PDA

View Full Version : Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

LN-MOW
05-12-2006, 19:49
Lenge siden sist jeg har floeyet DL oversjoeisk, saa jeg saa litt frem til denne Londonturen. Holdt oeye med setekartet og valgte meg 18E da det plutselig viste ledig. Rad 18 har noen ekstra cm med benplass, og det er godt aa strekke bena litt ekstra paa en langtur.

Dro litt tidlig til flyplassen og fikk sjekket inn hos en hyggelig jente da automaten ikke ville vite av passet mitt .. ingen magnetstripe og ingen barcode.

Security var en zoo, men gullkortet mitt gjorde at jeg kunne ta snarveien igjennom. Hadde baade tannpasta og sjampo i baggen, men ingen broed seg ...

Paa veien ut til E1, passerte jeg E12 og innvielsen av Delta's nye rute til Johannesburg via Dakar. Masse folk og tv-kameraer og folk i tradisjonelle kostymer som danset rundt. Maskinen bar spesialfarger til aere for en stor gruppe som var ombord (se under).

Fant reisefoelget ved E1 og tuslet ombord i gruppe 1. Etterhvert viste det seg at 18D var ledig, saa jeg fikk ledig sete ved siden av meg. Luksus!!

Det var utdeling av baade aviser (!) og eyeshades(!!) foer avgang, trodde det var slutt pa slikt, jeg. I tillegg kom vi oss avgaarde paa rutetid! Flytid 7:05 borget ogsaa for tidlig ankomst.

Vel oppe i luften begynte drinkeserveringen, og jeg brukte en voucher til aa kjoepe meg en GT. Middagen kom noen minutter senere - valg mellom en type pasta og kylling i potetmos og msid. Jeg valgte kyllingen - den var grei nok.

Etter maaltidet var det regelmessig paafylling av vann. Crewet var blide og arbeidssomme. Det viste seg aa stemme at det var litt ekstra benplass paa rad 18, og jeg strakk ut etter beste evne og fikk en halvtimes soevn eller no sant ..

Vi landet tidlig, heftig rutsjetur i vindkastene, men det gikk som vanlig bra ... Passkontrollen gikk fort og kofferten laa paa baandet da jeg kom ned til karusellen. Reisefoelget fikk litt mer ventetid, men de gikk greit for dem ogsaa ...

Alt i alt greit nok. Ikkeno' spesielt noen vei, men DL har tydeligvis begynt aa tenke paa detaljene igjen. Og hele crewet hadde 'Keep Delta My Delta'-buttons ...

Blubird
05-12-2006, 20:27
Hva slags maskin var du med? 77 eller 76?

Tommy777
05-12-2006, 20:45
Originally posted by Blubird

Må være en 76, 777 har ikke raden han satt på..

Flere bilder, mann!!:lol:

Tommy777
05-12-2006, 21:02
Tipper det var denne:

Delta 767-300ER Int. (http://www.seatguru.com/airlines/Delta_Airlines/Delta_Airlines_Boeing_767-300_I.php)

EB
06-12-2006, 06:22
Finnes det bilder av den`ne "hold-usairways-unna-delta-button"?

LN-MOW
07-12-2006, 01:25
Originally posted by Blubird

Som det staar i signaturen min, en 763 ... ;)

Er ikke frekk nok til aa ta bilder av disse buttonene, men kanskje paa returen ..??

LN-SSL
07-12-2006, 03:10
Er ikke frekk nok til aa ta bilder av disse buttonene

Akkurat..., for hvor er en button naturlig plassert....:colgate:
Kunne jo lett mistenkes for å ville ta bilder av et par andre "buttons" ^_^

Tommy777
08-12-2006, 00:35
Originally posted by LN-SSL

Er ikke frekk nok til aa ta bilder av disse buttonene

Akkurat..., for hvor er en button naturlig plassert....:colgate:
Kunne jo lett mistenkes for å ville ta bilder av et par andre "buttons" ^_^

LOL!! Spør pent ihvertfall...:lol:

EB
09-12-2006, 18:21
Eller enda bedr; Spør om å få en button.

LN-MOW
12-12-2006, 02:34
Da var det paa tide aa kommer seg hjemover ...

Roundabout Taxi stilte presis klokken 0745 for aa ta LowCost Larry og meg til Gatwick. 50 pund for 2 pers er bare 7 pund mer enn buss/buss koster, saa da er valget soleklart. Lite trafikk paa en soendag morgen, saa turen gikk paa droeye 45 minutter.

Vel fremme paa Gatwick ruslet vi opp til sjekkin. Det var lang koe paa Business/Medallion skrankene, saa vi gikk istedet paa turist, hvor det kun var noen faa minutters ventetid. Larry fikk imidlertid ikke sjekke inn siden han skulle med maskinen to timer etter meg, men det loeste han ved aa gaa tilbake til Business hvor han fikk sjekke inn uten spoersmaal. ^_^

Saa var det klart for neste hinder - security. Jeg priste meg lykkelig for at jeg hadde latt laptopbagen ligge igjen hjemme, for maken til streng haandhevelse av ett-kolli regelen har jeg aldri sett ... plastposer, kameravesker - ALT ble avvist. Mens jeg sto og ventet paa aa faa sjekke inn kom en fyr ruslende med en koffert som var halvannen tomme for stor i omkretsen! Ikke tale om aa faa den igjennom. Etter aa kommet meg forbi stormtroppene, sto selve sikkerhetskontrollen for tur. Lang, lang koe .. tok meg rundt halvtimen aa komme igjennom, og ut med laptop, plastpose osv .. hadde en tannpastatube som jeg hadde lagt i feil pose, men den ble oversett. Imidlertid konfiskerte TSA den i Atlanta, saa da var rettferdigheten antagelig fullbyrdet. Ikke maate paa hvor mye faenskap jeg kan utrette med en tube tannpasta paa min ferd gjennom terminalen i ATL..... :rolleyes:

Kom meg til slutt inn i transitthallen hvor jeg fort fant ut at det aa kjoepe tollfritt var utelukket. Pga vekslingskursen er samme varene billigere i butikken her i Atlanta ..

Fortsatte saa ut til gaten, hvor jeg ogsaa fant en liten Starbucks gjemt i et hjoerne. Mine siste pund gikk til en grande latte som jeg tok med meg ombord. Paa veien over hadde jeg ledig midtsete, men no such luck this time. Totalt stinn brakke. Kunne ikke se et eneste ledig sete.

Hyggelig service ombord. Igjen fikk vi aviser (to dager gamle USA Today..) og ansiktsmaske. Lunchen var sammenlignbar med aattitallets chartermat - mao. ikke spesielt appetittelig. Jeg valgte tortellini som var OK, men ikke mer. Crewet var hele tiden flinke til aa gaa gjennom med kabinen med vann og kaffe - det var positivt. Foer landing fikk vi vegetarpizza, som kunne vaert helt OK hvis den hadde faatt noen minutter til i ovnen. min var deigete og seig i midten ..

9 1/2 times flytid ga oss noe forsinket ankomst til tross for 10 minutter tidlig avgang fra LGW. De 10 minuttene var imidlertid verdifulle, for det veltet inn minst tre maskiner rett bak oss som foraarsaket stor trengsel i passkontrollen bak oss. Selv slapp jeg med en rundt 10 minutters venting og kom ned i ankomsthallen samtidig med kofferten min.

For aa hindre beslagleggelse pakket jeg konjakken jeg kjoepte ombord ned i kofferten foer jeg sendte den videre paa neste baand. Gadd ikke aa donere julekonjakken min til TSA's julebord ...

Saa var det aa vente paa kofferten igjen inne i terminalen foer jeg kunne sette kursen mot parkeringsbussene. Og endelig klokken halv syv - noeyaktig to og en halv time etter ankomst - kunne jeg motta bikkjas hysterisk glade velkomst hjemme.

Under: Fotoforholdene var ikke akkurat optimale ...

Bizflyer
12-12-2006, 15:12
Måtte du gjennom ny sikkerhetskontroll når du landet i ATL? Forstod ikke helt det med at du pakket ned cognacen i kofferten før du sendte den videre på neste bånd? Sikkerhets-gjennomlysning? Eller hur funker det?

BF:question:

LN-MOW
12-12-2006, 17:34
Utenlandsankomstene lander ved E Concourse .. dermed maa man gjennom hele terminalen for aa komme 'ut'. Dermed maa kofferten paa nytt baand og paxen maa gjennom ny sikkerhetskontroll for togturen inn ..

MountainDew
12-12-2006, 21:09
Thank u for the tripreport :smile2 Har hatt mange turer med Delta 767 mellom Amsterdam/Atlanta. Foretrekker KLM, men DL er OK. Flott at de klarer seg bedre økonomisk. Var sikker på at de skulle gå konk, men der tok eg feil som vanlig!

LN-MOW
18-12-2006, 20:23
.. og slik ser button'en ut - dette er den roede, det finnes visst en versjon til.

http://www.usaviation.com/forums/uploads/av-3031.gif

Og USAirways har laget sin egen versjon ....

http://img137.imageshack.us/img137/2594/usairdeltafinallb3.jpg

Someone
18-12-2006, 21:09
Er ikke begge disse US-buttons?

Har også hørt rykter om av det finnes en button med påskriften: "Make Delta my bitch!"

LN-MOW
19-12-2006, 01:11
Originally posted by Someone

Er ikke begge disse US-buttons?

Det har du HELT rett i ... my bad ...

Saann skal de ut:

http://img.coxnewsweb.com/B/05/36/15/image_4915365.jpg