PDA

View Full Version : Mer flashback:


LN-MOW
29-12-2006, 04:15
http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=21028

Forsvaret var i 1989 i 'krig' med SAS og leide inn fly fra hele Europa for aa faa dimmegutter rundt i landet .. selv fikk jeg en tur med HB-INF FBU-TRD-LKL-BGO-SVG-KRS-GEN som rep. ...

Balair-kjerra bak floey nesten samme routing ...

DY Tech
29-12-2006, 08:27
Var ikke fargefilm oppfunnet i -89? :lol:

dc-8-63
29-12-2006, 22:53
Originally posted by DY Tech

Var ikke fargefilm oppfunnet i -89? :lol:

Jo, men sveitserene var ennaa noelende med aa ta "nyskapningen" i bruk...og dette er jo i fra den tiden LN-MOW var Sveitser!!:p

Brave
29-12-2006, 23:53
Jeg husker det var en Boeing 707 fra Sobelair (eller noe sånt) på Banak i samme ærend. Må ha vært sommeren -87 eller -89.

LN-MOW
30-12-2006, 00:25
Det kan godt ha vaert paa samme tiden .. det var charterfly fra 'hele Europa' i sving i '89 ..

Og jo - fargefilm var oppfunnet, men jeg drev og lekte meg litt med sort-hvitt akkurat da, og det var tilfeldigvis det som sto i kameraet da jeg dro paa denne turen ...

LN-MEH
01-01-2007, 18:22
Jeg fikk flashback til 1988 da jeg så dette bildet fra LKL.Da kjørte jeg i mai/juni en tur over fjellet til Lakselv da jeg hadde fått nyss om at det skulle komme en SAS DC-10 dit.Den stod på militær side av flyplassen så det var vanskelig å få tatt bilde av den fra utsiden.Jeg tok et bilde der den står ved enden av rullebanen,klar til take-off.Jeg vet ikke om jeg tør å legge det ut her da jeg ikke spurte noen om å ta bildet.Det vises ikke noen militære hemmeligheter på det,bare flyet med Banak TWR i bakgrunnen,litt av rullebanen og en mengde bjørketrær...
Men jeg ser jo at det finnes helt ferske oversiktsbilder fra Bodø Lufhavn her inne,så kanskje....