View Full Version : Booking voeGol
Jeg og en kompist har sittet i hele kveld å booke på voegol.com men de krever en :CPF of Cardholder (only numbers - if available) for å fullføre kort transaksjonen.
Finner ikke noe om det som jeg blir klok på.
Noen som kan hjelpe?
Utflyttet
13-02-2007, 21:46
Mener de kansje CVC/CVC2-koden?
-A
hehe, nei så "smekk" er jeg da ikke.
Begynner å bli ganske frustrerende, for jeg finner ingen info om det. Har googlet og googlet!
Mulig det er personnummer i Brasil, for mitt norske funker ikke.
Eneste jeg finner ut er at det er drit mange andre som skriver om sin frustrasjon om samme ting på nettet.
Mener å ha lest ett sted at man ikke får bestilt billetter over nettet med GOL fra Norge(eller med ikke-Brasilianske kort)
Stemmer det, de aksepterer ikke norske kort.
Desk pilot
15-02-2007, 16:21
CPF (Cadastro de Pessoas Fisicas) kan sammenlignes med norsk personnummer. Tror du kan betale over nettet med American Express-kort. Gol aksepterer ikke Visa/MasterCard utstedt utenfor Brasil.
Dersom du vil bestille på forhånd kan du ringe dem fra Norge og gjøre en reservasjon. De vil holde på reservasjonen i 4-5 dager (NB! Telemor tar 5 NOK minuttet eller deromkring).
jupp takker. fi fant ut av det i natt ved at vi fant på nettet at AmEx funka. Forsøkte med alt annet. Master, Diners og utallige VISA kort. Så der fikk du den EB;) bare AmEX som funker!
slowandsilly
16-02-2007, 11:03
...
voeGOL har merkelige rutiner mht til kredittkort. Selv ikke i Brasil tar de "normale" kredittkort. Fikk oppleve dette i Rio hvor de kun ville ha cash eller AmEx. Vær også oppmerksom på at de er restrektive med å selge enveisbilletter til "utlendinger" inn til andre land, f.eks. Argentina. I mitt tilfelle måtte jeg ta en lang diskusjon med stasjonssjefen og fremvise diverse returbilletter til Europa før de ville selge meg en enveisbillett til BA (EZE).
Når det er sagt fungerer Gol bra. God service ombord og faktisk gratis servering. Og flyene er nye og fine.
god tur...