PDA

View Full Version : Kjedeligste flyplassen i verden?


Concorde
16-10-2004, 14:44
Det er fint inne, men fikk inntrykk av å komme til et stort gatekjøkken...

http://www.airliners.net/open.file/370096/M/

Exiz
16-10-2004, 14:53
Har aldri vært der, så kan ikke uttale meg om den, men jeg har en utfordrer; Kjevik. Kjedelig? Ja! :p

DY
16-10-2004, 15:00
Ser ut som den har fått et ganske stort påbygg siden sist jeg så et bilde av terminalen. Den grå bygningen nærmest på bildet må vel være ganske ny?

Ellers må en vel være enig i at dette ikke akkurat er verdens navle når det gjelder trafikk, men det vet en jo. Synes likevel at Icelandair har fått til ganske mye når en tenker på antall ruter og trafikk til en så liten plass som Reykjavik.

Hvor mange passasjerer benytter seg av terminalen i løpet av 1 år. Er den på størrelse med f.eks noen norske flyplasser (Stavanger, Bergen, Tromsø evt?)?

Martin
16-10-2004, 15:02
Prøv å fly en tur fra Oslo til Skagen, via Bodø og Svolvær med en billett bestilt av forsvaret. To timer ventetid i Bodø var greit nok, men en og en halv times ventetid på Helle (er det det den heter?) ble kjedelig..

Nå er vel ikke flyplassene på kortbanenettet kjent for å brukes som transfer-flyplasser, men det har jeg prøvd..

seilfly
16-10-2004, 15:49
Originally posted by Concorde


Det er fint inne, men fikk inntrykk av å komme til et stort gatekjøkken...

http://www.airliners.net/open.file/370096/M/

Ser litt ut som island har et svar på mac donald's drive in bestilling da...
McFly ?

Blubird
16-10-2004, 16:11
Man kan vel på en måte sammenlikne Icelandair med Emirates og Gulf Air, begge flyr mange via sin hub, samt at de får mer og mer turisme.

Angående terminalen så må den være mindre enn 4 år gammel.

EB
16-10-2004, 16:15
WOW... Her har det skjedd saker og ting. Som DY skriver så er den nærmeste delen ny... Synes at flyplassen er fin og har et bra utvalg av butikker.

LN-KOG
16-10-2004, 16:17
Originally posted by Blubird


Man kan vel på en måte sammenlikne Icelandair med Emirates og Gulf Air, begge flyr mange via sin hub, samt at de får mer og mer turisme.

Angående terminalen så må den være mindre enn 4 år gammel.

Den er nok over 10. Den var der i mai 1995 og den ser uforandret ut.

Blubird
16-10-2004, 16:19
Et bilde av terminalen fra 19/06-03....

http://www.airliners.net/open.file/396810/L/


KOG; Var der selv i 2000, og da var ikke denne terminalen ytterst på "piren" til stede.

FBU
16-10-2004, 16:55
Bortsett fra de fleste små norske flyplasser holder jeg en knapp sheremtyevo (eller hvordan det skrives) i Moskva... Gørr kjedelig!

En av de mer morsomme er Gibraltar, med hovedvei som krysser rullebanen:wow:

LN-KOG
16-10-2004, 18:02
Originally posted by Blubird


Et bilde av terminalen fra 19/06-03....

http://www.airliners.net/open.file/396810/L/


KOG; Var der selv i 2000, og da var ikke denne terminalen ytterst på "piren" til stede.

Det har du pinadø rett i! Den forferdelige klossen var ikke der i 1995. Men kjedelig var det. Jeg gikk et par timer på apron og fotograferte og det som kom inn var Icelandairs flåte med ett unntak, en SAS MD-83, en Gulfstream, en Air Transat L1011 og en Grønlandsfly Dash 7. Og så drev en USN Orion og øvde seg på landinger... Da var Rekjavik mer spennende med leveranser døgnet rundt. Kontrollsentralen ligger forøvrig på REK like ved Hotell Loftleiðir og det var morsomt å følge en PBY-5 en-route REK-GOT. De hadde problemer med å klatre til FL100 pga tung last så de måtte gå rundt en isbre...

Concorde
16-10-2004, 18:20
Gamle Loftleidir er mye finere! Synd FI ikke flyr rett inn der lenger...

LN-GBM
16-10-2004, 20:58
Kjevik er helt spesiell, jeg vil ikke kalle den kjedelig.

Exiz
16-10-2004, 21:21
Originally posted by LN-GBM


Kjevik er helt spesiell, jeg vil ikke kalle den kjedelig.

Nei kjedelig er den vel ikke, men jeg kan ikke se jeg ser så mye spesielt?

Superhai
16-10-2004, 21:45
Kjedleige flyplasser er det vel nok av, nok av innenlands flyplasser over hele verden som har få fly, ruter og servicetilbud. Og ikke minst kjedelige konstruksjoner.

LN-SSL
17-10-2004, 02:00
Kjedelig, og kjedelig.... Hva med alle disse sølvgrå triste "hermetikkboksene" vi finner rundt om i Norge? Ref. Stavanger, Bergen, Bodø o.l.....:)

LN-GBM
17-10-2004, 03:31
Jeg har vokst opp rundt Kjevik, har tilbragt mye tid der, derfor synes jeg plassen er spesiell.

EB
17-10-2004, 11:53
Mosjøen er vel ikke akkurat noen favoritt!!!

LCH
17-10-2004, 15:08
Er det bare meg, eller er clasher den nye terminal på KEF fullstendig med den gamle? Den gamle var jo symmetrisk og finn, den nye ser jo ut som om den er malplassert der den ligger.:(

BEF
17-10-2004, 15:28
Mulig jeg kaster bensin på bålet nå, men jeg må bare si at "vår alles" Oslo Lufthav Gardermoen er langt fra pen - den er ikke en gang pen lang fra!

Flyplassen har utrolig dårlig utvalg av butikker og spisesteder. Sett bort i fra det faktum at flyplassen er en "lang, smal ting", så er den lite oversiktlig.

Har man litt for god tid på den ødeliggende flyplassen, kunne det jo vært OK og følle med på flytraffikken, men på grunn av den elendige arkitekturen, så må man nøye seg med abstrakt kunst innendørs med tilhørende lyddusjer, evt. et lite glimt av en eller annen 737 akkurat i det den tar hjulene i bakken - det er hvis det ikke er tåke på plassen da, og det er ikke så rent skjeldent!

Nedlegg Gardermoen og la Anardo, Merano, asylsøkerne og de andre lokale heltene med svart blod i årene i Romer(r)iket få tilbake plassen sin for seg selv. OSL er jo blitt et stort sirkus etterhvert av og med Nicky-Nick-Nielsen i spissen.

.... and that's just a thought ...

EB
17-10-2004, 15:45
Mye bra satt på spissen fra BEF!!! Du glemte vel at flyplassen er laget i samarbeid med pensjonister utstyrt med staver. Terminalen er nemlig ideel til å gå laaaangt!!!

TOS
17-10-2004, 15:55
Tja, jeg synes nå Gardermoen er en fin flyplass - både designmessig og innholdsmessig. Det er nok sikkert mye i det at det er dårlig utvalg av spisesteder og butikker, men det er nå engang en relativt liten flyplass i Europeisk målestokk.

Edit: Flyplassen i Tromsø er ikke akkurat noen stor opplevelse....

Jan Y

EB
17-10-2004, 16:04
Til å være en liten flyplass har OSL laaange distanser du skal gå! Men ellers er jeg også enig at den er flott å se på...

Concorde
17-10-2004, 16:08
Milano Malpensa er også en av de typisk kjedelig i verden. Klinisk fritt for atmosfære!