View Full Version : Noen som har vært på Air Power?
Norge Rundt På 14 Dager
14-08-2024, 21:11
Jeg har plutselig muligheten for å reise nedover til Zeltweg og Airpower. Noen her som har vært der og kan fortelle litt. Har forstått at det er gratis inngang, og de ser ut til å ha et veldig bra program. Er programmet det samme lørdag og søndag? (Har kun mulighet til å være der lørdagen).
Hvordan er muligheten til å komme seg dit, regner med at jeg skaffer leiebil i Munchen, men kanskje vannskelig å på dette tidspunkt få hotell i Zeltweg så hvordan er muligheten å parkere ved stevnet eller ta tog/buss fra en nærliggende by?
joandreas
15-08-2024, 10:57
Faq nevner tog fra andre byer. Erfaring fra cosford/duxford/riat sier meg nok til unngå parkering ved stevnet.
https://www.airpower.gv.at/faqs-arrival/?lang=en
Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
Jeg har vært der et par ganger. Gratis inngang, parkering koster, men ikke mye.
Hvis du vil kjøre bil dit er det lengst vei fra parkering til inngangen om du kommer fra øst (Wien), så kan være bedre å komme fra den andre siden. Bus/Tog er nok å anbefale. Kan bli vanskelig med overnatting, det er ikke akkurat et stort sted og det meste er nok allerede opptatt.
Det bruker å være noen små forandringer i programmet fra dag 1 til 2, men i det store og hele er det likt. Jeg har aldri vært mere enn en dag.
Området er veldig stort, så bra med plass selv om det kommer veeeeldig mye publikum.
Norge Rundt På 14 Dager
15-08-2024, 20:44
Jeg har vært der et par ganger. Gratis inngang, parkering koster, men ikke mye.
Hvis du vil kjøre bil dit er det lengst vei fra parkering til inngangen om du kommer fra øst (Wien), så kan være bedre å komme fra den andre siden. Bus/Tog er nok å anbefale. Kan bli vanskelig med overnatting, det er ikke akkurat et stort sted og det meste er nok allerede opptatt.
Det bruker å være noen små forandringer i programmet fra dag 1 til 2, men i det store og hele er det likt. Jeg har aldri vært mere enn en dag.
Området er veldig stort, så bra med plass selv om det kommer veeeeldig mye publikum.
Tusen takk, har endt opp med å bo i Linz og ta spesialtog derifra som går direkte derifra til en liten stasjon ikke langt fra Zeltweg hvor det skal gå shuttlebuss til stevnet.
Ser det er et museum der, er det åpent under showet?
Ser det er et museum der, er det åpent under showet?
Det regner jeg med. Mener å huske at de har vært det før.
Jeg er også i området og blir å ta turen fredagen.
Hvor tidlig må man være der for å slippe unna kø for å komme inn?
Sent fra min SM-X706B via Tapatalk
Jeg er også i området og blir å ta turen fredagen.
Hvor tidlig må man være der for å slippe unna kø for å komme inn?
Det kan jeg strengt tatt ikke gi noe godt svar på, men jeg har aldri stått særlig i kø for å komme inn. På fredag er det gjerne noe mindre trykk enn lørdag.
Norge Rundt På 14 Dager
16-08-2024, 15:43
Det kan jeg strengt tatt ikke gi noe godt svar på, men jeg har aldri stått særlig i kø for å komme inn. På fredag er det gjerne noe mindre trykk enn lørdag.
Er det jeg tenker og, fredag er vel vanlig arbeidsdag i Østerike.