View Full Version : ORD-SAT-ORD
Tommy777
04-01-2007, 22:36
Hei alle saman!
Jeg har aldri vært i San Antonio, Texas før og det må feires med en trip report.
Her er reiseruta:
AA 1175 01/15/2007 08:15 AM ORD-SAT, Sete 20B (nødutgang på MD80)
AA 1584 01/16/2007 05:50 PM SAT-ORD, Sete 20B (nødutgang på MD80)
Har allerede bedt om oppgradering til F med AA vouchers, blir (forhåpentligvis) bekreftet 72 timer før avgang.
Jeg skal bo på The Westin La Cantera Resort, San Antonio. Skal være et meget bra hotel for pengene (129 USD for natta jeg bor der), ligger litt utenfor sentrum, ca. 20 minutter å kjøre fra messa jeg skal på. Siden jeg er Starwood Platinum, håper jeg på en flott oppgradering der også.
Kameraet er laddet og klart!
Håper det vil smake..
SAT kan by paa morsomme ting .. det er 2 store vedlikeholdssentre der, du vil garantert se et par ATA-kjerrer. Muligens en Iberia DC-10 og litt annen snusk .. Skift til vindu!
Tommy777
05-01-2007, 18:14
Originally posted by LN-MOW
SAT kan by paa morsomme ting .. det er 2 store vedlikeholdssentre der, du vil garantert se et par ATA-kjerrer. Muligens en Iberia DC-10 og litt annen snusk .. Skift til vindu!
Satser på oppgradering, men for sikkerhets skyld er 20 A sikret begge veier. Takk for tipset! :)
Oh yeah - og ikke glem ex-NWA DC-10'ere som blir forberedt til levering til ATA ...
Tommy777
11-01-2007, 09:07
Står de i SAT?
Tror de to foerste er ferja ned dit. De skal ikke i trafikk foer til sommeren, saa de er nok i NW-farger uten logo ..
Tommy777
12-01-2007, 21:43
72 timer før klareres oppgraderingene for Platinum, så utreisen er bekreftet i F, 3F, bulkhead (vindu)
Tommy777
14-01-2007, 09:18
Og samme setet på returen, første rad, 3F :)
Tommy777
15-01-2007, 08:13
Morraflyet i morgen er kansellert grunnet snøstorm.... (nå regner det, men det kommer vel snø :huh: )
SÅ etter mye om og men, er jeg nå booket på AA 685 kl. 1040, fortsatt i F, men ikke vindussete ledig...
Tommy777
16-01-2007, 00:30
Rapport start:
Som jeg allerede har postet, var det meldt dårlig vær i Chicago i dag. Normalt sett, kansellerer de fleste flyselskapene en del avganger for å ta vekk en del av trøkket på dager med dårlig vær. Etter sesongpremieren av 24, gikk jeg inn på nettet for å sjekke inn og printe ut boardingkortet. Jeg logga meg på, men systemet ville ikke sjekke meg inn noe som stinker kanselleringer... Det var umulig å finne ut om flighten var kansellert på AAs hjemmeside. Det eneste de tilbyr er å legge inn flighten du skal på i et varslingssystem. Gjorde dette og ventet på en e-post oppdatering. Etter noen få minutter kom det en e-post fra AA. Ganske riktig, flighten min var kansellert :o
Jeg heiv meg på telefonen og fikk tak i den mest ufyselige dama jeg noengang har snakket med... Hun kunne fortelle at jeg var ombooket til en flight som gikk 11 timer (!) etter min originale flight. Det var den mest utrolige samtalen jeg noengang har hatt med en ansatt i et flyselskap. Kjerringa var virkelig sint og bitter! :)
For å gjøre en lang historie kort, jeg ringte tilbake og fikk en supervisor på linja og sikret meg et sete på en flight som kun gikk 2 og en halv time etter min originale flight. :) Og heldigvis var det ledig plass i F. 4E, ikke vindu.
Det betydde at jeg ikke måtte opp i otta. Jeg sendte et par e-poster for å informere folk jeg skulle treffe om forsinkelsen og var egentlig litt lettet over at jeg slapp å stå opp kl 0530 på en dag med skikkelig dårlig værutsikt.
Kl 0730 ringte klokka og jeg sto opp sammen med fruen. Vi drakk en kaffekopp og etter en kjapp dusj bar det rett ut til flyplassen. Det viste seg at Chicagos svar på Vidar Theisen hadde bommet katastrofalt på været.. Det var kommet en centimeter, den var på god vei til å smelte allerede klokka 8. Og storm var det ihvertfall ikke :huh:
Vel fremme på flyplassen, var det bare et fåtall flighter som var kansellerte. Etter det obligatoriske Starbucks stoppet bar det utover til gaten. Ved gaten var det møtt opp en rekke personer som åpenbart ikke hadde sjekket at den tidligere flighten var kansellert og møtt opp i otta. Det var soleklart at det var mange pax som ikke kom til å komme med flighten min.... Folk var også ganske agro for at de ikke hadde fått beskjed om at flyet deres var kansellert, noe som er forståelig. Jeg kikket på boarding passet mitt og var rimelig fornøyd med tingenes tilstand. ;)
Vel ombord fikk jeg en op up ved siden av meg, en United pilot var en av de siste til å boarde. Han hadde selvsagt en stor Travel Pro i tillegg til pilotkofferten, han satt på første rad i økonomi og alle bins var selvsagt fulle. AA har et stort crew skap foran og det var definitivt plass i det skapet, men AA purseren var ikke særlig hjelpsom og UA piloten fikk IKKE lagre travel proen sin sammen med AA crewets ... Makan til dårlig bransje-hjelpsomhet har jeg aldri sett...
Jeg hadde kun en ryggsekk med, tok ned ryggsekken og puttet den under setet foran og gikk bak til piloten og tilbød han å putte kofferten i min hattehylle. Han var selvsagt takknemlig og purseren ble meget overrasket over at jeg tilbød å hjelpe piloten som skulle på jobb. Jeg så at hun helt klart følte seg veldig liten etter at hele F hadde vært vitne til for et r-høl hun hadde vært.
Vel, vel. Etter avising, tok vi av mot vest, ingen kø overhodet. Vi kom avgårde ca. timen sent fordi vi måtte vente halvtimen på avisingscrewet.
Etter takeoff kom purseren rundt med varme nøtter og tok drinkbestillinger, jeg startet med en appelsin juice. Til lunsj kunne man velge mellom kylling eller pizza. Det vil si, før de kom til mitt sete, var det tomt for kylling. Det ble pizza. Pizzaen kom fra Pizza Hut og var skikkelig varm og god. På brettet var det også en salat, Brie og kjeks. Sorry, ingen bilder, tar dem i morgen på returen.
Etter lunsjen vanket det varme cookies, melk og kaffe.
Jeg så faktisk frem til å komme ned til varmen, det som ventet meg i San Antonio var litt sjokkerende.. Her var det en grad kaldere enn i Chicago! Mens jeg ventet på leiebilen, viste den lokale nyhetskanalen folk som går berserk på supermarkedene for å klargjøre seg til den verste vinterstormen på mange år... Vi får se om det slår til.
Etter at Hertz damen var ferdig å spørre meg om jeg noengang hadde kjørt på vinterføre, kom Impalaen min foran bygningen. Hertz har sitt område rett bak et stort maintenance område. Det var mange interessante objekter å ta bilde av, helt klart. Så jeg stoppet og tok noen bilder til ære for LN-MOW.
Vel fremme på hotellet, fikk jeg oppgradering til The Royal Hacienda Club. I loungen serverer de gratis drinker og varm buffet fra 1700-2200, frokost er også gratis og serveres fra 0600-1000- Resten av døgnet serveres det diverse varme og kalde drikker og kaker/frukt gratis. (se bilder).
Har et møte nå, deretter blir det 24 to timer til i dag!! :)
Rapporten fortsetter i morgen.
Og nå til billeta
Tommy777
16-01-2007, 00:33
Bildebeskrivelse:
Bilde 1: Soverommet
Bilde 2: MD, 777 og en 757 med winglets
Bilde 3: Flyet mitt
Bilde 4: LH Airbus på villspor i SAT. Ser ut som litt motorproblemer
Bilde 5: N787TM er nok splitter ny. Fant ikke noe på det reg. nr. på A.net. Cargo 10er i bakgrunnen
Bilde 6: En av LN-MOWs kjerrer. Fin denne!
Bilde 7: Gratis drikker hele dagen i loungen på hotellet. Etter 1700 kommer gratis pils, vin og brennevin på bordet
Bilde 8: Snacks i loungen
Bilde 9: Suiten
Bilde 10: Ramma
Originally posted by Tommy777
Det var mange interessante objekter å ta bilde av, helt klart. Så jeg stoppet og tok noen bilder til ære for LN-MOW.
Attaboy !!!!! :clap :up:
Fortsatt is og kulde i vente .. kjoer forsiktig. Selv om du er nordmann og vant til vinterfoere, er det ingen andre der nede som er det ...
Ser ut som at vi faar en smak av den fronten i morgen en gang ..
Hvitmalt tier .. ?? Javel?? Du saa ikke tilfeldigvis om det var paamalt reg?
Den Hainan-737'en er c/n 30787 .. tydeligvis returnert fra Virgin Blue. Skal tydeligvis videre til Kina ..
ATA 737'en er bare paa snarvisitt .. kom i morges og skal ut onsdag. 757-200 N518AT kommer i morgen - skal staa til loerdag.
Tommy777
16-01-2007, 02:02
Originally posted by LN-MOW
Hvitmalt tier .. ?? Javel?? Du saa ikke tilfeldigvis om det var paamalt reg?
ATA 737'en er bare paa snarvisitt .. kom i morges og skal ut onsdag. 757-200 N518AT kommer i morgen - skal staa til loerdag.
Reg nr. var ikke synlig fra der jeg sto.
BTW, hvor skal de parkere den 757en?? Om den skal parkere i nærheten av 737en eller den hangaren med 10ern i blir det bilde i morgen!!
Tommy777
17-01-2007, 04:14
Det er ingen tvil om at folk i Texas er livredd litt is og snø. Snø kom det dog ikke, bare litt regn som frøs til is.
Da jeg sto opp tidlig i morges meldte lokal TV om stengte veier og vanskelige kjøreforhold og anbefalte folk å bli hjemme.. (om dette hadde vært i Norge hadde vi fått fyken om vi hadde blitt hjemme på en slik dag)
Leiebilen var dekket med et tykt lag med is og valet gutta tjente seg en 5er på å fjerne isen mens jeg spiste frokost. De lurte på hvor jeg skulle i dette været (litt regnvær og is som var på vei til å smelte). Det var med vantro de så meg forsvinne ned bakken fra hotellet.
På motorveien, hadde politiet rett og slett stengt hele motorveien grunnet et 500 meter stort isete lag på en bro :rolleyes:
Jeg ble stående et par timer helt i ro. De åpnet deretter 1 fil til nærmeste avkjørsel. Det var ikke noe måte for meg å komme meg til messe og møter i dag....
Da jeg kjørte av motorveien, ringte AA som kunne fortelle at flyet mitt tilbake var kansellert :drunk:
Jeg ble bedt om å pelle meg til flyplassen så snart som mulig. Jeg måtte hjem i dag fordi jeg har et meget viktig møte i Sacramento i morgen, flyet mitt forlater O'Hare kl. 1035..
På flyplassen fikk jeg tatt et par bilder av de samme flya som i går fra en litt annen vinkel. LN-MOWs 737 hadde forlatt området, sannsynligvis parkert i en hangar, den meldte 75en så jeg ikke noe til.
I innsjekkingskøen var det kaos grunnet et par San Antonio NBA basketspillere som skulle til Dallas. Folk tok helt av. Den meget vennlige AA damen som sjekket meg inn, kunne fortelle at 3 av AAs 4 flighter til Chicago var kansellert... Det var 29 (!) eliter foran meg i stand by køen på det eneste flyet som ville gå til Chicago.
Hun hamret vilt på data maskinen og fant en CO flight til Houston og videre med AA til Chicago. Jeg fikk plass på begge flightene og faktisk F fra IAH-ORD.
Jeg gikk til CO for å sjekke inn, jeg ble belønnet med en SSSSer men jeg hadde god tid til flyet skulle gå. SSSSen viste seg å bli en velsignelse! Jeg ble umiddelbart tatt til side og geleidet fremst i en meget lang kø i sikkerhetskontrollen :) Istedetfor halvtimen i kø, var jeg ferdigsjekket etter 3 minutter!!
Vel fremme ved gaten så jeg at en tidligere avgang til IAH var i ferd med å lukke dørene. Det var plass og jeg sprintet ned jet wayen til en fresh 75, internasjonal versjon med Winglets!
Ringte Dag ombord for å informere at jeg var in route til byen hans i et av hans fly :)
Havna på 19C, men når døren ble lukket flyttet jeg meg bakerst der 3 seterne kun hadde folk ved vinduet. Hele flyet var dekket med is og under av isingen, gikk CO tom for Cat 4 veske. Kapteinen kunne fortelle at de vurderte flere ting, bl.a. å fly inn veske fra IAH. Etter 20 minutter kom han på hornet igjen og fortalte at de valgte å gjøre noe litt ukonvensjonelt..
De skulle fyre opp motorene, takse til enden av rullebanen og av ise der med Cat 1. Som sagt så gjort. Med begge motorene i gang avviset de kun vinger og hale, vinduet mitt var fullstendig dekket av is da 75en etter 5 minutter avising raste med full RR fart nedover rullebanen.
Vel fremme i Houston lå det beskjed på svareren fra Dag som faktisk befant seg på IAH! Han var på tur til Boeing i SEA, flyet hans tok av omtrent samtidig som jeg landet :angry: Misset et par pils der...
Det er ingen tvil om hvem som er sjefen på IAH, men Dag har jo en meget ensformig flåte :) En skikkelig grisebinge er den flyplassen:colgate:
Tok en del bilder.
FLyet mitt kom avgårde på rute fra terminal A og jeg landet halvtimen tidlig i Chicago, hele halvannen time før jeg egentlig skulle ha landet, jeg var happy.
Nå er det sofagrising før jeg reiser til Sacramento i morgen formiddag
Rapport slutt, nå til billeta!
Tommy777
17-01-2007, 04:17
Beklager, bildene på IAH ble tatt i skumringen og det var overskyet. Det ble ikke særlig bra. Jeg brukte Picture Project til å gjøre bildene mye lysere..
Bilde 1: En av Dags 10000000 mini ERJs
Bilde 2: Kineseren jeg fotograferte i går var blitt tauet ut av hangaren. PEN spør du meg
Bilde 3: Lufthansa og en stk. lysstolpe…
Bilde 4: Rett før take off på CO flighten SAT-IAH, isen forsvant rett etter take off
Bilde 5: Diverse griseri
Bilde 6: Mer griseri
Bilde 7: AC E170
Bilde 8: Enda en ERJ med winglets
Bilde 9: Merkelige propell fly dere har, Dag
Bilde 10: Parallell take of fra 33 R/L, en 737 etter take off
Tommy777
17-01-2007, 04:21
Mer..
Tommy777
17-01-2007, 04:23
Bilde 1: Mer winglets
Bilde 2: En storing med Winglets
Bilde 3: En Dag har glemt å sette winglets på
Bilde 4: Nøtter og Heineken ble servert etter take off IAH-ORD på AA
Bilde 5: Måltidet smakte, en salat, Short ribs med potetmos, oste/eplekake til dessert. Meget godt, ferskt brød
Dag Johnsen
17-01-2007, 15:56
Heisann Tommy777 og greetings fra SEA! Ja, det var dumt at vi mistet hverandre der, men det blir nok andre muligheter. Her i SEA er det snoe i dag ogsaa.
En skikkelig grisebinge er den flyplassen :lol: :lol: :lol: Ja, vi har vel naermere 300 B737...;) Du skulle dra bort til terminal E der noe av det stoerre jernet sitter...:cool:
dc-8-63 Jeg er i traktene i dag, men jeg bor nede ved Seatac og har moeter med Boeing i hele dag... og en middag sammen med de i kveld. Blir ikke tid til en Arrogant Bastard denne gangen, men vi faar ha det til gode...:cheers:
Dag
Tommy777
17-01-2007, 16:40
Jeg tror 8ern er på vei til Oslo...:huh: (se hans tripreport)
VoiceCom
17-01-2007, 19:28
Veldig bra rapport! Morsomt å høre hvordan farting rundt i USA på vinterføre fortoner seg :up:
Keep up the good work.