View Full Version : Australia.
Hallo folkens.
Skal en tur til Australia i Februar. Nærmere bestemt Adeleide med besøk i Sidney og omegn. På turen nedover er det planlagt to dager i Hong Kong.
Er det noen her som kan gi meg tips om hva som er å se i Hong Kong og i Australia.:question:
MountainDew
19-11-2006, 23:29
Jeg har ikke vert den veien så kan ikke hjelpe. Husk å lage en trip-report (helst med bilder)
God tur :smile2
Det var synd med responsen ang tips. Men jeg skal klare meg.
Fikk en overaskelse ang flyselskap. Det var snakk om British Airways til Hong Kong den første gangen jeg fikk bekreftelsen.
Så leste jeg om mulig streik hos British Airways i begynelsen på Februar, å tenkte mitt.
Nå som bilettene er i boks ser jeg til min lettelse at det blir Cathay Pacific hele veien frem og tilbake.
Gleder meg som en unge til å prøve dette flyselskapet. Leste på sidene Deres at de hadde nattmat stående å det var bare å fårsyne seg så mye man ville på hele natturen.
Så maten skal det ikke skorte på tror jeg.
Men en ting lurer jeg på?
Er det mulig å bestemme seteplass i forveien å hvordan gjør jeg det???
Er det noen som kan gi meg tips??
Skal gi en fyldeg trip rapport fra hele reisen å forhåpenligvis med bilder.
Hallo folkens!
Naa er jeg her, vart her i en uke naa. Cathay Pacific svarte ikke til forventningene mer om det senere kommer med en storre report naar jeg kommer hjem.
Leser at det er -10 og snostorm hjemme kan liksom ikke forestille meg det naar det er 29+ og sol her nede i Sydney
Drar hjem paa Mandag, kan ikke si jeg gleder meg.
Fyldig report kommer senere.
Airbus 330
22-02-2007, 15:24
Høres ut som at du koser deg der nede Giama, du får passe på å ta med deg litt av varmen hjem igjen til oss også.;)
Gleder meg til å lese rapporten din og ikke minst til å se bildene dine.
Ble det de oppsatte maskinene du fikk beskjed om eller ble det noe nytt der også?
Kos deg der nede til du skal hjem, og god tur.
Airbus 330. :smile2
Hei kommer med første delen av min reise til Australia.
Turen begynte ikke så bra fordi flyet en British Airways maskin A-321 fikk problemer på Gardermoen.
Det begynte med at en conteiner satt seg fast i lasteromet på flyet og det krevde spesialverktøy for å få løsnet den.Og det tok sin tid.
Etter ar problemet ble løst så mistet vi "sloten" (er ikke sikker på om det skrives slik) til Heathrow på grunn av "snøkaos" (20 cm nysnø) i England. Så etter to timer i flyet på Gardermoen bar det av sted.
Turen til LHR gikk greit,hyggelige flyvertinner,gri mat og gratis drikke er ikke noe å klage på.
Når vi landet på Heathrow så var det ikke parkeringsplass til oss, så det ble noe venting i flyet der også.
Heldigvis så hadde vi i utgangspunktet 4 timer før flyet til Hong Kong skulle gå. Dette ble til bare 1 og en halv time på Heathrow.
Det var verre med et par som satt ved siden av meg. De skulle til India og var alerede halv time for sene. Men jeg tror de fikk en utmerket service fordi de sto og ventet på dem da vi gikk av flyet.Så de kom seg av gårde hele familien.
Heathrow er en veldig rotete flyplass etter min mening.Men ting fungerer bra uansett. Vi landet på terminal 4 og skulle dra fra terminal 1. Det var ikke noe problem å komme seg dit.Det gikk busser hele tiden.Sikkerhetsjekken fungerte også veldig bra,ikke noe store køer og alt gikk bra.
Så kl 17:30 var det boarding på gate 26 med Cathay Pacific Boeing 747-467 Reg B-HOW. En maskin som fløy første gangen 13/08/1991.
Flyet var helt fult og vi fikk plass på rad 60 h.j.k. Flyet tok av kl. 18:30 noe forsinket.
Vi brukt så og si hele rullebanen før vi kom i luften så det må ha vært max last på flyet.
Turen gikk over Hamburg så Moskva videre til Mongolia så inn i Kina.Jeg tror det var noe over 9000 km til Hong Kong.
I luften fikk vi velge mellom 3 retter mat og det var snaks og drikke(ikke alkohol) som vi kunne forsyne oss hele natten.
Personelig så synes jeg setene var noe nedslitt,satt ikke bra på en så lang tur. Etter 9 og en halv time landet vi i Hong Kong.
Vi skulle være her i 3 dager. Og det er ikke så dumt å ta en stoppover etter en så lang tur.
Airbus 330
11-03-2007, 23:54
Kommer det noen bilder snart Giama3??
Venter i spenning. :spin:
Airbus 330.