View Full Version : OSL - BKK
AirbusTrond
03-01-2007, 11:03
Da er vinterferien i boks. OSL-BKK med Lufthansa for vel 7.000. De har plassert meg på sete 54D begge veier fra FRA til BKK og tilbake. Det er langt bak!
Ellers har jeg ikke booket noe videre fra BKK, men setter nok kursen mot Ko Samui samme dag, evt Phuket. Noen som har tips? :cool:
PRØV Å RINGE LUFTHANSA FOR Å FLYTTE PÅ DEG. HAR NETTOPP GJORT DET FOR MIN KONE SOM SKAL MED DEM OGSÅ. HUN FIKK LANGT BAK TILDELT AV SYSTEMET DERES PÅ NETTBOOKING ! HUSK Å HA SEATMAP FORAN DEG NÅR DU RINGER SÅ DU SER HVA DU EV. VIL HA.
Hvor finner du seatmap for LH?
AirbusTrond
04-01-2007, 19:58
Takk for tips ! Men er det forresten noe galt med setet bortsett fra at det KAN føles noe trangere der bak og at jeg får servering mot slutten?
Her er kartet til LH (og det er 747 som gjelder FRA-BKK)
http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/info_and_services/flightinfo?l=en&nodeid=1770492
EB: På seatguru, MEN de siste oppdaterte er i LH's tidtabell som du får på OSL. Herlig at LH fortsatt trykker dem. De er vel snart alene i verden .
Merk også at tidtabellen nå viser med koder hvilken av de forskjellige config'ene som brukes på de enkelte ruter. Det er viktig spes. for A346 som har noen fine steder enn kan prøve å få kloa i. dvs . spes tosetere. Dessverre ikke iFE ennå........:cry:
OSLflyer
05-01-2007, 20:38
Originally posted by SQ 777
EB: På seatguru, MEN de siste oppdaterte er i LH's tidtabell som du får på OSL. Herlig at LH fortsatt trykker dem. De er vel snart alene i verden .
Du skal ikke lenger enn til AY før du får deres Travel Guide:wink
Flott AY . AF har fortsatt, glemte å se etter sist på OSL??:wink
Hei hei. Du kommer til å få en flott tur til Koh Samui. Fra BKK til Samui kommer du til å fly med Bangkok Airways. Et flott lite selskap. Flytype blir enten ATR-72 eller Boeing 717.
Flyplassen på Samui er nydelig. Og hvis du liker å ta bilder er det en perfekt flyplass for spotting selv om det er lite trafikk.
Legger ved noen bilder jeg tok for et par år siden
http://home.online.no/~paalpa/b717.jpg
http://home.online.no/~paalpa/b7172.jpg
http://home.online.no/~paalpa/b7173.jpg
http://home.online.no/~paalpa/atr.jpg
AirbusTrond
08-01-2007, 15:24
:cool: Mange takk, grunn til å glede seg altså! Får satse på 717 hvis det blir Ko Samui, men ser ut som det heller blir AirAsia til Phuket i første omgang. BKK - Ko Samui ca 800 en vei lørdag ettermiddag/kveld - BKK - Puhket ca 260 en vei lørdag ettermiddag/kveld. Årsaken er vel at Bangkok Air har monopol. Men blir da trolig Ko Samui tilbake til BKK.
Ellers lurer jeg på om det er noen som har erfaring med AirAsia. Har tenkt å booke billetten denne uka. :cool:
Ja reiste for 1 mnds tid tilbake med AirAsia fra Langkawi til Kuala Lumpur. Er det latterligste selskapet jeg noen gang har reist med, men kom fram :)
Har jeg vært deg har jeg heller lagt turen til Koh Samui enn Phuket. Får mye mer "ferie" på Samui. Phuket synes jeg ikke noe særlig om.
Ellers så har jo AirAsia nye fly, men service er ikke eksiterende
AirbusTrond
08-01-2007, 19:20
Høres jo morsomt ut å reise med et "latterlig selskap" :D ? Vel, blir nok både Phuket og Ko Samui, ser det ut til. Rapport følger om et par måneder!
AirAsia sto foreksempel med fløyte i gaten for å få orden på rekkene før boarding :cry:
Helt utrolig...
Ellers så er det jo et low cost selskap. Norwegian blir jo et businesselskap i forhold til airasia.
Husk på bagvekt ;)
God tur
Vel, er fornøyd med Air Asia, ny A320 t/r KUL-PEN. Hyggelig crew, flott boardinG.
Men service er jo som på Ryanair og SAS og andre low-cost carriers. Skal du ha noe, bla fram lommeboka !!:colgate:
HUSK AT FRA I DAG , 9. JANUAR, HAR DE SALG !! 1 MILL GRATIS BILL. SE AIRASIA.COM !!:lightbulb
SQ777, du latterliggjør jo bare deg selv med å sette SAS i samme kategori som to værstinger i lavkostklassen innen for luftfarten. Blir vanskelig å ta dine innlegg alvorlig heretter :old
Originally posted by ln-pep
SQ777, du latterliggjør jo bare deg selv med å sette SAS i samme kategori som to værstinger i lavkostklassen innen for luftfarten. Blir vanskelig å ta dine innlegg alvorlig heretter :old
Jeg har litt sparsomt med erfaring fra Ryanair, men mitt inntrykk var at Ryanairs inflightservice er bortimot like bra (dårlig..?) som det SAS leverer. Det er sikkert slik at ved uregelmessigheter så er SAS myye bedre å forholde seg til, men om vi ser på hva som skjer på selve flyturen så tror jeg nok at SQ777 har mye rett i det han sier. Det sier kanskje mer om SAS enn det sier om SQ777.....
Hvis dere virkelig mener at Ryanair kan sammenlignes med SAS må det jo være noen katastrofale reiser dere har hatt med Norges beste innenriksselskap :) (SAS)
Men men... Har vært med på slike diskusjoner før og vet at vi ikke kommer noen vei. Blir bare masse drittkasting og useriøse innlegg. Noen vil alltid ha noe i mot de store selskapene.
Hvis dere virkelig mener at Ryanair kan sammenlignes med SAS må det jo være noen katastrofale reiser dere har hatt med Norges beste innenriksselskap :) (SAS)
Men men... Har vært med på slike diskusjoner før og vet at vi ikke kommer noen vei. Blir bare masse drittkasting og useriøse innlegg. Noen vil alltid ha noe i mot de store selskapene.
Jeg har ikke noe i mot SAS, men jeg vil fortsatt hevde at SAS på det jevne dessverre ikke leverer noe særlig mer enn f.eks. Ryanair hva gjelder inflightservice. Dette er SAS sitt problem (kanskje spesielt SAS Braathens). PÅ gode dager er riktignok SAS mange hakk bedre enn det jeg har opplevd med Ryanair (kun 2 flighter, men jeg tror SQ777 har fløyet FR adskillig oftere om jeg husker rett). Det kan selvsagt være at jeg var spesielt heldig på mine to flygninger med FR. Det har absolutt ikke noe med at jeg har noe i mot de store selskapene (FR er ganske store de også). Når det er sagt så er service mye mer enn bare inflightservice, og på mange av de andre aspektene betviler jeg ikke at SAS er mye bedre enn FR.
Da er vi i allefall enige i noe :)
Ikke noe tvil om at RyanAir er STORE. Selv flyr jeg mye med SASBU og kan ikke klage på inflightservice. Uansett så er det nok store forskjeller fra crew til crew - dessverre. Ha en fin fin dag både i luften og på bakken
For å roe dette ned. Jeg sa intet negativt om Air Asia, FR ( kun mange gode flighter ), SAS ( generelt også meget fornøyd ) vedr. shorthaul.
Trakk kun en sammenligning på begrepet "service" som hos alle tre kun fåes mot betaling. Intet værre en det i mitt innlegg . Hvis billig nok er det oK, selvfølgelig.^_^
Hele mit innlegg var kun for å tipse AirbusTero om at nå fra i dag kan en få Air Asia billig hvis en booker !! ;) . Det er kun hva denne tråden handler om.
Dette er ikke " FR-versus-verden-krangel" tråd. Det har vi hatt nok av........:smile2
Da er vi i allefall enige i noe :)
Ikke noe tvil om at RyanAir er STORE. Selv flyr jeg mye med SASBU og kan ikke klage på inflightservice. Uansett så er det nok store forskjeller fra crew til crew - dessverre. Ha en fin fin dag både i luften og på bakken
Jeg flyr stort sett med SAS når jeg reiser i Europa. Som bosatt i Tromsø synes jeg det er veldig greit å ha gjennomgående billetter om noe skulle skje, og da er det stort sett bare SAS som er alternativet. DY har riktignok gjennomgående billetter til enkelte destinasjoner, men hos DY blir fort ventetiden lengre i OSL. Jeg får vel også påpeke at jeg synes at SAS har blitt bedre i løpet av de siste 5-10 månedene - konfliktnivået er kanskje noe lavere i organisasjonen, noe som kanskje vises utad også..?
AirbusTrond
09-01-2007, 14:57
Originally posted by SQ 777
Vel, er fornøyd med Air Asia, ny A320 t/r KUL-PEN. Hyggelig crew, flott boardinG.
Men service er jo som på Ryanair og SAS og andre low-cost carriers. Skal du ha noe, bla fram lommeboka !!:colgate:
HUSK AT FRA I DAG , 9. JANUAR, HAR DE SALG !! 1 MILL GRATIS BILL. SE AIRASIA.COM !!:lightbulb
Mange takk for tips SQ 777! Blir nok å prøve AirAsia, ja! :cool:
Lykke til. Men husk at da jeg bestilte gratisbill. i fjor var systemet overbelastet, så vis tålmodighet. For meg gikk det til sist. Gi ikke opp. Tenk på tidsforskjellen.:wink
I dag så er begrepet service ombord blitt SALG = SERVICE. Sånn er det og alle har muligheten til å kjøpe seg noen godbiter ombord. Det er den enkeltes valg, rett og slett.
AirbusTrond
22-03-2007, 23:04
BKK-OSL
Her kommer del 2 av rapporten først. Avreise fra BKKs utmerkede flyplass var satt til 2355. Var som vanlig tidlig ute, og fikk sjekket inn nesten tre timer før. Ble litt sushi før avreise. Og så tittet man litt på flyplassen - utseendemessig er det ikke mye å utsette i hvert fall.
Det er ingen butikker eller restauranter ute ved gaten, men var likevel tidlig ute der for å sikre meg sitteplass før boarding. De foran meg i køen lurte på hvorfor flyet ikke stod inne, og hun som tok imot billettene kunne fortelle at det ble en liten forsinkelse på en halvtime. Men det var ingen info over høyttalere eller på skjermer om dette. Da det omsider ble klart for boarding var det umulig å høre hva som ble sagt om hvem som skulle gå først om bord. Dårlig på en ny flyplass.
Så var det å finne 54D, som jeg også hadde på utreise. På plassen min satt det et par i 60-årene. Jeg ba den mannlige FAen om assistanse for å slippe noe bråk. Det viste seg at det uheldige ekteparet egentlig skulle ha to midtseter...Mannen så ut som en litt snillere utgave av Le Pen - altså en litt kraftig franskmann. Han satt i en slags treningsdress eller noe. Jeg prøvde å veksle noen ord, men til lite hell, da han trolig ikke forstod særlig mye engelsk. Trolig var han heller ikke av det mest reisevante slaget. Han hadde for så vidt grunn til å være sur, men jeg tror han var det før han så meg også.
Jeg måtte med en gang registrere at det var veldig trangt for to kraftige (snilt uttrykt) menn. Også benplassen var elendig. FA bekreftet mine mistanker om at flyet var helt fullt, så det nyttet ikke å håpe på noe bedre heller. Jeg observerte en meget snill mann som ofret sitt midtgangsete for at noen kvinner, bestemor, mor og datter muligens, fra Malaysia, fikk sitte sammen. Flyet kom av gårde om lag en halvtime forsinket.
Et par foran det uheldige franske ekteparet la umiddelbart ned sine seterygger da det ble tillatt. Jeg synes det er litt ufint - man kan godt vente til matserveringen er over før man belemrer sine medpassasjerer med dette. Også dama foran meg prøvde å få ned stolryggen - men uten hell. Da hun fikk tak i FA sa han diplomatisk at han kunne hjelpe til med å få ned ryggen etter maten. Det synes jeg var utmerket av han. Mener å se at han også gjorde tegn til at det ville bli en dominoeffekt..
Klart for matservering. Denne gangen ikke pasta eller kylling - men faktisk kylliing og nudler eller svin med poteter. Valgte svin og poteter. Et utmerket valg. Saftige biter i en fin sky og noe som lignet på røstipoteter. Før dette fortærte jeg salaten, som kom med en god dressing. Et rundstykke til dette. Smøret de hadde om bord var ikke godt - smakte margarin, selv om de hardnakket hevdet på pakken at det var "butter". Det fulgte også med den bit vellagret cheddar. Dessuten et kakestykke som så ut som "marmorkake", men smakte som en litt ufiks eplekake. En liten klatt vanlijesaus i bunn. Til dette ba jeg om sekt og rødvin. Og fikk begge deler. Må si at maten var bra denne gangen. Etter en kort stund kom de igjen med vann og vin for massene.
Under denne seansen hadde den stakkars franske dama maten i fanget. Ettersom mannen foran sov med nedfelt rygg, ville de ikke vekke ham. Heller ikke reisefølget klarte å få opp setet. Ektemannen gjorde anfektelser allerede tidlig da han så dette, men ble altså ikke hørt. Det må være forferdelig å få dette midtsetet og i tillegg få maten i fanget på denne måten. Hadde det vært jeg som satt der måtte jeg fått maten intravenøst - hadde ikke fått plass til brettet....
Deretter var det innsamling av brett og samtidig servering av kaffe og te. Konjakk Otard VS og den søte irske fløtesausen stod også framme. Det ble ikke aktivt "solgt" av disse varene, så det var ikke så veldig mange som ville ha noe. Men jeg ba om en konjakk. Selvsagt.
Og så begynte den lange ferden i natten på alvor. Og det begynte å gå opp for meg at dette kom til å bli en laaang tur. Jeg opplever ofte bredden som mer kritisk enn benplassen, men på LHs 747 synes jeg også sistnevnte var kritisk. Det ble også trangt til skuldrene. Etter en time hadde jeg vont i skulderen som lente mot den andre kraftige mannen, jeg hadde vont i bena og i det hele tatt fikk jeg ikke sove. Oppsøkte derfor klappsetet ved toalettet. Men der hadde en engelskmann installert seg med pledd og vin! Så etter en kort oppestående seanse var det tilbake til setet. Og slik gikk turen.... Engelskmannen ved klappsetet var borte noen ganger, og da tok jeg det - de var ikke noe han kunne legge beslag på, selv om han prøvde seg på det. Først mot slutten av ferden fikk jeg sovet noe. Men et lite høydepunkt (for meg): Jeg ønsker å sende en takk til Herr Recardo for at det ikke gikk an å legge ned stolryggen foran meg. En teknisk svikt der altså..
Frokostservering om lag 1,5 time før landing i FRA. En helt utmerket frokost med en ganske stor omelett, pølse og stekte poteter. Synes godt de kunne byttet ut den litt tørre frukten med joghurt, men greit nok. Jeg ble i alle fall mer enn mett. Stort pluss for serveringen på denne turen. Dessuten gikk de rundt minst hver halvtime med appelsinjuice, eplejuice og vann. Noen flasker vin stod fremme også.
Fra kapteinen ble det like før landing meldt om en begivenhetsløs tur fra deres side. Og det var det også - ikke noe turbulens eller annet å snakke om. Vi landet 15 minutter etter rute på FRA.
Og dermed var ferden over så langt. Jeg opplevde denne turen som nærmest "tortur". Hadde sidemannen vært noe mindre ville det vært bedre, men langt fra bra. Det er rett og slett for liten plass til meg. På Seatguru er man litt uklar på hvor god plassen er - men uansett - dette var svært skuffende av Lufthansa. Trodde at tyskerne utstyrte flyene sine med litt bedre benplass i det minste. Tror jeg styrer unna LH på IC hvis det er like ille med alle flytypene. Det var langt bedre plass på den A320 jeg tok senere på dagen.
FRA-OSL gikk greit, med en liten forsinkelse dog. Var såpass trøtt at jeg ikke registrerte så veldig mye. FA var veldig pen, men også temmelig sur. Og så var det tid for det vanlige - skinke eller ost. I tillegg fulgte det med en liten sjokolade av typen Twix - som jo ikke er god. Hvorfor heller ikke en Lila Pause, som er god?...Flyet kl 1015 fra FRA var forresten om lag 75 prosent fullt, noe som må være veldig bra? De rakk også å få ut en drikkeservering, men bare en runde denne gangen.
Oppsummert blir det terningskast 2 til LH fra BKK til FRA. Det var så trangt at jeg kommer til å huske det som min verste flyopplevelse utenom en tur langt brak i Novairs Tristar til Cuba for snart 10 år siden. Men så har jeg jo selv blitt litt mer plasskrevende, da... Terningskast 5 fra FRA til OSL.
OSL-BKK og et par turer i Thailand følger...
Edit: Og så glemte jeg å si at det ble bussing i FRA. Og fra bussen kunne en taksende A380 observeres. Tror halvparten om bord i bussen var begeistret over synet. Den så tjukk ut i hvert fall...
Fin rapport....og absolutt en oppmuntring, jeg må jobbe hardt nok på skolen slik at jeg får en bra nok jobb til at jeg har råd til biz:rolleyes:
Fin rapport, blir mer og mer sikker på at jeg velger riktig når jeg bare reiser biz på de lange (IC) reisene.
Jeg tror LH InterC er noe av det dårligste som finnes (litt avhengig av hvilken flytype som brukes), særlig i forhold til plass og inflight entertainment. Mener faktisk at SAS er langt bedre på economy class. Men, selvsagt klarer man via eurobonuspoeng eller kjøp å få til Y+ så er det et langt bedre produkt, for ikke å snakke om C.:p
litt-amatør
23-03-2007, 11:25
Strålende rapport,:D som på en flott måte minner oss om at det ikke er bare bare å reise på economy over lange avstander. Dette er virkelig dårlig av LH også. Morsomt at Recardo mente det var teknisk feil. Tror crewet generelt blir ganske irriterte på de altfor mange som ikke kan vente (bokstavelig talt) med å legge ned stolene passasjeren bak får bordet presset inn i magen. Stygg uvane:cry:
Originally posted by MD11
I dag så er begrepet service ombord blitt SALG = SERVICE. Sånn er det og alle har muligheten til å kjøpe seg noen godbiter ombord. Det er den enkeltes valg, rett og slett.
Problemet oppstår når SAS ikke har noen godbiter ombord, bare de samme tørre baguettene som må være smurt dager før. Hele SAS' servicekonsept for Europa er en sammenhengende vits!
Min erfaring med LH Eco på Intercont (det må understrekes at det bare er én enkeltreise FRA-JFK april 06) er at maten og servicen fra FA er absolutt godkjent, men beinplassen og entertainment er et meget trist kapittel.
AirbusTrond
28-03-2007, 21:00
Del 1
Det var meningen å skrive en litt lenger rapport på OSL-FRA-BKK også, men jeg fatter meg i korthet, da noe har gått ut av glemmeboken på toppen av kroppen, så her blir det litt kort:
OSL-FRA - ganske bra belegg fredag kveld. Hadde et behagelig midtgangsete på denne 737-reisen. Det ble beklaget at folk på vei opp til Oslo hadde vært så tørste at det var slutt på rødvinen. Men litt sekt og øl var å oppdrive. Det ble servert den meget sedvanlige brødet med enten skinke eller ost, i tillegg til den tørre sjokoladen Twixx.
FRA-BKK - et par øl i Frankfurt før avgang ved 23-tiden. Boarding på tid. Fant mitt sete 54D. Denne gangen var jeg heldig med sidemannen, som var en liten ung mann fra Kambodsja. Det viste seg at han drev med ved vedlikehold av kulturminner, og hadde gått på kurs i Tyskland. Det ble en interessant samtale om hans hjemland og kulturskattene.
Før mat ble det servert en runde med cashewnøtter og aperitif. Jeg unnslo meg ikke å bestille en GT før maten. Det ble servert et bra måltid. Hovedretten bestod av en asiatisk ispirert kylling, men med stekte poteter som tilbehør. Til dette rødvin. Og konjakk til kaffeen. Maten stod absolutt til stående.
Ettersom mannen ved siden av meg var noe mindre, var det litt mer behagelig enn hjemreisen, som beskrevet over. Men det var var liten beinplass. Derfor fant jeg meg ofte sittende på klappsetet ved toalettene, der man kunne strekke ut beina. Det var ikke fritt fram for at jeg forsynte meg av rødvinen som stod framme heller. Ved nærmere ettertanke så ble jeg vel egentlig en smule beruset.
Det var derfor en meget sliten ferierende (hadde vært oppe siden 0500 den dagen), som sovnet et par timer før BKK. Alt i alt en grei tur, men som nevnt - for trangt for beina! Før landing ble det servert en bra frokost.
Jeg hadde booket BKK-Phuket med AirAsia i forveien, men denne avgangen var forsinket med nesten halvannen time. Fikk meg derfor en tidligere avgang med Bangkok Airways i stedet, noe som ikke kostet mer enn ca 500 kr. Selskapet har lounge for alle passasjerer - så litt snacks og alkoholfri drikke ble inntatt. I tillegg kunne jeg sjekke nettet. En grei tur med A320 til Phuket. Servering av nudler underveis. Men på dette tidspunkt var jeg så trøtt at jeg var litt utenfor hele seansen...
Etter en uke i Phuket var det Bangkok Airways igjen. Denne gang til Ko Samui. En noe merkelig opplevelse: Flyet ble først annonsert forsinket pga tekniske problemer. Da det en halvtime forsinket var klart for boarding, viste det seg at bare passasjerer med en bestemt type billett (så ut som en kassalapp) fikk gå ut til bussen. Et 20-talls passasjerer med "vanlige boardingkort" ble satt til side. Dette skapte irritasjon - og jeg snakket med et par medreisende som heller ikke skjønte noe av dette. Jeg mente at det måtte være overbooking. Ved gaten påstod damene at de som gikk om bord i bussen heller ikke kom med noe fly??! Men vi så aldri noe av disse passasjerene. Jeg ble en smule irritert, og lurte på om de faktisk kunne garantere avgang en halvtime etter dette igjen, slik de påstod. Og de hevdet hårdnakket at det skulle gå bra. Ble sulten og kjøpte meg en burger, men fikk såvidt spist denne før det ble annonsert boarding til Ko Samui igjen. Vi så ingenting av de passasjerene som hadde gått om bord tidligere. Vi var nå bare et 20-talls passasjerer til Ko Samui på denne ATR-72. En grei flytur med litt matservering om bord. Øl måtte betales for. Landet en drøy time etter oppsatt rute. Jeg har ingen annen forklaring enn at de kjørte to fly på denne avgangen. Noen bedre forklaring?
Etter en knapp uke på Ko Samui (anbefales helt klart foran Phuket!) var det klart for avgang til Bangkok. Det var såvidt jeg fikk fly på denne fredagen, booket på mandagen, men da var det bare EN ledig avgang igjen til Bangkok. Så dette er en populær rute. Hadde sett fram til en 717-tur, men det ble ATR igjen. Litt trangt, men mannen ved siden av var også en ferierende nordmann, så det det ble en kort tur med generelt ferieprat.
Oppsummert må jeg si at jeg er betydelig skeptisk til å igjen ta LH på langdistanse med 747. Ville nok foretrekke et annet selskap neste gang. I ettertid ser jeg at det er til dels mange lavprisaktører ut fra BKK, så jeg kunne vært litt mer eventyrlysten og sjekket ut Vietnam og Kambodsja samtidig, uten at kostnadene ville øke mye. Skjønner at mange nordmenn har Thailand som et favoritt feriemål. Men skal jeg være dønn ærlig må jeg si at jeg ble litt lei. Men med behagelig sol og utmerket mat, enten den var thai eller utenlansk, var det likevel en bra ferie. :D
Innholdsrik og bra rapport. Helt enig i at KoSamui er å foretrekke foran Phuket - virkelig en flott ferieøy, særlig dersom du bor på stranda litt utenom sentrumsområdet. Bankok Airways er helt OK selskap, de har også en rute fra KoSamui til SIN som er verdt å prøve. Helt utmerket å "avbryte" strandfeien med 2 - 3 dager i storbyen Singapore
Syntes LH virker ganske "svett" på langdistanse-økonomi, frister ikke å prøve for å si det sånn. Men de reklamerer jo med om at "there´s no better way to fly", det kan vel mildt sagt diskuteres. Men så er jeg en av de som så og si er avhengig av PTV, ettersom jeg ikke fikser å sitte og sove.:rolleyes:
AirbusTrond
31-03-2007, 22:46
Originally posted by 3tflyer
Innholdsrik og bra rapport. Helt enig i at KoSamui er å foretrekke foran Phuket - virkelig en flott ferieøy, særlig dersom du bor på stranda litt utenom sentrumsområdet. Bankok Airways er helt OK selskap, de har også en rute fra KoSamui til SIN som er verdt å prøve. Helt utmerket å "avbryte" strandfeien med 2 - 3 dager i storbyen Singapore
Jepp, i ettertid ser jeg at jeg kunne og burde ha flydd ut av Thailand, med billigselskaper til landene rundt omkring. Men denne turen var egentig bare en "ligge på standstolen og lese svensk krim"-tur. Så det får heller være til neste gang.