Someone
04-04-2025, 11:16
En bieffekt av Flyprat er at man etterhvert har blitt kjent med mange folk, man normalt ville ha klart å unngå. Og når jeg i en innskutt bisetning hadde flagget interesse for å bli med på en fotballkamp i Italia, så fikk jeg stå for mine ord, når det dukket opp en mulighet. Flytider, priser og alt passet bra, og timet bra på hjemmebane (slapp unna en barnebursdag i svigerslekten…) så var det bare booke i vei.
Nedover ble det booket Plus for Go med SAS via ARN til LIN. Som ville bli en ny flyplass. 15.000 poeng en vei var en grei deal. Knapt nok en kasse brokkoli hos Kiwi.
Norsk jernbane la riktignok ut en liten snubletråd med buss for tog mellom Lysaker og Oslo S denne søndagsmorgenen, men traff sånn halvveis med en Vy tog fra Oslo S som var på OSL sånn rundt 08, i god tid før en 09:00 avgang. Gjennom sikkerhetskontrollen med knapt nok et stopp, men tok turen til innenriksloungen. Bedre med espresso fra barista enn maskin, og med avgang fra D3 er det jo egentlig en omvei via SAS utenrikslounger. Så ble både 2 doble espressoer og en liten frokost.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/2804fa1957b537b154b64595c67530de.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/e706022c7a8f895a5bd778a9f4501c5e.jpg
Bra timet, for traff gate D3 akkurat i det boarding startet men ingen kø-ståere endre jeg noe så lite rojalt som først ombord.
SK490 er en litt «rar» OSL-ARN flight, som går litt sånn en-gang-i-blant, på forskjellige tider. En søndag morgen var det heller ikke mange ombord. 5 i Plus og 22 i Go. Nesten som en ferry flight, da maskinen skulle videre til Nord Sverige etter ankomst ARN.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/838787231d21f4e22c8d36c3e42fdd36.jpg
1F
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/860e21f040291af092d7f35f22991a2e.jpg
Pushback og avgang lenge før rutetid. Og med lett last og lite fuel var vi på 30.000ft og serveringen var gjennomført alt før vi nådde svenskegrensen.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/3f48470dd234d4e3d41f4a9cc90e82a8.jpg
Grått var det, men SE-ROU har internett som virker.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/8fb8f0ac12a548d6ec995fbf1fc3dd51.jpg
Ankom ARN lenge før rute. Og parkering nest innerst på E-piren var det kort vei til loungen.
BRA ATR på naboplassen
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/54f3fe39c4d38b34c6ba4a63d69760de.jpg
SE-ROU sett fra loungen.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/e3ae4ca2855a70308c2d3cb814e580a1.jpg
Ble en øl og litt kjeks på ARN
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/68b7bac5dd8cc691823f6adef6ea478e.jpg
Så var det boarding på SK689, SAS sine daglige ARN-LIN flight.
På ARN har de ordentlig prioritet boarding, men egen liten inngang som gjør man kan gå rett forbi køen for gruppe 2/3.
EI-SIP som skulle ta turen. Så Connect maskin, med et crew ombord som basert på språket var omtrent en sterk GT mellom dansker og svensker
Fant sete mitt på 3F. 6 rader Plus, tipper rundt 90% belegg. Så de fleste i Plus hadde ledig midtsete. Mye italienere ombord.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/36c5e4b32890a92a56c2385639f553ea.jpg
En thailandsk rumpe. Fly som båter, er jo normalt kvinner, men vet aldri med noe fra Bangkok
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/9aca89ede90415f4bfd8b1fcddd12ce4.jpg
Opp i luften og dagens måltid var lettrøkt kyllingbryst. Som egentlig er ganske god. Ble en Mikkeler til
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/1dbd0568b4fb8abbe0e1b32e1c719c2d.jpg
Etterfulgt av en pils til desserten
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/9fbfbd5c04cbd9cf2ea1ac32a8e0493f.jpg
Stort sett skyet frem til vi nådde alpene
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/98924d8ad748e09f175fbddfeaea9ff4.jpg
Men så kom utsikten gradvis
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/0dc87c1c1a23210dfc7fcaf18f22ffa6.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/06f111018e17a0be208a4b956d0f845c.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/51353e620c71f2f6d6a5303cb6b21092.jpg
MXP
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/ec906ba4dd8fcf82d318856f26a1352c.jpg
Nedover ble det booket Plus for Go med SAS via ARN til LIN. Som ville bli en ny flyplass. 15.000 poeng en vei var en grei deal. Knapt nok en kasse brokkoli hos Kiwi.
Norsk jernbane la riktignok ut en liten snubletråd med buss for tog mellom Lysaker og Oslo S denne søndagsmorgenen, men traff sånn halvveis med en Vy tog fra Oslo S som var på OSL sånn rundt 08, i god tid før en 09:00 avgang. Gjennom sikkerhetskontrollen med knapt nok et stopp, men tok turen til innenriksloungen. Bedre med espresso fra barista enn maskin, og med avgang fra D3 er det jo egentlig en omvei via SAS utenrikslounger. Så ble både 2 doble espressoer og en liten frokost.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/2804fa1957b537b154b64595c67530de.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/e706022c7a8f895a5bd778a9f4501c5e.jpg
Bra timet, for traff gate D3 akkurat i det boarding startet men ingen kø-ståere endre jeg noe så lite rojalt som først ombord.
SK490 er en litt «rar» OSL-ARN flight, som går litt sånn en-gang-i-blant, på forskjellige tider. En søndag morgen var det heller ikke mange ombord. 5 i Plus og 22 i Go. Nesten som en ferry flight, da maskinen skulle videre til Nord Sverige etter ankomst ARN.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/838787231d21f4e22c8d36c3e42fdd36.jpg
1F
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/860e21f040291af092d7f35f22991a2e.jpg
Pushback og avgang lenge før rutetid. Og med lett last og lite fuel var vi på 30.000ft og serveringen var gjennomført alt før vi nådde svenskegrensen.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/3f48470dd234d4e3d41f4a9cc90e82a8.jpg
Grått var det, men SE-ROU har internett som virker.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/8fb8f0ac12a548d6ec995fbf1fc3dd51.jpg
Ankom ARN lenge før rute. Og parkering nest innerst på E-piren var det kort vei til loungen.
BRA ATR på naboplassen
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/54f3fe39c4d38b34c6ba4a63d69760de.jpg
SE-ROU sett fra loungen.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/e3ae4ca2855a70308c2d3cb814e580a1.jpg
Ble en øl og litt kjeks på ARN
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/68b7bac5dd8cc691823f6adef6ea478e.jpg
Så var det boarding på SK689, SAS sine daglige ARN-LIN flight.
På ARN har de ordentlig prioritet boarding, men egen liten inngang som gjør man kan gå rett forbi køen for gruppe 2/3.
EI-SIP som skulle ta turen. Så Connect maskin, med et crew ombord som basert på språket var omtrent en sterk GT mellom dansker og svensker
Fant sete mitt på 3F. 6 rader Plus, tipper rundt 90% belegg. Så de fleste i Plus hadde ledig midtsete. Mye italienere ombord.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/36c5e4b32890a92a56c2385639f553ea.jpg
En thailandsk rumpe. Fly som båter, er jo normalt kvinner, men vet aldri med noe fra Bangkok
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/9aca89ede90415f4bfd8b1fcddd12ce4.jpg
Opp i luften og dagens måltid var lettrøkt kyllingbryst. Som egentlig er ganske god. Ble en Mikkeler til
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/1dbd0568b4fb8abbe0e1b32e1c719c2d.jpg
Etterfulgt av en pils til desserten
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/9fbfbd5c04cbd9cf2ea1ac32a8e0493f.jpg
Stort sett skyet frem til vi nådde alpene
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/98924d8ad748e09f175fbddfeaea9ff4.jpg
Men så kom utsikten gradvis
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/0dc87c1c1a23210dfc7fcaf18f22ffa6.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/06f111018e17a0be208a4b956d0f845c.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/51353e620c71f2f6d6a5303cb6b21092.jpg
MXP
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250404/ec906ba4dd8fcf82d318856f26a1352c.jpg