PDA

View Full Version : SEA - SFO - SEA

dc-8-63
22-11-2006, 21:37
En typisk uke i November i San Francisco med masse store konferanser, gjorde at flyene nedover Soendag kveld var sprutfulle..Alaska som var mitt foerstevalg hadde ingen seter igjen for salg etter 11.00 paa formiddagen, Southwest hadde ingenting (WN er populaere fordi de flyr i rute!) men Untied hadde noen seter til topp $$ ved 18 tiden....

Jeg maa si jeg likte UA's web innsjekk, men naar jeg sjekket inn tidlig Soendag morgen var det kun UA's "shitforseat tm" ledig, et par midtseter langt bak....noe som selvfoelgelig kunne endres paa ved innbetaling av USD 34 plus tax for oppgradering til Economy Plus....da var det et vindus sete ledig....midtseter frister aldri saa USD 34.00 plus tax ble betalt....og boardingpass printet.....

Bagasje sjekkinn gikk svaert greit, en rekke med automater, null koe og grei skruing aa faa lagt til et stk bagasje...tagen printes bak skranken og utleveres mot legitimasjon....helt greit....

TSA hadde omtrent null koe, litt problemer med TabletPC som de ikke hadde sett foer, men ellers greit.....

Vel fremme ved gaten, etter en IPA i en av de nye Pub'ene paa SEATAC tok det tid foer boarding begynnte uten noen forklaring, flyet stod der rent og tomt 40 minutter foer avgang...men boarding begynnte ikke foer oppsat avgangstid....en DY-Express (737-300) i nye farger, men det var utenpaa, inne er det ennaa UA Design by Greyhound bus service....UA deler ineterioer farger med Greyhound, ikke er det stilig hos Greyhound, ei heller hos UA.....denne var ogsaa gulnet og sliten inne i.....men det var god benplass ved vinduet mitt (9F)....og 20 minutter etter oppsatt rutetid pushet vi ut, fremdeles uten noen forklaring....Kapteinen kom paa og fortalte at det kom til aa bli en "rather bumpy flight" ut av Seattle, og den siste timen inn mot SFO....det var mye stormer i omraadet...og vi hadde kraftig motvind saa det ble 30 minutter mere enn oppsatt flytid.....og jammen hadde han rett, "doem hadde ikke maaka saa godt deroppe" som Braeka (SAS Kaptein) ville ha sagt .....

Servering var Soda Pop by UA TM.....og de surra rundt og tok opp bestillinger 4 rader av gangen, og bar ut brett med ferdig fyllte plassglass med 90% is og en daesj av Pespi, Sprite eller hva det maatte vaere.....et sjakk trekk i kraftig turbulens.....noe som endte opp som noe forferdelig soel....turbulens kan ikke UA noe for, hvorfor soele saa mye for saa lite...:question:

Den siste halvtimen foer SFO ble turbulensen mye verre, noe av det sterkeste jeg har opplevd, men en -300 trives i slikt foere....det rista godt helt ned....og vi endte opp parkert rett under 1 time forsinket.....UA's terminal I SFO er meget bra, bagasjen kom rimelig raskt.....men forsinkelsen gjorde at jeg gikk glipp Prime Suspect 7 :angry:

dc-8-63
22-11-2006, 22:03
...etter en uke i SFO, som ble delt mellom advanced XML Schema Design og gjenoppbygge et kjent forum, var det tid for hjemreise med Alaska.....AS har ogsaa en meget grei Internet innsjekking, de hadde ogsaa flere midtgang seter ledige....en liten strek i regningeing var at printer paa kurs sentret sviktet...jeg hadde bange anelser om koeer fredag foer thanksgiving...og la i vei ved 15 tiden for min 18.40 avgang...valgte Bart (light rail til SFO) et klokt valg da det var lange koer paa veiene ut av San Francisco....Alaska hadde 0 koe paa Automatene, og fikk ogsaa skrevet ut boarding pass i tillegg til bag tag i loepet av et minutt....saann skal det vaere (her var UA like bra)....saa ikke saa noeye paa boarding passet foer jeg stod i en uventet kort TSA koe....setet var ikke det jeg hadde valgt, og da saa jeg at AS hadde printet ut boarding passet for en annen passasjer....bag tag var derimot korrekt.....AS var veldig lei seg for at de hadde gjort en feil, og gav meg en MVP sticker paa boarding passet som gav prioritert TSA koe......nice......TSA gikk greit...litt antydning til panikk i koen foran meg naar en TSA agent fant en flaske vann i ryggsekken til 7 aaring.....men det er TSA det....AS sin terminal i SFO er vel saa naerme pyton som det gaar an....og med hoeyt innslag av Bud, Coors og annet gult vann fant jeg tilslutt en Pyramid Hefeweisen som gikk an.....den lille MVP sticker skulle vise seg aa skape mere glede, ved boarding fikk jeg ogsaa priority boarding....og ombord i en splitter ny 737-800 med winglets, var det en svaert anderledes opplevelse enn Greyhound by United.....skinn seter med utmerket benplass.....lenge saa det ut til at vi skulle komme oss avgaarde foer avgang....men saa manglet vi 2 passasjerer som de etter en langt stund fant ombord i de korrekte setene.....og vel 20 minutter sene pushet vi.....igjen a "Dark and Stormy Night" med heavy turbulens opp til Oregon.....inflight service var ganske lik, men AS bruker trilletralle og gir deg boksen med Cola....i tillegg selger de Microbrew iso Gult vann....mye mye bedre.....

Vi landet omtrent paa rutetid, men det tok laaaaang tid foer bagasjen kom, saa jeg rakk ikke 22.05 fergen......

Tommy777
22-11-2006, 23:32
Kjemperapport. Jeg har min første flight med Alaskan neste fredag SMF-SEA. Har heldigvis sikret meg 9F allerede. Blir spennende å prøve nytt flyselskap.

EB
23-11-2006, 06:15
Slike sammenligninger er kjempemorsomme å lese...:clap United må tjene mye penger på å selge oppgraderinger til USD 34 - det skjedde meg på Ted også. Bra!!! I gode gamle dager gikk AS rundt med hele vinflasker som de serverte fra...det var tider det!

SQ 777
23-11-2006, 15:50
Flott og morsom rapport !

Men folkens, glem ikke at hvis en er sølv eller høyere på Eurobonus eller annet Star bonusprogram , så er Economy Plus GRATIS !!

Har benyttet det ofte. Senest nå i september 2006 på AMS-ORD ( 763 )-LAS- ( Ted A320 )-SFO ( Ted A320 )-FRA ( 744 ). 34"-36" er helt herlig.

Men en bør forhåndsbestille direkte til UA. For oss i Norge er det et tlf-nummer som få vet om til UA:

80084110. SKRIV NED, IKKE GLEM DET !!

Da havner en instantly i India. Bare etter en eller to ring. Hyggelige indiere med perfekt US accent og supergreie å ha med.

Bare fortell EBS etc nummeret. Da åpnes Economy Plus automatisk for setereservasjon ! Velg og vrak. Veldig få har forhåndsbooket. :wink

EB
23-11-2006, 16:12
Meget bra tips... Kanskje BA har fått en konkurrent til vårens SFO tur.

Tommy777
23-11-2006, 20:27
Originally posted by SQ 777

Flott og morsom rapport !

Men folkens, glem ikke at hvis en er sølv eller høyere på Eurobonus eller annet Star bonusprogram , så er Economy Plus GRATIS !!

Har benyttet det ofte. Senest nå i september 2006 på AMS-ORD ( 763 )-LAS- ( Ted A320 )-SFO ( Ted A320 )-FRA ( 744 ). 34"-36" er helt herlig.

Men en bør forhåndsbestille direkte til UA. For oss i Norge er det et tlf-nummer som få vet om til UA:

80084110. SKRIV NED, IKKE GLEM DET !!

Da havner en instantly i India. Bare etter en eller to ring. Hyggelige indiere med perfekt US accent og supergreie å ha med.

Bare fortell EBS etc nummeret. Da åpnes Economy Plus automatisk for setereservasjon ! Velg og vrak. Veldig få har forhåndsbooket. :wink

Economy Plus gir verdens beste benplass i økonomi

Beklageligvis forsvant denne perken 1. oktober... Kun UA elite medlemmer (Premier, Premier Exec og 1K) har automatisk tilgang til Economy Plus. (i tillegg til folk som faktisk betaler for det) Economy Plus (http://www.united.com/page/article/0,6722,51325,00.html)

MEN, en del bookingrepresentanter har enda ikke fått det med seg, så det skader ikke å prøve