View Full Version : Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng (2024 -->)
Da er dagen her, og Star Alliance-logoen i SAS-appen er byttet ut med en Skyteam-logo. Har noen svar på det viktigste spørsmålet av alle: Hvor finner jeg den mest pålitelige kilden dersom jeg ønsker å sjekke tilgjengelighet av bonusbilletter i AF La Première (uten å ringe SAS servicedesk)? Skal man stole på Awardfares så er det null tilgjengelighet så langt øyet kan se selv om man søker med utgangspunkt i Flying Blue-medlemskap.
Da er dagen her, og Star Alliance-logoen i SAS-appen er byttet ut med en Skyteam-logo. Har noen svar på det viktigste spørsmålet av alle: Hvor finner jeg den mest pålitelige kilden dersom jeg ønsker å sjekke tilgjengelighet av bonusbilletter i AF La Première (uten å ringe SAS servicedesk)? Skal man stole på Awardfares så er det null tilgjengelighet så langt øyet kan se selv om man søker med utgangspunkt i Flying Blue-medlemskap.
SAS kan ikke booke bonusbilletter i La Premiere for deg. Det er kun for Flying Blue Platinum-medlemmer
https://www.flyingblue.com/en/spend/flights/rewards
Only Platinum members can use reward tickets to book in La Premiere (First class). Availability in La Premiere is limited to 1 reward ticket per flight
SAS kan ikke booke bonusbilletter i La Premiere for deg. Det er kun for Flying Blue Platinum-medlemmer
https://www.flyingblue.com/en/spend/flights/rewards
Merker jeg savner Star Alliance allerede.
Hvilke Sky selskaper har første klasse som kan bestilles med poeng?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross
01-09-2024, 09:37
Hvilke Sky selskaper har første klasse som kan bestilles med poeng?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saudi, Garuda og jeg tror China Eastern. Xiamen har også fire seter på 787-8. (ikke F på 787-9). Vet ikke om det er åpnet enda for booking med eb poeng.
Dette lover bra. Poeng på konto idet hjula tok bakken! Yes[emoji3060]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hei,
Leste denne artikkelen og syns dette er veldig dårlige nyheter.
Er det noen som har prøvd å booke companion ticket etter at SAS ble med i Skyteam ?
https://jetlag.no/bonusprogram/sas-eurobonus/sas-med-voldsom-devaluering-av-sitt-bonusprogram
Hei,
Leste denne artikkelen og syns dette er veldig dårlige nyheter.
Er det noen som har prøvd å booke companion ticket etter at SAS ble med i Skyteam ?
https://jetlag.no/bonusprogram/sas-eurobonus/sas-med-voldsom-devaluering-av-sitt-bonusprogram
Har ikke prøvd å booke, men utvalget av reiser på business class ser ut til å være veldig begrenset sammenlignet med det som var tilfellet tidligere (basert på søk på awardfares.com).
ENGM 911
16-09-2024, 22:24
Hei,
Leste denne artikkelen og syns dette er veldig dårlige nyheter.
Er det noen som har prøvd å booke companion ticket etter at SAS ble med i Skyteam ?
https://jetlag.no/bonusprogram/sas-eurobonus/sas-med-voldsom-devaluering-av-sitt-bonusprogram
OSL-AMS-CGK-AMS-OSL med KL og GA, alt i business - nada problemas.
sabergum
10-03-2025, 10:22
Hvordan finner og bestiller man egentlig bonusreiser om dagen? Ser ut til at tilgjengeligheten på SkyTeam-søket hos SAS er omtrent null - og det ser også ut til at man til en viss grad må bruke samme flyselskap begge veier. Hvis jeg for eksempel finner en utreise med SAS/KLM, og så blar meg frem til en retur med Delta/SAS, så forsvinner utreisealternativet. Og - er open jaw mulig?
Hvordan finner og bestiller man egentlig bonusreiser om dagen? Ser ut til at tilgjengeligheten på SkyTeam-søket hos SAS er omtrent null - og det ser også ut til at man til en viss grad må bruke samme flyselskap begge veier. Hvis jeg for eksempel finner en utreise med SAS/KLM, og så blar meg frem til en retur med Delta/SAS, så forsvinner utreisealternativet. Og - er open jaw mulig?
Det står en del på bookingsiden - bl.a.:Du kan fly med flere ulike flyselskaper i SkyTeam (https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/) på samme reiserute, men du kan ikke kombinere flyselskaper fra forskjellige allianser i samme reiserute.Jeg har en booking med SK/VN/KL/AF så det er hvertfall mulig.
Og om open jaw/melomlandinger:
For bestillinger med åpne tilbakereiser, kan du kontakte SAS Customer Service (https://www.sas.no/kundeservice/kontakt/).
Kundeserviceteamet vårt kan hjelpe medlemmer med å legge til mellomlandinger (inkl. flygninger i ulike bestillingsklasser) i bonusreiser med partnerne våre hvis prisen på den opprinnelige bestillingen ikke endres (innenlands eller bestilling i samme geografiske sone) og hvis bestillingen er i samme eller lavere bestillingsklasse enn den opprinnelige bestillingen.
Chriscross
10-03-2025, 12:12
Hvordan finner og bestiller man egentlig bonusreiser om dagen? Ser ut til at tilgjengeligheten på SkyTeam-søket hos SAS er omtrent null - og det ser også ut til at man til en viss grad må bruke samme flyselskap begge veier. Hvis jeg for eksempel finner en utreise med SAS/KLM, og så blar meg frem til en retur med Delta/SAS, så forsvinner utreisealternativet. Og - er open jaw mulig?
I går var det iallfall et slipp fra AF/Klm som gav god tilgjengelighet. Var dessverre litt sent ute selv. Noe tilgjengelig med Vietnam Airlines rundt jul, men dyrt.
Var en internasjonal blogger som vel fant 5 seter med AF/Klm resten av året over Atlanteren for et par uker siden, så dårlig tilgjengelighet. Etterhvert som alle får bedre business seter blir det jo betydelig færre seter på hver flyging. Bra om du vil betale 50.000kr, kjipt om du venter på bonusflyvninger.
I går var det iallfall et slipp fra AF/Klm som gav god tilgjengelighet. Var dessverre litt sent ute selv. Noe tilgjengelig med Vietnam Airlines rundt jul, men dyrt.
Var en internasjonal blogger som vel fant 5 seter med AF/Klm resten av året over Atlanteren for et par uker siden, så dårlig tilgjengelighet. Etterhvert som alle får bedre business seter blir det jo betydelig færre seter på hver flyging. Bra om du vil betale 50.000kr, kjipt om du venter på bonusflyvninger.
VN ble jo lagt en prisklasse høyere ifht hva det var østover før, så ja det koster poeng. Men kanskje også derfor det er noe ledig å finne innimellom. Jeg ser også at det finne noe her og der som sas.no ikke viser med mindre man søker point-to-point. Typisk ledig i business på et leg og economy på et annet leg om man ikke søker gjennomgående
Har søkt en del til sørøst-Asia for sommeren og det har vært helt tørke bortsett fra VN til dobbel pris og Saudia som er tørrlagt. Med slippet til AF/KL på fredag fikk jeg booket AF biz BKK-CDG-CPH-OSL med SK på siste segment, men fant ikke utreise de dagene vi vil reise. Nå er det like lite billetter igjen, så spent om vi finner en utreise i biz til slutt.
Etter 27.11 er det ingen "saver" billetter tilgjengling hos SAS. Er det endringer på gang?. Har de besluttet og strupe tilgjengeligheten? Tidligere har det stort sett vært sluppet 2 billetter per flight, og jeg synes tilgjengligheten har vært ganske bra, om man er fleksibel på dato og destinasjon. Har "alltid" funnet noe som kunne brukes. Nå er det ingenting.
30/40/50 000 poeng billetter har stort sett vært sluppet opp mot 11 mnd i forveien, men etter 27.11 virker det å være slutt. Ønsker å booke en tur i januar 2026, og har fulgt med i lang tid, uten tilgjengelighet.
Søker jeg i desember, januar og februar, så får jeg opp rundt rundt 53 000 poeng for GO, rundt 80 000 for PLUSS, og 150 000 i Business som laveste priser.
Ser ut som det blir en ganske moderat økning i prisene på poengbilletter når business innføres innen Europa. Sånn 5000 innen Skandinavia og 10000 til Europa.
SudCaravelle
24-04-2025, 21:05
Ser ut som det blir en ganske moderat økning i prisene på poengbilletter når business innføres innen Europa. Sånn 5000 innen Skandinavia og 10000 til Europa.
Jeg synes ikke det er så ille. Med bobler, garantert midtsete og grei mat. Plus var jo tross alt økonomi.
Jeg synes ikke det er så ille. Med bobler, garantert midtsete og grei mat. Plus var jo tross alt økonomi.
Spørs om opptjeningen endres eller forblir da...
Ser ut som det blir en ganske moderat økning i prisene på poengbilletter når business innføres innen Europa. Sånn 5000 innen Skandinavia og 10000 til Europa.
Jeg vil si en 40% økning fra 25k til 35k poeng én vei innen Europa er ganske friskt! Husk også at da SAS fjernet business class i 2013 så gikk ikke poengprisene ned og forble på 50k t/r innen Europa for et dårligere Plus produkt.
Spørs om opptjeningen endres eller forblir da...
Den endres, både nye business og premium innenlands, før en økning. Ganske betydeligvis fra dagens Plus til nye business innen Europa. Liten nedgang fra rimeligste Go Smart til det som nå heter Standard.