737 dritt fly da eller??
Ikke helt sikker på hva du mener, men det er vel snakk om B737-300....og disse er vel umulig å få nye..så blir nok brukte fly, men mener å ha lest at dem er fra 1997.
Rossiyskie Avialinii
14-02-2007, 16:45
neida, ikke sånn, men når er jeg dritt lei v å nesten bare 737 og fokker 50 på bgo fra sas.
Fløtt til en annen by da, værre er det ikke.
Rossiyskie Avialinii
14-02-2007, 16:47
Originally posted by Lillingen
Det ble vel nevnt her tidligere at LN-NOB og LN-NOC er på tur snart. Når de kommer er Norwegian oppe i 24 maskiner. Det spørs om ikke Kjos finner ut at det er litt lite og henter inn flere i løpet av året;)
Norwegian kjøper bare de der 737.Kan ikke de prøve a320 eller embraer 170/190 eller noe?
Turbofan
14-02-2007, 16:48
Originally posted by Lillingen
Det ble vel nevnt her tidligere at LN-NOB og LN-NOC er på tur snart. Når de kommer er Norwegian oppe i 24 maskiner. Det spørs om ikke Kjos finner ut at det er litt lite og henter inn flere i løpet av året;)
Jeg har forstått det sånn at det begynner å bli svært vanskelig å oppdrive brukbare 737 classicer nå rundt om i verden. Så det spørs om ikke vi får se en NG i Norwegian i løpet av 07.
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio
Originally posted by Lillingen
Det ble vel nevnt her tidligere at LN-NOB og LN-NOC er på tur snart. Når de kommer er Norwegian oppe i 24 maskiner. Det spørs om ikke Kjos finner ut at det er litt lite og henter inn flere i løpet av året;)
Norwegian kjøper bare de der 737.Kan ikke de prøve a320 eller embraer 170/190 eller noe?
Å du mener andre flytyper og ikke fly....at Norwegian skal benytte flere flytyper tror jeg neppe kommer til å skje. Det måtte evt være om dem bestemmer seg for å skifte ut hele flåten og at dem i en kortere periode vil ha 2 flytyper i flyflåten.
Men er enig at norske flyplasser er kjedelige med utelukkende B737-fly. Skulle gjerne sett bla mer Airbus.
Rossiyskie Avialinii
14-02-2007, 16:49
Originally posted by Thomas
Fløtt til en annen by da, værre er det ikke.
Ikke alltid så morsom thomas. ta deg heller et nytt tørt knekkebrød du.
Rossiyskie Avialinii
14-02-2007, 16:50
Originally posted by Hurum
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio
Originally posted by Lillingen
Det ble vel nevnt her tidligere at LN-NOB og LN-NOC er på tur snart. Når de kommer er Norwegian oppe i 24 maskiner. Det spørs om ikke Kjos finner ut at det er litt lite og henter inn flere i løpet av året;)
Norwegian kjøper bare de der 737.Kan ikke de prøve a320 eller embraer 170/190 eller noe?
Å du mener andre flytyper og ikke fly....at Norwegian skal benytte flere flytyper tror jeg neppe kommer til å skje. Det måtte evt være om dem bestemmer seg for å skifte ut hele flåten og at dem i en kortere periode vil ha 2 flytyper i flyflåten.
Men er enig at norske flyplasser er kjedelige med utelukkende B737-fly. Skulle gjerne sett bla mer Airbus.
Da har du skjønt det.
Dag Viking
14-02-2007, 16:54
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio
Norwegian kjøper bare de der 737.Kan ikke de prøve a320 eller embraer 170/190 eller noe?
Et fly av hver hadde jo vært det stiligste...
E170
E175
E190
E195
MD-81
MD-87
MD90
DC9-21
DC9-31
DC9-41
DC9-51
732
733
734
735
736
73G
738
739
318
319
320
321
F70
F100
Men kanskje DY vil tjene penger og holder seg til en flytype?
Rossiyskie Avialinii
14-02-2007, 16:58
Originally posted by Dag Viking
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio
Norwegian kjøper bare de der 737.Kan ikke de prøve a320 eller embraer 170/190 eller noe?
Et fly av hver hadde jo vært det stiligste...
E170
E175
E190
E195
MD-81
MD-87
MD90
DC9-21
DC9-31
DC9-41
DC9-51
732
733
734
735
736
73G
738
739
318
319
320
321
F70
F100
Men kanskje DY vil tjene penger og holder seg til en flytype?
De burde tenke mer på spotterne!! Hehe
Originally posted by Dag Viking
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio
Norwegian kjøper bare de der 737.Kan ikke de prøve a320 eller embraer 170/190 eller noe?
Et fly av hver hadde jo vært det stiligste...
E170
E175
E190
E195
MD-81
MD-87
MD90
DC9-21
DC9-31
DC9-41
DC9-51
732
733
734
735
736
73G
738
739
318
319
320
321
F70
F100
Men kanskje DY vil tjene penger og holder seg til en flytype?
Trodde ved første øyekast at det var SAS sin flåteliste du hadde satt opp :colgate:
Jeg har hørt rykter om at de 2 neste flyene til DY kommer med winglets. Noen hørt det samme?
MountainDew
14-02-2007, 17:12
De vil vel trenge fly til de 3 planlagte destinasjonene i Tyrkia. Hvorfor sies det at 737-300 ikke har nok rekkevidde til Kanariøyene når Air Europa pleide å fly med 737-300 fra Skandinavia. Braathens brukte vel 500/400 på charter.
Turbofan
14-02-2007, 17:15
Originally posted by HMWK
Jeg har hørt rykter om at de 2 neste flyene til DY kommer med winglets. Noen hørt det samme?
I såfall så må de mod'es på før DY får de. For flyene de skal få, (NOB,NOC) er OK-FAN & OK-FUN. Og de er pr. dags dato uten winglets. Haddde vært jævla stilig da!
FlightDeck
14-02-2007, 17:17
Norwegian eier vel i dag to fly. Hva med de neste? Leie eller eie? Noen som vet?
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio
neida, ikke sånn, men når er jeg dritt lei v å nesten bare 737 og fokker 50 på bgo fra sas.
Det har seg da slik kjære venn,- at vi har en flyplass nær oss som heter Flesland.
Der er det både innenland -og utenlandstrafikk.
SAS Braathens /Norwegian og Widerøe er vel de som har flest ankomster/avganger her....
Da sier det seg selv at det blir endel Boeing 737-300/400/500/600 og 800 her.
Men hva er galt med Boeing da ? Ikke ett eneste er likt ! De har da forskjellig registrering alle sammen.... :rolleyes:
-Og jammen skal du spotte en stund skal du få bilder av alle som er LN- registrert....
-Og så "Fockerene" dine... De er da lekre som bare det ... haha ! :smile2
Nei,- du får være fornøyd med det du har, tenk på de som må reise langt for å kunne drive med hobbien sin !
helt enig
Hvis du er lei trafikken på din egen flyplass, så reise til LHR vel
Der er variasjonen STOOOOOOOR :lol:
Originally posted by fly1980
Norwegians LN-KKB og LN-KKC er vel forholdsvis nye...
LN-KKC c/n 25615 er bygget i 1993 og er vel aldersmessig midt på treet i Norwegian flåten.Det eldste flyet deres er vel i fra 1988 (LN-KKR) og det nyeste er bygget i 1998 (LN-KKY).
stefan78
14-02-2007, 17:55
Originally posted by G-COLE
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio
neida, ikke sånn, men når er jeg dritt lei v å nesten bare 737 og fokker 50 på bgo fra sas.
Det har seg da slik kjære venn,- at vi har en flyplass nær oss som heter Flesland.
Der er det både innenland -og utenlandstrafikk.
SAS Braathens /Norwegian og Widerøe er vel de som har flest ankomster/avganger her....
Da sier det seg selv at det blir endel Boeing 737-300/400/500/600 og 800 her.
Men hva er galt med Boeing da ? Ikke ett eneste er likt ! De har da forskjellig registrering alle sammen.... :rolleyes:
-Og jammen skal du spotte en stund skal du få bilder av alle som er LN- registrert....
-Og så "Fockerene" dine... De er da lekre som bare det ... haha ! :smile2
Nei,- du får være fornøyd med det du har, tenk på de som må reise langt for å kunne drive med hobbien sin !
Og det gjelder jo også stort sett hvor man befinner seg i Norge. Vi bor tross alt i et lite land. Personlig liker jeg CPH veldig godt :D
Og når jeg er ute og spotter tenker jeg mer på og få gode bilder, enn hva som kommer, selv om det alltid er gøy med noe nytt ^_^
Rossiyskie Avialinii
14-02-2007, 21:14
Originally posted by G-COLE
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio
neida, ikke sånn, men når er jeg dritt lei v å nesten bare 737 og fokker 50 på bgo fra sas.
Det har seg da slik kjære venn,- at vi har en flyplass nær oss som heter Flesland.
Der er det både innenland -og utenlandstrafikk.
SAS Braathens /Norwegian og Widerøe er vel de som har flest ankomster/avganger her....
Da sier det seg selv at det blir endel Boeing 737-300/400/500/600 og 800 her.
Men hva er galt med Boeing da ? Ikke ett eneste er likt ! De har da forskjellig registrering alle sammen.... :rolleyes:
-Og jammen skal du spotte en stund skal du få bilder av alle som er LN- registrert....
-Og så "Fockerene" dine... De er da lekre som bare det ... haha ! :smile2
Nei,- du får være fornøyd med det du har, tenk på de som må reise langt for å kunne drive med hobbien sin !
Neida, jeg har ikke noe imot boeing eller noe.. fint fly, men må innrømme at jeg er litt smålei av dem, men det er jo så klart mye bedre om sommeren, da er variasjonen mye større. Men har ikke sas Norge tenkt å kjøpe airbus eller embraer eller noe??
Håper hvertfall vi kan få winglets på noen av dem. Blir jo hvertfall bedre da.. hehe, men vi har jo heldigvis skunk.. koselige dyr (tror jeg)
Naa skal man heller ikke glemme at flaatevalg for det meste gjoeres med finansielle hensyn i tankene, ikke hva vi utenfor gjerdet synes er morsomt aa se paa ...... ;)
Det er tross alt business ...
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio
Men har ikke sas Norge tenkt å kjøpe airbus eller embraer eller noe??
Regner med at det er SAS Braathens du mener.De får levert to stk B737-700 med winglets i løpet av året.
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio
skunk..
Skunk?Mener du Lockheed Skunk Works?!?:question: :smile2 :wink
http://www.lockheedmartin.com/wms/findPage.do?dsp=fec&ci=16504&rsbci=15047&fti=0&ti= 0&sc=400
Rossiyskie Avialinii
15-02-2007, 14:00
nei, skunk er et dyr
Følgende fins i LT's postjournal i dag:
Dok.dato: 20082007
Fra: Norwegian Air Shuttle AS
Sak: LN-NOB - flytekniske forhold
Dok: LN-NOB - søknad om tildeling av 24-bits ICAO kode
Edit: tar med disse to også:
Dok.dato: 21082007
Fra: Norwegian Air Shuttle AS
Sak: Norwegian Air Shuttle - godkjenning av wet lease - European Aviation Air Charter - 26.08.2007
Dok: Norwegian Air Shuttle AS - søknad om innleie av European Aviation Air Center - Boeing B737-200 - G-CEAF
Dok.dato: 20082007
Fra: Vogt & Wiig AS
Sak: LN-KKE - Norwegian Air Shuttle - godkjenning av innleie for msn 27285
Dok: LN-KKE - Norwegian Air Shuttle - søknad om godkjenning av innleieavtale for MSN 27285
sirpjalle
24-08-2007, 13:16
Originally posted by GF1
Følgende fins i LT's postjournal i dag:
Dok.dato: 20082007
Fra: Norwegian Air Shuttle AS
Sak: LN-NOB - flytekniske forhold
Dok: LN-NOB - søknad om tildeling av 24-bits ICAO kode
Edit: tar med disse to også:
Dok.dato: 21082007
Fra: Norwegian Air Shuttle AS
Sak: Norwegian Air Shuttle - godkjenning av wet lease - European Aviation Air Charter - 26.08.2007
Dok: Norwegian Air Shuttle AS - søknad om innleie av European Aviation Air Center -
Boeing B737-200 - G-CEAF
Dok.dato: 20082007
Fra: Vogt & Wiig AS
Sak: LN-KKE - Norwegian Air Shuttle - godkjenning av innleie for msn 27285
Dok: LN-KKE - Norwegian Air Shuttle - søknad om godkjenning av innleieavtale for MSN 27285
Boeing B737-200 - G-CEAF - ser jeg riktig? 200 og ikke 300-serie?
sirpjalle
24-08-2007, 13:25
Noen som har tid og sted, kommer den i nærheten av SVG? Hadde vært kjekt å få den på minnebrikken.... :-p
Kun på søndag denne skal ut og fly ?
Når og hvor da ? -Sikle-sikle....
Den er gammel, opprinnelig levert Sabena som OO-SDD i juni 1974 !!:old :old :old
( 20919/358 )
Originally posted by Turbofan
Originally posted by HMWK
Jeg har hørt rykter om at de 2 neste flyene til DY kommer med winglets. Noen hørt det samme?
I såfall så må de mod'es på før DY får de. For flyene de skal få, (NOB,NOC) er OK-FAN & OK-FUN. Og de er pr. dags dato uten winglets. Haddde vært jævla stilig da!
KKW får vinglet's nå. Og det gjør den andre maskinen DY eier også... Så da blir det hvertfall 2 med Winglet's :)
Eldgammel traad og temaet diskuteres andre steder .. jeg stenger ..