dc-8-63
22-11-2006, 21:37
En typisk uke i November i San Francisco med masse store konferanser, gjorde at flyene nedover Soendag kveld var sprutfulle..Alaska som var mitt foerstevalg hadde ingen seter igjen for salg etter 11.00 paa formiddagen, Southwest hadde ingenting (WN er populaere fordi de flyr i rute!) men Untied hadde noen seter til topp $$ ved 18 tiden....
Jeg maa si jeg likte UA's web innsjekk, men naar jeg sjekket inn tidlig Soendag morgen var det kun UA's "shitforseat tm" ledig, et par midtseter langt bak....noe som selvfoelgelig kunne endres paa ved innbetaling av USD 34 plus tax for oppgradering til Economy Plus....da var det et vindus sete ledig....midtseter frister aldri saa USD 34.00 plus tax ble betalt....og boardingpass printet.....
Bagasje sjekkinn gikk svaert greit, en rekke med automater, null koe og grei skruing aa faa lagt til et stk bagasje...tagen printes bak skranken og utleveres mot legitimasjon....helt greit....
TSA hadde omtrent null koe, litt problemer med TabletPC som de ikke hadde sett foer, men ellers greit.....
Vel fremme ved gaten, etter en IPA i en av de nye Pub'ene paa SEATAC tok det tid foer boarding begynnte uten noen forklaring, flyet stod der rent og tomt 40 minutter foer avgang...men boarding begynnte ikke foer oppsat avgangstid....en DY-Express (737-300) i nye farger, men det var utenpaa, inne er det ennaa UA Design by Greyhound bus service....UA deler ineterioer farger med Greyhound, ikke er det stilig hos Greyhound, ei heller hos UA.....denne var ogsaa gulnet og sliten inne i.....men det var god benplass ved vinduet mitt (9F)....og 20 minutter etter oppsatt rutetid pushet vi ut, fremdeles uten noen forklaring....Kapteinen kom paa og fortalte at det kom til aa bli en "rather bumpy flight" ut av Seattle, og den siste timen inn mot SFO....det var mye stormer i omraadet...og vi hadde kraftig motvind saa det ble 30 minutter mere enn oppsatt flytid.....og jammen hadde han rett, "doem hadde ikke maaka saa godt deroppe" som Braeka (SAS Kaptein) ville ha sagt .....
Servering var Soda Pop by UA TM.....og de surra rundt og tok opp bestillinger 4 rader av gangen, og bar ut brett med ferdig fyllte plassglass med 90% is og en daesj av Pespi, Sprite eller hva det maatte vaere.....et sjakk trekk i kraftig turbulens.....noe som endte opp som noe forferdelig soel....turbulens kan ikke UA noe for, hvorfor soele saa mye for saa lite...:question:
Den siste halvtimen foer SFO ble turbulensen mye verre, noe av det sterkeste jeg har opplevd, men en -300 trives i slikt foere....det rista godt helt ned....og vi endte opp parkert rett under 1 time forsinket.....UA's terminal I SFO er meget bra, bagasjen kom rimelig raskt.....men forsinkelsen gjorde at jeg gikk glipp Prime Suspect 7 :angry:
Jeg maa si jeg likte UA's web innsjekk, men naar jeg sjekket inn tidlig Soendag morgen var det kun UA's "shitforseat tm" ledig, et par midtseter langt bak....noe som selvfoelgelig kunne endres paa ved innbetaling av USD 34 plus tax for oppgradering til Economy Plus....da var det et vindus sete ledig....midtseter frister aldri saa USD 34.00 plus tax ble betalt....og boardingpass printet.....
Bagasje sjekkinn gikk svaert greit, en rekke med automater, null koe og grei skruing aa faa lagt til et stk bagasje...tagen printes bak skranken og utleveres mot legitimasjon....helt greit....
TSA hadde omtrent null koe, litt problemer med TabletPC som de ikke hadde sett foer, men ellers greit.....
Vel fremme ved gaten, etter en IPA i en av de nye Pub'ene paa SEATAC tok det tid foer boarding begynnte uten noen forklaring, flyet stod der rent og tomt 40 minutter foer avgang...men boarding begynnte ikke foer oppsat avgangstid....en DY-Express (737-300) i nye farger, men det var utenpaa, inne er det ennaa UA Design by Greyhound bus service....UA deler ineterioer farger med Greyhound, ikke er det stilig hos Greyhound, ei heller hos UA.....denne var ogsaa gulnet og sliten inne i.....men det var god benplass ved vinduet mitt (9F)....og 20 minutter etter oppsatt rutetid pushet vi ut, fremdeles uten noen forklaring....Kapteinen kom paa og fortalte at det kom til aa bli en "rather bumpy flight" ut av Seattle, og den siste timen inn mot SFO....det var mye stormer i omraadet...og vi hadde kraftig motvind saa det ble 30 minutter mere enn oppsatt flytid.....og jammen hadde han rett, "doem hadde ikke maaka saa godt deroppe" som Braeka (SAS Kaptein) ville ha sagt .....
Servering var Soda Pop by UA TM.....og de surra rundt og tok opp bestillinger 4 rader av gangen, og bar ut brett med ferdig fyllte plassglass med 90% is og en daesj av Pespi, Sprite eller hva det maatte vaere.....et sjakk trekk i kraftig turbulens.....noe som endte opp som noe forferdelig soel....turbulens kan ikke UA noe for, hvorfor soele saa mye for saa lite...:question:
Den siste halvtimen foer SFO ble turbulensen mye verre, noe av det sterkeste jeg har opplevd, men en -300 trives i slikt foere....det rista godt helt ned....og vi endte opp parkert rett under 1 time forsinket.....UA's terminal I SFO er meget bra, bagasjen kom rimelig raskt.....men forsinkelsen gjorde at jeg gikk glipp Prime Suspect 7 :angry: