Log in

View Full Version : OSL-NYC


GFL
09-01-2007, 12:28
Nedtelling til tur...

Ble en liten bestillling til meg på julekalenderen. Nytt fly med A340, og det blir for bra! Betalte drøyt 3500...

Jeg har en bror i Vancouver, så det blir en tur dit også. Hørt at Whistler er et bra sted å være i vinter!


REISERUTE


Dato Fly Avreise Ankomst Stopp Flytype Varighet Kabinklasse
tirsdag, 6. mars 2007 Scandinavian Airlines
SK 1455 E Oslo Airport (OSL), Oslo, Norge 10:15
Copenhagen (CPH), København, Danmark
Terminal 3 11:25
Direkte
M80 11t:00
tirsdag, 6. mars 2007 Scandinavian Airlines
SK 909 E Copenhagen (CPH), København, Danmark
Terminal 3 12:20
Newark International (EWR), New York, New Jersey, USA
Terminal B 15:15
Direkte
343

tirsdag, 20. mars 2007 Scandinavian Airlines
SK 904 E Newark International (EWR), New York, New Jersey, USA
Terminal B 18:55
Arlanda (ARN), Stockholm, Sverige
Terminal 5 07:40
+ 1 dag(er)
Direkte
333 10t:00
onsdag, 21. mars 2007 Scandinavian Airlines
SK 849 E Arlanda (ARN), Stockholm, Sverige
Terminal 5 09:00
Oslo Airport (OSL), Oslo, Norge 09:55
Direkte
73G

GFL
09-01-2007, 12:32
Da er turem videre også booket, og det blir et gjensyn med Toronto...men bare flyplassen. Bestilte slik at jeg resier fra Vancouver 19 mars, og lander på Newark om morran. Dermed blir det en lang dag med reising, og endel venting på EWR. Men det får man tåle. Prisen var på drøyt 400 $


AIR - Thursday, March 8
Air Canada Flight 8637 Economy
Operated by AIR CANADA JAZZ
From: Newark Int'l Airport, NJ
11:20 am, Thursday, March 8
TERMINAL A Equipment: CanadairJet
Duration: 1 hour and 38 minutes
Status: Confirmed

To: Toronto Pearson Int'l Airport
12:58 pm, Thursday, March 8
TERMINAL 2




--------------------------------------------------------------------------------

AIR - Thursday, March 8
Air Canada Flight 147 Economy
From: Toronto Pearson Int'l Airport
3:00 pm, Thursday, March 8
TERMINAL 1 Equipment: Airbus 320 Jet
Duration: 5 hours and 13 minutes
Meals: Food for Purchase
Status: Confirmed

To: Vancouver Vancouver Int'l Airport
5:13 pm, Thursday, March 8
TERMINAL M




--------------------------------------------------------------------------------

AIR - Monday, March 19
Air Canada Flight 8328 Economy
Operated by AIR CANADA JAZZ
From: Vancouver Vancouver Int'l Airport
9:30 pm, Monday, March 19
TERMINAL M Equipment: CanadairJet
Duration: 1 hour and 20 minutes
Status: Confirmed

To: Calgary Int'l Airport
11:50 pm, Monday, March 19
Unspecified Terminal




--------------------------------------------------------------------------------

AIR - Tuesday, March 20
Air Canada Flight 146 Economy
From: Calgary Int'l Airport
12:30 am, Tuesday, March 20
Unspecified Terminal Equipment: Boeing 767
Duration: 3 hours and 37 minutes
Meals: Food for Purchase
Status: Confirmed

To: Toronto Pearson Int'l Airport
6:07 am, Tuesday, March 20
TERMINAL 1



--------------------------------------------------------------------------------

AIR - Tuesday, March 20
Air Canada Flight 762 Economy
From: Toronto Pearson Int'l Airport
7:20 am, Tuesday, March 20
TERMINAL 2 Equipment: Embraer EMB 145 Jet
Duration: 1 hour and 33 minutes
Status: Confirmed

To: Newark Int'l Airport, NJ
8:53 am, Tuesday, March 20
TERMINAL A

Blubird
09-01-2007, 20:44
God tur. Blir Canada-air-jet på meg snart også! :)

EB
09-01-2007, 22:13
God tur... Både Vancouver og Whistler er veldig veldig bra!!!

GFL
10-01-2007, 11:03
takktakk. Noen som har en anbefaling til en billig overnatting i New York? Er en fattig student, som vil bruke penger på fotoutstyr når jeg er der istendenfor!


Og hvor lenge før må jeg være ute for å de beste setene på SAS? Var det rad 32, som er gullrekken for oss på økonomi?

Savipix
10-01-2007, 11:13
Originally posted by GFL

Var det rad 32, som er gullrekken for oss på økonomi?


31!

LCH
10-01-2007, 17:35
Originally posted by GFL

takktakk. Noen som har en anbefaling til en billig overnatting i New York? Er en fattig student, som vil bruke penger på fotoutstyr når jeg er der istendenfor!


Og hvor lenge før må jeg være ute for å de beste setene på SAS? Var det rad 32, som er gullrekken for oss på økonomi?

Hva mener du med billig? JEg har prøvd BILLIG i New York, og det er ikke å anbefale...

Someone
10-01-2007, 17:41
he he har også prøvd billig i NY og resultatet var ett rom hvor låsen falt av døren når den ble smekket litt hart igjen. Men i frykt for den sure negeren i resepsjonen (jeg nekter å kalle han en sydhavsmann) så løp vi til nærmeste sjappe og kjøpte superlim og limte hele saken på plass på den pil råtne døren:lol

...og da har jeg ikke nevnt med ett ord standarden på resten av rommet. Til og med stikk kontakt manglet slik at mobiler måtte lades under overvåkning i gangen.....med det var for det en kjempe tur:colgate:

LCH
10-01-2007, 17:51
Billig i NY målestokk var forøvrig dyrere enn de fleste andre overnattingene jeg har hatt på langt bedre steder i USA. Vi var fire personer, hver med to kolli bagasje pluss håndbagasje stuet inn på et rom som størrelsesmessig minnet mere om walk-in-closetene vi hadde i leiligheten vår der borte. Jeg og en annen lå i køyeseng (meg nederst), og øverkøyen der så ut som den hadde vært brukt av en noe over gjennomsnittlig amerikaner før, for å si det sånn! Det positive var at rommet kom med eget bad, det negative var at all emaljen i badekaret var slitt bort... Men for all del, turen ble minnerik den!:p

Tommy777
10-01-2007, 19:46
Originally posted by Savipix

Originally posted by GFL

Var det rad 32, som er gullrekken for oss på økonomi?


31!


Husk at rad 31 er blokkert FRA USA.

Someone
10-01-2007, 20:06
Originally posted by Tommy777


Husk at rad 31 er blokkert FRA USA.

Hvorfor det?

Tommy777
10-01-2007, 22:25
Originally posted by Someone

Originally posted by Tommy777


Husk at rad 31 er blokkert FRA USA.

Hvorfor det?

Du, det vet jeg ikke...

Dag Viking
10-01-2007, 22:28
Jeg synes raden rett bak Øko Extra er bedre enn 31... Men det er kanskje smak og behag

Tommy777
10-01-2007, 22:58
Originally posted by Dag Viking

Jeg synes raden rett bak Øko Extra er bedre enn 31... Men det er kanskje smak og behag

Er helt enig, men den er blokkert begge veier...

LCH
11-01-2007, 08:39
Blokkert som i -ingen får sitte der- eller blokkert frem til sjekk-inn? Ble litt nysgjerrig nå for jeg havnet ganske langt bak i kjerra på mine kommende atlanterhavskryssninger, de attraktive radene var ganske riktig ikke tilgjengelige.

Tommy777
11-01-2007, 09:02
Originally posted by LCH

Blokkert som i -ingen får sitte der- eller blokkert frem til sjekk-inn? Ble litt nysgjerrig nå for jeg havnet ganske langt bak i kjerra på mine kommende atlanterhavskryssninger, de attraktive radene var ganske riktig ikke tilgjengelige.

De er blokkert til innsjekk på flyplassen. De kan ikke velges av andre enn sjekk inn personalet. Policyen med å blokkere første og andre raden på økonomi er at SAS vil at disse setene skal stå tomme dersom flyet ikke er fullt i økonomi for at paxen på økonomi ekstra skal få mere ro. I praksis skjer dette sjelden, SAS personalet gir stort sett f... i denne regelen og er man tidlig ute på flyplassen kan man lett score et sete på disse radene.

GFL
25-01-2007, 21:11
Tenkte å komme med en oppdatering på prisene til New York i samme periode. SAS skuffer med sin "dyre" julekalender. Det visste jeg egentlig. Men var skeptisk at noen greide å komme med lavere priser! Se hva jeg kan få med Air France for 600 kr billigere! New York til under 3000 kr!

6 mar 07 Northwest Airlines
NW 8446 E Oslo Airport (OSL), Oslo, Norge 14:50
Schiphol (AMS), Amsterdam, Nederland 16:50
Direkte
737 11t:35 Økonomi med restriksjoner
6 mar 07 Northwest Airlines
NW 8643 E Schiphol (AMS), Amsterdam, Nederland 18:20
John F Kennedy International (JFK), New York, New York, USA
Terminal 4 20:25
Direkte
74M Økonomi med restriksjoner

20 mar 07 Air France
AF 11 E John F Kennedy International (JFK), New York, New York, USA
Terminal 1 22:05
Charles De Gaulle (CDG), Paris, Frankrike
Terminal 2E 10:15
+ 1 dag(er)
Direkte
343 11t:50 Økonomi med restriksjoner
21 mar 07 Air France
AF 2374 E Charles De Gaulle (CDG), Paris, Frankrike
Terminal 2D 12:35
Oslo Airport (OSL), Oslo, Norge 14:55
Direkte
319 Økonomi med restriksjoner



Prissetting av reiseruten

Pris Skatt NOK
2100 + 650 x 1 Voksen = 2750

Delsum 2750
Servicehonorar +135

Pris totalt 2885



Og siden mange mener at KLM/Air france er dårligere. Her er Lufthansa:


Ønsket kabinklasse: Økonomiklasse
Dato Fly Avgang: Ankomst Stopp Flytype Varighet Kabinklasse
6 mar 07 United Airlines
UA 9095 E Oslo Airport (OSL), Oslo, Norge 06:50
Frankfurt International (FRA), Frankfurt, Tyskland
Terminal 1 08:55
Direkte
319 11t:55 Økonomi med restriksjoner
6 mar 07 United Airlines
UA 8841 E Frankfurt International (FRA), Frankfurt, Tyskland
Terminal 1 10:05
John F Kennedy International (JFK), New York, New York, USA
Terminal 1 12:45
Direkte
333 Økonomi med restriksjoner

20 mar 07 Lufthansa
LH 483 E Newark International (EWR), New York, New Jersey, USA
Terminal B 22:20
Frankfurt International (FRA), Frankfurt, Tyskland
Terminal 1 10:55
+ 1 dag(er)
Direkte
333 12t:15 Økonomi med restriksjoner
21 mar 07 Lufthansa
LH 6230 E Frankfurt International (FRA), Frankfurt, Tyskland
Terminal 1 13:40
Oslo Airport (OSL), Oslo, Norge 15:35
Direkte
738 Økonomi med restriksjoner



Prissetting av reiseruten

Pris Skatt NOK
1800 + 1272 x 1 Voksen = 3072

Delsum 3072
Servicehonorar +135

Pris totalt 3207

Billetten utstedes umiddelbart eller senest: 28 jan 07




Betingelser :
• Spesielle vilkår kan gjelde for denne prisen.
• Avgifter er inkludert bortsett fra eventuelle lokale flyplassavgifter som betales ved innsjekk
• For å sikre denne prisen bør du bestille nå.
• Prisen kan ikke garanteres før billetten er utstedt.



Start på nytt

Tilåmed BA er billigere:


Dato Fly Avgang: Ankomst Stopp Flytype Varighet Kabinklasse
6 mar 07 British Airways
BA 761 E Oslo Airport (OSL), Oslo, Norge 07:50
Heathrow (LHR), London, Storbritannia
Terminal 4 09:25
Direkte
319 11t:40 Økonomi med restriksjoner
6 mar 07 British Airways
BA 175 E Heathrow (LHR), London, Storbritannia
Terminal 4 10:55
John F Kennedy International (JFK), New York, New York, USA
Terminal 7 13:30
Direkte
744 Økonomi med restriksjoner

20 mar 07 British Airways
BA 182 E John F Kennedy International (JFK), New York, New York, USA
Terminal 7 23:30
Heathrow (LHR), London, Storbritannia
Terminal 4 10:15
+ 1 dag(er)
Direkte
744 11t:40 Økonomi med restriksjoner
21 mar 07 British Airways
BA 766 E Heathrow (LHR), London, Storbritannia
Terminal 4 12:55
Oslo Airport (OSL), Oslo, Norge 16:10
Direkte
319 Økonomi med restriksjoner



Prissetting av reiseruten

Pris Skatt NOK
1600 + 1674 x 1 Voksen = 3274

Delsum 3274
Servicehonorar +135

Pris totalt 3409

Billetten utstedes umiddelbart eller senest: 28 jan 07




Betingelser :
• Spesielle vilkår kan gjelde for denne prisen.
• Avgifter er inkludert bortsett fra eventuelle lokale flyplassavgifter som betales ved innsjekk
• For å sikre denne prisen bør du bestille nå.
• Prisen kan ikke garanteres før billetten er utstedt.



Start på nytt

Concorde
25-01-2007, 21:29
Fått hotell?

Her er min anbefaling igjen,http://www.affinia.com/NYC-Hotel/Shelburne-Murray-Hill/Overview.cfm det ligger sentralt og er helt et herlig område å bo i. Ligger på Lex mellom 36th og 37th og bare noen minutter fra 3rd ave med kule restauranter som Earls, www.earlsnyc.com eller burrito-spesialisten Blockheads, http://www.blockheads.com/. (sistnevnte er kjent for $3 mojito!)

Skal du over til B&H, tar det deg ca 20-25 minutter med NY-gangfart fra hotellet.

Til Empire State bldg er det bortimot 5 minutter gåtid.

GFL
25-01-2007, 22:11
Okey, takk for tipset. Skal se på det hotellet :) Tror det kan bli aktuelt. Hva er beste (billigste) måten å komme seg til EWR og fra EWR? JEg skal ut å fly på morran, men tar gjerne den billigste måten. Har da ikke noe bedre å gjøre den dagen :lol:

Jeg er student, går ikke akkuart i overskudd med den turen ... :wink

Concorde
25-01-2007, 22:24
Toget! Kjempe enkelt og koster $14.50 pr tur med NJ-ekspressen. Går 4 ganger i timen og kan sammenliknes med InterCity fra Oslo til Gardermoen. Rett inn til Penn Station og taxi til ca $5 over til hotellet. Hotellet er ikke overklasse, men er helt OK, jeg har bodd der selv en helg og var facinert over beliggenheten. Restaurant-anbefalingene er standard pris for diner, ca $13 pr pers med tip og du får i tillegg et show uten like!

Tommy777
25-01-2007, 23:05
Originally posted by Concorde

Toget! Kjempe enkelt og koster $14.50 pr tur med NJ-ekspressen. Går 4 ganger i timen og kan sammenliknes med InterCity fra Oslo til Gardermoen. Rett inn til Penn Station og taxi til ca $5 over til hotellet. Hotellet er ikke overklasse, men er helt OK, jeg har bodd der selv en helg og var facinert over beliggenheten. Restaurant-anbefalingene er standard pris for diner, ca $13 pr pers med tip og du får i tillegg et show uten like!

Jeg tok faktisk toget inn til byen mandag fra EWR. Det går 3 ganger i timen når ditt fly lander, kosta 16 USD. Det tar ca. 15 minutter å komme seg til togstasjonen via terminaltoget, selve togturen tar under 30 minutter til Penn Station. Taxi koster nærmere 10 enn 5 dollar, uansett billigere enn å hyre en Town Car som er nest billigste alternativ. Det koster 41 USD + tips og 4 USD bompenger, så ca. litt over USD 50 hver vei.

Hva du enn gjør, ta ikke en gul taxi. Det koster deg fort 70 dollar, om ikke mer..

Eriksan
26-01-2007, 18:51
Et annet alternativ er å ta Olympia Trail buses (http://www.coachusa.com/olympia/ss.newarkairport.asp), avgang hvert 15. min. Koster kun $14 for envei eller $23 for en t/r. Stopper på Grand Central.

Tok denne når jeg skulle til EWR i påsken i fjor, fra tunnelen under Hudson (Lincoln?) og til terminalen tok det kun 20 min. uten kø.

Tommy777
26-01-2007, 21:19
Litt feilinfo fra meg. Da jeg skrev reiseregningen i dag så jeg at toget ikke kostet 16 USD, men 14.

Når det gjelder buss, ville jeg ikke anbefale dette i rushtiden. NJ turnpike er brutal til tider. Så fra 1500 og utover inn til byen og 1430 og utover ut fra byen er IKKE å anbefale

Thomas
27-01-2007, 01:11
uansett billigere enn å hyre en Town Car som er nest billigste alternativ. Det koster 41 USD + tips og 4 USD bompenger, så ca. litt over USD 50 hver vei.

Vi betalte 63$ inkl taxes fra EWR til 42nd street.. hyggelig sjafør fra ett Limo selskap basert på Staten Island.

Concorde
27-01-2007, 17:23
Hold deg til toget, det er beste alternativ. Town Car tar for lang tid til east side om du velger et hotell der og det samme gjelder bussen. Toget tar deg rett inn till Penn og derfra taxi rett over. Send gjerne spm på PM, jeg kan fortelle deg alt om Manhattan.

Tommy777
27-01-2007, 20:17
Originally posted by Thomas

uansett billigere enn å hyre en Town Car som er nest billigste alternativ. Det koster 41 USD + tips og 4 USD bompenger, så ca. litt over USD 50 hver vei.

Vi betalte 63$ inkl taxes fra EWR til 42nd street.. hyggelig sjafør fra ett Limo selskap basert på Staten Island.

Dette er det største og billigste limo selskapet i NYC. De tok 41 USD sist gang jeg tok dem, ser ut som prisene har gått opp til 43 USD 1/1..

Carmel (http://www.carmellimo.com/)

GFL
06-03-2007, 01:43
Da har jeg fått et av de beste setene vi dødelige kan få...nemlig 31H. Så får vi håpe på noen hyggelige flyvertinner og nabopassasjerer. Men jeg alltid velsignet med små unger, eller slitsomme folk...

Concorde
06-03-2007, 10:26
http://www.mta.info/nyct/maps/submap.htm

Blubird
06-03-2007, 21:30
God tur! Forventer oppdateringer underveis...

GFL
09-03-2007, 07:26
En kjapp reply. Turen til NYC fikk bra. Fikk melding om hva som lå foran meg av en kontakt med masse artig info. KBC til EWR, med masse ledig plass. Landet sørfra. Hadde sete 31H, som anbefales. Litt skuffet over IFE i SAS-340'en. Men overlevde da. Maten var også helt grei. Litt under KLM og BA, synes jeg personlig. Ble MD-80 ned til CPH. LN-ROM.

Opp til YVR, så ble det CRJ-200 opp til YYZ. Skulle egentlig fly AC til YVR, men tollen holdt meg igjen. De fant selvfølgelig ingenting, de som trodde jeg smuglet store mengder alkohol og tobakk. Så de ble lange i maska. Noe som alltid er artig å se. Men da jeg var kommet var min A320 dratt allerede, så jeg fikk lurt meg til en tur via LAX og opp til YVR. Gikk såvidt og var kronglete, men kom da frem utslitt og med ennå en flyplass på kartet...