Log in

View Full Version : Seatplan Aeroflot 2002/2003


SK384
01-09-2024, 16:43
Jeg holder på å rydde i bokhyllen min og der dukker det opp mye interessant, blant annet flere gamle tidtabeller fra ulike selskaper. Jeg kikket litt i Aeroflot sin fra vintersesongen 2002/2003 og det var mye interessant materiell de hadde den gang. Jeg trodde at noe av dette var faset ut tidligere. Jeg har tatt bilde av Seatplan for flyene de hadde den gangen. Vi kan vel trygt slå fast at konfigurasjonen på First og business har endret seg noe siden den gangen.

Eirik
02-09-2024, 08:59
Mulig 2008 var siste sesong med IL-86 , hadde noen legs med den på SVO-AYT i 2007, muligens i 2008 og.

Bizflyer
02-09-2024, 10:06
Er vel noen år siden Aeroflot hadde First class?

KnutW
02-09-2024, 10:41
Flåten stemmer nok bra for tidlig 2000-tall, muligens med unntak av TU-134 og 772? Jeg husker ikke nøyaktig når de forskjellige typene ble faset ut, men TU-134 bråkte så mye at den ble kastet ut tidlig fra Vest-Europa og EU. Og flesteparten av de gamle Warszawapaktlandene ble jo EU-medlemmer, så den gikk kun innenriks på slutten.
B777-200 var et leasingopplegg med bistand fra Boeing og den ble veldig dyr for Aeroflot. Mener å huske den kostet dem 100.000 USD i døgnet.
Jeg fløy den nest siste TU-154 ruten OSL-SVO-OSL 17.august 2008 og tror 154’en gikk ut av flåten året etter.
Hadde en tur med IL-96 i 2009, og tror de også forsvant ikke lenge etterpå.
Da jeg fløy hhv 154 og 96 var det ingen førsteklasse, men biz var i samme konfigurasjon som første på tegningene dine, hhv 2+2 og 2+2+2. Det kan virke som den biz-klassen de har på tegningene ble fjernet og førsteklassen omdøpt til biz.

TriStar
02-09-2024, 14:20
Var med på den nest siste kommersielle rundturen med Il-96 i mars 2014, IST-SVO med RA-96008. Men nå er de kanskje i gang igjen?

SK384
02-09-2024, 16:43
Flåten stemmer nok bra for tidlig 2000-tall, muligens med unntak av TU-134 og 772? Jeg husker ikke nøyaktig når de forskjellige typene ble faset ut, men TU-134 bråkte så mye at den ble kastet ut tidlig fra Vest-Europa og EU. Og flesteparten av de gamle Warszawapaktlandene ble jo EU-medlemmer, så den gikk kun innenriks på slutten.
B777-200 var et leasingopplegg med bistand fra Boeing og den ble veldig dyr for Aeroflot. Mener å huske den kostet dem 100.000 USD i døgnet.
Jeg fløy den nest siste TU-154 ruten OSL-SVO-OSL 17.august 2008 og tror 154’en gikk ut av flåten året etter.
Hadde en tur med IL-96 i 2009, og tror de også forsvant ikke lenge etterpå.
Da jeg fløy hhv 154 og 96 var det ingen førsteklasse, men biz var i samme konfigurasjon som første på tegningene dine, hhv 2+2 og 2+2+2. Det kan virke som den biz-klassen de har på tegningene ble fjernet og førsteklassen omdøpt til biz.

Jeg har bladd meg gjennom tidtabellen og det jeg har funnet ut angående TU134 fra den tiden er at den ble bare brukt innenriks med noen unntak. Den ble brukt brukt på to ruter til Ukraina (Kyiv og Simferopol) og Yerevan i Armenia. I samme tidtabell ser jeg også at Tarom brukte den fra Buchuresti til Moskva.

Jeg var innom kontoret mitt i dag og da benyttet jeg sjansen til å rydde litt. På et kontor til en matematiker så finnes det som seg bør og hør en del gamle tidtabeller også. Jeg skal ta dem med hjem en dag og se om det er noe spennende der.