View Full Version : Reg request og live trip rapport
Er det noen som har reg på sk1474 ikveld?
Var ferdig med å vaske og rydde før beregnet så dro tidlig ut til CPH siden jeg også må ta midagen her siden det bare var flytene føde så sitter nå på Asta (ved Salmon House) og nyter en kald Jacobsen Brown Ale og om ca 1 time når jeg ikke internettet jeg har betalt for går ut blir det middag et eller annet sted her, trolig Hereford.
Men så har jeg ett spørsmål, ser på skjermene her at det er en flight som heter PGT446 som skal gå CPH-OSL-Kabul, noen som vet hva det er?
Dessverre er det mørkt så får ikke tatt noen bilder.
Kabul-flighten er nok Pegasus 737-800 som skal til Kabul med norske soldater
Men så har jeg ett spørsmål, ser på skjermene her at det er en flight som heter PGT446 som skal gå CPH-OSL-Kabul, noen som vet hva det er?
Ukentlig MIL-charter - flys av Pegasus (738)
Den skulle forresten gå fra CPH 19:40 men er forsinket til 23:50 så det blir nopk endel tommeltott tvinning på OSL idag
PGT er tyrkiske Pegasus.
Jeg TROR at det er en millitær charter til Kabul, der kommer med visse mellemrum (nogle uger).
Hereford går man iøvrigt aldrig fejl af :D
Tilbake til rapporten. Innsjekk gikk fint gikk fint bortsett fra at som jeg nevnte i web check-in tråden så var jeg flyttet fra 32F eller noe sånt til 23D. Var 3 minutter kø for å levert bagasjen og som jeg ble minnet på hvorfor jeg valgte SAS (itilegg til at de var billigst), for siden jeg skulle hjem til jul var det litt for mye bagasje og som nesten alltid gikk det bra. "Du har litt for mye, men god tur og god jul" sa madammen bak skranken :colgate:
Security tok også under 5 minutter.
Someone: Live fra CPH
sail4fun
21-12-2006, 19:17
Originally posted by Someone
Er det noen som har reg på sk1474 ikveld?
OY-KBO
Takker, det betyr Valdestår jeg igjen :D
...og nå fortstår jeg hvorfor jeg har blitt flyttet fra 32F ;)
Jepp Hereford kan definitivt anbefales. Hadde bare vært på den ved Tivoli før, men kjøttet var utmerket her også. Eller var det en stor forskjell på de to restaurantene. På den på CPH satt det 1 person på over halvparten av bordene noe det ikke gjør på den andre.
Fikk handlet inn de siste julegavene også, og i mellom tiden hadde flyet også blitt 10 min forsinket. En forsinkelse som senere vokste til 30 min pga sent innkommet mannskap, noe som kunne relateres til problemene i UK.
Ellers var det en svært dårlig dag for SAS IC. Flyet til Beijing var bare 1 t forsinket, mens flyet til Shanghai som skulle gå ved 5 tiden (eller 6) hadde ny-tid klokken 22.00, Chicago som skulle gå 15.30 kom seg avgårde 22.30 (7t fosinket), men verst var Bankok flightin som skulle gå 22.45, den hadde ny tid nesten 10 timer senere klokken 8.30.
Merket på flyet at det var som CK har vært inne på få forretningreisende og at CPH ikke er en flyplass med det store julerushet til Oslo for var relativt god plass ombord i oppsamlings flyet fra CPH idag. Tydeligvis endel som hadde vært på reise for det var endel familer med små barn som begynte bli trøtte og grinete. Litt turbulens på veien før vi landet 00.30 i tåkehavet på OSL. Måtte også vente en stund på bagasjen, spesielt siden den ene kofferten min kom sist og da jeg kom ut hadde også flytoget sluttet å gå så jeg måtte ringe brodern som egentlig skulle hente meg på Oslo S om å komme å hent emeg på OSL. Ellers var jeg overasket over hvor mange som sover over på OSL. I Avgangshallen var det knapt en ledig sitteplass siden det lå mennesker over alt.
Men hvorfor slutter flytoget å gå så tidlig? De kunne ihvertfall kjørt med halvtimes ruten til klokken 2
Originally posted by Someone
Men hvorfor slutter flytoget å gå så tidlig? De kunne ihvertfall kjørt med halvtimes ruten til klokken 2
Enkelt å greit - ikke noe marked for så sene avganger. Flybussen kjører jo også siste normalavgang kl. 0100 (0059...), men setter opp ekstrabusser ved forsinkede rutefly og ved charterankomster.
Ingen krise å ta bussen til byen på den tiden av døgnet da, tar bare 35-40 minutter.