PDA

View Full Version : Ny terminal på Osl


OslLonghaul
18-11-2006, 20:59
Hei folkens fant litt info om utbyggning på Osl på en nettsiden. Vet ikke om det er pålitelig info, men formen på den nye terminalen ser ganske spenstig ut.

http://www.freewebs.com/oslo-air-expansions/

radeon
18-11-2006, 23:11
Flotte skisser, men noen av bildene vises ikke til meg. Kun ett lite rødt kryss der bildet skulle ha vært.

Chainly
19-11-2006, 01:19
Den "layouten" der har jeg ikke sett før.

Trodde det var slik at pir B skulle ligge parallelt, men lengre nord for dagens terminal? Derimot mindre i selve utførelsen. (Kortere...)

Tunneller etc er jo allerede gravd den veien så..


Rune

gixer
19-11-2006, 04:21
Den nye piren vil komme på nordsiden av dagens terminal, og det ligger allerede en kulvert under taxebanen, der passasjerene blir transportert.
Og hva er vitsen med en kulvert under taxebanen når den nye terminalen er koblet til hovedterminalen? Tror ikke at det bildet er helt riktig. Den nye terminalen kommer nok til å ligge parallelt med den gamle.

Leser også på siden om planer om en tredje rullebane. Hva er vitsen med det? Slik at vi har like mange rullebaner som naboene våre?!

Tertit54
19-11-2006, 16:49
Den nye terminalen er nok bare på skissestadiet.Leste at OSL akkurat har kontaktet arkitekt for å forberede dette arbeidet.
Et innspill fra meg: Forsvaret har planer om å nedlegge sin terminal så kanskje den kan brukes som teminal 2 istedet for å lage en helt ny. Den ligger jo lttt lengre unna dagens terminal men det kan jo lett løses med en rask og effektiv interntransport a la "hurtigtog" busser etc. ???

STARSHIP 2
19-11-2006, 17:09
Likte dette best selv:

Slik ser det ut i dag. To vertikale rullebaner på hver side av det horisontale terminalbygget

er vel mye vtol operasjoener da, hihi :lol:

LN-RKF
19-11-2006, 17:17
Sikker på at ikke STP forumet har hatt noe med dette å gjøre? :p

LN-EIR
19-11-2006, 19:40
Originally posted by LN-RKF

Sikker på at ikke STP forumet har hatt noe med dette å gjøre? :p

Det/That ska du/shall you Ikke/Not se bort i/look away from/fra..

Martin
19-11-2006, 22:38
Gikk inn på "Cargo", og der står det UPS flyr til New York... jaja..

Hurum
19-11-2006, 23:22
Denne websiden er jo ganske amatørmessig og jeg tror ikke en skal legge særlig vekt på informasjonen :D