PDA

View Full Version : Nytt konsept på Brussel Airlines


litt-amatør
19-01-2007, 13:24
Ja ja, da gikk det vel som en kunne forvente med Virgin- tankegang inne i dette selskapet. Slutt på gratis servering for vanlig betalende reisende (ikke business). De sier det bare på en pen måte, akkurat som SAS gjorde da de utførte det samme.

SN Brussel var vel også en av de med best tilbud av servering på economy. Så man kan si at fallet er stort. Hva med at SAS gikk motsatt vei! :lol:

Artikkelen fra Boarding som egentlig ikke sier dette:

http://www.boarding.no/art.asp?id=25000

Men på hjemmesidene til selskapet kommer det frem (etter litt søking):lightbulb

http://www.brusselsairlines.com/en_be/offer/on-flight-services/short-haul/light/

Isbamse
19-01-2007, 14:44
Det å nta betalt for servering er jo ikke så dumt i seg selv - da kan de som vil ha mat betale for det og få det de vil ha, så slipper man å bruke ressurser og penger til å lage mat som mange kanskje ikke vil ha.

Det viktige er jo hva som er å få kjøpt - og der kunne jo SAS fx satse på noe litt mer spennende og substansielt enn "flaguettene" sine.

Essenbryssels har jeg aldri fløyet med, så de skal jeg ikke mene noe om.

raskefot
19-01-2007, 15:08
Originally posted by Isbamse

Det å nta betalt for servering er jo ikke så dumt i seg selv - da kan de som vil ha mat betale for det og få det de vil ha, så slipper man å bruke ressurser og penger til å lage mat som mange kanskje ikke vil ha.

Det viktige er jo hva som er å få kjøpt - og der kunne jo SAS fx satse på noe litt mer spennende og substansielt enn "flaguettene" sine.

Essenbryssels har jeg aldri fløyet med, så de skal jeg ikke mene noe om.

Det brukes fortsatt ressurser og penger på mat som folk ikke vil ha, dvs ikke vil kjøpe. Man kan aldri forutsi 100% hvor mange av passasjeren som vil kjøpe ditt eller datt. Jeg har de siste årene sett ENORME mengder mat, altså sandwicher/flaguetter osv, blitt sendt tilbake til Gate Gourmet og LSG. Hvor bortkastet er ikke det?

Isbamse
19-01-2007, 15:54
Originally posted by raskefot

Originally posted by Isbamse

Det å nta betalt for servering er jo ikke så dumt i seg selv - da kan de som vil ha mat betale for det og få det de vil ha, så slipper man å bruke ressurser og penger til å lage mat som mange kanskje ikke vil ha.


Det brukes fortsatt ressurser og penger på mat som folk ikke vil ha, dvs ikke vil kjøpe. Man kan aldri forutsi 100% hvor mange av passasjeren som vil kjøpe ditt eller datt. Jeg har de siste årene sett ENORME mengder mat, altså sandwicher/flaguetter osv, blitt sendt tilbake til Gate Gourmet og LSG. Hvor bortkastet er ikke det?

Joda, det er klart, og man kan selvsagt få det motsatte problemet med ikke å ha nok. Men det er et problem som en hver salgsbedrift har, og er vel mulig å forutsi til en viss grad?