PDA

View Full Version : NRK Tekst-TV med feil om

LN-MEH
28-01-2007, 15:17
På NRK's tekst-TV side om dagen i dag side 586 står det at den tragiske ulykken med DNL's fly "Kvitbjørn" skjedde på denne dato i 1947,altså 28.januar.Det stemmer ikke,denne ulykken skjedde den 28. august 1947.Det var Sandringham flyet LN-IAV som fløy i fjellveggen på Lødingfjellet og alle de 28 passasjerene og mannskapet på 7 omkom.

Falcon
31-01-2007, 12:39
Godt fanget opp.

I går (30. januar) var det forresten 50 år siden en amerikansk Lockheed Neptune kjørte av rullebanen på Fornebu, trillet ned skråningen til "Dumpa", buttet i hangardøra og brant opp.

FBU 4EVER
01-02-2007, 12:10
Originally posted by Falcon

Godt fanget opp.

I går (30. januar) var det forresten 50 år siden en amerikansk Lockheed Neptune kjørte av rullebanen på Fornebu, trillet ned skråningen til "Dumpa", buttet i hangardøra og brant opp.

Det husker jeg! Vi bodde i Kilenveien og moren min og jeg løp ned for å se på.Du verden så mye røyk.Tror det gikk en Heron,også,men ingen meneskeliv.En av stolene fra Neptun'en sto i kontoret til Gunnar Bakke i Kilen i maaaaange år.

LN-MEH
01-02-2007, 17:23
Jeg sendte søndag en mail til NRK Tekst-TV redaksjon hvor jeg gjorde dem oppmerksom på dette.Mandag fikk jeg svar hvor de sa det var skjedd en meget beklagelig tastefeil som gjorde at denne ulykken havnet på feil dato.Videre sier de at feilen er rettet slik at den ikke skal gjenta seg.