PDA

View Full Version : NW34 cancelled SK938 reddende engel!

LN-AFG
18-11-2006, 22:27
Hei folkens,

kjekt at forumet er oppe å går igjen, var overrasket over å se at det var nede nest siste dagen av min USA tur, men hyggelig at man igjen kan poste her.

Min tur hjem ble litt mer interessant enn det jeg regnet med, jeg skulle fly samme ruten som jeg brukte over dammen, bare i revers, så Seattle - Amsterdam med NW34 og Amsterdam - Bergen med KL1187.

Da jeg møtte opp på Sea/Tac kl 10:30 hadde jeg sjekket inn online, og fått et meget kjipt sete på siste raden hos NWA rad 42C (men heldigvis midtgang). På nettsiden var det en notis om at flighten var overbooket og frivillige som ville stå over kunne melde seg på flyplassen. Det gjorde jeg, men med kun ledige flighter neste dag valgte jeg å ikke gjøre det.

Ved gaten ble det annonsert en delay fra oppsatt rutetid 12:50 til 14:40 pga teknisk, og delene ville først komme med ett fly fra Detroit kl 14:10. Jeg ventet til oppsatt ombordstigningstid før jeg gikk tilbake til gaten, uten å ha sett snurten av ett NWA fly, så jeg begynte raskt å se at forsinkelsen ville bli større. Ganske riktig etter å ha sittet en time ombord ble det opplyst av en flyvertinne at problemet var høyttalersystemet som ikke virket og at hvis man ikke fikk fikset det ville flighten bli kansellert. Kl 16:40 ble vi fortalt at vi kunne forlate flyet, men oppholde oss ved gaten, mat kunne vi få gratis ved å stille oss i en laaaang kø hos Burger King og vise ombordstigningskortet.

Burger og Fries fristet lite, så jeg stilte meg heller i den litt mindre køen ved skranken til gaten, jeg begynte raskt å se tegningen her. En ansatt ved NWA kom tilfeldigvis forbi og jeg spurte ham om BA eller SAS hadde noen ledige seter (I tillegg til NW er det bare disse to selskapene som har direkte flighter fra SEA til Europa) litt nedslående opplyste han at SAS hadde 3 ledige seter og BA 1 ledig sete. :cry: En ekstra natt på hotell så meget sannsynlig ut da.

Da det ble min tur ved skranken, ble det opplyst via Walkie Talkie til personalet at flighten var innstilt. Jeg spurte først om det var mulig å komme seg til Bergen med NW via DTW, MSP, MEM... Niks ikke før i morgen, hva med CO eller DL? Nei dessverre jeg får ikke opp noen flighter som kan få deg helt fram til Bergen. Da jeg sa at NW og SK flyr til AMS og CPH og derfra går det flighter til Bergen, sa hun overraskende at jeg sender det over til SAS, trykket opp to flight Interrupt billetter og fikk beskrivelsen av bagasjen min.

Hos SAS, da var klokken blitt 17:50 med ombordstigning hos SAS fra 18:10 og avgang 18:50. Køen var forsvinnende liten mot den enorme køen som nå var hos NWA, og det ble raskt min tur. Jeg fikk ombordstigningskort for CPH-BGO men pga en liten stollek som enda gjensto ga hun meg beskjed om å komme tilbake når jeg ble ropt opp for å få ombordstigningskort for SEA-CPH legget. 10 min senere ble jeg ropt opp og ble ganske overrasket over å få tildelt sete 09A, bakerste raden på biznissklasse.

Lettere opprømt må jeg si at Champagnen vi fikk før avgang smakte fortreffelig, det samme gjorde maten og drikken som jeg gjerne beskriver når jeg ikke er så stuptrøtt som det jeg er nå, enda jeg for første gang greide å sove helt fra Hudson Bay til Norskekysten og frokost.

Vil bare få sagt tusen hjertelig takk til SAS personale ved Sea/Tac for at jeg fikk være med tilbake til Europa og slapp å tilbringe en natt på hotell med kø og atter kø for å få utdelt rom og matkuponger.

Takk også til NWA, synes synd på de stakkars 3 damene som tok seg av køen, håper virkelig de fikk hjelp eller avløsning etterhvert.

Til slutt takk til SAS kabinbesetning på SK938 og skipper Solås, var en meget behagelig tur, med meget god service og mat. Synes også det var veldig fint at de ønsket oss 10 som hadde greid å få komme med SK938 fra NW, en god dag og tur både ved avgang SEA og landing CPH.

Selv takk SAS :colgate: :clap

Someone
18-11-2006, 22:37
Snakk om at lykket snudde.....fra bakerst til fremst:p

Uansett fin rapport :up:

Thomas
20-11-2006, 21:13
Under innsjekk av KL1142 her på Fredag var det vel, fikk vi beskjed fra AMS om at NWA33 AMS-SEA var delayed til 0900CET dagen derpå - sorry Håkon for at jeg ikke sendte en melding :p

Men dette plager deg ikke nevneverdig, og C klassen til SAS er jo meget bra.

LN-AFG
22-11-2006, 18:05
Jepp klager ikke jeg, problemet til Northwest var som sagt systemet som styrer kommunikasjonen over høyttaleranlegget, no-smoking og fasten seatbelt lyset, exit skiltene over utgangsdørene samt alt som styrer inflight entertainment systemet.

Spesielt høyttaleranlegget må virke for at flyet skal være FAA godkjent til å ta av, så det var no go når NWA's mekanikere ikke klarte å fikse problemet. Overhørte en i skranken som fikk vite at dagen etter ville ruten bli fløyet med tre fly, så jeg regner med de har hatt store problemer med å ta unna all paxen, og både da jeg fløy fra AMS til SEA og på returen så ble det spurt etter frivillige som kunne ta ett senere fly pga overbooking.

Regner med det heller ikke hjelper at alle flyene innenriks i USA er rimelig fulle for tiden, og spesielt når det nærmer seg Thanksgiving.

EB
22-11-2006, 18:40
Det finnes mange gla`historier med/fra SK938... Hyggelig at du også fikk oppleve dette...:D

FBU 4EVER
11-12-2006, 08:27
Originally posted by EB

Det finnes mange gla`historier med/fra SK938... Hyggelig at du også fikk oppleve dette...:D

937/938 er en gla'rute.Spesielt i sete 0A!;)

Thomas
11-12-2006, 12:58
Hadde gjerne hoppet ombord med Canonen på både 0B, 0C og 0D og jeg! :colgate:

LN-AFG
13-12-2006, 22:56
Istemmes Thomas! ;)

EB
14-12-2006, 06:30
Med vinutvalget til SAS hadd jeg nok fopretrukket seteradene 2 til og med 9 før 0...:D

FBU 4EVER
14-12-2006, 08:50
Originally posted by EB

Med vinutvalget til SAS hadd jeg nok fopretrukket seteradene 2 til og med 9 før 0...:D

Det hender åpnede flasker finner veien til en felles samling på et hotellrom et eller annet sted!:colgate:

EB
14-12-2006, 11:14
Vi snakket om seterad og ikke sengerad...;)

Hurum
14-12-2006, 12:35
Godt du kom deg hjem da...