PDA

View Full Version : Kan noen forklare meg logikken?


Martin
18-12-2006, 16:08
Har fått greie på at SAS DK har instillt en av sine flighter mellom OSL og CPH hele denne uken. Trodde det var flere som reiste nå like før jul, jeg.

CK
18-12-2006, 16:12
det er svært lite businessreisende i denne uken - lite møtevirksomhet etc - og det er som kjent de som betaler! Det er en del reising, men det blir gjære stort trøkk de siste dagene før jul - i år blir det vel veldig mye både torsdag og fredag, og en del lørdag, men det er ikke så mange som "skal hjem til jul" over CPH - den store "folkevandringen" nå før jul er ut av Oslo til resten av landet, og særlig Nord-Norge der bakketransport strengt tatt ikke er et alternativ.

Trash2000
18-12-2006, 16:12
Som nevnt i flere tidligere tråder kommer det vel frem at SASBU kutter en del for å prioritere mer lønnsomme flighter. Ser bl.a. at tre av fem kuttes på MOL i dag, mens andre destinasjoner kuttes andre dager.

Martin
18-12-2006, 16:33
Kan godt forstå det.. Er bare litt kjedelig når all exporten vår til omtrent hele verden untatt USA blir forsinket med et ekstra døgn pga. at SAS kansellerer "vår" flight,

Så kan man jo håpe på at dette øker sjansen for en A310 med lilla hale på OSL etterhvert..

raider66
18-12-2006, 19:14
Hvem er det som flyr A310 med lilla hale? Må vel være frakt det da, eller?????

Spanair
18-12-2006, 19:25
Originally posted by raider66

Hvem er det som flyr A310 med lilla hale? Må vel være frakt det da, eller?????

Må vel være FedEx det da.. Er det ikke der Martin er høvding da.. :p

Martin
18-12-2006, 19:31
Originally posted by raider66

Hvem er det som flyr A310 med lilla hale? Må vel være frakt det da, eller?????

FedEx..

Det jeg hintet til, er at hvis SAS ikke klarer å levere det produktet vi kjøper av dem, så ser kanskje noen lenger opp i systemet at vi trenger et eget fly her på OSL..

Martin
18-12-2006, 19:35
Originally posted by Spanair

Originally posted by raider66

Hvem er det som flyr A310 med lilla hale? Må vel være frakt det da, eller?????

Må vel være FedEx det da.. Er det ikke der Martin er høvding da.. :p

Nåja.. høvding var vel å ta litt i..
Men det stemmer at jeg jobber på FedEx, ja..

CK
19-12-2006, 15:20
lilla A310'er er ikke dumt - for oss spottere.... iallefall om sommeren, når det er mulig å fange dem på minnebrikken....

Martin
19-12-2006, 15:47
Originally posted by CK

lilla A310'er er ikke dumt - for oss spottere.... iallefall om sommeren, når det er mulig å fange dem på minnebrikken....

Og ikke for oss ansatte heller.. Husker vi hadde bedre tid til å få klar exporten den gang vi hadde DAT som fløy for oss. I tillegg opplever vi av og til at SAS enten kansellerer, eller ikke har plass til våre pakker, og at de da går med et senere fly, og mister connection videre i systemet.


Men når det gjelder FedEx-fly på Gardermoen, så har det blitt sagt at "det kommer", så gjentstår det bare og se når..