PDA

View Full Version : Gratulerer med dagen

EB
17-05-2025, 05:28
God morgen fra Ris. Kaffe her før det blir brunch på Kolbotn og middagen blir på Verdens Ende. Spis is og heis flagget:-)

Hypern
17-05-2025, 05:32
Gratulerer med dagen! Her skal det jobbes i dag men blir vel fort noen øl etter vaktas slutt. Ble derfor ikke mange enheter på det jeg bruker å gjøre 16 mai så sikkert første 17 mai på mange år jeg ikke har hangover. I morgen skal det ikke jobbes så ja kan faktisk dra festen litt i dag. Nevnte jeg at 17 mai gir usaklig mye tillegg og?

Vi får prøve å lage stemningen så god som mulig iallefall for pasientene
Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Cecilie
17-05-2025, 06:26
Gratulerer med dagen alle sammen! Riktignok fortsatt 16. mai her i Alberta, men i morgen skal jeg lage meg en digg frokost her på hybelen før jeg drar til en av bygdas kinoer for å se på Eurovision-finalen som faktisk går på et OK tidspunkt med start klokken 1300. Kinoen her har jo også skjenkebevilling, så det kan bli en bra fest :nor

Heier jo litt på badstu-gjengen, om det er lov å si :SWE

Someone
17-05-2025, 06:39
Gratulerer med dagen fra Asker. Her starter barnetoget før alle andre, and naturlige årsaker. Så får snart få på finstasen. Full jobb fra morgen til skolens arrangement er over, da det er vårt trinn sin tur til å arrangere i år. Min ærefulle oppgave er å sørge for vareflyten så alle får is og kake. Ikke umulig det blir en tur på sofaen etterpå, før det neddresses litt og vi drar på grillfest i nabolaget i ettermiddag. Ha en fin dag.

Hypern
17-05-2025, 06:55
Selv Wenche Foss har fått flagg. Veldig stille før stormen i sentrum iallefall 56128

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Scandinavien_Airlines
17-05-2025, 07:47
Goodmorgen. Kaffe i koppen, og med ønske om en dejlig nationaldag til alle nordmænd, og en dejlig 7.47 dag til resten:-)

SK384
17-05-2025, 07:58
God morgen og gratulerer med dagen til alle.

Det blir nok en stille og rolig 17. mai her i dag. Av alle dumme ting har jeg klart å knerte et ribbein, så formen tillater ikke akkurat de største fysiske utskeielsene. Kona dro innover til Oslo nå i sted sammen med min søster. Ene datteren er i også i Oslo og sønnen purker og sover. Det blir nok en tur til eldste datter i ettermiddag. Ellers blir nok mye av dagen også brukt til å være matematikklærer. Sønnen skal ha eksamen på mandag og er nok litt på etterskudd.

Henshaw
17-05-2025, 09:10
Hipp hurra fra Veierland! Her blir det nok feiring i rolige former, dukker opp ett vennepar med barn fra Oslo etterhvert, så da får man mekke litt brunch og knekke en flaske Ferrari som fikk lov til å bli med ut.
Senere i dag blir det spaghetti bolognese og en italiener står for kokkeleringen, sånn apropos Norges nasjonaldag. Til den, eller etter at de små sover passer det nok fint å avslutte med en flaske Chocolate Block, som har ligget i kjøleren siden vi giftet oss for fem år siden.

God feiring ønskes alle!

LCH
17-05-2025, 09:37
God morgen og gratulerer med dagen fra Stavanger. Jeg har upraktisk nok klart å bli syk midt i flytteprosessen, noe jeg egentlig ikke har tid til, så nasjonaldagen blir tilbragt hjemme, muligens med litt pakking hvis jeg orker. Men skal få med meg Eurovision i kveld, og selv om jeg vanligvis ikke er noen stor fan av “humorinnslagene”, så håper finlandssvensken i meg litt på KAJ i dag. Men Nederland og Hellas er også solide konkurrenter.

SudCaravelle
17-05-2025, 09:46
God morgen og gratulerer. For en herlig dag dette er.. Leverte døtrene på frokoster nå og maken til mye flotte mennesker ute. Her er det mimosa-frokost på gang og så ned til deilige Oslo.

Cloudmaster
17-05-2025, 10:30
Gratulerer med dagen! Rolig frokost med min kjære, så inn til byen, kanskje får vi et glimt av russejenta vår i toget. God feiring til alle!

Islending
17-05-2025, 11:41
Gratulerer med dagen fra London! I dag jobbes det hele dagen dessverre. Men blir nok å lage vaffler i ettermiddag. :)

FBI2012
17-05-2025, 13:10
GRATULERER med dagen fra Athen og Hellas!

Nettopp landet med LOT og unnet meg en oppgradering til Business Class i anledning nasjonaldagen. Må jo reise med stil! Hadde ikke noe skikkelig flagg annet enn en liten pins men den fikk frem litt nasjonalfølelse!

Ha en fin feiring der hjemme i gamlelandet!

Futura
17-05-2025, 13:48
God formiddag fra Sperilens bred. Vi var oppe ved 23 tiden i går kveld, etter å ha bidratt til Stabæks solide seier over tabell jumbo Mjøndalen. Kjørte direkte fra Nadderud, men da vi kom til Sollihøgda kom kona på at hun hadde glemt nøklene, så da ble det en tur hjemom. Her er det virkelig stille. Kunne lekt på E16 føles det som. Vi sov leeenge og stod ikke opp før klokken 12 så gode og uthvilt er vi. Vi har hatt en bedre frokost/brunsj med kylling leverpostei fra halvpris disken på Rema, men har i anledning dagen unnet oss sylteagurk på toppen. Planene for dagen er å bytte batteri på solcelle systemet fra 80Ah AGM til 2x100Ah Lithium, som betyr en 4 dobling av benyttbar batterikapasitet. Ved siste besøk for 3 uker siden, fylte jeg i noen forsenkninger i plenen og sådde, men med fravær av regn har det ikke spiret mye, så det må vannes med vannkanne. Muligens det blir felt et tre, eller 2 også, om det ikke blir utsatt til i morgen av respekt for dagen. Kona skal vel se på MGP i kveld, jeg vet ikke om jeg har hørt en eneste låt. Og så skal det åpnes en flaske vellkjølt Champagnebrus fra Firstprice. 4 liter is ble også innkjøpt, hvorav 1 liter ble fortært ved ankomst. Ha en fortsatt fin 17 mai

B747-8
17-05-2025, 15:31
Gratulerer med dagen!!! For en fantastisk dag :)

jb1
17-05-2025, 20:50
Gratulerer med vel overstått 17. mai. Jeg tok med mine halvnorske barn til Oslo og Slottsplassen som lå badet i herlig sol. Obligatorisk is og pølser ble fortært. Bunaden er fortsatt på, men tas snart av!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Alpha
17-05-2025, 22:57
Gratulerer med dagen! [emoji4] [emoji322]

Samtidig lærte jeg at Airbusen kan gjøre morsommere ting med lysene enn soloppgang. [emoji3590]

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250517/875c9b18a2c402a005828278fd620aca.jpg