PDA

View Full Version : Bestille bonusreise


TG923
29-11-2006, 04:27
Har prøvd å bestille bonusreise med SAS et par dager nå, alt går greit inntil jeg svarer "next" på siden "Ticketing option" - da kommer det bare

Error type -140000 has occurred. Please try again later.

Noen som har hatt lignende problemer?
Løsningen til SAS er jo å RINGE ved internettproblemer... :cry:


Nå fikk jeg ny feilmelding ved å prøve og gå videre i samme prosess:

Error type -121005 has occurred. Please try again later.
I can pick up the ticket myself

(Pickup deadline 30 Dec 1899)

Tommy777
29-11-2006, 05:47
Om du ringer, tar de ikke betalt for å gjøre bookingen for deg. Jeg ville nok ringt, ja..

Hurum
29-11-2006, 15:44
Ja har hatt samme problem flere ganger....har som oftest ventet noen dager og så har det gått greit. En gang ringte jeg og fikk hjelp. Henviste til at internett ikke virket og slapp dermed noe ekstra gebyr.....men det var laaang ventetid på telefonen :D

FlightDeck
29-11-2006, 17:42
Ja, har også opplevdt dette mange ganger. Den feilmeldingen kommer nesten hver gang jeg bestiller hos SAS. Og da blir det Norwegian - jeg gidder ikke å sitte i telefonkø i 20 minutter.

Tommy777
29-11-2006, 19:55
Det er ikke 20 minutters ventetid på telefonen dersom du skal booke bonusreise...

Bonusreiser blir henvist til den gamle Scandinavian.net portalen, derfor kommer det feilmeldinger. På vanlige, betalende bookinger på www.sasbraathens.no er det sjelden eller aldri feilmeldinger.

Og BTW, lykke til med å bestille bonusreise med Norwegian. :p

TG923
29-11-2006, 22:17
Greit at man slipper telefongebyr ved å henvise til internettproblemer, men jeg vil gjerne ha godskrevet 500 ekstrapoeng for internettbestilling i tillegg til 500 ekstrapoeng i rabatt for internettbestilling p.g.a. kombinert Diners/EuroBonuskort også. Får man det?

Hurum
30-11-2006, 11:09
Originally posted by Tommy777

Det er ikke 20 minutters ventetid på telefonen dersom du skal booke bonusreise...

Bonusreiser blir henvist til den gamle Scandinavian.net portalen, derfor kommer det feilmeldinger. På vanlige, betalende bookinger på www.sasbraathens.no er det sjelden eller aldri feilmeldinger.

Og BTW, lykke til med å bestille bonusreise med Norwegian. :p


Merkelig at du har full oversikt over ventetiden på telefonen til Eurobonus til enhver tid.
Hvorfor henvises en til internettside som ikke fungerer....om alle ble henvist til rett side så hadde venteiden på telefonen sikkert falt drastisk :lol:

Og hvorfor skulle noen bestille bonusreise hos Norwegian...

TG923
30-11-2006, 13:56
I alle fall god service fra hvem det nå var jeg snakket med (i Sverige). Etter å ha tastet valget sa den automatiske stemmen at de ville hjelpe meg innen 13 minutter, 5 sekunder senere kom jeg igjennom. :-p

FlightDeck
30-11-2006, 14:06
Originally posted by Tommy777

Det er ikke 20 minutters ventetid på telefonen dersom du skal booke bonusreise...

Bonusreiser blir henvist til den gamle Scandinavian.net portalen, derfor kommer det feilmeldinger. På vanlige, betalende bookinger på www.sasbraathens.no er det sjelden eller aldri feilmeldinger.

Og BTW, lykke til med å bestille bonusreise med Norwegian. :p



Den feilmeldingen kommer uansett om jeg skal bestille bonusreiser eller ikke. Så det er ikke sant at man ikke får feilmeldinger på www.sasbraathens.no. Det har jeg opplevd mange ganger.

Superhai
30-11-2006, 14:23
Originally posted by Hurum

Hvorfor henvises en til internettside som ikke fungerer....om alle ble henvist til rett side så hadde venteiden på telefonen sikkert falt drastisk :lol:


Fordi det ikke kan bookes 'bonus' reiser på noe annet sted. Men vanlige reiser kan bookes på flere steder...

Tommy777
30-11-2006, 15:26
Originally posted by FlightDeck

Originally posted by Tommy777

Det er ikke 20 minutters ventetid på telefonen dersom du skal booke bonusreise...

Bonusreiser blir henvist til den gamle Scandinavian.net portalen, derfor kommer det feilmeldinger. På vanlige, betalende bookinger på www.sasbraathens.no er det sjelden eller aldri feilmeldinger.

Og BTW, lykke til med å bestille bonusreise med Norwegian. :p



Den feilmeldingen kommer uansett om jeg skal bestille bonusreiser eller ikke. Så det er ikke sant at man ikke får feilmeldinger på www.sasbraathens.no. Det har jeg opplevd mange ganger.

Denne påstanden utfordrer jeg alle til å kommentere. Bestillinger på www.sasbraathens.no har ihvertfall fungert for meg 100% i år, vi snakker om mellom 50-100 bookinger

FlightDeck
30-11-2006, 17:24
Originally posted by Tommy777

Originally posted by FlightDeck

Originally posted by Tommy777

Det er ikke 20 minutters ventetid på telefonen dersom du skal booke bonusreise...

Bonusreiser blir henvist til den gamle Scandinavian.net portalen, derfor kommer det feilmeldinger. På vanlige, betalende bookinger på www.sasbraathens.no er det sjelden eller aldri feilmeldinger.

Og BTW, lykke til med å bestille bonusreise med Norwegian. :p



Den feilmeldingen kommer uansett om jeg skal bestille bonusreiser eller ikke. Så det er ikke sant at man ikke får feilmeldinger på www.sasbraathens.no. Det har jeg opplevd mange ganger.

Denne påstanden utfordrer jeg alle til å kommentere. Bestillinger på www.sasbraathens.no har ihvertfall fungert for meg 100% i år, vi snakker om mellom 50-100 bookinger


Folk har sikkert ulike opplevelser, men dette har skjedd meg så mange ganger at jeg ga beskjed til SAS Braathens. Feilen ble bekreftet her om dagen og de skulle rette opp i det.

Holmion
01-12-2006, 21:11
Har hatt samme problem selv, trodde det først og fremst var fordi jeg er Mac-bruker og sverger til Firefox som nettleser. Har tatt opp dette med SK It ved flere anledninger, men det skjer ikke så mye. Jeg opplever at jeg har problemer med å logge meg på de norske SK-sidene sånn omtrent hver annen dag. Men ved å gå via den svenske siden fungerer ting mye bedre - også booking av bonusreiser, men som bl.a. Tommy777 sier, det er bare å ta kontakt med dem på 05400, og ventetiden der er selvsagt kjedelig hvis man ikke har EBG, da...;-) venter sjeldent mer enn et lite minutt. Men som også nevnt her tidligere, det tar kanskje ikke så lang tid som på booking av "betalingsreiser".