View Full Version : NWA AMS-MEM
Turen til AMS gikk greit med KL 737-400. Den vanlige sandwichen og fritt fram for kaffe, vin, øl, brus etc. KL er egentlig helt topp om dagen. Får vel lage trip-report senere på om en av deres longhaul.
Innsjekk starter 30 timer før på nettet og jeg var oppe 0040 for å foreta dette og for å sørge for de beste setene både på KL og NW. Fikk nødutgang på KL til AMS uten problem. Men så gjorde jeg et eller annet feil ( meget trøtt !! ) og kunne ikke sjekke inn videre. På godt norsk heter det vel selvforskyldt fingertrøbbel. Har fått det til mange ganger tidligere på NW/KL.
Var på jakt etter nødutgang eller rad 10 ved bulkhead på deres nye A332. Generelt har denne flytypen 2+4+2, men på rad 10 er det også en toseter i midten, slik at det blir 2+2+2. Beste plassen ombord ved siden av nødutgang rad 29 ( gjelder også deres A333 ).
Vel neste dag ringte jeg KL i AMS, fikk excellent service. Mannen kunne ikke gjøre noe, men la inn en request i bestillngen. Hjelper litt å være sølv i FB.
På OSL kunne de heller ikke gjøre noe. Flyet til MEM var smekk fullt ( også tilbake ) og vi fikk værst mulig seter, bakerste torader til venstre for oss to.
MEN I AMS BLE VI PLUKKET UT VED GATE OG GITT DET VI ØNSKET 10 HJ , TOSETEREN TIL HØYRE !! Hyggelig KL – dame tok oss ut av køen. Nok en gang imponert over KL.:exclamati
Flyet var ganske nytt, og det er alltid godt med nye fly. Push-out helt på minuttet. De eldre NW-flyvertinnene var helt topp som på flere andre turer de siste to årene. AVOD var også topp. Så fint med slike ting ”on demand”. Spesielt på dagflyging. På veggen foran viste skjermen hele tiden hvor vi var med airshow.
Drinker kommer raskt, og i motsetning til UA og andre over dammen er det gratis. Heller ikke problem å ga back i galley for mere underveis.
Når det gjelder flymaten, er det mest korrekt å avstå fra kommentarer. Kan ikke fordra flymat ( samme med min kone ). Når det lukter fra galley når de varmer opp ”det derre i aluminumsfolie” mister vi totalt matlysten. Spesielt når den kommer på tray’en foran deg. Men det er sikkert oss som det er noe galt med. Ser mange folker spiser opp alt på rekordtid. På den annen side, lukta gjør at ingen av oss blir sultne på en 8-16 timers longhaul. For min vekt er det absolutt en fordel. Fleste ganger fra Asia smaker vi heller ikke på maten.
Men hvorfor altid det samme valget ?? Pasta eller chicken !! Det er ”tragisk at muslimer og vegetarianere skal diktere maten for alle andre også !”. Neida, dette var kun en spøk. Ellers flyr vel enkelte forumdeltakere i lufta og kaller meg rasist fordi jeg brukte ”m”-ordet.;)
På den annen side forstår jeg også flyselskapene. Minste motstands utvei er billigst for dem. Ved slik valg av mat trår man færrest mulig folk på tærne ! Tenk om de kunne tilby meg sprøstekt kotelett eller eisbein ! Selv oppvarmet eller kald ville det gli ned.
På en annne side , bør man ha i seg noe mat. Har gått tilbake til det vi gjorde for noen år side. PÅ turen til MEM hadde vi lagt nydelige brødblingser av steinbakt smørloff, mye meierismør med egg og ansjos og nyinnkjøp ( i Spania ) serranoskinke !! I tillegg ferske wienerbrød !
Antar noen glodde, men never mind om de så på oss som to hillbillies fra Lillestrøm på sin første flytur, ELLER VAR DET MISUNNELSE ??
I de siste 10+ år har vi også tatt med KFC hvis det var ei sjappe på veien til flyplassen. Den er faktisk like god kald. Sist november 14 timer nonstop KL 777 fra MNL-AMS smakte det herlig.
Topp tur. Spesielt med nye fly. NW er topp om dagen. ( MERK: Imponert over UA også som vi hadde AMS-ORD-LAS-SFO-FRA i september. Valgt grunnet EB-poeng opptjent spesielt på LH, NZ, UA. Men flyene er jo litt slitt, håpløst gammelt IFE som ikke er verdt å bruke. Men topp med 3-4 ” mer plass på Economy Plus. Da kan man lett glemme IFE ! Hyggelig service, ”same old food”, topp fra UA) .
Uansett A332 er noe stusselig sammenlignet med ?? ( lett å gjette hva jeg tenker på ?). Særlig den elendige plassen tl håndbagsje. Intet problem for vår ene bag på 5 kg siden vi preboardet som Elite-medlemmer av FB. Men håpløst for de siste som kom inn i det smekk fulle flyet som pakket ting både her og der i kabinen. Tenker med gru hvordan det kan være ombord på MyTravel A332 med over 100 flere pax, trangere benplass og SAMME bagasjehyller.
MEN vi satt godt, brukbar benplass og når en drar ned rullgardina ( les ”sovemaske” ) plugger inn Sennheiser noise-cancelling headset, kan en jo egentlig sitte på hvilken som helst flytype. Er jo køla mørkt og herlig lyd !!
En liten ting, beste 777 flight på ordinær plass vi hadde var AF 773ER med sine nye seter, ben og skulderplass CDG-IAH sist vår. Krem nr. 2 etter SQ 777.........
Gleder meg til mer NW på mandag. AMS-SEA-HNL og senere hejm via LAX og MSP.....
Aloha folks.......:cool:
SQ 777
AirbusTrond
09-01-2007, 23:50
Fin-fin rapport. Venter på mer. Spesielt synes jeg matskildringene er interessante, selv om det her var medbrakt flymat. Synes flymat er noe av det mest spennende man kan få servert - det er jo morsomt å se hva man kan få til på en liten plass og med begrensede ressurser, og det er jo enorme forskjeller i smaken. Noen ganger kan det være helt ok!
Med tanke på passasjerene og på fremtidig vekt på flyene kan det kanskje være greit å unngå akkurat eisbein?! ^_^ Men er også av den oppfatning at man i større grad sløyfer svin og okse for å unnå å fornærme noen, og baconet er vel ofte borte til frokosten. Dette er litt trist. Ellers synes jeg det er greit at man har med seg mat - men som kjent er jo det ikke noe som er så uappetittelig som andres matpakker - spesielt hvis det inneholder hardkokt egg.. :D
Tommy777
09-01-2007, 23:52
Aloha! Og mahalo for en topp rapport.
Visste ikke at NW hadde gratis brennevin på intercont. Her er du vel mest kjent for at de har kuttet den lille snacks posen på innenriks.
Er enig at 767en (som UA bruker på AMS), er litt slitt, men som du sier, Economy Plus gjør dette godt igjen sammen med Channel 9. Det er ihvertfall individuelle TV skjermer med 12 filmer på til alle, så det er jo mye bedre enn både US, LH og AAs mangel av TV skjermer. Nå skal det være sagt at jeg aldri bruker IFE systemene overhode på noen som helst flyselskaper, bortsett fra Channel 9 hos UA. Har med laptop, ipod, PSP, Sennheisere, lesestoff etc, foretrekker å ta igjen litt TV/film titting etter eget ønske. Det eneste jeg brukte (og savner) er internett.
Et flott rapport som gjør at en får reiselyst deluxe:D Virker som NW have style og som gjør at longhaul fortsatt er spennende og komfortabelt. :D I det hele tatt så har jo KL/NW alliansen i mange år hatt et flott produkt for oss nordmenn som skal over dammen.:exclamati Både prismessig og ikke minst destinasjonsmessig.
Desk pilot
10-01-2007, 16:41
Interessante betraktninger om flymat ^_^ . Tror neppe det er hensynet til muslimer som gjør at man går for kylling og pasta. Slike hensyn er vel ivaretatt gjennom at man kan velge alternative menyer før flyturen (f.eks. vegetarmat). Fokus for flyselskapene er vel at maten skal være billig og lett fordøyelig.
Tommy777
10-01-2007, 19:44
Originally posted by MD11
Et flott rapport som gjør at en får reiselyst deluxe:D Virker som NW have style og som gjør at longhaul fortsatt er spennende og komfortabelt. :D I det hele tatt så har jo KL/NW alliansen i mange år hatt et flott produkt for oss nordmenn som skal over dammen.:exclamati Både prismessig og ikke minst destinasjonsmessig.
Tror nok helst at vi kun snakker om pris her, ja... Hadde pris ikke spilt noen rolle, hadde ikke KLM fått noen som helst innpass i Norge
Tommy777
10-01-2007, 19:44
Tror nok helst at vi kun snakker om pris her, ja... Hadde pris ikke spilt noen rolle, hadde ikke KLM fått noen som helst innpass i Norge
Originally posted by Tommy777
Forsikting naa Tommy....du banner i den Katolske Lutherske Muslim kirken.....:p
Originally posted by dc-8-63
Pussig, jeg som trodde denne kirken var Strengt Anglo-Saksisk... :p
Originally posted by LCH
Pussig, jeg som trodde denne kirken var Strengt Anglo-Saksisk... :p
ja i gode gamle dager var det slik, men saa blandet den Stengt Anglo Saktiske kirken seg med noen som malte navn som "Olav Trygvason" Magnus lagaboeter" etc. etc. etc og dermed ble det muligheter for de Katolsk Luthersk Muslimiske og komme seg saa langt nord som Trondheim :p
Tommy777
11-01-2007, 09:06
He he, ingen protesterer fordi selv Katolske Lutherske Muslimer er enige i at det er ingen annen grunn til å velge KLM bortsett fra pris ;)
Det å være passasjer på kjipklasse i en KLM 747, er vel nærmere en Haitisk Voodoo tortur enn noen som helst annen "religion" :p
VoiceCom
11-01-2007, 10:15
Det å være passasjer på kjipklasse i en KLM 747, er vel nærmere en Haitisk Voodoo tortur enn noen som helst annen "religion" :p
Hehe - jeg hadde tre turer t/r Singapore med KLM 747 i fjor, alle på økonomi :drunk: . Jeg fikk meg heldigvis nødutgangseter på alle turene, men det å sitte der i 13 timer er jo selvsagt en utfordring for kroppen. Nå er jeg glad for å fly i alle tilfelle, så med litt bøker, MP3 spiller, PSP og noen oppblåsbare puter så går det bra.
Men det er forskjell på 747'ene til KLM og det er forskjell hvor du sitter. Den smale kabinen rett bak business, dvs rad 9 til 18 er ganske ok. Sete 9C er min favoritt. Men mange av setene er veldig harde og slitte.
Bra rapport, forresten!
KLM's B747 og MD11 er nå under oppgradering. Kabinene får helt nye 777 seats og MD11 får i tillegg PTV. :D
Tommy777
11-01-2007, 19:15
KLM's B747 og MD11 er nå under oppgradering. Kabinene får helt nye 777 seats og MD11 får i tillegg PTV. :D
Jøss, er det 1.april allerede?? Føles ikke sånn på været.... ;)
Uansett, benplassen og configen blir neppe bedre
Jøss, er det 1.april allerede?? Føles ikke sånn på været.... ;)
Uansett, benplassen og configen blir neppe bedre
Du får hva du betaler for. Er du villig til betale enn del mer tusenlapper mer, får du også litt mer tilbake. Hvertfall sånn det bør være. Men for oss som flyr OSL-(CPH/AMS)-EWR med enten KLM eller SAS, så er feks SAS ikke verdt 1000 kr mer pg.a av 1 centimeter ekstra plass på økonomi. KLM tilbyr et bra produkt fra Norge.....om du har noe imot de, så får du bare leve med det :drunk:
Er vel ingen hemmelighet at KLMs gode %-andel av trafikken fra Norge skyldes prisene de fører. Men T7'erne i nokså behagelige i ape-klasse, selv med mine 190 unngår jeg å få delt kneskålene av setet foran.
Det stiligste med KLM er de nye fargene...AA derimot, for ikke å nevne UA...*sukk* ^_^
Tommy777
11-01-2007, 23:07
Originally posted by Blubird
Det stiligste med KLM er de nye fargene...AA derimot, for ikke å nevne UA...*sukk* ^_^
Vi snakkes..... (http://www.airliners.net/open.file?id=1153954&size=L&width=1280&height=865& sok=JURER%20%20%28nvepensg_trarevp%20YVXR%20%27Obr vat%20777%25%27%29%20NAQ%20%28nveyvar%20YVXR%20%27 Havgrq%20Nveyvarf%25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%2 7Fuhggyr%20ol%20Havgrq%25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR %20%27Nve%20Pnyvsbeavn%20%28Havgrq%20Nveyvarf%29%2 5%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Nre%20Yvathf%20%28 Havgrq%20Nveyvarf%29%25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%2 0%27Grq%20%28Havgrq%20Nveyvarf%29%25%27%20BE%20nve yvar%20YVXR%20%27Hagvgyrq%20%28Havgrq%20Nveyvarf%2 9%25%27%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_vq%20QRFP&photo _nr=11)
Får vel fortsette med historien. Oppe 0355 i dag og sjekket inn for AMS-SEA-HNL på mandag. NØYAKTIG 30 timer før avgang OSL.
I motsetning til MEM, starten på denne tråd, trykket jeg på rette knapper hele tiden.Sannsynligvis fordi jeg var mer våken og forberedt.
Nødutgang på 734 til AMS, de beste setene på NW A332 AMS-SEA, bulkhead 10 H+J AMS-SEA, toseter på høyre siden.
SEA-HNL, topp seter bulkhead 16 EF på B753. Har hatt dem tre ganger tidligere.
Merk folkens, OSL-AMS er ikke så viktig, men videre er det. Husk at de med kun NW bill. kan sjekke inn 24 timer før AMS, vi fra OSL veldig lenge før avgang til AMS og spesielt hvis en skal videre fra SEA.
Amerikanerene kun SEA-HNL kan først sjekke inn og velge kremsetene fra kl. 02.15 mandag morgen mens vi i Norge kan gjøre det 03.55 søndag morgen. Alt norsk tid.
HURRA FOR KL/NW, ET OVERLEGENT BEST PRODUKTTILBUD OM DAGEN, SPES. LANGREISER OG DE SOM KAN REGLENE !! GUYS, DON'T FORGET THIS. . :clap :clap :clap :clap
Jøss - er du betalt av KLM???
Håper snart jeg får noen bonuspoeng i betaling ;)
På den annen side, har jeg tidligere nevnt at LH er en av mine abs. favoritter, spesielt innen Europa. Men det er detaljer som at en kan sjekke inn , hvis en gidder å stå opp, og få de beste setene og nye fly med AVOD hos NW som får en til å velge denne kombinasjonen. Longhaul er jo laaangt......
Har selv valgt LH A346 til min kone's tur til Asia 1. feb, grunnet det er LH og hun blåser i AVOD og bare sover. Men det er skrekkelig dumt at en ikke kan sjekke inn på nettet og velge kremsetene. Bare være tidlig ute på OSL og håpe !! Dette er ikke godt nok i forhold til KL med 777 på samme ruten hun skal på.
LH ble valgt av helt andre praktiske grunner ( betale ca. 900 mer enn KL men å ha opsjonen om å endre hjemreisen for EUR 100, som kan være aktuelt i dettte tilfellet). Og fordi en virkelig kan stole på LH ( som KL ).:clap .
Så blir hun sølv på EB nok et år !! Eneste kjekke ved det er innsjekk på SK's businesskranke på OSL .........:exclamati
All ære til KLM. De har virkelig skapt et meget godt alternativ, hvis ikke bedre til distrikts - Norge. Før var man mer eller mindre tvunger via OSL eller CPH på tur ut i verden. Nå tar man enkelt og komfortabelt et hopp ned til AMS fra TRD, BGO, SVG, KRS og TRF og videre ut i verden. Og det enklere og i de fleste tilfeller rimelige enn vårt nasjonalselskap SAS. Selv om også SAS nå har skjønt at folk utenfor Norge gjerne vil unngå unødvendige stopp på OSL.
Og til Tommy, det er ikke 1 april, her sakset fra KLM's hjemmesiden angående kabinmodernisering på B747 og M11:
The fleet modernization program continues, with the arrival this winter of three Airbus A330-200s and the 14th Boeing 777-200ER at KLM, to replace the last Boeing 767-300s. Air France will replace its remaining Boeing 737-500s by Airbus A318/319/320s and will continue to add new Boeing 777-300ERs on the Caribbean and Indian Ocean routes. By the end of this winter season, practically the entire Air France long-haul fleet will be equipped with new cabin interiors.
KLM will continue to bring the cabin interiors and configurations in the Boeing 747-400 and MD-11 fleet at quality standards, comparable to the B777 and A330 fleet.
Tommy777
16-01-2007, 03:47
Selv om også SAS nå har skjønt at folk utenfor Norge gjerne vil unngå unødvendige stopp på OSL.
Ehhh.. SAS fløy direkte til CPH fra distriktene når kun KLM fløy 2 daglige til FBU, kamerat.. Selv om TRD ikke lengre er dekket, har SAS 6 t/r daglig rundturer fra både SVG/BGO og 3 daglige KRS-CPH. I tillegg åpner TRD-ARN hvert øyeblikk
Selv om også SAS nå har skjønt at folk utenfor Oslo gjerne vil unngå unødvendige stopp på OSL.
Ehhh.. SAS fløy direkte til CPH fra distriktene når kun KLM fløy 2 daglige til FBU, kamerat.. Selv om TRD ikke lengre er dekket, har SAS 6 t/r daglig rundturer fra både SVG/BGO og 3 daglige KRS-CPH. I tillegg åpner TRD-ARN hvert øyeblikk
AMS er far better enn CPH kamerat. TRD-CPH er dekket av WF med tre daglige hver vei.
Selv om også SAS nå har skjønt at folk utenfor Oslo gjerne vil unngå unødvendige stopp på OSL.
AMS er far better enn CPH kamerat. TRD-CPH er dekket av WF med tre daglige hver vei.
AMS har bedre rutetilbud, men eller er CPH en langt bedre flyplass for connections!
Tommy777
16-01-2007, 07:25
Er det sant?? flyr WF TRD-CPH?? :p :p Stemmer det, men SAS flyr ikke der, derfor ble det ikke rett at jeg tok det med i posten.
Jeg skal gi deg 3 meget gode grunner for at AMS stinker.
1. De har en rullebane som ligger så langt unna terminalen at det ryktes at den starter i Belgia :p Taxi kan ta MEGET lang tid.
2. Om du ankommer med SAS og skal ta en interkontinental flight derfra, tar det minst en halvtime å spasere fra gate til gate. Elendig transport mellom terminalene... Her er det kun beina som gjelder..
3. Loungene på AMS suger
AMS er bra for shopping, ingenting annet.
Tommy777
16-01-2007, 07:28
Originally posted by Someone
AMS har bedre rutetilbud, men eller er CPH en langt bedre flyplass for connections!
Det er klart. Det er jo derfor vi har FRA fra OSL og SVG som slår sokkene av AMS når det gjelder rutetilbud.
Når det gjelder målgruppen KLM henvender seg til, driter de dog om de må ha et stopp ekstra eller 2. Her er det KUN pris som gjelder. Hadde SAS/LH vært billigere på langrutene enn KLM, hadde folket som bor i distriktene gladelig reist via Oslo.
Er det sant?? flyr WF TRD-CPH?? :p :p Stemmer det, men SAS flyr ikke der, derfor ble det ikke rett at jeg tok det med i posten.
1. De har en rullebane som ligger så langt unna terminalen at det ryktes at den starter i Belgia :p Taxi kan ta MEGET lang tid.
2. Om du ankommer med SAS og skal ta en interkontinental flight derfra, tar det minst en halvtime å spasere fra gate til gate. Elendig transport mellom terminalene... Her er det kun beina som gjelder..
3. Loungene på AMS suger
AMS har en haug rullebanere, den ene starter (nesten) i Belgia...
Hvem med hodet riktig skrudd på flyr SK til AMS for så å fly interkontinentalt derfra???
3. Loungene på AMS suger
Folk driter vel i om rullebanene ligger langt unna terminalene. Jeg har selv landet der med RG MD11 og det var jo morsomt og se alle entusiastene som liner seg opp.
Hvem reiser med SK til AMS for å reise intercont?? Det finnes noen få UA flighter til US.
Loungene har jeg ikke kjennskap til. AMS er herlig for oss entusiaster, gigantisk utsiktsterrasse med bar og butikker;)
CPH er far behind AMS når det gjelder antall oversjøiske destinasjoner.
Faktum er at når KLM virkelig tok tak i Norgesmarkedet så gikk det hardt utover SK. De fleste avganger BGO/SVG-CPH går nå med 72 seters Q400. Før gikk de med MD80.Fra TRD/TRF flyr WF med Q400 (SK codeshare).
Tommy777, er du betalt av SK eller muligens CPH:question: :wink
Ehm, spotting....men det er for oss spesielt interessert i fly utenpå også da :wink
Tommy777
16-01-2007, 17:21
3. Loungene på AMS suger
Folk driter vel i om rullebanene ligger langt unna terminalene. Jeg har selv landet der med RG MD11 og det var jo morsomt og se alle entusiastene som liner seg opp.
Hvem reiser med SK til AMS for å reise intercont?? Det finnes noen få UA flighter til US.
Loungene har jeg ikke kjennskap til. AMS er herlig for oss entusiaster, gigantisk utsiktsterrasse med bar og butikker;)
Faktum er at når KLM virkelig tok tak i Norgesmarkedet så gikk det hardt utover SK. De fleste avganger BGO/SVG-CPH går nå med 72 seters Q400. Før gikk de med MD80.Fra TRD/TRF flyr WF med Q400 (SK codeshare).
jezz, mann, vi snakker ikke om spottere her. Vi diskuterer jo flyplassen i en post for passasjerer. Har aldri sagt noe om at AMS er dårlig for spottere... Den rullebanen legger på 20 minutter taxi på det meste, altså lengre transfer tid.
Vi snakker om å bruke lang tid på transfer og hvilket tilbud flyplassene har, både destinasjoner og annet.
*A har flere muligheter til intercont transfer i AMS. Jeg har tatt disse 4: UA til Chicago og til IAD, US til PHL, SQ til SIN. Det er klart at det er enklere å transfre med KLM da det er deres hub. Men jeg reiser ikke med KLM eller Skyteam (alliansen for resten av røkla).
Igjen, FRA er et mye bedre alternativ for de som liker SAS og Star Alliance.
Når det gjelder SAS vs. KLM har SAS hatt en sinnyk vekst de siste årene generelt sett, grunnet det nye prisbildet, velger flere å reise via OSL, mye av den flotte veksten vi ser der nå, kommer fra distriktene. Q400 har 70 seter, akkurat like mange som KL har på sin Fokker og det er fortsatt flere MDer i trafikk til CPH og SVG. Frekvensen har også blitt bedre. SAS har en mye større frekvens enn det KLM har til alle destinasjoner, bortsett fra Ryanair flyplassen (TRF) der SAS ikke fikk det til. Det er jo en lavpris destinasjon, så midt i blinken for KLM.
Og til slutt: Jeg transfer ikke ofte i CPH, jeg gjør det stort sett på ARN eller FRA.
3. Loungene på AMS suger
jezz, mann, vi snakker ikke om spottere her. Vi diskuterer jo flyplassen i en post for passasjerer. Har aldri sagt noe om at AMS er dårlig for spottere... Den rullebanen legger på 20 minutter taxi på det meste, altså lengre transfer tid.
Vi snakker om å bruke lang tid på transfer og hvilket tilbud flyplassene har, både destinasjoner og annet.
*A har flere muligheter til intercont transfer i AMS. Jeg har tatt disse 4: UA til Chicago og til IAD, US til PHL, SQ til SIN. Det er klart at det er enklere å transfre med KLM da det er deres hub. Men jeg reiser ikke med KLM eller Skyteam (alliansen for resten av røkla).
Igjen, FRA er et mye bedre alternativ for de som liker SAS og Star Alliance.
Når det gjelder SAS vs. KLM har SAS hatt en sinnyk vekst de siste årene generelt sett, grunnet det nye prisbildet, velger flere å reise via OSL, mye av den flotte veksten vi ser der nå, kommer fra distriktene. Q400 har 70 seter, akkurat like mange som KL har på sin Fokker og det er fortsatt flere MDer i trafikk til CPH og SVG. Frekvensen har også blitt bedre. SAS har en mye større frekvens enn det KLM har til alle destinasjoner, bortsett fra Ryanair flyplassen (TRF) der SAS ikke fikk det til. Det er jo en lavpris destinasjon, så midt i blinken for KLM.
Og til slutt: Jeg transfer ikke ofte i CPH, jeg gjør det stort sett på ARN eller FRA.
Her kommer du med en rekke feil Tommy777. For det første, KLM's Fokker 70 har 80 seter ombord. Q400 i SAS versjon 72. På BGO/SVG flyr KLM B737. Det er kun unntaksvis Fokkere der. TRD og TRF har F70 og av og til F100. I BGO har SK morgenavgangen/ en ettermiddagsrotasjon i ukedagene schedulert med M80. SVG en ettermiddagsrotasjon med M80. Alt annet er Q400. Før så man ikke Q400 i disse byene. Og nå øker KLM også her. MEN det beste må jo være at alle klarer å fylle sine maskiner.
Hva legger du i alliansen for resten av røkla:question: Er du så meget bedre enn de som velger KLM:question: