PDA

View Full Version : Merger analysis of US market


MD90
10-01-2007, 15:23
http://www.usatoday.com/travel/flights/2007-01-09-air-merger-usat_x.htm

Desk pilot
10-01-2007, 15:58
Den klikkbare figuren i artikkelen viser på en grei måte hvilke flyselskap som passer sammen. Kun Southwest er utelatt da man antar at de klarer seg på egen hånd...

Dag Johnsen
10-01-2007, 17:59
Heisann Desk Pilot

Kun Southwest er utelatt da man antar at de klarer seg på egen hånd...

Tror de ikke at vi andre ikke klarer oss...?

Hvorfor skriver de ikke om hva som kan skje om New York Times kjøper opp USA Today som igjen blir kjøpt opp av Wall Street Journal og til slutt overtar Lierposten allt sammen...;)

Dag

Tommy777
10-01-2007, 19:30
Originally posted by Dag Johnsen

Heisann Desk Pilot

Kun Southwest er utelatt da man antar at de klarer seg på egen hånd...

Tror de ikke at vi andre ikke klarer oss...?

Hvorfor skriver de ikke om hva som kan skje om New York Times kjøper opp USA Today som igjen blir kjøpt opp av Wall Street Journal og til slutt overtar Lierposten allt sammen...;)

Dag



USA today --- Newspaper for Dummies eller The Miller Light of newspapers :lol:

Dag, pass på!! Grunnen til at Hr. Tilton banker på kontordøra di er fordi dere faktisk gjør det så bra ;)

Om dere klarer å kvitte dere med han i prossessen, er jo det genialt også for UA

Tommy777
10-01-2007, 23:07
Budet fra US Air har økt fra 8 til 10 milliarder USD. Northwest er visst også inne i bildet. Gezz, Deltas svar på oppkjøpet er å forsøke å merge med enda et selskap i Ch 11...

US Airways bid (http://www.ajc.com/business/content/business/delta/stories/2007/01/10/0110bizdeltabid.html)

Desk pilot
11-01-2007, 08:53
Heisann Dag, ut fra "matchmaker"-kalculatoren kan det nesten se ut som Continental vil være storebror i en eventuell sammenslåing med de fleste andre selskaper i USA.

På den annen side står vel CO såpass sterkt at de fint klarer seg på egen hånd dersom de ønsker det?

CK
11-01-2007, 10:12
og nå snakker Delta med Northwest i følge Wall Street Journal for å komme unne budet fra US Airways

Dag Johnsen
11-01-2007, 12:33
Heisann Desk Pilot

Du vet av ledelsen våres har gjentatte ganger uttalt seg at CO foreterkker å bli alene og vokse jevnt ~ 7% /per år framover. Dette er en vekst som er både økonomisk og strategisk forsvarlig mener de...;)

Problemet med disse "analysene" er at dette er et 40.000 fot overblikk av to selskap, men alle små detaljer, dog viktige, er utelatt. Problemet som jeg ser, som ikke kommer fram i disse analysene, er at et flyselskap har en stab der nærmere 80% av de ansattes livskvalitet er avhengig av senioritet og det er stort sett umulig å gjøre alle til rette. Noen vil føle seg snytt selv med de beste intensjonene... og som jeg har nevnt tidligere så har dere et godt eksempel på dette rett utenfor døra deres hjemme... :(

Dette kommer til å bli et evindelig kaos i flere år framover, og dette har jeg selv opplevd da CO er sammensatt av flere selskap som PEOPLExpress, Frontier, Texas Iternational og New York Air. Det gikk vel 10 år og en helt ny ledelse uten fordommer før ting ble bedre...:old

Til slutt så får jeg holde en lav profil da jeg sikkert blir stående med hatten i hånden og spørre om jobb i det nye selskapet... hva det nå måtte bli...:p

Dag

Someone
31-01-2007, 18:58
Og da ble det ikke noe US/DL fusjon.

US trekker budet etter at de ikke ble enige om pris med Deltas kreditorer

http://biz.yahoo.com/ap/070131/us_airways_delta.html?.v=2

EB
31-01-2007, 19:35
Men US er kanskje sultne på en annen aktør... nwa?