PDA

View Full Version : Norwegian ute og sutrer igjen..


LN-BIZ
18-01-2007, 16:04
Norwegians Daniel Skjeldam er ute og sutrer igjen..

http://www.altaposten.no/nyheter/article70731.ece


– Merkelig forsøk på samarbeid

– Det er en ren glipp fra vår side, og det er helt korrekt at Norwegian har de billigste prisene. Vi er svært glad for at selskapet flyr på Finnmark, men samarbeidsstrategien deres er helt idiotisk. Vi var på Lillestrøm i fire dager uten at Norwegian tok dette opp med oss, og jeg registrerer på ny måten Norwegian gjør forsøk på å samarbeide på, sier Jenssen og forteller ....

http://www.altaposten.no/nyheter/article70732.ece

Hurum
18-01-2007, 16:37
Det innrømmes jo at det var en glipp...

Sutring fra Norwegian vil jeg ikke kalle det, men å ta kontakt utenom media er kanskje det beste.

At Norwegian skulle starte så mange nye ruter (går ut fra det menes "avganger") fra Alta har jeg litt tungt for å se.

Lillingen
18-01-2007, 16:50
Jeg synes Daniel Skjeldam har et godt poeng, men jeg synes han burde tatt dette opp med Finnmark reiseliv direkte. Er nok kanskje litt strategisk også å gå ut i media med dette. Norwegian vil vel skape litt negativ omtale om SAS.

Tommy777
18-01-2007, 19:23
I følge Norwegian.no er prisen til Alta FRA 498.-. Han henviser til en kampanje de tidligere har hatt, ikke til deres veiledende minstepris. SAS har også lavere priser, men fordi de faktisk bruker litt forretningsskikk, markedsfører de korrekt minstepris i mortsetning til Hr. Daniel

Skjønner poenget hans, men han er ikke interessert i turistnæringen i Finnmark i det hele tatt, hadde han vært det, hadde han hatt et skikkelig rutetilbud.

Han har mislyktes i Finnmark og server kun Alta med noen få ukentlige flighter etter han måtte stikke fra KKN med halen mellom beina, nå kjører han kun en sommerrute.

Daniel, du ser ut som en skikkelig dårlig taper i denne artikkelen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med turistnæringen Finnmark istedet for å stikke til avisen.

Hurum
18-01-2007, 20:03
Originally posted by Tommy777


Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med turistnæringen Finnmark istedet for å stikke til avisen.



Mitt poeng også. Media er kanskje ikke rette forum nei...

EB
19-01-2007, 06:30
Hvor mye penger bruker Norwegian på sponsing av ulike destinasjoner?

enml
19-01-2007, 09:08
Hva mener du med sponsing EB?

Hurum
19-01-2007, 12:43
Originally posted by EB

Hvor mye penger bruker Norwegian på sponsing av ulike destinasjoner?

Hva tenker du på her?

KennethGS
19-01-2007, 13:46
Dette kanskje?

SAS Braathens er en betydelig økonomisk sponsor av Finnmark reiseliv. I 2005 fikk paraplyorganisasjonen for eksempel 100.000 kroner av flyselskapet som en gest for godt arbeid med å skaffe Finnmark flybårne turister.

:rolleyes:

Hurum
19-01-2007, 15:35
Originally posted by KennethGS

Dette kanskje?

SAS Braathens er en betydelig økonomisk sponsor av Finnmark reiseliv. I 2005 fikk paraplyorganisasjonen for eksempel 100.000 kroner av flyselskapet som en gest for godt arbeid med å skaffe Finnmark flybårne turister.

:rolleyes:

Får satse på at Norwegian sponsor noe da...og får reklameeffekten 2 år etter.

Ikke sett Norwegian sponse så veldig mye. SAS er nok langt mer frampå der.

Falcon
19-01-2007, 15:59
Når skal folk lære at det ikke heter "billigere priser". Grem, grem.