PDA

View Full Version : Til Norge i Januar.......


dc-8-63
17-01-2007, 00:32
.....det skal ikke vaere lett aa bestille SAS over Internett, men vi gav ikke opp, standard Brannmur (Watchguard eller CheckPoint) liker absolutt ikke SAS sin mildt sagt kloenete bruk av SSL, saa jeg la troestlig i vei til vaart lokale bilblotek, det minst sikre sted jeg kunne tenke meg for aa bestille SAS julekalender...som tidligere nevnt kom Oslo ut med over USD 1600 mens Stockholm kom paa USD 997.00 for 2 (flyprisene var identiske, men Oslo fikk noen utrolige avgifter som nesten doblet prisen - ingen vil svare paa hvorfor...) Sikkerhetsnivaaet paa bilbloteket vaart var lavt nok til aa bestille hos SAS (Betryggende!!!)

Foerste test blir om SAS i Seattle lar oss for sende kofferten til CPH og ikke STO...vi har faatt tur med DFDS i julegave....og en lugar paa Commedore Class med DUSJ frister hemskt mycke gjettebedre enn en flight til ARN, pluss en flight med Air Norwegian NordicFly....den som tester for se...:cry:

Dette blir ogsaa foerste SAS flight med Lotto drink system....Ka-Pling..den hvite vinen er gratis, den roede koster USD 5.00 i Danske kroner takk!!.....:huh: :huh:

Returen blir via Stockholm, bestillte akkurat med FlyNordic Oslo Stockholm og da ble det NOK 80 per person billigere enn aa bestille samme flight hos Norwegian (LF404 opereres av FlyNordic) - LCC Lotto (tror vi vant denne!)

Mens Norwegian sine sider fungerte uten noen problemer, kan en trygt si at FlyNordic ei heller har skjoennt bruk av SSL. I de minste fungerer FlyNordic sine sider, men med advarsler som viser at noen boer sette seg ned paa skolebenken......

mere foelger...er det traadloest paa DFDS ??

Tommy777
17-01-2007, 04:27
Trodde du og Dag skulle ta en bayer i dag i SEA??

God tur!! Ta bilder av Commodore class:cool:

EB
17-01-2007, 06:14
Ikke glem vinbaren "Red&White" kåret av Aftenposten til noe av det beste på vin i våre områder... Velkommen hjem...:D

EB
17-01-2007, 07:00
Dere rekker også DFDS...SK938 lander to minutter før tiden...:DEN

EB
17-01-2007, 11:37
...hatt litt motvind over dammen - nå er den 5 minutter etter rutetid!

LN-MOW
17-01-2007, 14:10
Connexion er tydeligvis skrudd av, ja ..... ;)

Ser ut som det kun er internettkafe ombord paa DFDS .. nevnes ingenting annet paa nettsidene.

EB
17-01-2007, 19:27
Har ikke hørt annet enn at de nok er trygt ombord...og møtes på kaia i Oslo i morgen tidlig klokken 09.15 etter en fantastisk servering av dansk morgenmad...

Tommy777
18-01-2007, 05:56
Originally posted by EB

Har ikke hørt annet enn at de nok er trygt ombord...og møtes på kaia i Oslo i morgen tidlig klokken 09.15 etter en fantastisk servering av dansk morgenmad...

Pils og gammeldansk??

EB
18-01-2007, 06:35
Mat...mat!!! Men ja det blir tilbudt gammeldansk til morgenmaden ombord...:DEN

Tommy777
18-01-2007, 07:41
Kjenner jeg dc-8-63 rett blir det nok et par øl på denne turen... ^_^

EB
19-01-2007, 06:35
Tja...de gikk i vinbaren!!!

Tommy777
23-01-2007, 07:50
Er de fortsatt i vinbaren?? dc-8-63, kor e rapporten?? :D

Savipix
24-01-2007, 00:13
Om DC8-63 med fru hade tur i dagens otur landar de snart i SEA.

dc-8-63
24-01-2007, 05:56
Vi har akkurat kommet hjem, vi hadde tur i oturen...det kommer ogsaa rapport fra DFDS som virkelig var det positive innslaget paa denne turen...

EB
24-01-2007, 07:12
Spennende å høre hva som skjedde - eller ikke skjedde.

Savipix
24-01-2007, 08:54
Originally posted by EB

Spennende å høre hva som skjedde - eller ikke skjedde.


Tåke på OSL, delayed flight till ARN og ca25 min connection mellom LF (Terminal2) og SK (Terminal5).

EB
24-01-2007, 10:40
Her ser man jo litt av problemene med å fly både et LCC selskap og så over til en konkurrent...

dc-8-63
24-01-2007, 15:06
Ja det er "farlig" aa kombinere LCC med LCC+, vi hadde i utgangspunktet 3 og en halv time mellom LF404 og SK405.....og jeg synes det var for galt aa betale USD 600+ ekstra til SAS, saa vi fikk testet LF ogsaa....om vi hadde valgt SAS avgang 09.10 istedenfor LF 08:50 saa hadde vi klart hatt det lettere, SAS gikk vel 5 minutter foer oss, og jeg saa SAS takse inn i det vi landet....med SAS ville vi ha komme til riktig terminal (5) iso 2...bagasjen ville ogsaa ha blitt sjekket igjennom.....men USD 600 er en god del penger....vi hadde litt mere tid enn hva Savipix antyder, vi landet 12.17 og hadde bagasjen 12.28 (det er bra!!) det tok oss 10 minutter fra Terminal 2 til 5...saa vi stod i innsjekkningskoen klokken 12.38 (avgang 13:15) SAS fikk oss med...vi ankom gaten 13.07 og maskinen pushet 13:10! meget bra av SAS....

Savipix
24-01-2007, 15:09
Originally posted by dc-8-63

Ja det er "farlig" aa kombinere LCC med LCC+, vi hadde i utgangspunktet 3 og en halv time mellom LF404 og SK405.....og jeg synes det var for galt aa betale USD 600+ ekstra til SAS, saa vi fikk testet LF ogsaa....om vi hadde valgt SAS avgang 09.10 istedenfor LF 08:50 saa hadde vi klart hatt det lettere, SAS gikk vel 5 minutter foer oss, og jeg saa SAS takse inn i det vi landet....med SAS ville vi ha komme til riktig terminal (5) iso 2...bagasjen ville ogsaa ha blitt sjekket igjennom.....men USD 600 er en god del penger....vi hadde litt mere tid enn hva Savipix antyder, vi landet 12.17 og hadde bagasjen 12.28 (det er bra!!) det tok oss 10 minutter fra Terminal 2 til 5...saa vi stod i innsjekkningskoen klokken 12.38 (avgang 13:15) SAS fikk oss med...vi ankom gaten 13.07 og maskinen pushet 13:10! meget bra av SAS....


Phew! Siste info jeg så på dere var "Arrives 12:50"

Tommy777
24-01-2007, 17:45
Holy smokes.. Der hadde dere flaks! :D

dc-8-63
24-01-2007, 23:35
Originally posted by Tommy777

Er de fortsatt i vinbaren?? dc-8-63, kor e rapporten?? :D

Du vet for oss som steller med data frivillig og attpaatil liker det! er det farlig aa sette seg ned ved en Pc som har Internet adgang...foer en vet ordet av det har 4 timer gaatt med til jobb ... saa jeg holdt meg klok av skade unnaa PC,er og dermed ble det sene rapporter, og LN-MOW fikk PM angst i mente og Margrete Munthe.....og forumet fikk lange traader om hvorfor ikke andre fikk traad om PM....maa vaere PMS eller noe saant tror jeg.....:p

LN-MOW
25-01-2007, 00:20
... saa hvordan gikk det med oppdraget? ^_^

dc-8-63
26-01-2007, 21:23
Originally posted by LN-MOW

... saa hvordan gikk det med oppdraget? ^_^

Niente - dessverre:cry: :(

dc-8-63
27-01-2007, 00:38
Del 1 paa til Norge.

I god Italiensk stil ankom parkerte vi paa SEATAC 17:30 og etter en rask Shuttle buss var vi fremme hos SAS sjekkinn klokken 17:40.....der var det 2 bak skranken, og 0 passasjerer - utmerket....det var en god bekjennt av oss begge som sjekket oss inn og hun hadde ingen problemer at vi oensket kofferten kun til CPH og kansellere CPH ARN - saa langt meget bra.....vi fikk ogsaa vaare seter 26GH (noe som tydligvis ikke alltid er tilfelle med SAS lengre:angry: ).....det var omtrent ikke koe hos TSA heller, saa vi var i gaten allerede 17.50....absolutt ikke galt naar en parkerte klokken 17.30^_^

2 flasker med Vann ble innkjoept, og den lille Italienerinnen husket med gru Laksepastaen vi fikk paa SK938 i mai i fjor....saa hun var ikke i tvil...2 sandwicher ble innkjoept.......

Etter at Business Class og Economy Extra hadde gaatt ombord var det ikke mange igjen, saa de bordet alle rader i turist samtidig.....ombord viste det seg fort at 25GH ogsaa var ledig, saa vi okkuperte de setene i tillegg....pushback 4 minutter foer tiden...takeoff mot soer betoed taksing langs hele plassen....

Vel oppe i luften startet "servicen" ganske raskt, en drinke runde med "snacks" - den lille italienerinnen aapnet posen med Krutonger og lurte paa hvor resten av Salaten var:lol:

Denne maskinen hadde ikke de nye C-klasse setene, og dermed det "gamle" videosystemet - hvor alle filmer starter samtidig...selv begynnte jeg med Midsummer Murders.....et godt tidsfordriv.....

Hyggelig Norsk besettning i vaar del.....og saa langt var dette en positiv opplevelsen....MEN saa var det tid for mat....vel rettere sagt hva de kaller mat.....og dette er ikke bra...(OBS sterke scener for de av dere som "elsker" SAS).....som aanden som gaar igjen....var det "return of the Salmon Pasta".....den var ikke bra i Mai 2006, i September ble folk daarlige av den.....og naa i Januar 2007 er den uspiselig!!!! Flertallet av passasjerene roerte ikke maten....:drunk: :cry: :(

Vi hadde heldigvis vaare meget gode Sandwicher...men andre var ikke like heldige....

ellers en rolig flight gjennom natten til CPH....det ble servert noe som nesten lignet en frokost, men bare nesten....ankom CPH 4-5 minutter foer tiden.....bagasjen kom i det vi kom ned i Bagasje hallen.....

TOS
27-01-2007, 19:40
Originally posted by dc-8-63

....det ble servert noe som nesten lignet en frokost, men bare nesten....ankom CPH 4-5 minutter foer tiden.....bagasjen kom i det vi kom ned i Bagasje hallen.....

Jeg kan ikke akkurat si at jeg gleder meg stort til matserveringen som blir meg tildel om 2-3 ukers tid basert på din rapport, Finn Erik....!:cry:

Tommy777
27-01-2007, 20:19
Lakespastaen er grusom! Jeg har sett den kun en gang og rørte den ikke. Det er verdt 10.000 poeng for å oppgradere til Økonomi Extra bare for å unngå den laksen..

EB
28-01-2007, 07:13
Blir jo ikke lei meg når jeg nå sitter med LH-billetter og bra seter til LAX...:D

Hurum
28-01-2007, 12:23
Lufthansa er kjempebra ;)

EB
28-01-2007, 13:37
Ja og ikke minst BILLIG...alltid!!!

Tommy777
28-01-2007, 18:23
Originally posted by Hurum

Lufthansa er kjempebra ;)

Det er de. Men kun på Business Class og First Class ;)

EB
28-01-2007, 18:56
Tja det har jeg ikke prøvd...men de ligger langt foran BA, KLM, UA og nå SK på økonomi...tørr jo ikke tenke på hvor bra de da er på C og F...

Tommy777
29-01-2007, 00:56
Originally posted by EB

Tja det har jeg ikke prøvd...men de ligger langt foran BA, KLM, UA og nå SK på økonomi...tørr jo ikke tenke på hvor bra de da er på C og F...

Du gir deg ikke ;)

Det jeg ikke liker med LH er benplassen som er 30" og at det overhodet ikker er noe underholdning i Y. TV skjermer i taket a'la DC10 til Mallorca funker dårlig IMO... Både UA og SK har individuelle TV skjermer med en masse filmer å velge mellom. Men jeg her jo masse UA oppgraderingsvouchere og de er jo også gyldige på LH....

MEN jeg hadde ALDRI bestilt en LH økonomibillett uten sjans for oppgradering....... :)

dc-8-63
29-01-2007, 04:12
Jeg satt mye mye mye bedre hos LH enn hos SAS sine A340...LH har Recaro Krakker og det merkes......staar valget mellom SAS og LH fra vestkysten er jeg ikke i tvil....det blir LH ...

LCH
29-01-2007, 04:35
Er ikke setene til SAS også Recaro? Ikke at det gjør dem noe bedre, de er fortsatt helt for j***ge....

EB
29-01-2007, 06:10
Denne rare kroppen satt helt fint fra SEA til CPH sist april...var heller ikke plaget av boksen under setet foran meg.

dc-8-63
29-01-2007, 06:12
Originally posted by LCH

Er ikke setene til SAS også Recaro? Ikke at det gjør dem noe bedre, de er fortsatt helt for j***ge....

Nei SAS har noe greier fra IKEA....:p I hvertfall ikke Recaro....det som gjoer dem pyton for meg er at sitteputen heller svak i front, og gir feil stotte.....

LCH
29-01-2007, 06:17
Originally posted by dc-8-63

Originally posted by LCH

Er ikke setene til SAS også Recaro? Ikke at det gjør dem noe bedre, de er fortsatt helt for j***ge....

det som gjoer dem pyton for meg er at sitteputen heller svak i front, og gir feil stotte.....

Da tror jeg vi har samme problemet. Selv etter få timer i SAS-setet begynte jeg å kjenne melkesyren på baksiden av lårene, noe jeg ikke har gjort før. Om det var sitteputen eller boksen som var den skyldige skal jeg ikke si sikkert.