PDA

View Full Version : Standby reise Norge-Thailand

Farmer
30-10-2006, 11:31
Jeg ble bedt av flere å legge ut denne lille historien på trip reports.. opprinnelig lå den ute på en god morgen tråd.
Fikk tatt noen få bilder,som jeg også legger ut senere.

God ættermiddag. Da er jeg mot alle odds på plass i Thailand med alle mine 5 håpefulle, og ikke så mange timene etter det beste skjemaet vi hadde lagt opp til.
Etter en bedre middag sover de 4 minste, mens 13 åringen sitter her og glipper med øynene.
Ettersom historien startet i denne tråden, og mange her har ønsket meg lykke til kommer en "mini tripreport her:
Sist jeg var på nett var vi på Værnes og klar til å reise med WF233 til Arlanda for om mulig komme oss direkte til Bangkok med TG961.
Jeg visste på forhånd at dette flyet var overbooket.Men du verden så mange ganger gjennom de 20 årene jeg har jobbet i flybransjen har kommet med for det. Skal ikke mer enn en mistet forbindelse for noen andre og så er man med. Ettersom bagasjen var sjekket gjennom fra MJF på denne avgangen slapp vi å surre ut i avgangshallen, og EBG loungen ble avlagt et par timers besøk mens vi ventet på at boarding skulle begynne. Vel nede ved gaten skjønte jeg tidlig at det nok så dårlig ut. De hadde mer enn nok å få med alle de som hadde vanlig billett, og da HS-TGF rullet ut fra gate 17 var det på tide å iverksette Plan B.
Den gikk ut på å reise med SK fra ARN til FRA kl 1850 for å gjøre et forsøk på LH derfra på kvelden. Men .. da jeg sjekket plassituasjonen var både SAS til FRA og LH FRA-BKK helt fullbookede.
Plan C måtte iverksettes
Den bestod i følgende :
SK499 Arlanda - Oslo , med kort forbindelse til LH3135 videre til Frankfurt, for på denne måten nå Etihad som har avgang til Abu Dhabi og en god forbindelse derfra videre til Bangkok. Ungene ble briefet, og de er såpass miljøskadde at de syntes dette hørtes spennende ut, og vi fikk merket om bagasjen via Oslo til Frankfurt og utstedt boardingkort til Frankfurt. Utfordringen lå i at vi ikke hadde billetter helt i tråd med Plan C.. men ved rask springmarsj på Gardermoen løste det seg på billettautomaten.
ARN-OSL og OSL-FRA forløp udramatisk med hhv B736 og A319. ( 4 flytyper så langt den dagen)
I Frankfurt ble det mer spennende, da bagasjen måtte hentes ut og vi måtte over på terminal 2 for ny innsjekk. Vel framme ved innsjekk fikk vi beskjed om at dette slettes ikke så særlig bra ut, og da spesielt ikke med 6 personer, hvorav 5 barn.. TULLING lyste det ut av øynene på den unge damen på Etihad sin innsjekk, men heldigvis kom det en mer praktisk anlagt supervisor som lurte på om vi måtte sitte sammen.. Selvsagt ikke sa jeg, og ettersom det var bare 2 seter igjen i økonomi og 4 i biz fikk de 2 strørste sitte bak, og jeg min lykkegris fikk biz med de 3 minste på 3,6 og 7 år mellom FRA og Abu Dhabi på Etihad`s eneste A340-300. Gode seter og superb service, men vi sov oss gjennom nesten hele flyturen på 6,5 timer.
Heldigvis er ungene så reisevante at det ikke bød på noen problemer for de øvrige kundene der framme heller.
Vel framme i Abu Dhabi måtte vi ut gjennom passkontrollen, hente bagasje og sjekke inn på nytt for siste hoppet til Bangkok. Vi hadde ca 1,5 timer å gjøre denne operasjonen på, noe som gikk helt problemfritt, og vi fikk til slutt seter sammen i fremste del av økonomiklassen på EY401, som i dag ble fløyet med en av deres kliss nye B777-300 ER. Nydelig maskin. Gode seter, flott service, enormt bra IFE og meget motivert kabinbesetning, som var i fra minst 6 forskjellige nasjoner, inkl Sverige.
Vel framme på BKK sin nye flyplass gikk det også der meget smidig. Med 5 barn på slep lå alt klart for VIP behandling i passkontrollen, og vi ble vinket fram fra en plass langt bak i køen og inn på en sideskranke hvor hele prosessen gikk raskt unna og med masse spøk og bemerkninger fra Thaiene for en "bragd" det var å reise alene med 5 barn.. Pøhh sier nå jeg da, for disse er såpass reisevante og tror at alle reiser er slik som denne
Nå skal jeg bare få meg en kald Singha her, og køye slik at jeg er klar for morgendagens dyster.

EB
30-10-2006, 11:44
Herlig lesning!!! ID-livet er noe for seg selv...:D

Desk pilot
30-10-2006, 11:50
Hørtes ut som en slitsom og morsom tur ;) Med alle 5 barna med til Thailand så må betyr vel dette at fruen har "bondegårdsferie" på Langvatn...?

Farmer
30-10-2006, 14:23
Originally posted by Desk pilot

Hørtes ut som en slitsom og morsom tur ;) Med alle 5 barna med til Thailand så må betyr vel dette at fruen har "bondegårdsferie" på Langvatn...?
Ikke ferie akkurat.. Hun jobber for harde livet med å blir ferdig med en del saker, samt venter på å landbruksavløser fra 2/11. Og da kommer hun nedover på samme måten. Ser ut til å bli samme ruten:p .

Farmer
04-11-2006, 13:08
Etihad har en liten kurositet på sine "flight following" skjermer, hvor man i tillegg til hele tiden ser hvor man er, hvor langt det er igjen osv, en funksjon for de troende muslimer som får behov for en bønn i løpet av reisen. I loopen av bilder finner man denne kjekke informasjonen;-)

Superhai
04-11-2006, 17:23
Originally posted by Farmer

Etihad har en liten kurositet på sine "flight following" skjermer, hvor man i tillegg til hele tiden ser hvor man er, hvor langt det er igjen osv, en funksjon for de troende muslimer som får behov for en bønn i løpet av reisen.

Da slipper du å gå slipp av 'salaten' :) Jeg har også sett det ombord på emirates, og jeg vil tro det er en feature på de fleste 'muslimske' flyselskapene med flight map på IFE.