View Full Version : Concorde på ENGM 10.10.1998
Når man ser hvilken entusiasme som ligger bak hos flyinteresserte (spottere) ang. besøk av fly på landets flyplasser, så skulle det vært moro å vite hvordan det artet seg før, under og etter 10.10.1998 når Air France var på Gardermoen med Concorde ?
Er det noen som har noe å fortelle ? Visste "folket" at flyet kom ? Eksisterte dette forumet dengang ?
Tipper vollene ville vært nummeret inntil proppfulle om Concorde hadde kommet til GM i dag...
Next spørsmål. !! På veggen ved siden av meg har jeg et stort bilde av BA Concorde som landet på GEN for vel 20 år siden.
Husker ikke hvilken dato, kan noen hjelpe ?? Bildet er topp tatt i betraktning av mitt fotoutstyr på den tiden !! Har sikkert negativen gjemt på et kott etc. :question:
Concorde
07-01-2007, 20:16
Jeg husker fra Fornebu-dagen 6 juni 1984 at en BA-Concorde kom lavt over Fornebu på vei til Gardermoen.
Takk, kan godt stemme med mine estimat !! dette var før jeg ble seriøs spotter......:wink
ATC-flyradar
07-01-2007, 21:05
Originally posted by ENTO
Når man ser hvilken entusiasme som ligger bak hos flyinteresserte (spottere) ang. besøk av fly på landets flyplasser, så skulle det vært moro å vite hvordan det artet seg før, under og etter 10.10.1998 når Air France var på Gardermoen med Concorde ?
Er det noen som har noe å fortelle ? Visste "folket" at flyet kom ? Eksisterte dette forumet dengang ?
Jeg har sett Concord DVD og fikk dilla og angrer på at jeg ikke tok en slik himmelstur 1 to mac.
Noen her som har hatt tur med Concorde ?? og opplev dette ???
Jan
Concorde
07-01-2007, 21:31
BA003 LHR-JFK 19 september 1998:colgate:
Concorde
07-01-2007, 21:56
HÆHÆÆHHÆHHHÆÆH! Kan jo lage en tripreport en dag, for jeg husker alt i detalj den dagen. Det var også min siste tur fra Fornebu før den stengte og jeg ga flyplassen en verdig personlig avslutning.
Du skal lage en trip report fra den turen, Concordski! ;)
Fellowship
08-01-2007, 00:33
Originally posted by ENTO
Entusiasmen var til stede LENGE før. Du kan av og til finne bilder på dette forumet fra 1960-tallet.
Forumet fantes ikke før noen år etterpå. ca 2000 +
Hvor mange av "folket" som visste at den kom, vet jeg ikke. Men jeg og en håndfull andre. + de som skulle reise med den....
Alle utenom det øverste bildet her (http://www1.airpics.com/search/search.php?string=f-bvfc&si=0&count=&st=1&ar=2) er tatt på OSL 10.oktober 1998. Jeg har en videosnutt tatt den dagen også, men kvaliteten er så-som-så, og den er IKKE digital.
Tommy777
08-01-2007, 01:22
Jeg vært ombord i Concorden 2 ganger, begge ganger ved Boeing Field for ca. 2 måneder siden :D
Vet ikke om det teller, men det eneste Champagne glasset jeg så var bak plexi glass :p
Originally posted by Fellowship
AoN forumet fantes foer den tiden ... jeg husker DC-8-63 emailet meg ekspressbilder av LN-TUA etter avgang fra BFI som jeg postet foer maskinen landet paa Sola. Og selv hadde jeg bilder av maskinen (med full spyttklysebemaling) oppe samme dag som den var paa FBU for foerste gang. Rett paa timefoto med filmen og saa hjem og scanne og laste opp. Dette var i april 1998.
http://www.enfb.net/fbu/LN-TUA.jpg
Ja det der var litt av et øyeblikk når den kom seilende.. Jobba heldigvis på sas teknisk da, så det var bare å stikke hue ut døra og følge nøye med.. Et fint fly-minne å ha med seg..
Nå er ikke dette fra OSL, men siden vi snakker om Concorden så klarer jeg ikke la være.
Bildet er tatt på Barbados, hvor Concorden gikk i rutetrafikk. Få mennesker (men sikkert de fleste concorde entusiaster) vet at den gikk dit i rutetrafikk fra London i mange år, men også fra New York på slutten. Barbados, den lille øya med 260.000 innbyggere, var den eneste destinasjonen utenom London, Paris og New York hvor flyet gikk i ordinær rutetrafikk.
Her under landing:
Originally posted by LN-MOW
Originally posted by Fellowship
AoN forumet fantes foer den tiden ... jeg husker DC-8-63 emailet meg ekspressbilder av LN-TUA etter avgang fra BFI som jeg postet foer maskinen landet paa Sola. Og selv hadde jeg bilder av maskinen (med full spyttklysebemaling) oppe samme dag som den var paa FBU for foerste gang. Rett paa timefoto med filmen og saa hjem og scanne og laste opp. Dette var i april 1998.
http://www.enfb.net/fbu/LN-TUA.jpg
Og jeg maa finne de bildene....de var nemlig uten Braathens Skrift....
Originally posted by Tommy777
Jeg vært ombord i Concorden 2 ganger, begge ganger ved Boeing Field for ca. 2 måneder siden :D
Vet ikke om det teller, men det eneste Champagne glasset jeg så var bak plexi glass :p
Jeg var med på turen tur/retur Gardermoen og har glasset vi fikk champis i. Diplomet med skipperens sign. henger hjemme på veggen. Husker jeg betalte kr. 3500,- for den turen. Det var billig også dengang ! Et fint minne. Denne Concorden (F-BVFC) tror jeg står på flyplassen i Toulouse idag.
Concorde
09-01-2007, 07:15
Har du bilder fra turen og har du mulighet å ta bilde av diplomet du fikk?