PDA

View Full Version : Mange rare tegn


Marius_S
02-11-2006, 18:46
Nesten hver gang jeg trykker på et topic i dette forumet, kommer jeg til en side med mange rare tegn. Om jeg oppdaterer siden, fungerer ting som skal. Jeg bruker Firefox. Noen flere som har dette problemet?

LCH78
02-11-2006, 19:41
har ikke akkurat hadde det problemet da men i går så opplevde jeg på to ulike pcer, tre ulike vevlesere (Opera, Firefox og Explorer) at all tekst på forumet var borte.. mao ingen tekst i postingene som var foretatt :)

LN-MOW
02-11-2006, 19:51
Jeg bruker ogsaa Firefox pg har ikke merket noe unormalt ... hve med et screenshot saa kan de tekniske guruene se paa saken ..

TOS
02-11-2006, 20:12
Originally posted by LCH78

har ikke akkurat hadde det problemet da men i går så opplevde jeg på to ulike pcer, tre ulike vevlesere (Opera, Firefox og Explorer) at all tekst på forumet var borte.. mao ingen tekst i postingene som var foretatt :)

Det opplevde jeg også i går kveld. Jeg trodde først at noen hadde sensurert litt vel mye...:smile2

Marius_S
02-11-2006, 20:13
Her er et lite bilde tatt i sted. Dette skjedde når jeg gikk tilbake til hovedforumet etter å ha vært inne på et topic:

http://bildr.no/view/17898

EDIT: Måtte poste denn posten med IE7 da jeg kun fikk opp internal server error (eller noe lignende) når jeg prøvde med Firefox. Fikk forresten posten jeg postet uten tekst i IE (har foreløpig ikke sett noe til det i Firefox).

EDIT 2: Nå kommer jeg meg ikke inn på forumet i det hele tatt med Firefox. IE funker fint (dog noe tregt).

Marius_S
02-11-2006, 20:46
Takk for svar! Jeg lastet ned norsk versjon (bokmål) av Firefox for et par dager siden, det var versjon 2. Jeg har ikke hatt problemer før nå i ettermiddag/kveld og nå kommer jeg ikke inn på scanair.no i det hele tatt med Firefox. Skal prøve å laste ned på nytt for se om det løser problemet.

LCH78
02-11-2006, 20:55
Originally posted by TOS

Originally posted by LCH78

har ikke akkurat hadde det problemet da men i går så opplevde jeg på to ulike pcer, tre ulike vevlesere (Opera, Firefox og Explorer) at all tekst på forumet var borte.. mao ingen tekst i postingene som var foretatt :)

Det opplevde jeg også i går kveld. Jeg trodde først at noen hadde sensurert litt vel mye...:smile2

Begynte å lure i de baner jeg også :)

Jens W
02-11-2006, 21:00
Originally posted by BU662

God Kveld fra Berlin!


Saken ser ut til at din Browser ikke omsetter coden korrekt til tabeller og links.

Enhver som kan HTML ser jo at det du sier her ikke stemmer. Kan se ut som om det enten blir sendt feil MIME eller at vevleseren tolker den feil.

dc-8-63
02-11-2006, 21:09
Saa langt har vi kjoert tester i IE 7 (XP og Vista) og Firefox 2.0 SUSE Linux 10.1, men kun med tysk og engelske versjoner (Det fordi BTS og STS er plassert i Berlin og Seattle) for å irritere "The Evil Empire" i Seattle maksimalt har Seattle tatt ansvaret for Firefox og Linux.....men jeg boer vel bygge en Norsk versjon i tillegg....:drunk:

Marius_S
02-11-2006, 21:21
Da har jeg lagt inn Firefox på nytt, men kommer fremdeles ikke inn på forumet. Noen her som greier det med norsk versjon av Firefox?

spitfire
02-11-2006, 21:38
Bruker firefox 2.0 norsk versjon og har ingen problemer.

LN-MOW
03-11-2006, 02:00
Jeg skriver dette i Firefox 2.0 Norsk paa jobb-laptop'en og har ikke hatt problemer. Paa hjemme-maskinen har jeg engelsk versjon og har heller ikke hatt problemer paa den.

Utflyttet
03-11-2006, 02:49
Originally posted by Marius_S

Her er et lite bilde tatt i sted. Dette skjedde når jeg gikk tilbake til hovedforumet etter å ha vært inne på et topic:

http://bildr.no/view/17898

EDIT: Måtte poste denn posten med IE7 da jeg kun fikk opp internal server error (eller noe lignende) når jeg prøvde med Firefox. Fikk forresten posten jeg postet uten tekst i IE (har foreløpig ikke sett noe til det i Firefox).

EDIT 2: Nå kommer jeg meg ikke inn på forumet i det hele tatt med Firefox. IE funker fint (dog noe tregt).

Det er flere forklaringer her,og noe gale har skjedd, men jeg kan forklare deg nøyaktig hva du har blitt servet, så får de som kjenner innmaten av siten forklare hvorfor.

Det du ser er en helt vanlig ELF-binary linket mot glibc-2.2. Tatt i betraktning at teksten "strcpy" og mer forekommer litt forut så er det et kompilert C-program, og at vi seinere i samme teksten ser feks. "php5.ini", tilsier meg at du har blitt servet selve PHP-5.noe-binary'en som egentlig er programmet som driver siten.

Men som jeg sa, nå vet du hva du er servet, men hvorfor må gudene vite, dette er definitivt en Heisenbug (ref Wikipedia). Dette er ikke relatert til browsere, tegnsett og/eller MIME-typer.

-A

TOS
03-11-2006, 11:03
Originally posted by ph-ndr

Det du ser er en helt vanlig ELF-binary linket mot glibc-2.2. Tatt i betraktning at teksten "strcpy" og mer forekommer litt forut så er det et kompilert C-program, og at vi seinere i samme teksten ser feks. "php5.ini", tilsier meg at du har blitt servet selve PHP-5.noe-binary'en som egentlig er programmet som driver siten.


Ja, det oppklarte jo saken.....:lol:

Savipix
03-11-2006, 11:06
Originally posted by TOS



Det opplevde jeg også i går kveld. Jeg trodde først at noen hadde sensurert litt vel mye...:smile2


Nei! Forumrepubliken Scanairs censuravdelning i Stockholm har varit off-line ett par dagar så "It wasn't me" :old

Utflyttet
03-11-2006, 11:24
Originally posted by TOS

Originally posted by ph-ndr

Det du ser er en helt vanlig ELF-binary linket mot glibc-2.2. Tatt i betraktning at teksten "strcpy" og mer forekommer litt forut så er det et kompilert C-program, og at vi seinere i samme teksten ser feks. "php5.ini", tilsier meg at du har blitt servet selve PHP-5.noe-binary'en som egentlig er programmet som driver siten.


Ja, det oppklarte jo saken.....:lol:

Neppe for den jevne bruker, men det er nok god info for de som skal forstå hvorfor noe slikt skjedde. :)

-A

Marius_S
03-11-2006, 12:42
Originally posted by ph-ndr

Originally posted by Marius_S

Her er et lite bilde tatt i sted. Dette skjedde når jeg gikk tilbake til hovedforumet etter å ha vært inne på et topic:

http://bildr.no/view/17898

EDIT: Måtte poste denn posten med IE7 da jeg kun fikk opp internal server error (eller noe lignende) når jeg prøvde med Firefox. Fikk forresten posten jeg postet uten tekst i IE (har foreløpig ikke sett noe til det i Firefox).

EDIT 2: Nå kommer jeg meg ikke inn på forumet i det hele tatt med Firefox. IE funker fint (dog noe tregt).

Det er flere forklaringer her,og noe gale har skjedd, men jeg kan forklare deg nøyaktig hva du har blitt servet, så får de som kjenner innmaten av siten forklare hvorfor.

Det du ser er en helt vanlig ELF-binary linket mot glibc-2.2. Tatt i betraktning at teksten "strcpy" og mer forekommer litt forut så er det et kompilert C-program, og at vi seinere i samme teksten ser feks. "php5.ini", tilsier meg at du har blitt servet selve PHP-5.noe-binary'en som egentlig er programmet som driver siten.

Men som jeg sa, nå vet du hva du er servet, men hvorfor må gudene vite, dette er definitivt en Heisenbug (ref Wikipedia). Dette er ikke relatert til browsere, tegnsett og/eller MIME-typer.

-A

Kan ikke si at det du sa ga noe mening for meg, men så har jeg nå aldri hatt så fryktelig mye peiling på dette området. Men takk uansett ! :smile2

Men, nå funker iallefall Firefox som det skal, foreløpig. Så får vi se hvor lenge det varer.

Enhanced
03-11-2006, 13:17
Originally posted by ph-ndr
Dette er ikke relatert til browsere, tegnsett og/eller MIME-typer.

Tja, for at nettleseren skal velge å vise denne binære fila må den jo ha blitt sendt med feil mime-type fra serveren (text/plain eller text/html), men det skyldes vel at serveren antageligvis trodde den skulle sende en vanlig generert html-fil men istedet endte opp med å sende en binærfil.

Morten.

Utflyttet
03-11-2006, 13:48
Originally posted by Enhanced

Originally posted by ph-ndr
Dette er ikke relatert til browsere, tegnsett og/eller MIME-typer.

Tja, for at nettleseren skal velge å vise denne binære fila må den jo ha blitt sendt med feil mime-type fra serveren (text/plain eller text/html), men det skyldes vel at serveren antageligvis trodde den skulle sende en vanlig generert html-fil men istedet endte opp med å sende en binærfil.

Morten.



I stand corrected, det er helt som du sier ang. MIME-typen, og den skulle ha vært sendt med noe mer fornuftig om det i det hele tatt var korrekt at den skulle ha sendt denne filen. Til mitt forsvar så var amaronen veldig god. Spesielt den nederste delen av den. ;)

(Men for å kverulere, det er et sekundært problem med MIME-typen, primær-problemet er jo at den i det hele og store faktisk har hostet opp PHP-binary'en.)

-A

bu 4233
03-11-2006, 14:51
Å høre to datanerder "kverulere" blir jo det samme som en fra ksu og molde kverulerer. Ingen skjønner noen verdens ting :D

Utflyttet
03-11-2006, 16:02
Originally posted by bu 4233

Å høre to datanerder "kverulere" blir jo det samme som en fra ksu og molde kverulerer. Ingen skjønner noen verdens ting :D

Gå å fsck deg. ;)

-A