PDA

View Full Version : Hotel på Heatrow


Bizflyer
27-12-2006, 14:23
Hvilket hotell skal man velge ved Heatrow for å få et rom med utsikt over rullebane osv?
Regner med at det er noen her inne som vet alt om dette!

Hvordan sørger man for å få et rom som har utsikt "riktige" veien??

På forhånd takk for hjelp!!

BF:cool2

LN-MOW
27-12-2006, 14:31
Rennaisance er nok det beste - sitter omtrent rett paa banen.

Kungsängen
27-12-2006, 14:33
Jag bodde på Jurys Inn Heatrow vilket ligger precis exakt mellan de två rullbanorna, precis framför BA's maintence center där concorden stod, mitt rum hade utsikt precis rätt mot BA center så det stod lite A319 där ibland plus att man såg något flyg var 30e secund, dock går det att få liute bättre utsikt om man säger till i tid, detta var sagt till mig då jag frågade, men antar att alla inte är så hjälpvänliga.

Helt ljusisolerade, Fräscha rum, bra priser och det finns en helt reko frukost.
Minus och då menar jag minus är att transfer bussen "Hotel Hoppa Bus" går var 45 minut, motsvarande Radisson el, Sheraton som går var 5e minut!

sk931
27-12-2006, 14:49
Originally posted by Bizflyer

Hvilket hotell skal man velge ved Heatrow for å få et rom med utsikt over rullebane osv?
Regner med at det er noen her inne som vet alt om dette!

Hvordan sørger man for å få et rom som har utsikt "riktige" veien??

På forhånd takk for hjelp!!

BF:cool2

http://www.scanairforum.net/forums/read.php?TID=15305

hILSEN
oLE

Concorde
27-12-2006, 15:37
Hele Bath road kryr av hoteller med utsikt...

Bengt
28-12-2006, 12:35
Originally posted by Kungsängen

Jag bodde på Jurys Inn Heatrow vilket ligger precis exakt mellan de två rullbanorna, precis framför BA's maintence center där concorden stod, mitt rum hade utsikt precis rätt mot BA center så det stod lite A319 där ibland plus att man såg något flyg var 30e secund, dock går det att få liute bättre utsikt om man säger till i tid, detta var sagt till mig då jag frågade, men antar att alla inte är så hjälpvänliga.

Helt ljusisolerade, Fräscha rum, bra priser och det finns en helt reko frukost.
Minus och då menar jag minus är att transfer bussen "Hotel Hoppa Bus" går var 45 minut, motsvarande Radisson el, Sheraton som går var 5e minut!
Om hotellet ligger nära flygplatsen kan man åka gratis med de vanliga bussarna som också stannar vid hotellen. Det har jag gjort när jag bodde på Sheraton Skyline. Fungerade mycket bättre än att betal 5 GBP för "Hotel Hoppa Bus"
Sheraton var dock inte något perfekt hotell för spotting.

LN-SEK
28-12-2006, 13:05
En annen kjekk sak for oss nordmenn er at det er London-diett hvis du ligger på Heathrow i embets medfør. Denne er nesten dobbelt av vankig UK diett.;)