View Full Version : New York i Januar
Det blir en liten "hjemtur" over Nyttår - valget ble CO og nødutgang er allerede reservert! :lol:
Reports will follow..
blir jo sikkert skøy det da, sku gjerne vært med engang jeg da :) Men skal du innom den fotosjappa forresten?
:lol:
Ja, skal vel innom BH Photo, men må holde meg i skinnet denne gangen... er vel snart Platinum kunde der :cool:
hehe.. linse du skal kjøpe denne gangen også eller? :) Mulig å få lagt inn en liten bestilling da? ;)
Lyst på en wide-angle, men også lyst til å utvide -L spekteret.. ;)
Men, setter du over penger så kjøper jeg med jeg vetdu, send en PM.
ska gjøre det :) må bare finne ut hva jeg skal ha først da ;) men som skrevet på flightsim.no skal du selge 17-40mm'n så gi meg beskjed da :)
Dag Johnsen
27-12-2006, 12:39
Thomas, takk for businessen...:hi2
valget ble CO og nødutgang er allerede reservert!
Det er "vanlig" 110V power outlet i disse setene så det er greit å ta med seg egen underholdning inntil vi får installert det nye (AVOD) videosystemet.
Alle B757-200 har winglets nå så det er du garantert...:lol:
Dag
Pleasure, Dag!
Betyr dette at med en omformer så har jeg strøm til laptopen min? :wink
Dag Viking
27-12-2006, 18:47
Originally posted by Thomas
Pleasure, Dag!
Betyr dette at med en omformer så har jeg strøm til laptopen min? :wink
Jeg tipper du trenger en plugg, ingen omformer, siden laptops som regel går på 100-240V
16A du har fått deg?
16ABC har vi - fant også ut via kollegaer at 16D brukes av relief pilot på turen, kan jo bli en interessant affere :lol:
Men hadde jeg fått strøm på 'topen slik at den varer mer enn 3 timer så hadde det vært gull!
Dag Viking
27-12-2006, 19:43
16DEF er blokka til crew relief frem til et par dager før flighten. Om det er ledig plass på biz så blir crewsetet flyttet frem dit, og om biz er full så har piloten med pause hele tre-seteren. Opplevd en gang at det har vært piloter på 16DEF, ellers har de sittet foran
Aight..
Men, hang meg litt opp i den "pluggen" du nevnte litt oppi her, er dette noe som kjøpes på OSL (Capi, f.eks), eller må det handles dagen før dagen?
Dag Viking
27-12-2006, 19:58
Jeg vet ikke helt om man får det på OSL. Jeg har kjøpt noen sett på el-kjøp, der man har 5 plugger som dekker alle behov. Da har man mulighet for å bruke norske ting i USA, og amerikanske ting i Norge, samt andre kombinasjoner av land, alt etter hvor man vil.
Jeg bruker f.eks amerikansk laptop i Norge nå, ved hjelp av en slik en.
Aha, det er de sakene der - det har jeg liggende.
Flottings!
De fleste laptoputtakene på fly pleier å passe både den amerikanske 115V pluggen og de europeiske pluggene, ihvertfall gjør de det på NWA sine 744 og 330. Eller er det Dag sikter til et vanlig 115V uttak for støvsugere ved denne seteraden, og ikke et uttak i setet?
Dag Viking
28-12-2006, 18:42
nei, det er to uttak på hver side av midtgangen, mellom a og b, mellom b og c, osv... litt vanskelig å se, ikke så mange av passasjerene som vet om det.
Tommy777
02-01-2007, 09:08
Originally posted by Dag Viking
16DEF er blokka til crew relief frem til et par dager før flighten. Om det er ledig plass på biz så blir crewsetet flyttet frem dit, og om biz er full så har piloten med pause hele tre-seteren. Opplevd en gang at det har vært piloter på 16DEF, ellers har de sittet foran
Sikkert ikke de mest happye pilotene vi finner på rad 16....
God tur! Ser frem til rapport med bilder. Skal til NYC to ganger i januar, kanskje vi er der samtidig :)
Jepp, masse bilder blir det - send en PM når du har en dato så kanskje vi kan ordne noe.
Tommy,
Er du i NYC på denne tiden?
Tommy777
18-01-2007, 05:55
Originally posted by Thomas
Tommy,
Er du i NYC på denne tiden?
Hei Thomas
Jeg reiser dit tidlig mandags morgen, men må dessverre returnere til Chicago allerede tirsdag på grunn av et møte i KC på onsdag. Så beklager, må bli neste gang.
Ha det gøy!