PDA

View Full Version : Rå Video.


Airbus 330
05-02-2007, 21:39
Denne ligger ute på Airliners.net.
Snakk om Takeoff (http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/3239778/) da gitt.:clap


Airbus 330. :smile2

Som liker 757 mer og mer..... :wink

MartinL
05-02-2007, 22:05
hmmmmmm har Reykjavik to flyplasser? for dette kan da ikke være Keflavik. Isåfall nytt for meg. Hvem flyr hit?

Rå Video. Ikke mange meterene før airborne der....

HMWK
05-02-2007, 22:08
757 er et majestetisk fly og spesielt med winglets! Synd at produksjonen av det er stoppet.

brendas
05-02-2007, 22:14
Originally posted by MartinL
hmmmmmm har Reykjavik to flyplasser? for dette kan da ikke være Keflavik. Isåfall nytt for meg. Hvem flyr hit?
Jada, det er en flyplass rett utenfor sentrum, vil anta at det var byens "internasjonale" lufthavn før Keflavik.

Denne videoen viser tydelig hvorfor jeg er fan av denne raketten :)

MartinL
05-02-2007, 22:21
Originally posted by brendas

Originally posted by MartinL
hmmmmmm har Reykjavik to flyplasser? for dette kan da ikke være Keflavik. Isåfall nytt for meg. Hvem flyr hit?
Jada, det er en flyplass rett utenfor sentrum, vil anta at det var byens "internasjonale" lufthavn før Keflavik.

Denne videoen viser tydelig hvorfor jeg er fan av denne raketten :)

Takk. det var som sagt helt nytt for meg:-)

Thomas
05-02-2007, 22:31
IATA Code: REK
ICAO Code: n/a
FAA Code:
Location Name: Reykjavik
Airport Name: Metropolitan / City Code
State/Province:
Country: Iceland
Longitude: 21.57W
Latitude: 64.08N
-------------------------------------------------
IATA Code: KEF
ICAO Code: BIKF
FAA Code:
Location Name: Reykjavik
Airport Name: Keflavik International
State/Province:
Country: Iceland
Longitude: 22.37W
Latitude: 63.59N
------------------------------------------------
IATA Code: RKV
ICAO Code: BIRK
FAA Code:
Location Name: Reykjavik
Airport Name: Reykjavik Domestic
State/Province:
Country: Iceland
Longitude: 21.57W
Latitude: 64.08N

REK er vel ikke i bruk lenger, mens KEF er den "store" hub'en og transitstasjon. RKV brukes mye domestic.. endel DASH og annet smått:godt.

Olap
05-02-2007, 22:32
Originally posted by MartinL

Originally posted by brendas

Originally posted by MartinL
hmmmmmm har Reykjavik to flyplasser? for dette kan da ikke være Keflavik. Isåfall nytt for meg. Hvem flyr hit?
Jada, det er en flyplass rett utenfor sentrum, vil anta at det var byens "internasjonale" lufthavn før Keflavik.

Denne videoen viser tydelig hvorfor jeg er fan av denne raketten :)

Takk. det var som sagt helt nytt for meg:-)

Reykjavik brukes til innlandsflygninger, Keflavik er en ren utenriksflyplass.

Stilllig å ligge på loftleidir å kikke på Fokker50 som tar av i et sett til alle slag småsteder og til Grønnland tror jeg det er... :ICE

Someone
05-02-2007, 22:35
Wow :wow:

Hvor mye bane brukte den? Snakk om rakett!

valen
05-02-2007, 22:39
Snerten maskin, helt klart min favoritt!!! Gjør seg med vinglets ja!

ENGM RAMP
05-02-2007, 22:45
Svarte Balla da... :cry:

Når jeg åpner denne her på jobben så kommer det bare et liiiite bilde hvor bildet er koda / vrengt / uklart :angry:

Får IKKE sett den gitt!

Thomas
05-02-2007, 23:33
Får du ikke høyreklikka og valgt "lagre som" heller, Rampen? Dere har vel Windows Media Player i tornet? :)

Blubird
06-02-2007, 00:16
Der ombord skulle en ha vøri! :wow:

TPN
06-02-2007, 00:41
Quote: Originally posted by MartinL Quote: Originally posted by brendas Quote: Originally posted by MartinL hmmmmmm har Reykjavik to flyplasser? for dette kan da ikke være Keflavik. Isåfall nytt for meg. Hvem flyr hit? Jada, det er en flyplass rett utenfor sentrum, vil anta at det var byens "internasjonale" lufthavn før Keflavik. Denne videoen viser tydelig hvorfor jeg er fan av denne raketten Takk. det var som sagt helt nytt for meg:-) Reykjavik brukes til innlandsflygninger, Keflavik er en ren utenriksflyplass. Stilllig å ligge på loftleidir å kikke på Fokker50 som tar av i et sett til alle slag småsteder og til Grønnland tror jeg det er... Ja den brukes til innenriks stort sett. Flugfelag Islands har fått sine 2 første Dash8 også. Så nå er det ikke bare fokker 50. Og så holder flyskolen(e) til her. I tillegg til innenriks har plassen endel trafikk med Business jets som mellomlander på vei til usa fra europa. Eller andre veien. Amerikanerene har faktisk også brukt plassen til stooore militærfly når det var dårlig vær på kef. Det var ganske tøft når de kom innover byen. Innflygningen til banen 757'n tar av på i videoen går rett over sentrum.

ENGM RAMP
06-02-2007, 00:47
Joa Thomas, har lagret den jeg, men jaggu meg skjer ikke samme da og

:drunk:

LN-KGL
06-02-2007, 02:50
Morten, det høres ut som du kjører en eller type løsning alla Citrix med tynnklient. Da kan du bare glemme det - ledningene til tårnets herrer er ikke brede nok (http://www.scanairforum.net/forums/read.php?TID=16684) ;)

ENGM RAMP
06-02-2007, 03:01
Stemmer nok det Kurt, her er Citrix etc for nesten alle penga :)

Jaja, jeg får stagg meg noen timer tel jeg kommer himmat i morra tidlig :)

petru26
06-02-2007, 03:48
Finnes en bedre video som viser dette, men den fant jeg ikke. Men mot slutten av dette videoklippet får man hvertfall se litt hvordan en 757 kan klatre hvis nødvendig.. hvis noen andre har et bedre klipp, kom med det. Det jeg egentlig så etter kommer flyet fra venstre mot høyre, og ikke omvendt som i denne (http://flightlevel350.com/Aircraft_Boeing_757-200-Airline_New_Zealand_-_Air_Force_Aviation_Video-5203.html?s=y) videoen..

Husk å høyreklikke og fullscreen da..

Jens W
06-02-2007, 04:27
Thomas - REK jo City Code, og dermed fortsatt gyldig? Funker i allefall på wideroe.no.

Atlantic flyr vel Vagar-Reykjavik også (dometic altså)?

KennethGS
06-02-2007, 04:39
Originally posted by Someone
Hvor mye bane brukte den?

Ca. 400 meter, om man skal tro Google Earth...:clap

dimmaua
06-02-2007, 11:38
Originally posted by Cedlind

Thomas - REK jo City Code, og dermed fortsatt gyldig? Funker i allefall på wideroe.no.

Atlantic flyr vel Vagar-Reykjavik også (dometic altså)?

Egentlig er Vagar-Reykjavik eneste utenlandsruteflyvning til og fra REK, resten går via KEF. Av og til flyr man også til Grønland fra REK men det er stort sett bare om sommeren ...

Men B-757 brukte jo ikke mer om 400-500 m for å ta av ... sssstillliiigggg ... :-) Det var sikkert bare crew ombord og 0 bagasje :-)

Airbus 330
06-02-2007, 18:30
Originally posted by petru26

Finnes en bedre video som viser dette, men den fant jeg ikke. Men mot slutten av dette videoklippet får man hvertfall se litt hvordan en 757 kan klatre hvis nødvendig.. hvis noen andre har et bedre klipp, kom med det. Det jeg egentlig så etter kommer flyet fra venstre mot høyre, og ikke omvendt som i denne (http://flightlevel350.com/Aircraft_Boeing_757-200-Airline_New_Zealand_-_Air_Force_Aviation_Video-5203.html?s=y) videoen..

Husk å høyreklikke og fullscreen da..

Kan det være denne (http://www.dailymotion.com/tag/low+avion/video/xpnqo_2006757departure) du mener?
Videoen viser Lowpass med tidenes klatring med en 757-200. Nok engang er det New Zealands Air Force som står for underholdningen. På med LYDEN.:clap

Airbus 330. :smile2

learjet
06-02-2007, 19:07
"Climbing like a homesick angel" var det vel noen som sa om 757'en. Husker ikke hvem men det kan vel stemme godt.

S