View Full Version : Ny trend: Rawdogging ….
I rest my case ….
https://www.vg.no/nyheter/i/B0jpW9/raw-dogging-gaar-viralt-gevinsten-vil-vaere-begrenset
En TikTok-video av en mann som såkalt «raw dogger» har i skrivende stund over 13 millioner avspillinger. Mannen forklarer i videoen at han nylig har tilbrakt en syv timer lang flytur uten hodetelefoner, vann eller filmtitting, og legger til: «The power of my mind knows no bounds».
RescueMe
28-06-2024, 11:13
Om dette minimerer sjansen for at tralla går tom for mat og drikke før den kommer til meg, så sier jeg bare kjør på! Hver sin lyst :P
Skal man driste seg til å gjette nasjonaliteten til mannen?
Raw Dogging er meg og Elefanten i SAS PLUS
Raw Dogging er meg og Elefanten i SAS PLUS
Raw Dogging Extreme er deg og Elefanten i SAS Eco ... om natten.
Idiotisk trend. Kos dere om det frister å kjede seg og sulte.
regnerden
29-06-2024, 10:09
Det er vel mange flere enn meg som har gjort dette i mange år allerede, før det altså nå har blitt en trend? «Raw dogger» som regel alle reisemåter jeg, utenom der jeg må se på kart hvis jeg kjører selv. På fly brukes tiden til å tenke på hva jeg skal gjøre på turen jeg skal på, sove, samt å tenke over hva jeg har gjort siden sist jeg fløy og hvordan jeg kan bli bedre. Tror virkelig dette er noe flere burde prøve, det er dritsunt for hjernen hvertfall
regnerden
29-06-2024, 10:10
Idiotisk trend. Kos dere om det frister å kjede seg og sulte.
Her passer det seg med et sitat jeg har fra min kjære bestefar: «Om du ikke kan gå en time eller fem uten noe annet enn ditt eget sinn, burde du bruke en time eller fem på å finne ut hvorfor»
DCHalvorsen
29-06-2024, 10:59
Helt enig med "regnerden" her. At BrainRot - unnskyld TikTok har funnet på en ny trend er så sin sak. Selv har jeg aldri skjerm framme på flyturer, prøver så sant mulig å sitte ved vindu. Å se på skyer er en fascinerende terapi, er det klarvær prøver jeg å lese landskapet vi flyr over.
I midtsete eller midtgang er det artig bare å følge livet i kabinen.
Jeg bruker skjerm nok i arbeidsliv og enkelte fritidsinteresser. Da gjelder også å velge skjermfrie soner, og flykabinen er en av dem.
Ikke snakk om det en gang
Her passer det seg med et sitat jeg har fra min kjære bestefar: «Om du ikke kan gå en time eller fem uten noe annet enn ditt eget sinn, burde du bruke en time eller fem på å finne ut hvorfor»
Problemet med bestefar, er at han vokste opp uten moderne forståelse av/kunnskap om neurovitenskap og mental helse. Vi trenger ikke bruke 1 eller 5 time for å finne det ut, vi trenger en dyktig lege eller et legeteam som er gode på diagnostikk. For oss som er neurodivergente (for eksempel på autisme-spekteret, ADHD, OCD, etc) er det å være innestengt i en tube uten noe distraksjon ren tortur. Eller ganske enkelt umulig. Man er ikke «bedre» eller «sterkere» om man «raw dogger» en transatlantisk flytur på economy. Man har kapasitet og evne til det. For andre er det umulig, som å be noen med 1 bein løpe maraton.
En tur med Widerøe og takeoff/innflyvning er alltid verdt å titte ut av vinduet for, men uten musikk er det en lidelse. For min del.
Alt er jo et fenomen for tiden, og hva gjør ikke folk for å bli kjente. Men kjør på om du vil fly asketisk. Jeg tror ikke man redder jorden slik.
Asketisk? Jeg tror det her er mer snakk om preferanser. Jeg sover veldig godt på fly for det er jo egentlig dritkjedelig å sitte innestengt i en metallsylinder. Ellers har jeg vært borti noen greier som aldri trenger å lades opp, aldri mister kontrast og du kan bruke dem med sollys rett på. Funker som bare det som innsovningsmiddel også bare boka er kjedelig nok.
Stakkars resten av flyet... Elefanten kommer til å løpe i ring hele natta som protest for at han er på Economy.
regnerden
29-06-2024, 18:05
Problemet med bestefar, er at han vokste opp uten moderne forståelse av/kunnskap om neurovitenskap og mental helse. Vi trenger ikke bruke 1 eller 5 time for å finne det ut, vi trenger en dyktig lege eller et legeteam som er gode på diagnostikk. For oss som er neurodivergente (for eksempel på autisme-spekteret, ADHD, OCD, etc) er det å være innestengt i en tube uten noe distraksjon ren tortur. Eller ganske enkelt umulig. Man er ikke «bedre» eller «sterkere» om man «raw dogger» en transatlantisk flytur på economy. Man har kapasitet og evne til det. For andre er det umulig, som å be noen med 1 bein løpe maraton.
En tur med Widerøe og takeoff/innflyvning er alltid verdt å titte ut av vinduet for, men uten musikk er det en lidelse. For min del.
Her siktes det selvsagt til friske mennesker, hva som fungerer og ikke fungerer for folk med diverse lidelser vet verken bestefar eller jeg noenting om. Det siktes til alle de som er 100% friske, men som er så avhengig av at det konstant skjer noe at det å sitte å bare se ut eller se på folk i kabinen er umulig. Og det er ikke bare en uvane, det er et seriøst problem mange sliter med, som de ikke vet at de sliter med. Det kan ødelegge liv det der..
Jeg sitter som regel å ser ut vinduet. Nok underholdning det i 9 av 10 tilfeller.
Nå tenkte jeg at flyprat muligens hadde nådd ut til ett nytt publikum.
Jeg skal iallefall ikke google dette fenomenet...