PDA

View Full Version : SAS IC tull?


Fredrik Propell
18-11-2006, 18:51
Leste på Boarding at SAS IC har fått på pukkelen av STK ang. manglende vedlikehold. Er det noen som kan gi noe mer info om denne hendelsen, jeg mener hva de har evt. unnlatt å gjøre? stemmer dette er det jo veeldig beklagelig for dems del! Skal jo ut å fly med 340 på tirsdag til Seattle! :p

Link:Boarding (http://www.boarding.no/art.asp?id=24106)

Hilsen Fredrik Propell

LN-MOW
18-11-2006, 18:55
Ikke bra ... men prosedyrene er tydeligvis korrigert, saa du skulle vaere trygg ... :lol:

Virker som at STS har visse prosedyreproblemer ...

MD11
18-11-2006, 18:56
Jeg er mye i CPH og på ARN og ser longhaulflåten til SK ofte. Det som slår meg er at flyene er svært møkkete. Er det ikke mulig å vaske flykroppene oftere:question: :question:

ANX
18-11-2006, 19:01
Er det ikke mulig å vaske flykroppene oftere?

Når man skal konkurrere med LCC kan man vel ikke sløse med penger på sånt... :cool:

VoiceCom
18-11-2006, 20:04
Originally posted by ANX

Er det ikke mulig å vaske flykroppene oftere?

Når man skal konkurrere med LCC kan man vel ikke sløse med penger på sånt... :cool:

Jeg fløy TUIfly Nordic til Gran Canaria forrige uke. De har på skjermene i kabinen litt morsom info innimellom kartet som viser hvor vi er. En av infoene som kom var at de vasker sine fly (dette var i en 738) to ganger i året. Tror også det stod at det gikk med 8000 liter vann til en vask.

Men to ganger i året hørtes litt sjelden ut for meg (selv om bilen min av og til får samme dårlige behandling :cry: ) - er det det samme hos SAS kanskje?

OJB
18-11-2006, 20:27
Var sist via CPH sist mandag og det begynner å bli pinlig å se hvor møkkete SAS longhaul flåten er. Det er så synlig at jeg har ved flere anledninger har hørt andre passasjerer kommentere hvor møkkete flyene er.
Det er jo for mange ikke tillitsvekkende at flyene ser så jævlige ut selv om det ikke har noe flysikkerheten å gjøre.
Men folk flest tenker jo flysikkerhet når de ser kjerrer som omtrent har fått en utedass tømt over seg.

LN-SEK
18-11-2006, 21:09
Er det for kort tid på turnaround av IC flåten? De har jo så knapt med fly at det vel ikke er tid til å gjøre noe "ekstra"?

Tror ikke det er lenge de er i "havn" av gangen!