PDA

View Full Version : Norges beste hotellfrokost


MD90
20-10-2004, 13:40
...Radisson SAS Plaza i Oslo! Så da er det bare for alle frokostentusiaster å booke bord. Mye mat for pengene, må vite.

Fra Dagens Næringsliv:

Radisson SAS Plaza Hotel i Oslo har Norges beste hotellfrokost. Det viser en undersokelse blant 300 hoteller i Norge. Frokostbufeen ved hotellet ligger på et hoyt internasjonalt nivå. Atmosfæren er behagelig og de ansatte yter meget god service. Her er det også store mengder av frukt. Det sier Stephen Humfrey Brodie Twining, som var på Plaza for forste gang i går. Det er Haugen-gruppen AS Storkjokken sine selgere som har gjennomfort testen for Twinings.

Det var disse kritieriene som ble lagt til grunn ved undersokelsen: Tilgjengelighet, atmosfære, presentasjon av frokosten, personlig oppfolging av gjesten og utvalg. Ved SAS Plaza Hotel heter det at de har jobbet svært bevisst med å utvikle en god buffet ved hotellet.

CK
20-10-2004, 13:50
SAS-hotellene har - etter min mening - generelt veldig gode frokostbuffeter. Nammenamm!

Den tristeste frokosten jeg har spist på noe norsk hotell må være på Mosjøen Hotell i fjor (takket være at Farmer ikke hadde fikset min reservasjon på Det Gode Hotellet i MJF...:( )

Exiz
20-10-2004, 15:15
Har aldri hatt noen negativ opplevelse med Radisson-frokoster egentlig.

Den beste frokosten som for tiden ligger godt bevart i hotellfrokost-seksjonen av minnet mitt, var frokosten på Tryp Palma, på Mallorca. Vet ikke om det var fordi vi kom fem minutter etter at de åpnet, eller hva, men det var ihvertfall utrolig mye fristende og delikat, mer enn det har pleid å være på Radisson-hotell ihvertfall... :)

Farmer
20-10-2004, 15:20
Originally posted by CK


SAS-hotellene har - etter min mening - generelt veldig gode frokostbuffeter. Nammenamm!

Den tristeste frokosten jeg har spist på noe norsk hotell må være på Mosjøen Hotell i fjor (takket være at Farmer ikke hadde fikset min reservasjon på Det Gode Hotellet i MJF...:( )

Hahh . Tenk å få skylden for en overbooking:naughty: :D Men bare kom oppover igjen til mer sentrale strøk av kongeriket så skal vi ordne en bedre frokost med noe attåt:D

Er enig i at SAS hotellene har bra frokost, og vil i så måte også skryte av frokosten på SAS Radisson Airport Hotel på OSL.

Savipix
20-10-2004, 15:25
Den bästa frukosten jag har fått på ett SAS hotell var på SAS Plaza i Helsinki. Det hotellet får förövrigt mina högsta rekommendationer på alla plan.

Edit: Men nu var det Norge det gällde och då vinner frukosten på Best Western Gaustablikk.

Utflyttet
20-10-2004, 16:29
Det eneste som blir mer og mer en gjennomgående tråd i alle hotellfrokoster er de forb****de små glassene. Automat-juice kan omgåes med å drikke melk, men at hvert glass er 1,5dl er beyond me. Men er fornøyd med Plaza, ja :)

TOS
20-10-2004, 17:23
Jeg er helt enig i at Radisson SAS hotellene generelt holder veldig høyt nivå på frokostbuffetene sine.

Personlig så holder jeg en knapp på Royal Christiania i Oslo - mitt favoritthotell i hovedstaden (og langt å foretrekke fremfor SAS Plaza, spør du meg). Det er utrolig kjekt å sitte å spise frokost i atriumet der - det er nok luft til alle...

Clarion Admiral i Bergen er heller ikke så verst, iallefall om man får seg et bord med utsikten ut over Vågen.

Jan Y

LCH
20-10-2004, 20:41
Nå har ikke jeg bodd på så mange SAS-hoteller, men en del overnattinger på hotellet i Tromsø har det blitt, og de har aldri skuffet. Min far hadde derimot en dårlig opplevelse på et nyåpnet SAS-hotell i Helsinki; allt av varm mat var borte, og det meste av pålegg også. Min far kommenterte dette da han sjekket ut, og fikk fylle ut et klageskjema. Det hele endte med at hotellsjefen ringte ham og beklaget at de var gått tom for mat, men de hadde hatt noen busslass med amerikanere til frokost den dagen!:D Senere fikk han også et brev fra henne hvor hun på nytt beklaget, og sendte med noen vouchers.

Arrow
21-10-2004, 06:23
Jeg fikk frokosten min rett opp igjen etter et opphold på SAS-hotellet i Wien. :wow: Bookingen min sa helt klart og tydelig "frokost inkludert", og at mitt rom hadde frokost i en spesifikk spisesal, ved navn jeg ikke husker.
Etter endt frokost fikk jeg servert en regning som gikk over 250 kroner pr hode. Sjokk!! En liten prat med resepsjonen og det hele løste seg, men jeg måtte overbevise dem at jeg hadde rett. Svart på hvitt. :)

Edit: men ellers har jeg bare positive opplevelser med SAS Radissons frokoster.

Fly high
21-10-2004, 08:54
Min beste frokost tror jeg var i en ombygd låve i fristaden Christiania i København for en god del år siden. Lang, dansk frokost med mye godt til! :)

Shark-41
21-10-2004, 13:37
Min beste var paa Scandic hotell i Esbjerg! Absolutt topp.

Etterfulgt av tur til hobbybutikken to gater nedenfor, for aa finne hele butikken har MEGA Salg!!:D :D :spin:

EB
23-10-2004, 09:39
Frokosttips i Oslo. Restaurant Bølgen & Moi på Briskeby serverer frokost alle hverdager fra 07.00 eller 07.30...Absolutt det beste brødet i byen....og buffeten er også meget bra!!!

LN-SSL
23-10-2004, 11:13
Synes den norske hotellfrokosten er helt lik, samma hvilket hotell man bor på. Men så har jeg tilgode å prøve Plaza da. Men, har noen spist frokost på SAS Radisson i Østersund? Fy-pføy-å-fyse.... Nærmere "campingtur" er det vel umulig å komme uten å være på campingtur:(