PDA

View Full Version : DEN, LAX, SFO, BUF & BOS i april...


EB
26-12-2006, 08:40
Det blir "familiemøte" i Napa i april... 4 av oss skal fly fra Oslo og to skal kjøre fra Seattle...

Alternativene tidlig var BA via LHR eller LH via FRA...før forumets Tommy777 kom opp med en meget bra pris på United fra LHR og Economy Plus. Hva slags seter venter oss på Economy Plus? Og hvordan booker man Economy Plus?

LCH
27-12-2006, 00:57
God tur EB, Napa er sikkert et kjempested hvis været er OK, var der (og Sonoma) en dag i slutten av mai, og da styrtregnet det desverre. Men fikk da sett noen vingårder. :) (Kjenner jeg deg rett har du vel vært der før, og det blir neppe siste turen heller?)

EB
27-12-2006, 08:05
Har ikke vært der tidligere...så dette gleder jeg megstort til. Rødvin smaker vel nesten bedre i regn?

Hurum
29-12-2006, 22:52
Rødvin smaker godt i alt slags vær.....selskapet (ikke flyselskapet altså!) er mer interessant :D

EB
30-12-2006, 07:52
Enig... Men selskapet (som jo også betaler turen) er meget bra...:D

EB
01-01-2007, 19:44
BA`s World Traveller Plus blir dyr!!! Da ligger det an til Lufthansa og A340-600 for jeg finner ingen ting på United som bekrefter Economy Plus. Med A340-600 kan vi enten fly til LAX, SFO eller DEN...eller en kombinasjon!

Tommy777
02-01-2007, 09:15
Det er ingen, bortsett fra fullprispassasjerer i Y eller UA elitemedlemmer som kan bekrefte sete i Economy Plus på nettet.

Dog var *A Gull eller Sølv garantert sete i Economy Plus, men du må ringe UA og booke sete i E+ dersom du har EBG/EBS.

Det var en policy endring hos UA fra oktober der *A gull eller sølv ikke lengre får E+, dog er denne regelen ikke håndhevet enda. Jeg har en rekke venner og kolleger som er EBG og alle får fortsatt E+ når de flyr UA

Jeg ville vel satt bestillingen på hold på www.united.com (du kan velge om du vil kjøpe eller holde bestillingen) deretter ringt United med mitt EBG/EBS nummer og fått bekreftet sete i Economy Plus. Om det ikke går, er det bare å slette bestillingen.

EB
02-01-2007, 10:25
Da blir det nok Lufthansa... Han som betaler er i utgangspunktet ikke den største fan av UA - selv om han mest er misfornøyd med deres businessklasse. Sjansen for å sitte "to" klasser dårligere tror jeg ikke han tar...

Lufthansa og A340 here we come...

Concorde
02-01-2007, 10:50
Har de fått PTV på 340-600?

EB
02-01-2007, 12:17
Vet ikke...

Concorde
02-01-2007, 12:48
Mangler bak (http://www.airliners.net/open.file/0997834/L/)
Har det foran... (http://www.airliners.net/open.file/1036794/L/)

EB
02-01-2007, 19:16
Blir nok bok og vin...:D

Tommy777
02-01-2007, 20:34
Originally posted by Concorde

Har de fått PTV på 340-600?

Njet, ingen planer om det før tidligst i 2008

Tommy777
02-01-2007, 21:04
For the record, det som venter deg på Economy Plus er 36" legroom, individuelle TV skjermer med diverse filmer, XM radio og sjølsagt Channel 9. Det er samme service på E+ som E-. Vin koster penger, som alle andre amerikanske flyselskaper.

Det er det eneste LH scorer på i forhold til UA E+. IMO har LH den verste økonomi klassen i *Alliance, UA den beste. Forferdelig benplass (samme som UA E-) og ekstremt lite å ta seg til (så ta med boken og vinen, ja :-p )

EB
02-01-2007, 21:29
Tja... Lufthansa er etter min smak og lengde noe av det beste på økonomi... De har i tillegg nok av ruter som flys med A340-300 eller -600 noe som gir oss 2-setere. Mulig at UA har en den beste økonomien - men så lenge han som betaler men de har den værste businessklassen så blir det ikke UA.

BA er ikke ute av bildet...ei heller SAS.

Eriksan
02-01-2007, 21:56
Jeg fløy LH A330-300 FRA-JFK i påsken i fjor, og mitt reisefølge og jeg ble plassert på 32 E og F, altså dritten i midten på 4-seteren. Har alltid vært fornøyd med både benplass og ikke minst service på LH sin Europa Eco, men dette ble en kjedelig og lang tur. Benplassen var ikke 32" som de annonserer på seatguru (http://www.seatguru.com/airlines/Lufthansa/Lufthansa_Airbus_A333_A.php), snarere 31" tenker jeg. Har tatt SAS A330 og benplassen var bedre der (jeg er 192 cm og vet hva jeg snakker om på denne fronten). Det var heller ikke PTV og headsetet mitt skurret noe voldsomt så jeg ga opp å se på filmen på lerrettet. Prøvde å sove et par ganger men våknet begge gangene av en klovn av en danske som satt så urolig foran meg slik at han skjøv setteryggen bryskt i knærne mine, vannet jeg hadde i koppholderen sølte utover beina mine, bra det ikke var rødvin!

Tommy777
02-01-2007, 22:09
Originally posted by EB

Tja... Lufthansa er etter min smak og lengde noe av det beste på økonomi... De har i tillegg nok av ruter som flys med A340-300 eller -600 noe som gir oss 2-setere. Mulig at UA har en den beste økonomien - men så lenge han som betaler men de har den værste businessklassen så blir det ikke UA.

BA er ikke ute av bildet...ei heller SAS.

LHR-SFO flys med 777 som også gir 2 setere 2+5+2. LH flyr FRA-SFO med 747, eller torturmaskin nr. 1. Mange av setene har 30".... De flyr MUC-SFO med 346, dog er returen såpass sent at du må overnatte i MUC før du kan komme deg hjem til OSL

Han som betaler har vel hatt en dårlig opplevelse med UA C klasse, etter min mening, er UA C en av de beste klassiske C klassene over atlanteren, inkludert LH, der klassiske C stinker..

EB
03-01-2007, 06:31
Men siden Tommy777 ikke betaler så blir det nok LH...:wink I tillegg måtte vi jo kjøpe en annen billett tur/retur London.

Denver er også en mulighet med LH...(...og BA) og jeg er ingen motstander av å reise via DEN på veien til SFO...:D

Tommy777
03-01-2007, 08:56
Originally posted by EB

Men siden Tommy777 ikke betaler så blir det nok LH...:wink

Stemmer, selv om jeg klør meg litt i huet når det gjelder sjefen (noe alle av og til gjør)...;)

Om du scorer et bra sete på LH, er det fortsatt greit. Husk at dassene er i kjellern på 346, slik at første raden i siste økonomi seksjonen er meget bra. Og om jeg ikke husker helt feil, er det 2+3+2 sete konfig på første rad rett bak business på LHs 346, den raden er nok den beste om bord

EB
04-01-2007, 21:24
Lørdag legges de siste planene... Nesten den morsomste delen av turen er ALL planlegging i forkant...:D

EB
07-01-2007, 08:58
Ser ut som det blir OSL-LAX og BOS-OSL hjem igjen...

LCH
07-01-2007, 16:29
La meg gjette, Amtrak mellom California og Massachusetts?

EB
07-01-2007, 18:12
Nope... Enten jetBlue eller en kombinasjon USAirways/Delta...

Eriksan
07-01-2007, 20:49
LH t/r US and A?

EB
08-01-2007, 05:55
Ja! Det blir A340 med Lufthansa begge veier over havet... A340-600 til LAX og A340-300 fra BOS...:D

Eriksan
08-01-2007, 21:52
Får du booket en slik open jaw reise på lufthansa sine sider, eller må det gå via reisebyrå/callcenter evt. wideroe.no?

EB
09-01-2007, 06:25
Går fint å booke på lufthansa.no... Gå inn på "multi-segment-booking"...

EB
16-01-2007, 18:51
Nå er Lufthansa tur/retur booket og seter ved dør/nødutgang er også bekreftet... 4 billetter til NOK 23.000,- er ikke å forakte... Bonuspoeng blir det også...:clap

EB
25-01-2007, 15:15
Så skal det amerikanske kontinent krysses - på kryss og tvers. Kan se ut som det blir Delta eller USAirways fra SFO til CHI...Amtrak til MSY og jetBlue til BOS. Det skulle gi to nye selskaper på listen...og dermed passerer jeg 70 selskaper...:D

Tommy777
27-01-2007, 01:13
Ikke glem å melde ankomst i Chicago. Her venter en flaske Chianti på deg for å ta med til heimlandet, Vinen vi brukte i bryllupet :)

Familia Cara 2001

EB
27-01-2007, 06:16
U bet...:D

EB
28-01-2007, 10:29
Nå ser det ut som det blir andre planer... MOW har "skremt" oss vekk fra MSY - så da blir det kanskje Niagara Falls (mye takket være dagens Dagbladet) med jetBlue A320 og E190 og USAirways E135/145...

EB
31-01-2007, 13:38
Lufthansa imponerer... Morgenflighten fra Oslo til Munchen er kansellert på utreisedagen - men valgene de gir er imopnerende - nå blir det familieråd på når og hvordan vi ønsker å fly...:clap

OMW
02-02-2007, 02:19
Velkommen til San Francisco!

dc-8-63
02-02-2007, 02:48
vel jeg tror at titlen etterhvert er noksaa misvisende....det blir vel knappest noe tid i SFO:p

OMW
02-02-2007, 03:05
pøh.. just a minor detail! :old
Det ble ikke noe møte sist gang du kom, kanskje neste gang?

dc-8-63
02-02-2007, 04:14
Originally posted by OMW

pøh.. just a minor detail! :old
Det ble ikke noe møte sist gang du kom, kanskje neste gang?

Ja dessverre ble jeg sittende paa hotellrommet vaer kveld fordypet i hvordan bringe et forum tilbake til liv igjen:drunk:

EB
02-02-2007, 04:55
Blir vel 3-4 dager i San Francisco area...:D

EB
09-02-2007, 15:18
Avreise fremskyndet 1 døgn...fortsatt A340-600 over dammen men nå med destinasjon Denver i første omgang. Videre kommer vi tidligere både til LAX og SFO...:D

EB
13-02-2007, 20:00
Nå er jetBlue booket, bekreftet og sikert betalt. Sitter på rad 4 fra Oakland til New York og rad 2 videre til Buffalo. I flge jetblue.com er det best plass mellom setene på de første radene...

Videre er USAirways booket på wideroe.no - her fikk jeg ikke valgt seter men det går vel greit på en kort tur med CRJ200.

Da skulle det være klart for det 69. og 70. selskapet...om det ikke blir en liten tur med Vildanden før den store Amerikareisen...:D

Someone
20-02-2007, 00:11
Originally posted by EB

Da skulle det være klart for det 69. og 70. selskapet

Hvordan teller du selskaper? Vil USAir i 1993 (ewr-mco-mia, mco-clt-phx og phx-pit-lga) og USAirways i 2005 (clt-myr) teller som 1 eller 2 selskap?

Og hva med Sterling i 1988, Sterling European i 1994 (sist gang jeg fløy charter) og Sterling i 2003. Er det 2 eller 3 selskap

LN-MOW
20-02-2007, 01:20
Den foerste er to ... Sterling er litt mer suspekt ... Sterling I og II var vel egentlig samme selskap. Dagens Sterling burde vel faa 'ny' status.

Men husk at commuterselskapene i USA er selvstendige selskaper .. ASA, Comair. Mesa osv .. de maa telles som det, ikke som DL Express, US Express UA Express osv ...

EB's liste boer nok kontrolleres .. den siste utgaven jeg saa hadde et par suspekte oppfoeringer ... :cool:

EB
20-02-2007, 05:45
Tja...med MOW`s oppklaring er kanskje listen min for kort...:D

Someone
20-02-2007, 19:02
Men hva med SAS-suppa da?

Er SASBraathens eget selskap, mens "gamle"-SAS (før splitten), SAS IC, SAS DK og SAS SK regnes som 1?

Concorde
20-02-2007, 22:50
Originally posted by Someone

Men hva med SAS-suppa da?

Er SASBraathens eget selskap, mens "gamle"-SAS (før splitten), SAS IC, SAS DK og SAS SK regnes som 1?
Da må du vel ha med Eurolink og Norlink også. 5 selskaper bare der:D

Someone
20-02-2007, 23:15
Originally posted by Concorde

Originally posted by Someone

Men hva med SAS-suppa da?

Er SASBraathens eget selskap, mens "gamle"-SAS (før splitten), SAS IC, SAS DK og SAS SK regnes som 1?
Da må du vel ha med Eurolink og Norlink også. 5 selskaper bare der:D

Eurolink og Norlink vil jeg si = SAS (nå fløy jeg aldri med noen av dem og derfor er det urelevant for min del), men spørsmålet mitt er vel egentlig hvordan man skal telle SASBraathens som hverken er fugl eller fisk

LN-MOW
21-02-2007, 01:25
Uten aa opphoeye meg til overdommer, mener jeg at det riktige er aa gaa etter AOC. Saa SAS IC/SE/DK/Norlink/Commuter etc er ett selskap - SAS Braathens er et annet. MEN .. har man SAS og Braathens fra foer, aksepteres det IKKE aa ta SAS Braathens i tillegg .. :2cents

EB
21-02-2007, 04:46
Høres fornuftig ut...:clap

litt-amatør
21-02-2007, 12:22
Sannelig ikke lett dette her. Sterling er et vanskelig tilfelle. Hva som skal gjelde der er jeg fortsatt usikker på. Virker ikke riktig å kunne telle med for mange "Sterlinger" heller. :huh:

Scanair, Premiair, og My Travel Airways= ett selskap?

litt-amatør
21-02-2007, 12:22
Sannelig ikke lett dette her. Sterling er et vanskelig tilfelle. Hva som skal gjelde der er jeg fortsatt usikker på. Virker ikke riktig å kunne telle med for mange "Sterlinger" heller. :huh:

Scanair, Premiair, og My Travel Airways= ett selskap?

Someone
21-02-2007, 13:36
Originally posted by LN-MOW

Uten aa opphoeye meg til overdommer, mener jeg at det riktige er aa gaa etter AOC. Saa SAS IC/SE/DK/Norlink/Commuter etc er ett selskap - SAS Braathens er et annet. MEN .. har man SAS og Braathens fra foer, aksepteres det IKKE aa ta SAS Braathens i tillegg .. :2cents



Dvs at da jeg pre fusjonen/oppsplittingen har fløyet SAS og Braathens, og etter har fløyet SAS DK, SE og SASBraathens da totalt skal telle dette som 2 siden det totalt er 2 AOC?

EB
21-02-2007, 16:15
Tilbake til topic... Fikk en utrolig flott bok om vingårdene i Napa av kunden jeg hadde møte med i Stavanger i morges... Nå blir det en kveld på hotellet her i Trondheim med bok og vin fra baren...:D

EB
10-03-2007, 08:16
Papirbillettene (strekningen BUF-BOS) fra Mosjøen har ankommet Ris...:D Nå skal jeg sjekke med Avis om de har SAAB 9-7 i flåten sin...

SQ 777
10-03-2007, 09:42
EB: Glem ikke Sonoma . Der kan du også stikke innom og kjøpe mye fin vin :lightbulb

http://www.rarewineco.com

Ligger i ei sidegate litt utenfor sentrum. Faktisk inne på Glen Ellen Winery !! ;)

EB
11-03-2007, 07:39
Takk for tips...kom gjerne med flere om du har "inside" informasjon...:D

Someone
11-03-2007, 23:47
Originally posted by EB

Papirbillettene (strekningen BUF-BOS) fra Mosjøen har ankommet Ris...:D Nå skal jeg sjekke med Avis om de har SAAB 9-7 i flåten sin...

9-7 dvs Tahoe'en men Saab lykter og Saab støtfanger:rolleyes:

Trodde ikke du kunne synke til det nivået:p

EB
12-03-2007, 05:53
9-7 blir det som minner mest om europeisk bil...men tviler egentlig på at vi får SAAB.

Someone
12-03-2007, 09:26
Originally posted by EB

9-7 blir det som minner mest om europeisk bil...men tviler egentlig på at vi får SAAB.

Nåja, men skal strekke det langt skal man kalle 9-7 for Europeisk. Den selges ikke i Europa engang og er bare ev Chevy med Saab merke foran. Det finnes amerikanske biler med mer "europeiske" egenskaper en 9-7.

Men jeg skjønner tankegangen. Selv liker jeg ikke kjøre biler som ikke er satt sammen i Bayern eller Baden-Württemberg:p

LN-KGL
12-03-2007, 09:49
Originally posted by Someone
Selv liker jeg ikke kjøre biler som ikke er satt sammen i Bayern eller Baden-Württemberg:p

Da har du fått med det et par bra merke ... den første fra Ingolstadt og andre litt nord for Stuttgart sentrum ;)

Saab 9-7 er vel basert på den billigere Chevrolet Trailblazer, så styr unna den veltepetteren. Den opprinnelige Saab 97 ble gitt navnet Saab Sonett II (forøvrig yndlingsbilen til Åse Kleveland).

EB
12-03-2007, 16:10
Tror ikke jeg kommer til å klare å velte med SAAB`n eller Chevy`n...tysk blir det IKKE hos Avis i California...

EB
27-03-2007, 07:39
Mindre enn to uker til avreise... Nå skal opphold i Napa bookes - fått anbefalt restauranten French Laundry. Så må vi finne hotel i SFO.

Tommy777
28-03-2007, 12:06
Avis er ikke rette selskaet i USA dersom du skal ha skikkelige biler... Jeg har en flott rabatt CDP dersom du skal booke en av disse:

Select for Quote Audi A6 Quattro - PRESTIGE
Luxury Elite 2-4 Door Automatic Air
4 1 2

Select for Quote Audi A4 Sedan - PRESTIGE
Luxury Elite 4-5 Door Automatic Air
5 2 2

Select for Quote Subaru Outback or Similar
Compact SUV Automatic Air
5 3 2

Select for Quote Nissan XTerra or Similar
Standard SUV Automatic Air
5 3 3

Select for Quote Ford Expedition or Similar
Full-Size SUV Automatic Air
8 3 2

Select for Quote GMC Yukon XL or Similar
Premium SUV Automatic Air
8 2 2

Select for Quote Audi Q7 - PRESTIGE
Premium Elite SUV Automatic Air
7 1 2

Select for Quote Cadillac Escalade - PRESTIGE
Luxury Elite SUV Automatic Air
7 2 3

Select for Quote Ford Freestar or Similar
Mini Passenger Van Automatic Air
7 2 2

Select for Quote Ford Freestar with DVD or Similar
Special Passenger Van Automatic Air
7 2 2

Select for Quote Mazda Miata Convertible - FUN
Compact Convertible Automatic Air
2 1

Select for Quote Chrysler PT Cruiser Convertible - FUN
Midsize Elite Convertible Automatic Air
4 1

Select for Quote Ford Mustang Convertible or Similar
Standard Convertible Automatic Air
2 2 1 2

Select for Quote Ford Mustang Convertible - FUN
Standard Elite Convertible Automatic Air
2 2 1 2

Select for Quote Toyota Solara Convertible - FUN
Full-Size Convertible Automatic Air
4 1 2

Select for Quote Chevrolet Corvette Convertible - PRESTIGE
Premium Convertible Automatic Air
2 2

Sold-Out This Pickup Date Audi A4 Cabriolet - PRESTIGE
Luxury Elite Convertible Automatic Air
4 1 2

Select for Quote Volvo V70 XC Wagon - PRESTIGE
Premium Elite Wagon/Estate Automatic Air
5 3 2

Select for Quote Lincoln MKX - PRESTIGE
Luxury Crossover Automatic Air
5 2 2

Select for Quote Toyota Prius or Similar
Special 4-5 Door Automatic Hybrid Air
5 1 2

Select for Quote Nissan 350Z - FUN
Mini Sports Car Automatic Air
2 1

Select for Quote Hyundai Sonata - GREEN
Midsize Sports Car Automatic Air
5 2 2

Select for Quote Ford Mustang - FUN
Standard Sports Car Automatic Air
2 2 2 1

Select for Quote Volvo S80 Sedan - PRESTIGE
Premium Elite Sports Car Automatic Air
5 1 2

Sold-Out This Pickup Date Mercedes C230 - PRESTIGE
Luxury Sports Car Automatic Air
5 1 2

Select for Quote Infiniti M35 - PRESTIGE
Luxury Elite Sports Car Automatic Air
5 2 2

Select for Quote Infiniti G35 - PRESTIGE
Special Sports Car Automatic Air
4 2

Select for Quote Ford Fusion - GREEN
Economy Special Automatic Air
5 1 2

Select for Quote Hertz Shelby GTH - FUN
Compact Special Automatic Air
2 2 1 2

Select for Quote Buick LaCrosse - GREEN
Full-Size Special Automatic Air
5 1 2

Select for Quote Jeep Wrangler - FUN
Standard Open Air All-Terrain Auto 4WD Air
4 1

Select for Quote Ford Explorer or Similar
Special Open Air All-Terrain Automatic Air
7 2 3

Select for Quote Ford F150 or Similar
Standard Pickup Regular Cab Automatic Air
3 2 2

Select for Quote Ford F150 or Similar
Full-Size Pickup Regular Cab Auto 4WD Air
5 2 2

Sold-Out This Pickup Date Ford Econoline Van or Similar
Standard Commerical Van/Truck Automatic Air
5 2 2

Select for Quote HUMMER H3 - FUN
Oversize Recreational Vehicles Auto 4WD Air
5 2 4

Tommy777
28-03-2007, 12:07
Prøvekjørte 97Xen for et halvt år siden. Ikke imponert...

Tommy777
28-03-2007, 12:10
6 favoritter i San Fran i litt forskjellige prisklasser:

Palace Hotel

W Hotel

Grand Hyatt

St Regis

Le Meridien

The Four Seasons

EB
29-03-2007, 07:32
Tror heller ikke 97X gir noe annet enn litt bedre image enn tvillingbroren fra Chevrolet...Alfa kommer ikke med SUV før i 2011 - så inntil da kan jeg jo prøve alt annet ræl!

EB
07-04-2007, 05:18
Da er vi klare for de 2 første flyvningene... Først SK B737-700 og videre med LH sin A340-600...

LN-KGL
07-04-2007, 12:21
Da ser reiseruten til å bli slik ;)

dc-8-63
07-04-2007, 13:18
Finn en feil paa kartet....:cry:

LN-KGL
07-04-2007, 14:55
Hvor?

dc-8-63
07-04-2007, 22:19
Originally posted by LN-KGL

Hvor?

Den oppdaterte varianten er korrekt...:(

EB
21-04-2007, 14:57
Takk KGL!!! Det blir en laaang rapport - notater er gjort underveis og kommer i løpet av helgen - håper jeg!

EB
29-04-2007, 09:04
Her kommer rapporten...

Startet opp påskeaften morgen med SAS Braathens B737-700 til Frankfurt. Enkel og grei automatinnsjekk og hyggelig betjening fra SGS som hjalp til med bagasjen... Ombord var det 3 klasser og en person på business, en på ekstra og ganske fullt bak på økonomi. En C/A jobbet på business, en C/A jobbet på ekstra og en C/A jobbet mye på økonomi...

Landet i FRA før rutetid og parkerte ute - midt mellom mange eksotiske fugler...:D Mye å se på... Gikk greit å komme seg til gate`n til vår neste flight. Men her var ikke LH`s personale på sitt aller beste. To personer i skranken hvor av den ene helt ny og som dermed forstyrret hun andre i alt hun gjorde og køen vokste!!!! Rett før boarding fikk vi våre boardingkort til Denver og vi kunne gå ombord i en A340-600. Vi hadde fått reservert seter på rad 26 og det ve var utrolig bra!!! A340-600 hadde en lys og trivelig kabin, og ikke minst meget god luft. LH på økonomi imponerer... Crewet kom raskt med servering av drikke etter take-off og det serverte de rikelig av... Så kom maten og vår barbeque kylling er noe av det bedre jeg har smakt i luften...uansett klasse!!! Fortsatt nok med vin i glassene. Ordningen med toaletter i underetasjen imponerte!!!

Ankomst Denver er noe som frister til gjentakels... Rask og effektivt gjennom immigrasjon og toll...ute i Avis sin shuttlebuss etter litt over 50 minutter...

Etter et halvt døgn i Denver (her stilte Avis opp med en oppvarmet Jeep Grand Cherokee - meget bra når det snødde i The Mile High City)

Neste flyvning var en morgenflight med United og deres nymalte B737-300... Her fikk vi sjekket inn på fortauet utenfor terminalen. Alle vi reisefølget hadde automatisk fått Economy Plus - og her snakker vi bra benplass...:D Selv om 737`n var nymalt - var den lettere sliten inni - men det kompenserte et meget hyggelig crew for. Utrolig bra stemning ombord... Hadde fantastisk utsikt over Las vegas...

Mellom LAX og OAK bodde vi blant annet i en Mercery Mountaineer - en større SUV enn Jeep`n...og helt OK...

Så til favoritten...:D :USA jetBlue er mitt nye favorittselskap!!!! Vi fløy på kvelden fra oakland til New York og videre neste morgen til Buffalo. Avgang Oakland 10 minutter før tiden - det var ventet mye motvind og slik landet vi akkurat på tid på JFK. Sjefsflyvertinnen en eldre dame underholdt slik jeg en gang trodde de gjorde på Southwest (men som jeg ikke opplevde når vi fløy de i 2005)

Hun forklarte ved start mye av flyets utstyr og ba også om at hvis vi skulle bruke "call button" som er plassert over hodene på oss at vi ringte på de to bak i kabinne for de var mye yngre enn henne... Når vi etter en fantastisk velkomsthilsen/introduksjon klappet for henne kom hun på igjen og sa: Don`t clap - send money... Da var stemningen definitivt satt... På en nattflight forventer du ikke mye..og kanskje enda mindre på et LCC selskap. Her ble vi først servert drikke og så mye vi ville ha. Vi fikk alle utdelt en "spa-mappe" med diverse kremer, tannbørste,, skygge for øyne etc. Gjennom natten var de mange ganger ute i kabinen med drikke til de som var våkne - og dee serverte Blue Chips...ikke det beste - men morsomt! Kaffe og juice før ankomst JFK.

Neste strekning var om ikke like morsom - like bra og effektiv. Fortsatt nok å drikke men på en flyvning på rundt 50 minutter var det kun kaffe, juice og cookies - alt gratis.

Neste flyvning var Buffalo-Boston med USAirways Express/Air Wisconsin CRJ200 - nymalt i siste US design. En flyvning på rundt 50 minutter og igjen nok av alkoholfri drikke - gratis. Såvidt halvfull maskin - som fikk ristet godt på seg under landing. Flyplassen i BOS hadde stngt nesten alle rullebaner untatt en på grunn av vindforholdene - noe jeg har forståelse for etter innflyvningen...puh!

Neste flyvning på denen turen var Boston-Munich med A340-300 og Lufthansa. Nok en gang topp service på bakken - ikke noe problem med mye bagasje - med for mye bagasje! Raskt og effektivt i innsjekk. Lengre kø i sikkerhetskontrollen - men terminalen i BOS er kjedelig - så det morsomste var nesten sikkerhetskontrollen...gjesp! Boarding på tid og avgang 10 minutter før rutetid...:GER

På A340`n hjemover så man tydelig hvor langt Airbus har kommet i utviklingen av miljøet ombord i forhold til -600 vi fløy til USA... Her var det også nok et hyggelig og personlig LH crew. Nok å drikke igjen - men ikke særlig bra mat. Catering i USA er ikke det samme som catering i Europa...

Landet i strålende sol i Minchen neste morgen og transfer i MUC er en drøm...:GER Fantastisk flyplass...

Siste flyvning var med Lufthansa sin A320 og her med helt nytt interiør. Både seter, tepper og vegger var nye...utrolig bra komfort også på rad 16!!!! Igjen nok servering - selv om det holdt med kaffe og juice til meg...

Alt i alt har jeg fått LH som ny favoritt på langruter, Lufthansa som ny favoritt på kortruter i Europa, jetBlue som all time high opplevelsesmaskin...og USairways Express frister også til gjentakelse... SAS Braathens...skal jeg nok også fly igjen - men...

Someone
29-04-2007, 12:38
:clap :D

SQ 777
29-04-2007, 17:36
:clap :clap

Og dine LH observasjoner er jo i tråd med våre her i heimen.

Likte spesielt dine jetBlue opplevelser. Herved noted !! :lightbulb :lightbulb

MountainDew
30-04-2007, 16:24
Fin rapport :smile2 Var det ikke mulig å bli oppgradert til Business over Atlanteren på ID billett?

Tommy777
30-04-2007, 17:27
Originally posted by MountainDew

Fin rapport :smile2 Var det ikke mulig å bli oppgradert til Business over Atlanteren på ID billett?

Ehh.. EB reiste ikke på ID billett.. Han jobber i et kredittkortselskap :-p

EB
30-04-2007, 20:12
Ikke bare et kredittkortselskap...vi har da utrolig mange kort på huset!!! Alt fra Diners Club til Volvo kortet...

LCH
01-05-2007, 04:09
Veldig bra rapport EB, enda en som er fornøyd med JetBlue, nå MÅ jeg få testet dem snart!

Originally posted by LN-MOW

Den foerste er to ... Sterling er litt mer suspekt ... Sterling I og II var vel egentlig samme selskap. Dagens Sterling burde vel faa 'ny' status.


For å vekke denne debatten til live igjen; gamle, gode Sterling som gikk konkurs i 1993 var vel ett selskap, mens Sterling European som ble startet etter konkursen og dagens ikke-på-langt-nær-så-gode Sterling er ett og samme selskap. Mener at den eneste endringen som har skjedd der (bortsatt fra at islendingene har spilt ping-pong med dem...)er at de endret navn og selskapsform fra Sterling European Airlines K/S til Sterling Airlines A/S.

EB
01-05-2007, 07:24
Så da snakker vi fortsatt to selskap på listen min... Takker LCH!