PDA

View Full Version : Reiseåret 2024


Someone
26-12-2024, 08:30
På tiden med den vanlige oppsummeringen. 21 flighter, er det samme som i fjor, dog er 38.000km ned 10%. Stort sett turer innen Europa, pluss en til Las Vegas. Kun en enkelt innenriksflight, en enveis til Stavanger.

Ingen jobbreiser, hvilket jeg av flere grunner kunne tenke meg å gjøre noe med til neste år, dog en tur til ARN med Flypodden.

Ingen nye flyselskap eller flytyper, men en ny flyplass i form av SPU

Flyplasser: OSL, DEN, FRA, SPU, ZRH, MAN, ARN, LIS, MAD, CDG, LAS, BRU, SVG, AMS.

Destinasjoner var Stavanger, Manchester, Lech (fløy til ZRH), Split, Antwerpen (fløy til AMS og fra BRU) og Las Vegas. Og ja, Frøsundavik. Resten var mellomlandinger

Flytyper:
A320neo: 9
A320: 5
737-800: 2
CRJ-900, 737-700, 787-9, A340-600, A319, 737-MAX 8: 1

Flyselskap:
SAS: 9
Lufthansa: 4
Air France, United, Iberia: 2
Norwegian, KLM: 1

Hypern
26-12-2024, 09:21
Ikke så veldig spennende for min del.
Kom hjem fra Gdansk 1 januar, også ble det en innenrikstur til Bergen, et par småturer med Kielferga, tur til Gøteborg med buss, Kristiansand for å drive med festival. Også ble det en tur til Lisboa som endte med en frastjålet mobil og greier og greier.

Dro til Rondane for å jobbe litt for DNT og høsten ble kanskje mer spennende for min del da det ble turer til MUC for oktoberfest (en unnskyldning for å bruke Lufthansa ), ORD med SAS, BEG med Lufthansa (nok en gang en dårlig unnskyldning for å bruke Lufthansa for å sikre Senator) .

Nye flyplasser ble ORD og BEG. Ingen andre nye i år. Ble vel nesten en bedre kunde av SJ Nord i år enn noe flyselskap kanskje hehe, dessverre la SJ ned sitt bonusprogram i Norge.

Concorde98
26-12-2024, 10:17
Reiseåret 2024 ble ikke så travelt da ferieleiligheten ble benyttet mye.
Dog fikk jeg 13 turer opp i lufta, blant annet hjemreise fra Japan i år.

Flytyper:
A350-900
A320 NEO
A320
B787-8
Diamond da40
Cessna 172
Cornell pt19
Tiger moth
Embraer E195

Det var flytypene. Tre turer med Cornell var stas å få med seg. Flyr ikke så ofte, men synes cockpit er morsomt, pluss åpen cockpit da føler man at man flyr. ;)
Haneda
München
Kansai Osaka
Wien
Kjeller
Frankfurt
Gardermoen

Det var det hele.

B747-8
26-12-2024, 10:32
Det ble 14 direkteflyvninger på meg i år (via Elefanten).

Flyplasser: OSL, SFO, LAX, PDX, ARN, CPH, BDU, KEF.

Jeg tar ikke med Togreiser da dette er et Flyforum.

Futura
26-12-2024, 10:57
Tidenes reiseår for meg.
Jeg trodde fly-reiseåret var over 4 februar, men det snek seg inn en TOS-OSL tur 24.11 med SAS
Dermed har det blitt 16 flighter hittil i år. Reiseåret er over, ikke kalender året, men jeg regner de 2 gjenværende flyvningene til 2025, da de er del av en ferie som foregår 96% i 2025. 15 flighter på en ferie kommer jeg aldri til å overgå (trodde jeg) 11 flyselskap på en ferie kommer jeg aldri til å overgå (trodde jeg) 10 nye flyselskap på en ferie kommer jeg aldri til å overgå (trodde jeg) 15 flyplasser på en ferie kommer jeg aldri til å overgå (trodde jeg) 13 nye flyplasser på en ferie, kommer jeg aldri til å overgå (trodde jeg) 14 (nye) hotell på en ferie kommer jeg aldri til å overgå(trodde jeg).
De nye flyselskapene er Pegasus, Gulf Air, Biman Bangladesh, Jetstar Asia, Batik Air, City link, Scoot, Royal Brunei, Firefly og Thai Air Asia. De 10 nye flyplassene er SAW, KWI, BAH, DAC, CGK, HLP, DPS, DIL(første flyprater i DIL?), KUL, BIA, BKI, PIA og BKK. Mest benyttede flyplass er Bali med 4, 3 ganger på OSL og SIN der jeg fikk brukt 3 av 4 terminaler. Forrige SIN besøk var 03.01.1987 da var det bare 1 terminal. DMK het BKK sist jeg var der, 03.01.87 Jeg fikk lagt til 7 nye land på listen over besøkte land der jeg har forlatt flyplassen. Ingen nye flytyper men 321 og 321 NEO var nye varianter i tillegg til 320, 320NEO, 319 og B737-800 samt B787-8 og 787-9 Mest benyttede flytyper er A320CEO med 4 og 787-9 med 3.
Korteste flight var KWI-BAH med 320NEO og lengste var, med meget stor margin Norse BKK-OSL. Både beste og verste flighten var på 1 rad i Premium Economy på en 787-9. 15 timer i PE med Norse var fantastisk. 3 timer i PE, DPS-SIN med Scoot var en tragedie. Makan til møkkete fly har jeg aldri reist med. Gardinen til galley så ut som om den aldri hadde blitt vasket. Setene og spesielt armlenene var utslitt, Maten var heller dårlig, drikke var alt for lite og internjetet virket knapt og ble fort gitt opp. Nest dårligste var SAS, TOS-OSL. Rad 25 på deres nye A320NEO er alt for trangt, bestod så vidt håndflate testen. Trist at SAS nå er nede på Wizzair nivå når det gjelder plass ombord. Pegasus sin nye 321Neo har ingen lommer. Hvor gjør man av mobilen under flighten? Mest possitive opplevelse var Gulfair. På BAH-DAC var vi nok de eneste som hadde noen i familien med blondt hår. Vi så ingen Europeere ombord, men var meget fornøyd, gode seter og ikke minst egen lomme til mobilen var fantastisk. Serveringen på Biman, DAC-SIN var også meget god. Fikk plenty med både mat og drikke. Listen over land jeg har flydd innenriks kan økes med Indonesia og Malaysia.
For 2025 har det tatt helt av, bokstavelig talt. 17 flighter med 13 selskap, hvorav 10 nye, er planlagt de neste 45 dager. Alle i economy. Vi skal innom 12 land og 20 flyplasser og bo på ca 25 forskjellige hotell. Kun Norse, BKK-OSL er med widebody, ellers for det meste A320 serien. A220 og Embraer 190 blir helt nye flytyper.
Edit: Korteste flight 2024 var Bandar Seri Begawan-Kota Kinabalu med Royal Brunei. Turen tok ca 30 min.

TG923
26-12-2024, 10:59
16 flighter i år
OSL-CPH-BKK-CNX og retur i februar/mars
OSL-VIE-BER-MUC-OSL i november ("senator match")
OSL-MUC-BKK-CEI i november
CNX-BKK-ZRH-OSL i desember

6 flighter i plus, 8 flighter i biz og 2 flighter i first
A220 ny flytype (ZRH-OSL)

EB
26-12-2024, 11:29
1. september ble det nesten slutt på jobbreiser med fly og det savnes ikke. Faktisk blir det tog til salgssamlingen i Trøndelag nå i februar. Men i 2024 ble det både et gjensyn med DAT, det ble flere turer med Norwegian enn med SAS, nytt flyselskap ble ITA og LufthansaGruppen er fortsatt favoritten.

lanorge
26-12-2024, 12:40
Bare 7 flyvninger på meg i 2024; samtlige var familieturer. Stort sett ganske begivenhetsløst, bortsett fra å bli truffet av lynet rett etter avgang Sola med Sunclass. Det smalt voldsomt og tok tid før vi skjønte hva det var. Destinasjonene i år var Haarlem i Nederland, Torquay i England og Rhodos - Hellas. Det blir forhåpentligvis noen familieturer i 2025 også, men i begrenset omfang. Så da er 2024-statistikken som følger:

Totalt 7 flyvninger, cirka 14 timer i luften og 9700 km. Eneste nye land i år er Nederland.

Nytt flyselskap:
Sunclass Airlines

Nye flytyper:
Egentlig ingen, men siden vi er nerds så er det første gang med A321-200 med sharklets, og første gang med Embraer 175STD.

Ny flyplass:
RHO

Topp tre flyselskap:
1. Sunclass Airlines 3
2. KLM Cityhopper 2
2. Norwegian Air Shuttle 2

Topp tre flytyper:
1. Airbus A321-200SL 3
2. Boeing 737-800W 2
3. Embraer 190 og Embraer 175 1

Topp flyplasser:
1. SVG 3
2. RHO AMS OSL LGW 2

Hypern
26-12-2024, 13:04
Haha glemte å legge til at en ny flyplass i år ble AMS og det var også første gang med KLM. Ble et lite bongos tryllereiseopplegg på vei hjem fra BEG ja pga forsinkelse. BEG-MUC-AMS-OSL.

WF789
26-12-2024, 13:21
Endte opp med 52 flighter i år og 107000 Km, inkludert WF711 senere i dag.

Ble 7 nye flyplasser, OPO, LIT, CMH, BNA, SMF, DEN og SEA

Selskaper
SAS 19
United 9
Brussels 7
Lufthansa 6
Widerøe 4
Alaska 2
Delta 2
LOT 2
Swiss 1

Flytyper:
11|A320neo
7|A320
5|A319
4|DHC8-100
3|737-800, A350-900, A321
2|CRJ200, 767-300, A330-300, ERJ175, 737-900
1|CRJ900, ERJ295, 737-8, 737-9, 757-200, 787-9

SK384
26-12-2024, 13:39
Ikke så mye spennende å berette om her.

I starten av februar ble det en tur til Bergen for å ferie far sin 80 års dag. SAS A320 begge veier.

I midten av februar ble det en tur fra OSL til MUC med sønnen. Det var med SAS og A320Neo

I juni var kona og jeg på tur til Milano med følgende rute OSL-MPX-CPH-OSL. Også dette var med SAS A320

Av detter er MPX en ny flyplass for meg. Ellers er det flytyper jeg har fløyet med før og steder som jeg har vært tidligere.

Jeg har en drøss med avbestilte reiser også, men det er jo ikke så interessant. Både tur til DUB, DUS og BRU har blitt avbestilt da det ikke lot seg gjennomføre av helsemessige årsaker eller behandlinger. Skal prøve å få tatt igjen noe av dette i 2025. De avbestilte turen har heldigvis ikke kostet meg en krone og pengene står på konto og er klar til å brukes på litt flyturer i 2025.

LN-MOW
26-12-2024, 13:53
En magert reiseår, ja .. ble nok ikke langt unna samme antall miles i bilen som i fly i år.

Ett nytt selskap (Westjet) og en ny flytype, vel subtype ihvertfall (737 MAX) ...

26.000km - 9 flighter - fra Vancouver i vest til Bodø i øst.

Året avsluttes med biltur til kysten.

Henshaw
26-12-2024, 14:09
Like mange flighter i år som i fjor, nemlig 2, men riktignok 10x i distanse. Det var en t/r LPA for å sykle på Granka da jeg var arbeidsledig.
Ellers ble det jo rundturen rundt Skagerak med tog og båt som avslutning på året.
Ligger antagelig an til dobbelt så mange flyturer neste år og antagelig mitt første bekjentskap med Ryanair

SudCaravelle
26-12-2024, 16:32
Det ble "bare" 49 flighter i år og mesteparten var vel privat. 102.000 km i følge FlightMemory. Ble mye Airbus 350.

Nye selskaper ble Eurowings og Air France.

Nye flyplasser ble Düsseldorf, Atlanta og Charlotte.

Diamanten slo inn etter fire måneder og ser ut som den er ganske safe neste år også med 15 flighter booket.

Beste tur var vel den ufrivilliges med SAS i biz fra Charlotte til Atlanta:cool: og værste var fra Oslo til Düsseldorf med tå som brakk fem minutter før avreise.

Snorreth
26-12-2024, 20:35
Året er ikke over før 27. desember, da man skal reise hjem fra Bodø til Oslo, men vi inkluderer årets siste flytur i statistikken.
Skiftet jobb også i 2024 - gikk tilbake til samme bransje jeg jobbet med tidligere. Derfor nytt reisemønster i forhold til fjoråret.

Antall flyvninger 98 (+1%)
Antall kilometer 200,527 (-4%)
Lengste flytur i distanse: LHR - SIN (10 894 km, 13:10 t) - samme som i fjor.
Lengste flytur i flytid: PVG - AMS (8 919 km, 14:15 t)
Korteste flytur: HOV - SOG (127 km, 0:35 t)

Topp 5 flyplasser
OSL 55 (+12%)
AMS 14 (+133%)
PVG+SHA 10 (+150%)
HAU 10 (ikke benyttet i 2023)
SIN 8 (-30%)

Topp 5 flyselskaper
SAS 55 (+48%)
Widerøe 12 (+1200%)
KLM 12 (+100%)
Air France 6 (ikke benyttet i 2023)
Norwegian 5 (+150%)

Nye selskaper og flyselskaper i bold.
Flyelskaper: SAS, KLM, Widerøe, Norwegian, Air France, Lufthansa, Brussels Airlines, Singapore Airlines, Delta Air Lines, Iberia, OTC, RedStar Aviation, Turkish Airlines, Air China, China Eastern, Hainan Airlines, Juneyao Airlines, Shanghai Airlines, Swiss, Danish Air Transport, Virgin Australia

Flyplasser: OSL, BOO, MJF, TRD, HOV, FRO, SOG, BGO, HAU, AAL, CPH, AMS, LHR, INV, BRU, FRA, CDG, ZRH, GVA, MAD, PMI, LPA, IST, ISL (brukt da den var IST), DS Kanuni, JFK, ATL, MSY, SIN, PVG, SHA, PEK, WDS, XIY, TFU, CAN, SYD, MEL, HBA

Nye flytyper: Airbus 220-100, Leonardo AW139

2024:
- Fikk oppleve gamle Istanbul Ataturk. Det var gøy, samt helikoptertur ut i Svartehavet.
- Fornøyd med å oppleve Chengdu for første gang. Fornøyd med å fly A340-300 hos Swiss på samme tur.
- Fikk oppleve Indonesia for første gang - da Batam.

2025:
- Satser på færre turer med Widerøe. Er matlei av stedene Widerøe flyr til.
- Allerede Singapore og ett par Kina-turer på kalenderen første kvartal.

oy-viv
26-12-2024, 22:24
Ikke så mange flyvninger for min del, til gengæld var nogle lange!

CPH-KEF-CPH (SK)
CPH-SIN-SYD//MEL-SIN-CPH (SQ)
SYD-AYQ-MEL (JQ=Jetstar)

Nye flytyper: A359, B777-300ER (en gammel traver, I know!)
Nye lufthavne: SIN Changi*, SYD Kingsford Smith, Ayers Rock
(aka Conellan) og MEL (Tullamarine)

* Har været på den forrige lufthavn i SIN for mange år siden, men
kan ikke huske dens navn!

Jetstar er LCC, ejet af Qantas. Mit rejsebureau bookede dette selskab,
da det er noget billigere end QF og Virgin Australia på de samme ruter.
Jeg var egentlig lidt bekymret for, hvordan jeg ville været stillet i tilfælde
af IRROPS på disse to low density ruter, men alt gik heldigvis som
det skulle!

Fnate
27-12-2024, 00:48
Fortsatt vesentlig mindre reising på meg, sammenlignet med precovid. Egentlig ingen ønsker om å løfte det opp igjen heller.

Også litt endringer hos meg med at jeg ikke lenger gidder være "råkkestjerne" hos ett selskap. Nå er heller strategien å opprettholde grei status hos flere selskap.

Nye destinasjoner i år er vel Shanghai, Nuuk, Kanquerslaq og Albuquerque. Nytt selskap var Air Greenland og Swiss på long haul.

Kjipeste tur var nok Lufthansa til PVG i 747-400. Beste var helt klart AY916 til HEL for et par dager siden. Maaaaagisk crew.

Statistikken er:

1. SAS- 22 flights
2. Finnair - 10 flights
3. BA - 9 flights
4. KLM - 8 flights
Deretter masse forskjellig grums med 4-6 hver

Fornøyd med at A350-900 er 3dje mest brukte fly.

jb1
27-12-2024, 12:17
Det ble ganske mye reising dette året. En del med jobb og mye pendling.
87 flyvinger, opp fra 75 i 2023
14 flyselskaper, ingen nye om man ikke regner med German Airways som fløy for KLM på en flyvning, og FlyArystan som ble satt inn på en Air Astana flyvning.
35 flyplasser (12 nye (Bydgoszcz, Gibraltar, Poznan, Istanbul (ny IST), Eindhoven, Nürnberg, Klagenfurt, Rhodos, Katowice, Ostrava, Rzeszow, Almaty)). Det ble også sagt farvel til Bromma som mister all rutetrafikk etter årsskiftet.
14 flyselskaper, LOT: 29, SK 11, AY: 10, TK: 6, W6: 6, A3: 4, OS: 4, BA: 3, Air Astana: 1, DY: 4, FR: 3, BT: 2, AF: 2, KL: 2,
Flytyper: 19 (1 ny: A-350-900).

B747-8
27-12-2024, 13:14
Jeg begynte å tenke og da ser jeg at jeg ikke har fått med meg reiser i USA.
(Men jeg klarer ikke å slå Fnate sinne 51 flights).

Og etter å ha oppdatert arket mitt da ble det: 16 direkteflyvninger på meg i år.
18,367 miles (29,559 km)

Flyplasser: OSL, SFO, LAX, PDX, ARN, CPH, BDU, KEF.


Det ble 14 direkteflyvninger på meg i år (via Elefanten).

Tjab
27-12-2024, 13:38
Bra reiseår for min del.
77 Flighter fordelt på 8 selskaper. 98535 KM
55 jobb og 22 fritid. 48 x SAS, 15 Widerøe, 4 x Ethiopian, 4 x Lufthansa, 2 x Alaska, 2 x United, 1 x Norwegian, 1 x Wizz

Nye selskaper:
Wizz Air, Alaska Airlines, Ethiopian Airlines

Nye Flytyper:
747-400, 787-8, 787-9, 777-200(ER), ERJ195, 737-900, E175, A350-900

Nye Land:
Namibia (og mellomlanding i Etiopia)

Nye flyplasser:
LAS, LAX, SFO, ATL, JAX, ORD, IAD, BER, ADD, WDH

Høydepunkt, stort sett å lande hjemme i KSU ;)

dc-8-63
27-12-2024, 20:49
2024.5 ble det 27 flyvninger, Lihue lengst vest og Oslo lengst øst. Oslo var “hoved destinasjon” - 13 Juli var siste flytur i 2024 derav 2024.5 :D

Flyselskaper:
BA 6
LH 4
HA 4
FI 4
M5 4
AA 2
DY 2
AS 1

5 nye Flyplasser: ALC FBS LBE RCE KEH

Flytyper:
777-300ER 2
777-200ER 1
787-9 1
757-200 2
737-9 MAX 1
737-8 MAX 1
737-900ER 1
737-800 2
MD 95 2
A340-300 2
A330-200 2
A321 3
A320 NEO 1
A320 2
DHC 3 Otter 4

1 Ny flytype DHC - 3 Otter.

Islending
29-12-2024, 01:48
Beste reiseår siden 2020. Hadde mine første interkontinentale reiser siden mars 2020 i år.

49 flygninger totalt:
- SAS 26
- Swiss 16
- Turkish Airlines 5 (ny)
- Aeromexico 2 (ny)

Nye flyplasser:
- ATL
- (nye) IST
- MEX
- CUN

Nye flytyper:
- Airbus A220-100
- Boeing 737 MAX 9
- Varmluftsballong


Gleder meg allerede til neste år.

Ha et godt nyttår!

TriStar
30-12-2024, 14:52
Så er tiden inne for å oppsummere reiseåret 2024. Startet bra med en jobbtur til Kanada allerede i starten av januar. Utreise med KLM via AMS med B787-10 i Premium economy som tok oss til Toronto. Helt greit produkt for en dagflight. Retur noen dager senere med AF A350-900 i business. Tech på flyet førte til så lang forsinkelse at mesteparten av helgen gikk føyken, men til gjengjeld ble det en kompensasjon på EUR 600,-.

I mars var det dags for den årlige Thailands-turen med Companion Ticket. Skulle opprinnelig flydd OSL-FRA-BKK med LH, men pga streik(?) i LH ble det endring i planene. Ble booket om til OSL-CPH-BKK med SK/TG i stedet. Pga lang layover på Kastrup valgte jeg i stedet å dra til kongens by kvelden i forveien. TG-flighten i business til Bangkok var helt på det jevne og alt var i rute. Etter noen dager i Bangkok ble det en tur til Singapore der kona har en barndomsvenninne. TG stod for transporten med en A350 med det passende navnet Chiang Mai. Noen år siden forrige gang i Singapore, tror hotellprisene var doblet. Etter to netter i Singapore ble det Scoot A321neo til Malaysia og Penang. Tre fine dager på Hard Rock Hotel. Så fortsatt vi turen nordover, neste etappe var fra Penang til Phuket med Firefly B738. Så var det fem netter på Holiday Inn Resort i Patong. Alltid fint å komme dit, har kjentfolk som både er fastboende og langtidsferierer der. Omsider kunne vi sette kursen «hjem» til hytta i Chiang Mai, direkteflight med Thai Air Asia A320. Etter snaue tre uker i Chiang Mai ble det et par dager i Bangkok før retur til Norge. Første etappe var Bangkok-Hyderabad i C med Thai B787-8. Hadde i utgangspunktet over tre timer i HYD, men pga snag på TG-maskinen ble det en svært short connection, så fikk ikke sett mye av flyplassen der. Neste etappe var med Lufthansen og B787-9 før siste etappen med A320neo med samme selskap.

Resten av årets fritidsreiser var en helg i Kirkenes/Finnmark, MC-tur til Tyskland/Polen/Sverige, en helg i Køben, en guttetur til Hamburg, en Italiatur i oktober og en liten ego-trip til Amsterdam i november. Og selvfølgelig noen innenlands jobbturer + Tyskland og Italia.

Året endte med 52 flighter på til sammen 64.891 km, ca. 20% mer enn fjoråret. 58% jobb og 42% privat.
Høydepunkt? Jomfruturen til Canada og en ukes bilferie i Italia med fruen. Og dessuten at man kunne krysse av for både nye land, flytyper, selskaper og flyplasser.

Nye flytyper: Dash 8-200
Nye selskaper: Scoot, Firefly Airlines, ITA Airways
Nye flyplasser: Toronto YYZ, Penang PEN, Hyderabad HYD, Napoli NAP
Nye land: Canada, San Marino

Topp flytyper:
Airbus A320neo (14)
Boeing 737-800 (8)
Airbus A320 (7)
Embraer 195-E2 (3)
Airbus A321neo (3)
Dash 8-100 (3)
Airbus A321 (2)
Airbus A319 (2)
Airbus A350-900 (2)
Og en flight med hver av disse: Boeing 737-900, Embraer 195, Boeing 787-8/9/10, Airbus A318, Dash 8-200, Boeing 777-300ER

Topp selskaper:
SAS (15)
Norwegian (7)
Lufthansa (5)
Widerøe (4)
Thai Airways (4)
Air France (3)
KLM (3)
Helvetic (3)
Finnair (2)
Og en flight hver med Eurowings, Thai AirAsia, Firefly, Scoot, ITA og Swiss.

Topp 10 flyplasser:
Oslo (34)
København (10)
Frankfurt (6)
Stavanger (6)
Trondheim (4)
Amsterdam (4)
Bangkok (4)
Paris (4)
Ørsta Volda (4)
Zurich (4)

Klasser:
Economy (28)
SAS Plus (12)
Premium Economy (1)
Business (11)
First (0)

Cloudmaster
30-12-2024, 15:11
Ganske nøyaktig 100 flygninger i år, stort sett innenriks med A320n, noen mer eksotiske turer på kortbanenettet og Stord. Tre Polen-turer, et sommerbesøk i UK og en helg i Amsterdam er beholdningen utenriks.

Nye flyplasser var GDN, WRO og KRK. Mest meningsløse turene (eller mest meningsfulle avhengig av perpspektiv) var senator-flightene til Polen :)

DCHalvorsen
30-12-2024, 21:05
2024 har med kun åtte flighter vært det dårligste siden jeg startet nøyaktig registrering for 20 år siden. Flere årsaker. Det er blitt færre reiser på oppdrag av andre (for så vidt ikke noe savn), og i år har jeg i en del tilfeller valgt skip, tog og ekspressbuss på distanser det også er flyforbindelser.

Disse åtte flightene er fordelt slik: Fire på en tur/retur Bergen-Amsterdam-Nürnberg, to på en ditto Bergen-Oslo, og så en enkeltreise Oslo-Bergen og Bergen-Trondheim. Reisen til Nürnberg var med KLM, de andre med SAS.

Flytyper:
A319 (1) SAS
A20N (2) SAS
B737 (1) KLM
B738 (1) KLM
E190 (2) KLM & German Airways
E195 (1) SAS

Noe nytt og uprøvd? Selv om German Airways fløy for KLM, så var det et nytt flyselskap. En E195 har jeg heller ikke sittet i før.

Allerede nå ser 2025 mye mer lovende ut. Da blir det langt flere flyvninger, uprøvde flytyper, flyplasser og sågar kontinent.

LN-HFH
30-12-2024, 22:05
Lavt her i gården også, kun 14 flygninger og desidert laveste siden 2019. 12 av dem er på TOS-OSL-TOS med DY, men var og en tur til TRD med WF til TRF på returen. Cityjet og crj900 for SK oppover var derimot et nytt eksotisk tilskudd.

Det starter heldigvis litt spennende med stopp på BOO og -300 med WF videre til TOS nå rett etter nyttår. Får håpe WF sine sider foreslår noen rimelige og spennende reiseruter til neste år, så blir det litt variasjon :)

petter380
08-01-2025, 21:20
Syns det var spennende å lese om hva folk har gjort, så da får jeg bidra også. 2024 startet slik 2023 startet med retur hjem fra down under, denne gang fra CHC-MEL (besøk 5 dager) og videre til SIN-FRA-BGO. Ganske kjedelige routing, samtidig svært effektiv tidsmessig. Fikk unna 3t tidsforskjell mellom CHC og MEL, og de resterende 9t gikk overraskende fint selv med en nesten 3-åring på tur. På SIN-FRA var flyet rimelig tomt i Y på LH sin B748, slik at han la seg på to seter, brukte setebeltet på begge disse setene, og sovnet i det vi hadde boardet. Våknet 7t senere, fikk mat og lekte litt, før han sove igjen. Kanskje den lang flighten han har vært mest våken, på vei ned og andre turer har han gjerne sovet 11-12t av 13t flytur (som også er et mål fra min side = happy kid = happy alle).

Jeg reiste ikke så mye med jobb i 2024, og velger egentlig selv om jeg vil eller ei. Det ble vanlige turer til TOS (utenfor sesong, helt bevist), KSU, AES, TRD og SKN (via BOO). Highlight ble KEF, via OSL på vei til og via CPH på vei tilbake - sistnevnte i Icelandair sin Saga class. Saga class, når man er i riktig tidssone (de fleste andre kom fra USA, og sov på denne flighten), var super smuud. Kanon mat, god drikke, super underholding, service spot-on osv. - i tillegg en hyggelig islending ved siden av som jobbet i ATC og som skulle på konferanse i CPH :) Saga class for søvn er jeg mer skeptisk til, da setet ikke blir helt flatt. Island ellers var en kjempe opplevelse, fikk mandagen med kanon vær og endte opp med 420km kjøring rundt om på ting jeg ønsket å se i nydelig solskinn, lite vind og behagelig temperaturer for oktober å være. To dager konferanse med dårlig vær, og så da det jeg ville i KEF sentrum, og på returen til flyplassen fikk man endelig spist KFC igjen. Kan umulig være normalt at to stykk spiser på KFC til nærmere 1000 norske, samtidig var det magisk - leeeeeeeeeenge siden sist!

Ellers privat fikk man en tur til MAN(chester) og sett United knuse Everton. Fin tur over med DY, med overraskende mange turister fra England som hadde vært i Bergen fra mandag-fredagen, og retur med bonuspoeng via OSL og SK hjem. Ble oppgradert og fikk et greit måltid MAN-OSL. Få flighter (31), lite km (tilsvarende < 1 gang rundt jorden) samtidig fine opplevelser/minner. 2025 begynner ikke før i april, da blir det NH i C med hele familien på permtur til Japan i 5 uker, takket være/med det nye tilskuddet til familien :)

kimpe
09-01-2025, 11:29
Tjohei!

Har totalt mistet oversikten over reiser og steder, men i følge regnskapsføreren hadde jeg 182 netter på hotell i 2024.

Og ifølge SAS så klarte jeg opptjeningen til EBD i løpet av 6 mnd... Dette i tillegg til alle de andre flyselskapene man flakser rundt med.

Jaja, får telle opp når man blir gammel. :)

Kim