PDA

View Full Version : Ryanair fusker med priserne


FlyHi
07-11-2006, 17:11
I de seneste uger har der været meget fokus på at flyselskaberne skal oplyse totalprisen for en flyrejse. Det er åbenbart ikke trængt igennem hos det Ryanair.

Jeg har netop søgt en flybillet på deres hjemmeside - her kommer deres priser op som de plejer, men når man forsøger at bestille, så er det deres luskede metoder for at få folk til at bruge flere penge og snige prisen på flybilletten højere op kommer til udtryk.

Her skal man vælge hvor mange stykker bagage man vil have med . Hvis kun vælger håndbagage (0 stykker bagage til check-in), så koster det alligevel 46 kroner i gebyr pr. person???? Ved 1 stk. bagage er prisen 78 kroner.

Derudover har de pre-udfyldt en rejseforsikring til 115 kroner, som man altså selv skal huske at vælge fra hvis man ikke ønsker den.

Sidst, men ikke mindst, så er deres kreditkortgebyr (man kan ikke betale med dansk Dankort uden gebyr hos dem) på 20 kroner per passager per vej. Altså 160 kroner (????) for at få lov at betale, hvis man er 4 der rejser retur…hvilket er langt højere end deres omkostninger.

Lad os håbe forbrugerombudsmanden slår ned på dette prisfuskeri snarest. Det er i mine øjne ganske enkelt ikke andet end bondefangeri at forsøge at snyde kunderne til at tro priserne er lavere end de er.

Alle disse gebyrer regner de vel heller ikke med i deres "gennemsnits"-priser som de frejdigt offentliggør jævnligt.

Som passager er jeg da ligeglad med hvad de kalder de forskellige fup-gebyrer. Det der er interessant er hvor meget jeg skal betale for flybilletten. Med Ryanairs ingen-bagage-gebyr har jeg ikke mulighed for at vælge det fra og så er der ingen undskyldning for ikke at regne det med i den samlede pris for flybilletten i første omgang. Dette gælder forøvrigt også kreditkort gebyret, hvor jeg som dansker ikke har andre muligheder for betaling end med kreditkort.

Fup og fidus i mine øjne. Endnu en grund til at jeg selv aldrig rejser med dem. Jeg ønsker ganske enkelt ikke at flyve med et selskab der forsøger at snyde mig… Hvad snyder de så ellers med?

Bll spotter
07-11-2006, 17:22
Her skal man vælge hvor mange stykker bagage man vil have med . Hvis kun vælger håndbagage (0 stykker bagage til check-in), så koster det alligevel 46 kroner i gebyr pr. person???? Ved 1 stk. bagage er prisen 78 kroner.



Ikke helt rigtig hvad du skriver, de tager 46 kr. for online check in, den er bygget lidt meget dum op deres booking side, lige som ex. Sterlings. Og ja jeg tror det er for at snyde folk der ikke er opmærksom. Håber heller ikke jeg nogensinde jeg kommer til at flyve med dem.

Someone
07-11-2006, 17:52
Originally posted by FlyHi


Sidst, men ikke mindst, så er deres kreditkortgebyr (man kan ikke betale med dansk Dankort uden gebyr hos dem) på 20 kroner per passager per vej.


Hvilket viser hvor råttent dette møkkaselskapet er.

Og for oss nordmenn: Dankort er gratis å bruke uansett, men bandittene i FR har klart å legge en avgift på det!

FlyHi
07-11-2006, 18:53
Man kan til gengæld ikke undlade at vælge det - så det koster uanset et gebyr. Også selv om jeg ikke vil benytte online check-in og ikke har bagage med....

Da man ikke kan vælge det fra, så mener jeg man burde indregne det i totalpriserne, da det jo er et tvunget gebyr fra deres side. Akkurat som med kreditkort gebyr, hvor jeg ikke har andre muligheder for at betale.. Hos Sterling kan man som dansker vælge at betale med Dankort uden gebyr eller betale gebyr hvis man benytter kreditkort.. Her har jeg i det mindste valgmuligheden...

En anden ting er at jeg skal betale for at checke ind på en måde som letter deres arbejdsbyrde og sparer dem for mandskab.. Fup i mine øjne...