PDA

View Full Version : Statoil med storkunde avtale


Lillingen
05-12-2006, 16:44
Statoil har tegnet storkundeavtale med både SAS (http://www.boarding.no/art.asp?id=24345) og Norwegian (http://www.boarding.no/art.asp?id=24346)

Samtidig sier DY at de vil vudere å øke til fem daglige på BGO-SVG

fokkeren
05-12-2006, 17:02
Statoil vil nok sikre seg i begge leirer.De er ikke amatører der gården.

Hurum
05-12-2006, 17:28
Har dessverre ikke så stor tro på at økningen til 5 daglige rundturer mellom Bergen og Stavanger vil bli noe hit. Norwegian har jo forsøkt dette allerede i år...
Statoilansatte ønsker nok enda flere avganger å velge i om det skal bli aktuelt...selv om prisene er lavere enn hos SAS så tror jeg de Statoil-ansatte fortsetter å velge SAS.

Tommy777
05-12-2006, 17:31
Enig, tviler på at det blir mange Statoil sjeler å finne ombord på DY

FBU
05-12-2006, 22:57
Betyr dette at Statoil ansatte fritt kan booke seg på det selskapet de måtte ønske?

Someone
05-12-2006, 23:13
Såvidt jeg vet er det flere andre selskaper (Hvor ihvertfall 1 av dem har ett maget stort reisebudsjett) som bruker begge (innenlands)

Olap
05-12-2006, 23:26
Vi flyr DY når vi kan vi... tror vi har en rimelig grei størrelse på selskapet:nor

Men nå er jo ikke vi kjent for å holde ut med SK heller da HAHA

FlightDeck
05-12-2006, 23:37
Norwegian åpnet jo relativt ambisiøst på ruten Stavanger-Bergen, mye for å tiltrekke seg næringslivet - men responsen var ikke veldig bra. Derfor kuttet de. Men det er ganske mange som flyr ruten, og etter hvert som markedet utvides og Norwegian blir annerkjent som et alternativ på ruten er det jo potensial for en ruteøkning!

Hurum
06-12-2006, 00:35
Flyene mellom Stavanger og Oslo virker da alltid smekk fulle...så kanskje en heller burde satse på å øke antall avganger her...evt tilby en ny utenlandsrute fra Stavanger. :-p Praha, Berlin, Warszawa eller Krakow kanskje......

EB
06-12-2006, 06:16
Ja - enig med Hurum. DY virker som de har fått til et meget bra belegg på Stavanger!

OJB
06-12-2006, 11:35
I motsetning til andre hovedruter innelands gikk det lenger tid før DY's rute SVG-OSL fikk øket belegget. Det har nok med inngåtte avtaler med forskjellige selskaper. Det som har dratt opp belegget for DY er SKBU sine problemer tidligere iår og ifjor.
Det samme gjelder SVG-BGO. SVG-BGO må være en av de beste innenlandsrutene for SKBU , det er jo stort sett fullt betalende fra oljeindustrien som holder liv i denne ruten.
Yielden på denne ruten må være bra for SKBU.
Det har vært mye overbookinger og fulle fly de siste 8-10 årene på denne ruten.
Jeg tror at DY vil komme sterkt på denne strekningen også og hører til dem som har sendt innspill til DY om å starte opp på ruten tidligere med minimum fem frekvenser i hver retning daglig.
Så lenge det ikke er bonusopptjening innelands kan jeg ikke se at Statoil ansatte vil prioritere et selskap fremfor et annet.

MountainDew
06-12-2006, 12:07
Om det blir lovlig med bonus må da vel DY klare å hoste opp et bonusprogram også? Er vanlig i USA at "lavpris" selskapene har program.

Someone
06-12-2006, 12:08
AirBerlin har jo ett bonusprogram så helt umulig burde det ikke være

CK
06-12-2006, 12:34
Originally posted by MountainDew

Om det blir lovlig med bonus må da vel DY klare å hoste opp et bonusprogram også? Er vanlig i USA at "lavpris" selskapene har program.

Det er ikke forbudt med bonusprogram i Norge - for andre enn SAS Gruppen. KT har lagt ned forbud mot at SAS-selskapene gir bonuspoeng på innenriksflygninger, mens alle andre selskaper (også DY) kan gi så mye bonus de vil på sine flygninger. I Sverige har man en tilsvarende ordning, men der har SAS lov til å gi bonus på innenriksruter så lenge de ikke har konkurranse (mens f.eks. Malmö Aviation gir bonuspoeng på sine ruter fra Bromma....)

litt-amatør
06-12-2006, 15:33
Er det noen andre selskaper som tidligere har hatt kontrakt med Statoil som nå har mistet?:question: