View Full Version : Concorde på Gardermoen 10.10.1998
Jeg prøver igjen !
Er det noen som har, eller kjenner noen som kan ha videofilm av Air France Concorde besøk på Gardermoen 10.10.1998 ?? Enten du filmet ombord eller landing/avgang ??
Jeg var nemlig med på turer til og fra Gardermoen og skulle gjerne ha film.
:rolleyes:
Erik Geicke
06-04-2007, 15:28
Hei du.
Det eneste jeg har, er bilder fra den var her.
SpeedbirdConcordeSST
12-03-2012, 02:38
Jeg prøver igjen !
Er det noen som har, eller kjenner noen som kan ha videofilm av Air France Concorde besøk på Gardermoen 10.10.1998 ?? Enten du filmet ombord eller landing/avgang ??
Jeg var nemlig med på turer til og fra Gardermoen og skulle gjerne ha film.
:rolleyes:
Ja, jeg har videoopptak fra da den kom til OSL og da den dro igjen. Ikke all verdens kvalitet, men jeg har spilt over videoopptaket til DVD.
Jeg var ikke med på selve flighten, men jeg har til gjengjeld fløyet 3 ganger med BA Concorde (G-BOAE to ganger og G-BOAB en gang) og forsøkt meg som pilot et par timer i Concorde-simulatoren i Filton som ble brukt til crew-trening.
Jeg har også noen få bilder fra landing, parkering, taxing og take-off. Men det er scannet fra papirbilder og kvaliteten er ikke all verden. Fikk et veldig bra bilde av den i det den tok av første gangen. Det ble fort mørkt, så da den kom tilbake for annen gang hadde jeg allerede dratt hjem.
Jeg filmet både ombord og utenfra den dagen, skal se om jeg kan finne fram og få lagt på youtube. Donerte forøvrig en hjemmelaget DVD til Sas-museet på Gardermoen for noen år siden, kalt ´Fornebu´s siste dager´, masse klipp fra siste dagene på FBU, og også de første på OSL, deriblant noen Concorde klipp, kanskje dvd´n finnes i arkivet der ute ennå.
Fant i tillegg en VHS her jeg fikk tilsendt av to fiolinspillende entusiaster ute på samme eventyr som meg, ser det er en del klipp og vinklinger som er veldig bra supplemang til det jeg har, gi lyd hvis noen av dere er her inne, trenger ev. tilatelse til å bruke noen av deres klipp til en youtube sak :)