PDA

View Full Version : Forslag til faglig innhold på møtene

Falcon
16-01-2007, 13:20
Vi prøver å sette i gang med faglig innhold i første "happening" her ute på FBU. Innholdet kan være hva som helt som er flyplassrelatert. Dette er noen typiske former slikt kan presenteres i:

- Foredrag
- Filmvisning
- Lysbildefremvisning
- Presentasjon av interessefelt, som forhåpentligvis trigger diskusjoner og innspill.
+ + +

Det er fint om folk har idéer til tema og opplegg, både for førstkommende møte og til kommende arrangement. Det er greit å begynne å lage en liste over potensielle aktiviteter slik at vi kan planlegge litt fremover i tid.

Her er to alternative kandidater til første møte (som både er spurt og villige):

- Foredrag om Gressholmen. Trekker linjene frem til åpningen av FBU.
- Visning av bilder tatt rundt omkring på FBU ifm. et dokumentasjonsprosjekt de siste årene før nedleggelsen.

Mvh Kristian

raider66
18-01-2007, 21:14
Hei!
Vi kan også ha en brainstorm og en eventuell visning (hvis noen har og ønsker å medbringe) av kjent dokumentasjon om flyplassen. Selv har jeg en bok som heter Oslo lufthavn Fornebu 1939 - 1989 og jeg kunne svært gjerne tenke meg å vite mer om ytterligere dokumentasjon (bilder, bøker, filmer, DVD, video osv). Jeg vet jo om noe, men garantert ikke alt.
Vi bør vel ta mål av oss å nedtegne på en eller annen måte hva som foreligger av kjent og mindre kjent dokumentasjon rundt denne en gang så herlige og unike flyplassen.

Espen:rolleyes: