View Full Version : SMF-SEA med Alaska Airlines
Tommy777
08-12-2006, 06:51
I morgen er det duket for en test av et nytt flyselskap for meg, Alaska Airlines.
På billetten står flighten oppført som en codeshare, AA7029 SMF-SEA kl. 0700... Flytypen er en MD80. Denne tiden på året kan man gjøre et virkelig kupp på oppgraderingsvouchere på Ebay. Fikk tak i 2 Alaskan papir upgrades for 20 dollar hver. Problemet er at disse voucherne utløper enten 31 desember eller 30. januar. Så blir det ikke oppgradering på meg i morgen har jeg kastet 40 dollar ut av vinduet siden jeg ikke har flere flighter planlagt med dem (om noen har planer om å reise med Alaska før 30. januar, skrik ut og jeg sender voucher (ne) over vederlagsfritt :) )
Det er fortsatt plasser i F, så jeg har faktisk sjansen til å oppgradere i morgen:
F3 U3 A3 Y7 S7 B7 M7 H7 Q7 L7 V7 K7 G7 T7 W7
Om det ikke går, er nesten tomt på første rad på kjipklasse, flyet ser rimelig tomt ut.
Rapport med bilder kommer. Tror det nok er mørkt på morran så det blir nok dårlig med bilder fra flyplassen her i Sacramento, skal gjøre mitt beste! Bilder blir det ihvertfall nok av fra Seattle der jeg har nesten 2 timers venting. Å skrive rapport fra "The ancient Haitian voodoo torture", aka AAs 757 på kjipklasse fra SEA-ORD er det vel ingen som er interessert i??
Følg med...
MountainDew
08-12-2006, 15:37
Gleder meg :) Ta bilde av maten også hvis du får det!
Tommy777
08-12-2006, 15:55
Originally posted by MountainDew
Gleder meg :) Ta bilde av maten også hvis du får det!
Kort fra Sacramento Airport.
Å stå opp 0520 gikk litt bedre i en annen tidssone, klokka var jo 0720 i Chicago. Kjenner dog på kroppen at det ble en lang reise i går samt et 6 timers langt møte i Sacramento.
Uansett, hoppet inn i en av de meget overprisede taxiene i Sacramento klokka 0540 og var på flyplassen 15 minutter senere. (kosta faktisk 40 dollar for de 12 miles det er fra sentrum fra flyplassen)
Alaska damen hadde gode nyheter. Det var ledig plass på First Class, jeg fikk sete 3A. Hun kunne ikke sjekke meg inn på AA flighten til Chicago av en eller annen merkelig grunn. Jeg spaserte bort til AA skranken for å sjekke inn neste flight, det gikk bra, sikret meg 10F, nødutgang på en 757 :) . Det så ut som det kom til å bli en nydelig dag.
Som forventet var det mørkt ute, så bilder var ikke aktuelt. Sacramento er en liten flyplass, det virker som Southworst er størst her med Delta som en sterk nr. 2 med United rett i hælene. Flyplassen har gratis trådløst internett.
Jeg spaserte i rolig tempo mot gate B26. Det som ventet der var en MD80 med tekniske problemer.. De hadde tatt vekk broen og fyrt opp motorene. Deretter pushet de og flyet sto noen minutter og ruset motorene før de takset nedover taksebanen.. Det er vel ca. 15 miniutter siden, har ikke sett flyet siden. Avgangstid er om 7 minutter, så vi får se hvor bra denne dagen virkelig blir. Har 2 timer i Seattle, så jeg er ikke bekymret. Enda...
Alltid morsomt med rapporter fra USA...:USA
Tommy777
09-12-2006, 01:37
Rapporten er flyttet nedover siden..
Bilde tekst
1. Hawaiian 767 på vei til Honolulu
2. AA 757 da jeg reiste fra Chicago torsdags morgen. (turen er ikke med i rapporten)
3. Et par ”Supre” MD 80, også på ORD
4. Tomt i Sacramento….
5. MD80en jeg tok fra SMF-SEA
6. Sacramento fra luften. Som dere ser, den andre terminalen hadde mer trafikk, mest WN og DL
7. Månen
8. Frokost a la Alaska på første klasse
Bra rapport og masse fine bilder
Selv uten fly var nest siste bildet knallbra...:D
Kaffimaten så i allefall god ut ^_^
Tommy777
09-12-2006, 19:06
Ehh... Ser at over halvparten av rapporten min er lost in space.. Skriver den på nytt
Tommy777
09-12-2006, 19:54
Og her kommer resten:
Sacramento er langt fra verdens navle for å si det mildt. Jeg var akkurat kommet i ombookings mode da jeg så flyet bli tauet tilbake til gaten. Siden jeg hadde relativt god tid i Seattle, tok jeg sjansen på min opprinnelig booking. Det var ikke særlig mye å booke om til i Sacramento.. (se bilde av tomme gater..)
Flyet var som sagt en MD80 og den var ikke i nærheten av å være fresh. Finn tok jo Alaska til San Fran med en 738, det var garantert en helt annen opplevelse. Det var ikke særlig god plass til beina i forhold til AA/UAs First Class, men behagelig nok. Jeg tror ikke jeg noen gang har sett en Alaska flyvertinne over 30 år. Den unge damen som serverte i F var vakker.
Vi kom oss avgårde ca. 0845, time og 45 etter rute. Etter take off kom de med kaffe i skikkelige kopper. Det var totalt 12 seter på første klasse. Etter kaffen kom de og serverte frokostbrettet som besto av en såkallt "bear claw" eller et gigantisk fyllt wienerbrød, samt Yoghurt og et bibelvers. Om noen lurer, det du ser på bildet er det vi fikk servert.
Turen ble en meget behagelig opplevelse. Mot normalt, var det ingen turbulens å spore i nærheten av Seattle. Den unge damen var hele tiden på hugget og lurte på om jeg ønsket mer å drikke. Vi landet kl. 1017, parkerte på D vingen av flyplassen. Heldigvis var flighten min fra Seattle til Chicago 15 minutter forsinket slik at det ikke ble noe stress å rekke bortover til A gatene. Fikk tatt bilde av en Hawaiian som var på vei til Honolulu.
Boarding gikk overraskende greit, hadde sete 10F, nødutgang vindu på en B757. Ved midtgangen, 10D satt den en hyggelig jente fra Microsoft. Vi krysset fingrene for at setet mellom oss ble ledig. Vi var heldige. Ingen passasjerer i midtsetet og det ble en behagelig, rask tur til Chicago.
Mye trafikk inn til O'Hare flyplass denne fredagskvelden. Stjerneklar himmel og bikkjekaldt var det da vi landet litt over kl 1700, 15 minutter sene.
Fruen hadde kjøpt inn et par Filet Mignon og etter en lang reisedag ble det biff og en flaske vin
Originally posted by Tommy777
. Jeg tror ikke jeg noen gang har sett en Alaska flyvertinne under 30 år. Den unge damen som serverte i F var vakker.
Det er fordi alle AS vertinner under 30 aar jobber i Alaska (Staten) inntil de faar nok ansenitet til aa jobbe "lower 48":p
Den lille Italierinnen slet noen aar i Alaska, med spesial uniform, og en bobble kaape som stod av seg selv (saa godt polstret var den...)skudd sikker er den sikkert ogsaa...
Hvorfor skal menn som har passert 30 (for lenge siden) gnåle om unge flyvertinner...burde ikke flyvertinnene få noe pent å se på blant passasjerene også...;)
Originally posted by EB
Hvorfor skal menn som har passert 30 (for lenge siden) gnåle om unge flyvertinner...burde ikke flyvertinnene få noe pent å se på blant passasjerene også...;)
Vel, jeg er fortsatt kun 23 og har ennå ikke begynt "foråtnelsesprosessesen" så i mine triprapporter vil "gnålet" om unge flyvertinner forsette :p
Bizflyer
10-12-2006, 16:06
Originally posted by Someone
Originally posted by EB
Vel, jeg er fortsatt kun 23 og har ennå ikke begynt "foråtnelsesprosessesen" så i mine triprapporter vil "gnålet" om unge flyvertinner forsette :p
Jeg er naa litt over 30, men er saapass ungdommelig at jeg ogsaa helst ser at gnaalet med flyvertinner i 20aarene gjerne fortsetter!!!!!
BF;)
Men hvem av passasjerne her på forumet blir tilgodesett med "sikkel" den motsatte veien...
Originally posted by EB
Men hvem av passasjerne her på forumet blir tilgodesett med "sikkel" den motsatte veien...
Skyldig ;)
sail4fun
10-12-2006, 23:04
Originally posted by EB
Hm, ja og da blir det bråk.