PDA

View Full Version : 2* SAS SK907/908 på 3 uker...

Fnate
03-06-2024, 09:08
Noe må man jo gjøre, så hvorfor ikke skrive litt live reisebrev.

Hadde en reise på gang til New York denne uken, men for en drøy måned siden fant vi ut at det ville kræsje med bursdagen til en liten lurifaks av en 11-åring. Dermed ble det å splitte den i to kortere turer isteden, med en uke i mellom. For å ikke kræsje budsjettet fullstendig ble det å fly PLUS. PLUS tror jeg går greit så lenge det er direkte. Jeg er en bortskjemt jæ**l og misliker andre mennesker nær meg når jeg reiser. Så det å booke PLUS satt langt inne.

Dessuten er det jo ferietid og dyre flighter, så jeg endte med en kryssbooking slik.

Booking #1: OSL-EWR / EWR-OSL
Booking #2: EWR-OSL / OSL-EWR

Det senket totalprisen med rundt 40%. Lure Bongo!

Valgte sete 20A på alle flighter og la samtidig inn poengbud om oppgradering på samtlige flighter. Type 30-35.000 poeng på hver.

I dag er det dags for første flight

88charlie
03-06-2024, 09:22

Hadde en reise på gang til New York denne uken, men for en drøy måned siden fant vi ut at det ville kræsje med bursdagen til en liten lurifaks av en 11-åring. Dermed ble det å splitte den i to kortere turer isteden, med en uke i mellom. For å ikke kræsje budsjettet fullstendig ble det å fly PLUS. PLUS tror jeg går greit så lenge det er direkte. Jeg er en bortskjemt jæ**l og misliker andre mennesker nær meg når jeg reiser. Så det å booke PLUS satt langt inne.

Dessuten er det jo ferietid og dyre flighter, så jeg endte med en kryssbooking slik.

Booking #1: OSL-EWR / EWR-OSL
Booking #2: EWR-OSL / OSL-EWR

Det senket totalprisen med rundt 40%. Lure Bongo!

Valgte sete 20A på alle flighter og la samtidig inn poengbud om oppgradering på samtlige flighter. Type 30-35.000 poeng på hver.

I dag er det dags for første flight

Har aldri fløyet plus på long-haul men ser for meg at det bør gå helt fint. (ikke si det til sjefen min). Tilbake igjen er det så som så, men USA-flightene er så korte at man ikke får en god natts søvn uansett, selv i biz. Mulig det går fint hvis man er trøtt nok og klarer å skru av hørselen, men det klarer ikke jeg. Hører hælene til dragene mens de vandrer opp og ned midtgangene. Så har SAS en forbasket greie med at de MÅ starte frokosten 3 timer før ankomst. Der er LH i 2. etg mye bedre. De kjører en stille point-to-point servering etter avtale, eller etterhvert som man våkner.

Fnate
03-06-2024, 09:22
Dagen begynte tidlig ettersom det skulle være streik i tollpolitiet. SAS sendte melding til alle pax om å være tidlig ute. De forventet inntil 3 timer kø i passkontroll. Så jeg kom til OSL 3,5 timer før avgang.

Upgraden min gikk ikke igjennom, så det ble PLUS denne gangen.

Det viste seg å ikke være så lurt. Jeg trengte boardingkort fra skranke (er vel rimelig standard prosedyre på USA flights) og de som åpenbart ikke hadde fått beskjed om streik hos passkontrollpolitiet var SAS innsjekk. Det er egen skranke for SK907 med ganske mange folk i kø. De hadde jo fått beskjed om å møte opp tidlig. Men innsjekket åpnet ikke før 3 timer før. Så der stod vi. Innsjekken i seg selv gikk fort når det først åpnet.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240603/98acd8d5829f318757815f4daf4c6d3a.jpg

Droppet lounge I fall det skulle bli kø og kaos i passkontrollen. Det var ingen kø i passkontrollen. Men ja, gadd ikke ta sjansen og ruslet ut til Gate F3x og satte meg på kaffeen. Fikk en Bris, en kaffe og en croissant fra forrige uke for bare kr 202,-. Bargain!

Alt hadde sett bra ut med ledig nabosete til 20A. Jeg begynte å glede meg.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240603/a3a4eebaa8e2cd7587e75a722e411bc2.jpg

Det må SAS ha oppdaget. Glade Diamond pax kan de ikke ha noe av så mens jeg drakk kaffen min begynte jeg å bli flyttet rundt i kabinen. Endte opp på 24A. Inneklemt mot vinduet og en annen fyr i 24B. Ikke noe ledig midtsete eller første rad på meg og noen som ikke hadde klart å velge sete på forhånd måtte jo sitte sammen. Eller en upgrade som hev meg ut av stolen.

Heldigvis oppdaget jeg det og fikk booket meg et ledig midtgangsete i midtraden. Enn så lenge også der med ledig i midten. Får se hvor lenge jeg får beholde det. Men jeg er ikke lykkelig lenger. Bare sur. Så jeg får kanskje beholde det.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240603/ae7ac850ae4aebc383c7174d149d6cce.jpg

Nå begynte hele reisebrevet som en rant og det er jo ikke meningen som sådan. Men det har startet sjukt irriterende.

På den andre siden kommer jeg nå til å sette vesentlig mer pris på det når jeg flyr på en annen måte på fremtidige jobbreiser.

Vel vel... rants til side: Der er balja

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240603/3c4ea932dbe0f6ff3ac583fdadab4dcb.jpg

Elefanten Spør om ikke vi kan dra hjem igjen mens han søker etter mulige Finnair flights vi heller kunne tatt.

Jeg får kjøpe meg en stor øl tror jeg. Det kommer til å løfte humøret. :)

Fnate
03-06-2024, 09:30
Har aldri fløyet plus på long-haul men ser for meg at det bør gå helt fint. (ikke si det til sjefen min). Tilbake igjen er det så som så, men USA-flightene er så korte at man ikke får en god natts søvn uansett, selv i biz. Mulig det går fint hvis man er trøtt nok og klarer å skru av hørselen, men det klarer ikke jeg. Hører hælene til dragene mens de vandrer opp og ned midtgangene. Så har SAS en forbasket greie med at de MÅ starte frokosten 3 timer før ankomst. Der er LH i 2. etg mye bedre. De kjører en stille point-to-point servering etter avtale, eller etterhvert som man våkner.

Enig med deg i det. Det med frokostene på SAS longhaul hjem var en av årsakene til at jeg sluttet å fly dem for flere år siden. Det var flere årsaker, men det var definitivt en av dem. Sykt irriterende når man er av dem som bare vil sove til man lander.

Hvis dette går greit lover jeg å ikke si det til sjefen din! :)

Fnate
03-06-2024, 09:35
Dæven, her går det unna og noen jobber virkelig overtid i gate. Må bare sitte og følge med på appen minutt for minutt for å følge med på hvor jeg blir plassert. Nå har de snudd om på alt på nytt.

Hva er egentlig poenget med setevalg på forhånd når det vises null respekt for det?

Det er jo liksom ikke spesielt overbooket på denne flighten her

dc-8-63
03-06-2024, 09:36
Hvordan ble grunnprisen paa Booking 1 vs Booking 2 ? Var det noen forskjell om du starter i Norge vs USA ? Ser ut til at jeg ender med en lignende loesning, maa en tur hjem i slutten av denne uka og vaere tilbake ved Østfoldbanen igjen den 18 juni.

Fnate
03-06-2024, 09:38
Hvordan ble grunnprisen paa Booking 1 vs Booking 2 ? Var det noen forskjell om du starter i Norge vs USA ? Ser ut til at jeg ender med en lignende loesning, maa en tur hjem i slutten av denne uka og vaere tilbake ved Østfoldbanen igjen den 18 juni.

Booking #1: 11.783,-
Booking #2: 20.062,-

Så ganske betydelig forskjell ja.

SudCaravelle
03-06-2024, 10:37
Deilig med SK907 rapport. Du går ikke glipp av noe med rad 20 som av en kler annen grunn er reservert for status i første omgang. Ingen bagasje ved setet under avgang/landing og litt klønete bord/skjerm. På nattflight er faktisk rad 20 litt guffen

Chriscross
03-06-2024, 11:27
Er ikke rad 20 bassinet og en ber om trøbbel om en velger sete der selv om en er Diamant, sånn bare for å gjøre stemningen enda bedre?

Også kna jeg jo minne deg på at det er noe som heter 54h på flyet ditt også. ;):72:

Tror flyene er rimelig fulle om dagen, i morgen er det utsolgt.

Martin
03-06-2024, 11:30
Alt hadde sett bra ut med ledig nabosete til 20A. Jeg begynte å glede meg.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240603/a3a4eebaa8e2cd7587e75a722e411bc2.jpg

Ser ut som 20H det der, da.

LN-MOW
03-06-2024, 11:54
Husk at det er sommertid, og sommertid betyr smekkfulle fly og overbooking bak. Og dermed ørten oppgraderinger før avgang. Så ledige midt- og naboseter er noe man ikke kan regne med når kjerra totalt sett er utsolgt.

Fnate
03-06-2024, 11:55
Deilig med SK907 rapport. Du går ikke glipp av noe med rad 20 som av en kler annen grunn er reservert for status i første omgang. Ingen bagasje ved setet under avgang/landing og litt klønete bord/skjerm. På nattflight er faktisk rad 20 litt guffen

Takk og ja, det blir nok noe deiligere etter hvert. Ser argumentene dine, men på den andre siden kan man både ha vindu og fri tilgang til midtgang. Det teller også. Så det er vel litt sånn moren eller datteren, variant. :)

Er ikke rad 20 bassinet og en ber om trøbbel om en velger sete der selv om en er Diamant, sånn bare for å gjøre stemningen enda bedre?

Også kna jeg jo minne deg på at det er noe som heter 54h på flyet ditt også. ;):72:

Tror flyene er rimelig fulle om dagen, i morgen er det utsolgt.

Jo, og det har jeg full respekt for. Uansett har jeg full respekt for at en barnefamilie må sitte sammen, de andre gangen jeg blir flyttet. Selv om det så klart er irriterende. SAS har derimot en lei vane til å flytte meg/oss når det ikke er nødvendig. Tilsynelatende, ihvertfall. I dette tilfellet viste det seg å være to godt voksne venninner med leoparddress og mer fillers enn Jan Thomas. Sånt synes jeg er sjukt unødvendig og jeg har ikke erfaring med å bli kastet rundt på den måten av andre selskap. Dette var jo ikke et engangstilfelle heller. Forrige gang jeg fløy SAS med Storsmurfen ble vi splittet fra hverandre på samme PNR for at 2 andre venninner skulle få sitte sammen. Anyway - jeg visste jo hva jeg booket så jeg er ferdig med å sutre. :)

Jeg har hørt om 4H Klubben. Men 54H har jeg ikke hørt om. Er det et sete på et fly eller et Bingonummer?

Ser ut som 20H det der, da.

Som vanlig er du en kombinasjon av sykt irriterende og fullstendig korrekt. MAKAN!

ANYWAYS...

Live fra 28.000 fot og sete 21D. 21E ble faktisk ledig og fyren i 21F var veldig hyggelig, så humøret er på vei opp. Setene er jo også riktig gode å sitte i. Myke og deilige. Passe brede også. Litt kaldt i 21D frem til man er på høyde ettersom luftekanalene blåser rett ned i fanget ditt. Ellers er alt fint nå.

Venter på drikketralla. Må bestille alt man vil drikke til måltidet, så det har jeg tenkt å gjøre også. Det er chicken or fish i dag.

Blir bra dette her altså. Nå skal det jobbes litt mens jeg venter på GT'en.

Og ja. GREIT. MAKAN. Det er jo litt stas med SK907 da. Grrrrrr. Makan etc!

Chriscross
03-06-2024, 11:59
54h er ca 30 rader bakover. At fillers-damer ikke gidder betale for setene sine ved booking, men får likevel viljen sin ved innsjekk ødelegger jo businessmodellen sas har bestemt de skal ha.

Med ledig midtsete har du egentlig et brilliant produkt, til og med god plass til drikkelageret siden all drikke må bestilles med en gang.

88charlie
03-06-2024, 12:05
Klokken passerte 12 også, men jeg antar du ikke er typen som trenger den unnskyldningen :)

Husk å ta med et glass Ringi

dc-8-63
03-06-2024, 13:33
Jo, og det har jeg full respekt for. Uansett har jeg full respekt for at en barnefamilie må sitte sammen, de andre gangen jeg blir flyttet. Selv om det så klart er irriterende. SAS har derimot en lei vane til å flytte meg/oss når det ikke er nødvendig. Tilsynelatende, ihvertfall. I dette tilfellet viste det seg å være to godt voksne venninner med leoparddress og mer fillers enn Jan Thomas. Sånt synes jeg er sjukt unødvendig og jeg har ikke erfaring med å bli kastet rundt på den måten av andre selskap. Dette var jo ikke et engangstilfelle heller. Forrige gang jeg fløy SAS med Storsmurfen ble vi splittet fra hverandre på samme PNR for at 2 andre venninner skulle få sitte sammen. Anyway - jeg visste jo hva jeg booket så jeg er ferdig med å sutre. :)

Live fra 28.000 fot og sete 21D. 21E ble faktisk ledig og fyren i 21F var veldig hyggelig, så humøret er på vei opp. Setene er jo også riktig gode å sitte i. Myke og deilige. Passe brede også. Litt kaldt i 21D frem til man er på høyde ettersom luftekanalene blåser rett ned i fanget ditt. Ellers er alt fint nå.

Venter på drikketralla. Må bestille alt man vil drikke til måltidet, så det har jeg tenkt å gjøre også. Det er chicken or fish i dag.

Blir bra dette her altså. Nå skal det jobbes litt mens jeg venter på GT'en.

Og ja. GREIT. MAKAN. Det er jo litt stas med SK907 da. Grrrrrr. Makan etc!

Det er jo baade sommertid og fulle fly for andre selskaper ogsaa ;) og som Fnate opplever jeg aldri aa bli flyttet unntatt ved oppgraderinger eller bytte av flytype og det som totalt uten status.

Dette med aa bestille alle drikker varer er heller ikke noe jeg skjoenner bæret av og ganske guffent paa «Plus» kom i april med en sprutfull Lufthansa A340 og selv paa turist kjoerte de effektivt - Cocktail Hour, Mat med Drikke vogn paa slep og egen Kaffe og Avec innsamlings tralle.

krølle
03-06-2024, 19:49
tilfellet viste det seg å være to godt voksne venninner med leoparddress og mer fillers enn Jan Thomas.

Kan det ha stått en P tilslutt hos 1 eller 2 av disse^_^

B747-8
03-06-2024, 20:01

Veldig bra!!

Jeg føler virkelig med Fnate og Elefanten, håper de får en fantastisk Pluss tur og blir oppgradert på minst en av turene.
Ha en fantastisk tur!

Fnate
03-06-2024, 21:19
Greetings from Park Ridge, NJ.

Borti her USA eventyret til Bongos startet for en hel del år siden og en av dem jeg skal treffe denne gangen forsøkte jeg heddhønte før vi hadde noe på gang her i det hele tatt. Da sa han til meg at "jammen du må være en sånn fyr som folk bare vil jobbe for. Ikke for pengene men at man bare vil være med i dragsuget". Han ble ikke med i team Bongo da, men nå er han det. En vaskeekte Amerikansk Italiener fra Montvale.

Anyways, flyturen over... den var rimelig grei. Faktisk såpass grei at jeg sletter budet jeg har på upgrade av hjemreisen. Med SAS og nattflight er det egentlig kanskje bare styrete å ha business.

Som nevnt tidligere var benplassen og setet helt fenomenalt godt. Blir spennende å forsøke å virkelig sove i det på vei hjem. Men det var strålende på vei bort. Satt på 21D til slutt, som nevnt.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240603/fd59620378cfe838ce224fd07dd28094.jpg

SAS PLUS, bitches...

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240603/4d7d737432600f29442ba7813108f29b.jpg

Rimelig raskt kom de rundt med drikke og man bestilte alt man ville ha til måltidet. Det ble 2 rødvin og en GT. Sidemannen bestilte helt likt. #trainedprofessionalsetc.
Bestilte også vann, men det får man bare i glass. Jeg hadde håpet på nokså mye vann og et par flasker, men det gikk ikke. Så man hadde den halvliteren som lå i setet ved boarding.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240603/201e56123161bcfff95e9d23019864cf.jpg

Maten kom. Jeg gikk for kylling og den var dritgod! Jeg synes ofte maten bak i balja er bedre enn maten i business og det slo til så det suste her. Rakk nesten tunge til gardina et par ganger under veis. Da rant sausen ut av munnen, så det ble med et par ganger.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240603/dc43f5e7e82528d248896033ab8366ca.jpg

Etter dette skjedde det ikke stort. Jeg hadde kanskje forventet at de kom en runde med en snack eller drikke underveis, men det skjedde ikke. Ruslet til slutt helt bak i galley for å hente en liten påtår.

Da passerte jeg igjennom selveste sagnomsuste SAS GO class. Fytti katta så mye bedre det er i PLUS. Det så sjukt stusselig og trangt ut altså. Elefanten døpte om første GO kabinen til "Radganistan" og den siste til "Death Row".

Etter en tur bak på do og sånt ble man usedvanlig takknemlig for PLUS billettene.

Før landing kom omsider laksen.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240603/35afae2301cff276725fc4b24246deda.jpg

Det smakte pyton. Urk. Så nå sitter jeg på hotellet her og spiser en Snickers så jeg overlever til middag.

Landet på EWR kl 13, som var 15 min før tidtabell. Jeg hadde lastet ned MPC appen, som ganske enkelt betyr at man går i køen for Amerikanske Pass. Vet ikke hvor mye tid det sparer på en vanlig dag. I dag var det nemlig ingen køer noen plass.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240603/18604a3605f0c73dcb54f1be653ed6c1.jpg

15 min etter parking på gate ruslet jeg ut dør 7, hvor Blacklane stod og ventet på å kjøre meg til Park Ridge.

Alt i alt en helt grei flytur. Surret med seter og styret før avgang virker skikkelig uprofesjonelt og dårlig. Det får meg til å ikke ville velge SAS igjen.

Crew hadde vel heller ikke sin beste dag, eller så er det bare sånn det skal være.

Det blir som tanta'ri sier. Helt Greit. Terningkast 4

Neste innlegg blir hjemover fra SK908 :)

Fnate
03-06-2024, 21:25
54h er ca 30 rader bakover. At fillers-damer ikke gidder betale for setene sine ved booking, men får likevel viljen sin ved innsjekk ødelegger jo businessmodellen sas har bestemt de skal ha.
Med ledig midtsete har du egentlig et brilliant produkt, til og med god plass til drikkelageret siden all drikke må bestilles med en gang.

Enig i begge.

Klokken passerte 12 også, men jeg antar du ikke er typen som trenger den unnskyldningen :)

Den er jo alltid 12 en plass

Kan det ha stått en P tilslutt hos 1 eller 2 av disse^_^

Tviler for de virket ikke særlig bereiste. De så heller ikke ut som mennesker som det regnet penger fra, om det er lov å si.

Veldig bra!!

Jeg føler virkelig med Fnate og Elefanten, håper de får en fantastisk Pluss tur og blir oppgradert på minst en av turene.
Ha en fantastisk tur!

Tusen takk

Polaris
03-06-2024, 23:08
Hva er en P?

Vi dro nå nettopp som familie, og jeg må si at Norwegian var veldig velvillige til å flytte på andre for å gi oss en bedre reise (1 barn på eget sete, 1 baby på fang). Flyvertinnene og check in folka var veldig gira på å hjelpe og tilrettelegge. Det være sagt, som du sier, å sitte baki flyet. Wowsers. Fikk klaustrofobi av seterad 25 på DY 737-800. Å skulle fly over dammen på sånne smale greier, da skal man enten ha veldig lyst, eller måtte pga jobb.

SK384
03-06-2024, 23:13
Hva er en P?

Tipper det EBP som er Pandion det siktes til. SAS strekker seg nok rimelig lagt for å imøtekomme en Pandion sine ønsker.

WF-380
03-06-2024, 23:29
Da passerte jeg igjennom selveste sagnomsuste SAS GO class. Fytti katta så mye bedre det er i PLUS. Det så sjukt stusselig og trangt ut altså. Elefanten døpte om første GO kabinen til "Radganistan" og den siste til "Death Row".

Der skal jeg sitte i morgen, på "Death Row", altså. Har forsøkt å overbevise meg selv om at det ikke blir så ille, men så leste jeg denne rapporten. Og nå vet jeg ikke om jeg får sove i natt.

Fnate
03-06-2024, 23:53
Der skal jeg sitte i morgen, på "Death Row", altså. Har forsøkt å overbevise meg selv om at det ikke blir så ille, men så leste jeg denne rapporten. Og nå vet jeg ikke om jeg får sove i natt.

Ha ha ha. Moten bak på Death Row var å surre seg stramt inn I det tynne pleddet. Fra topp til tå. Det var også populært å bruke nakkekrager som hatt.

Bare å glede seg. :)

Fnate
06-06-2024, 14:51
Da er det dagen for hjemreise... eller teknisk sett utreise på booking #2.

Alt ser enn så lenge bra ut på setekartet. Blir spennende å se hvordan det utvikler seg videre. Hadde egentlig lagt inn bud på oppgradering. Et middels bud på 34.678 poeng. Men egentlig var det helt greit i plus, så jeg reduserte det til minimumsbud - 29.000. Tror ikke det går an å slette bud helt.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240606/1bbb7cf016c66eae89789a5e3b63440a.jpg

Det har vært 2 (snart 3) travle dager i New Jersey og New York. Bodde på Marriott Park ridge. Ikke noe Buckingham Palace, men helt greit og med liten lounge for frokost og snacks.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240606/9051150312c68490da0994b65aa4ff32.jpg

På vei til et av møtene fikk vi også stoppet ved hjemmet der Tony Soprano la inn moren sin. "Its a retirement community"

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240606/927d78646a7195de4de64f9ae471b6a1.jpg

Fikk spist grei mat på en av USAs eldste restauranter. The Old 76 House. Var slett ikke gæli

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240606/ef4c7d41d766389bc1eed81f625def3a.jpg

Og ellers fulgt boysa fra møte til møte...

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240606/7dc3fe2e8c787ecf648358c7656ceb51.jpg

I blant i de ymseste strøk.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240606/3188358ebe9da93977311c2c82091e61.jpg

Altså, hva f**n er BOOM BOOM ADULT DAY CARE? Jeg vil uansett dra dit.

Fnate
06-06-2024, 15:03
Hva er en P?

Vi dro nå nettopp som familie, og jeg må si at Norwegian var veldig velvillige til å flytte på andre for å gi oss en bedre reise (1 barn på eget sete, 1 baby på fang). Flyvertinnene og check in folka var veldig gira på å hjelpe og tilrettelegge. Det være sagt, som du sier, å sitte baki flyet. Wowsers. Fikk klaustrofobi av seterad 25 på DY 737-800. Å skulle fly over dammen på sånne smale greier, da skal man enten ha veldig lyst, eller måtte pga jobb.

P er vel Pandion ja, som SK384 skrev.

Ja, jeg har forståelse for at familier med små barn faktisk må sitte sammen. Det gjør det ikke mindre irriterende, for disse familiene visste sannsynligvis det selv når de booket. Men det virker som om mange gir "f" ettersom de vet at selskapet må ordne opp for dem. Det er allikevel forferdelig irriterende for dem som faktisk booket seg et sete, men som blir kastet rundt fordi den som "ikke gadd" (sier ikke at det alltid er tilfellet) skal få det som de må.

Det sagt, jeg respekterer at det må være slik.

Når de kaster meg som reiser alene (og forbaska mye alene) rundt i flyene for at et vennepar skal få sitte sammen, blir jeg derimot fly forbanna. Det er helt uhørt.

Martin
06-06-2024, 15:09
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240606/3188358ebe9da93977311c2c82091e61.jpg

Altså, hva f**n er BOOM BOOM ADULT DAY CARE? Jeg vil uansett dra dit.

Du turte ikke google det?

Fnate
06-06-2024, 15:15
Du turte ikke google det?

Nei, jeg var litt skeptisk til hvilken track back reklame som ville følge... :)

LN-MOW
06-06-2024, 15:49
Friskt navn, men det er ikke så spennende som det høres ut ... Det er der du parkerer svigermor mens du er på jobb ...

Adult social day care provides social activities, meals, recreation, and some health-related services. Adult day health care offers intensive health, therapeutic, and social services for individuals with serious medical conditions and those at risk of requiring nursing home care.

Fnate
06-06-2024, 22:20
Da sitter jeg på kantina på EWR. Her pleier det jo å være fullt. Nå er imidlertid Lufthansa loungen stengt for oppussing så alle de paxene er også stappet inn her. Så nå er det altså grisefullt. KORREKSJON: Frankfurt pax får ikke komme inn. Bare Munchen og Vienna pax. Litt merkelig når de er Star lounge og alene om det

Men de har pølser, øl og grei pasta med kjøttboller, så jeg klager ikke. Har funnet meg en grei plass ved inngangen også så da er det fint.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240606/28c409d796b040c09b122ffcf9b88363.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240606/6b4073b28c7afa9f0ade5c28e85af597.jpg

De driver også og bytter securitymaskinene så det er kun en kø. Ikke noe fasttrack eller Pre-Check. Maskinene er de nye hvor alt kan bli i bagen og nå må man heller ikke ta av skoene. På den andre siden kan du fortsatt ikke ha med veske utover 100ml.

De har også laget en snedig hundpassasje hvor man blir sendt gående igjennom en 10 meters løype mens hunder lukter på deg.

2:30 til avgang og jeg har fortsatt 21F med ledig midtsete. Snart tør jeg krysse fingrene. Skål. :)

Jeg gleder meg til å komme hjem til Storsmurfen. Elefanten savner å sitte på hotellrommet og spise potetgull og bare være best.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240606/1a90c084b9b77372426d774c65940666.jpg

Setekartet ser også fremdeles bra ut 1:50 før avgang

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240606/0d6df72f5a388ed2291f2e2478d72e48.jpg

Fnate
07-06-2024, 00:39
Da er vi på vei straks. Smud boarding ved gate B63.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240606/5f8941a70fb6e11fc29b1b38539347c6.jpg

Tror knapt det kan ha vært en eneste en i economy, men jeg hadde sjekket inn koffert og boardet sent. Så kan hende jeg misset noen. Men tror altså det er tynt bak i balja.

Foran meg er en sånn luring som nekter å legge ned PC'en under pushback. Forstår ikke norsk... sjefskabindame må komme. Da lærte han plutselig norsk. Gratulerer! Men vanskelig å bare gjøre som hun sier. Kan ikke folk bare... you know. :)

Ledig midtsete for meg. Det får snart Elefanten.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240606/74ad446ffcfc876b886bab0d1e2dc41b.jpg

Dette blir bra! Gleder meg og tenk på alle poengene jeg har spart. Totalt 63470 poeng så langt. Om de neste 2 leggene også blir i PLUS sparer jeg ytterligere 85000 poeng.

Jeg, Elefanten og Storsmurfen registrert i Miles & More. Så nå må vi få oss Senatorkortene og fly 6 legs. #lovesit

Potetgull, sjokkis og masse vann kjøpt inn. Nå skjønner jeg nesten ikke hva som kan gå galt?

B747-8
07-06-2024, 17:58
Så nå er Elefanten og Fnate trygt hjemme, regner jeg med....

Fnate
08-06-2024, 15:59
Du lille allpakka. Da har jeg kommet meg hjem og det er 18 timer søvn senere. Pluss et par timer våken da, hvor vi drakk øl og oppdaget Ozark.

SK908 - SAS PLUS:

Før boarding hadde jeg gjort et smart valg og det var å gå via kiosken i mellom gatene og kjøpt 2 flasker Perrier. Vann er de nemlig litt gniene på ombord. Det ligger en flaske i setet når du boarder, men utover det får man bare et glass en eneste gang. Man kan så klart gå bak til bakerste galley og spørre om et glass til, men da er du avhengig av at det er noen der og det er sannelig ikke alltid det er.

PRO TIP #1: Bunkre opp med vann og soft drinks før boarding

Som nevnt ble det sete 21F og ledig midtsete. På rad 22 var det en skikkelig smarting som bevisst hadde gamblet på å velge 21E og det slo inn. Han fikk hele raden. Men det kunne jo gått skikkelig galt hvis de plutselig hadde øst på med upgrades og standby pax.

Det kunne virke som om business var helt full. PLUS var ca halvfull+. I GO var det nesten tomt. "Alle vil til New York, men ingen vil hjem".

Ganske raskt etter take off var det info om at serveringen skulle starte og at alle måtte bestille alt de skulle drikke med det samme og før matserveringen. Samme som vanlig, i og for seg. Trallene kom kjapt og jeg ba om et glass sparkling vann, en GT, en rødvin og en øl.

- "Værsågod. Skal du ha noe til maten og etter maten også?"

Det var usedvanlig offensiv servering til å være PLUS, men jeg kunne forklare at den drikken var ment til hele flyreisen. Hun virket såpass overrasket at jeg må ha sett ut som en fyllik. Det plaget ikke meg nevneverdig.

Koste meg med GT. Humøret var på topp.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240608/56f47eaa6dd4379ea916639aa1b46f5b.jpg

Så kom maten. Det var "chicken or beef" I dag. Jeg gikk for chicken.

Forretten aner jeg ikke hva er og jeg smakte ikke på det heller. Tror det faller inn under kategorien gugge. Hovedretten var helt grei egentlig. God smak, bra ris. Litt ymse kutt av kyllingen. Definitivt ikke kyllingbryst slik på veien ut fra Oslo, hvor kvaliteten var helt super. Men altså greit nok. Desserten var god.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240608/3fd18a94f6458cb6128a556b491c50a7.jpg

Etter maten skjedde det strengt tatt ikke så mye. Det forundrer meg ganske mye at folk ikke automatisk drar ned blinds på en 7 timers redeye. Halvparten var oppe frem til crew faktisk gikk rundt og tvangsstengte dem etter en 3 timers tid. PLUS til crewet der.

Alt i alt synes jeg crewet på denne turen var veldig gode. Bak gardina ventet jeg ikke særlig mer enn effektivitet og "lets get this the f done". Det fikk jeg også, men det var også vel gjennomført synes jeg. Helt topp.

Pleddene og putene som er i PLUS er også av riktig god kvalitet og ens med det som tidligere ble brukt i Business. Et solid steg over fillene jeg så de måtte nøye seg med i GO.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240608/3564ffc0d0210dede7cbd4d7fb78625c.jpg

2:20 circa før landing begynte de å skramle med frokosten og jeg lettet øyemaskene...

PRO TIP #2: Ta med egen øyemaske. Dem du får utdelt er alt for dårlige.

...mine og så at det kom varme rundstykker og en bakke med skinke og ost og sånt. Jeg var mest opptatt av å forsøke å få et sekund søvn.

For jeg klarte altså ikke sove sittende på den måten. Jeg klarte av en eller annen årsak å nap'e på vei til EWR. Men på vei tilbake så kanskje det ble psykisk. "Nå skal jeg sannelig sove for jeg er trøtt som rakker" - tenkte jeg. Så begynte jeg å bli nervøs for om jeg ville få det til sittende. Da er løpet kjørt.

Digresjonsdepartementet: Om jeg hadde klart å sove sittende ville jeg spart en formue av egne penger. Men det er liksom ikke mulig. Og det blir verre og verre utover natten der. Jeg vrir og vrenger på meg. Psykisk begynner jeg å dra på meg smerter i korsryggen som jeg tror egentlig ikke er der. Løfter på øyemaskene og ser at nå er det 3:41 igjen. Sist var det 3:42.

Jeg vurderer seriøst å legge meg ned i midtgangen så jeg bare kan få strekke meg helt ut i noen sekunder før jeg blir oppdaget, fanget og slept bak i galley for å bankes opp. Det hadde vært verd det.

Anyway, det er bare meg.

For alt i alt synes jeg PLUS må virkelig være verd pengene. Det koster ikke så mye mer enn GO og det er en hel verden av forskjell synes jeg. Å gå bak i "radganistan" er så helt forskjellig. Plassmessig, stolmessig, tepper og pledd, mat og drikke. Det hele.

Jeg hadde fløyet masse PLUS om jeg kunne sovet. Men det sliter jeg så mye med at istedenfor å redusere oppgraderingsbudene til minimum på neste runde om en uke, så skal jeg øke dem med det jeg sparte nå. :)

Bonusinfo - setene på de nye flytogene er mye bedre enn på de gamle. Det trekker opp for at de er kjipere å sitte i trappene på enn de gamle.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240608/075558b8818e084bfc3c1c2417652876.jpg

8 dager til neste tur.

Midtiblinken
08-06-2024, 19:21
Det var nok helt fullt foran. En kompis av meg prøvde og komme med i business, men 6 seter forsvant på et par timer. Han sa de ville kommet med bak, men tok i bruk Plan B.

Fnate
08-06-2024, 20:26
Det var nok helt fullt foran. En kompis av meg prøvde og komme med i business, men 6 seter forsvant på et par timer. Han sa de ville kommet med bak, men tok i bruk Plan B.

Det var vel "bid for upgrade" og ymse som fyllte opp da

Midtiblinken
08-06-2024, 20:33
Var nok det, han og kona var freeloaders.

dc-8-63
09-06-2024, 02:57
Bonusinfo - setene på de nye flytogene er mye bedre enn på de gamle. Det trekker opp for at de er kjipere å sitte i trappene på enn de gamle.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240608/075558b8818e084bfc3c1c2417652876.jpg

8 dager til neste tur.

Vi er igjen 100% i sync, samme dag drar jeg tilbake med Retro - Max igjen - grumph !!!!!

Fnate
09-06-2024, 14:45
Vi er igjen 100% i sync, samme dag drar jeg tilbake med Retro - Max igjen - grumph !!!!!

Ha ha. This land aint big enough for the both of us

Discus
10-06-2024, 11:38
MAKAN! Takk for klassisk Fnate-rapport da!

Fnate
10-06-2024, 20:48
MAKAN! Takk for klassisk Fnate-rapport da!

Takk Skarru MAKAN meg ha.

Pass opp for fortsettelsen. :)

KnutW
10-06-2024, 21:05
Takk Skarru MAKAN meg ha.

Pass opp for fortsettelsen. :)

Ja, du er jo bare halvveis..! Ser frem til tur-returen før tilbaketuren. Eller noe sånt. Keep’em coming😎

Someone
10-06-2024, 21:10
Ja, du er jo bare halvveis..!

Eller tilbake til start

B747-8
10-06-2024, 21:14
Ja, du er jo bare halvveis..!

Eller tilbake til start

Begge deler er rett :D

Fnate
10-06-2024, 21:25
JEG ER BEEEEEEEEEST!!!!!!

Elefanten
10-06-2024, 22:26
Jeg er femte beeeeeeeeeest!

KnutW
10-06-2024, 22:43
Definitivt. Folk som setter seks utropstegn bak sine egne utsagn er nok jækla bra. Elleeeeeh…best. 🤪

B747-8
11-06-2024, 19:32
Jeg er femte beeeeeeeeeest!

Se der, det er liv i deg :)

LN-AFG
12-06-2024, 12:18
Tips til å få sove. Hold tre fingerbredder under enden av håndflaten på armen. Der har du ett trykkpunkt. Press/massér med tommelen 30-40 ganger fremkaller lettere søvn. I stedet for å telle sauer. Tenk på random ord, som er helt usammenhengende. F.eks. tåke, bil, Spagetti... funker som gull for meg når jeg skal inn i drømmeland.

Fnate
12-06-2024, 12:36
Tips til å få sove. Hold tre fingerbredder under enden av håndflaten på armen. Der har du ett trykkpunkt. Press/massér med tommelen 30-40 ganger fremkaller lettere søvn. I stedet for å telle sauer. Tenk på random ord, som er helt usammenhengende. F.eks. tåke, bil, Spagetti... funker som gull for meg når jeg skal inn i drømmeland.

Tusen takk for tips. Det skal jeg teste ut

Fnate
15-06-2024, 15:22
Da nærmer det seg starten på returen til USA. Først altså SAS PLUS (med mindre upgrade bid på 50k points går inn) til EWR. Overnatting på EWR og så UA videre til Norfolk mandag morgen.

Hadde egentlig booket meg inn på Renaissance Hotel ved EWR pga pris. Men når jeg i går åpnet chatten med dem for å sjekke hvor shuttelen gikk fra kom det en bonusmelding tilbake om at de hadde funnet legionellabakterier i vannrørene etter at noen gjester hadde blitt syke. De forsikret om at det ikke gjorde noe så fremt jeg ikke dusjet, pusset tenner, gjorde noe som fikk vannet til å sprute, var over 50 eller hadde luftveisplager. Ikke sant.

Det var 50 minutter til avbestillingsdeadline når jeg fant det ut. Det var fint, og straks etter var jeg booket på Marriott hotellet rett ved terminalen. Til en blodpris av $450-ish per natt.

Forsøkte å sjekke inn på morgendagens fly nå. Det gikk ikke. Altså ikke den vanlige med at de ikke kan generere boardingkort ettersom de må scanne pass og synce ESTA. De bare kan ikke sjekke inn og det ser slik ut:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240615/c9b73ba1a31cb66e43f87ca618f3932e.jpg

Så da blir det å reise opp til OSL tidlig igjen og å stå i den forbanka køen på SK907 innsjekken. Makan.

Jeg håper på upgrade til det aller siste (update, ser nå at det ikke lenger selges C-billetter på SK907 i morgen, så da er vel løpet allerede kjørt). Er fremdeles uggen i ryggen etter SK908 for en drøy uke siden.

Tjab
15-06-2024, 16:36
Sove tips. På flyplassene i USA selger de noe som heter "InstaSleep"
Fungerer ypperlig.

Er ikke bid på 50 K ganske så heftig om du skal opp fra Pluss til Business all den tid en C billett med SAS koster 50 K?

Fnate
15-06-2024, 16:42
Sove tips. På flyplassene i USA selger de noe som heter "InstaSleep"
Fungerer ypperlig.

Er ikke bid på 50 K ganske så heftig om du skal opp fra Pluss til Business all den tid en C billett med SAS koster 50 K?

Takk for tips, men jeg er nokså skeptisk til remedier for å sove. Jeg har et sjukt godt sovehjerte når jeg først sovner så er livredd for å rote med det. Men tusen takk. :)

50k bid burde være heftig, men bøy 35k hver vei for 2 uker siden uten suksess. Nå ser det ikke ut som 50k er nok nå heller. Så blir nok PLUS igjen bortover.

På returen hjem til Oslo på onsdag kveld vurderer jeg å oppdatere til et cash bud istedenfor. 10k NOK eller noe. Kanskje det funker bedre enn miles. Jeg orker ikke en flight til som SK908 hjem her sist.

B747-8
15-06-2024, 18:02
50k bid burde være heftig,

Er 50k points det høyeste budet du kan by?

Ja, 100% enig med deg at fra USA til Norge så må man kunne sove (ligge behagelig).

LN-MOW
15-06-2024, 19:22
Jeg håper på upgrade til det aller siste (update, ser nå at det ikke lenger selges C-billetter på SK907 i morgen, så da er vel løpet allerede kjørt)..

Er full, ja ... men det burde være muligheter for ledig midtsete i Pluss .. :fly

Fnate
15-06-2024, 23:40
Nå dukket det plutselig opp ledige bonusbilletter i C på returen min 19/6. :)

Så jeg kansellerte min betalte retur i PLUS. Fikk 59,- refundert PLUS at jeg kansellerte mitt bud på 50k points for upgrade.

Så booket jeg isteden business billett for 30k EB poeng og 59,- i skatter på returen.

Det er fantastisk. For 0 kroner og -20.000 poeng vet jeg at jeg får sete 2-something. Glad igjen

WF789
15-06-2024, 23:43

Så jeg kansellerte min betalte retur i PLUS. Fikk 59,- refundert PLUS at jeg kansellerte mitt bud på 50k points for upgrade.

Så booket jeg isteden business billett for 30k EB poeng og 59,- i skatter på returen.

Det er fantastisk. For 0 kroner og -20.000 poeng vet jeg at jeg får sete 2-something. Glad igjen

Sjekk appen ved innsjekk om det funker å forhåndsvelge mat. Jeg får opp muligheten, men ser ikke ut til at det lagres.

dc-8-63
16-06-2024, 02:16

Oooohh Fnat med din glede, naa kan vi sammenligne SAS med BA paa samme nivaa paa vei hjem (i hver vaar himmel retning - west is best !!!). Har SAS dør ?? Hvis ikke hvorfor ??

dc-8-63
16-06-2024, 04:20
Da nærmer det seg starten på returen til USA. Først altså SAS PLUS (med mindre upgrade bid på 50k points går inn) til EWR. Overnatting på EWR og så UA videre til Norfolk mandag morgen.

Hadde egentlig booket meg inn på Renaissance Hotel ved EWR pga pris. Men når jeg i går åpnet chatten med dem for å sjekke hvor shuttelen gikk fra kom det en bonusmelding tilbake om at de hadde funnet legionellabakterier i vannrørene etter at noen gjester hadde blitt syke. De forsikret om at det ikke gjorde noe så fremt jeg ikke dusjet, pusset tenner, gjorde noe som fikk vannet til å sprute, var over 50 eller hadde luftveisplager. Ikke sant.

Det var 50 minutter til avbestillingsdeadline når jeg fant det ut. Det var fint, og straks etter var jeg booket på Marriott hotellet rett ved terminalen. Til en blodpris av $450-ish per natt.

Forsøkte å sjekke inn på morgendagens fly nå. Det gikk ikke. Altså ikke den vanlige med at de ikke kan generere boardingkort ettersom de må scanne pass og synce ESTA. De bare kan ikke sjekke inn og det ser slik ut:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240615/c9b73ba1a31cb66e43f87ca618f3932e.jpg

Så da blir det å reise opp til OSL tidlig igjen og å stå i den forbanka køen på SK907 innsjekken. Makan.

Jeg håper på upgrade til det aller siste (update, ser nå at det ikke lenger selges C-billetter på SK907 i morgen, så da er vel løpet allerede kjørt). Er fremdeles uggen i ryggen etter SK908 for en drøy uke siden.

Icelandair Checkin - 1 minutt - allur greitur god turur - SAS 0 - Icelandair 1 let the game begin !!

Fnate
16-06-2024, 08:11
Icelandair Checkin - 1 minutt - allur greitur god turur - SAS 0 - Icelandair 1 let the game begin !!

björgunarvesti er undir sætinu

https://youtu.be/cfSxmB6gKDU?si=C_swE-wgH53HjcUe

SudCaravelle
16-06-2024, 10:17

Dett må jo kvalifisere til en liten ekstra linje på Maslowen.

Fnate
16-06-2024, 10:18
Live inne fra circa Gate 32. Dvs kafeen like ved

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240616/821957f8340348ef56354eac9f5354f4.jpg

Kom opp til OSL ca 08:47 med VY og gikk i køen for innsjekk på SK907. Virker som om alle må sjekke inn manuelt? Det tok ihvertfall 30-40 minutter i kø for å sjekke inn og i dag måtte vi skrive ned adresse første natt på et papirark. Det er nokså mange år siden jeg gjorde sist. Litt irr å stå så lenge i køer for innsjekk altså. Veldig "2003".

Anyway, kjapt igjennom security. Opp til kantina for å spise litt frokost. Så igjennom passkontroll. De brukte ikke de automagiske kontrollene i dag, men det var uansett ikke noe kø. Mange hadde vel allerede passert eller satt fortsatt i kantina.

Dermed ble det bort på kafeen for min del og fra bordene ved vinduet kan du se når de faktisk begynner å boarde balja.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240616/c5fa9bea3a53774d63c54d026b720e77.jpg

I følge tavla begynte de nemlig sånn 09:45-ish. Men det er vel for å få folk for å gjøre "whatever it is they do" ved gaten.

Enn så lenge ingen som har kastet meg ut av setet. Så foreløpig er det fortsatt 24D og ledig midtsete.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240616/391a0836c25ec75f1c5c82a9e35f319f.jpg

Fnate
16-06-2024, 10:21
Dett må jo kvalifisere til en liten ekstra linje på Maslowen.

Minst.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240616/18120bc8ec4bf9bee0d8111ffe909f39.jpg

Fnate
16-06-2024, 10:59
Da er man ombord og klar for avgang. Ser lovende ut med ledig både 24E og 24F....

Niks, der ble en oppgrad... nei... 2 ble oppgradert. Store oppgraderinger om man kan si det sånn. Nå er raden min ikke bare full men inni granskauen full.

Aaaah, dræp mig

Åh, som jeg gleder meg til at dette er over.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240616/f16d6f725f72b3aeab3cf5c01d51e3ca.jpg

oy-viv
16-06-2024, 14:00
Jeg er begyndt at bruge en taktik, når jeg flyver længere ture på PLUS: jeg præsenterer mig og siger noget i stil med “ at nu skal du og jeg leve med
hinanden i xx- timer! Mon ikke vi finder ud af det?”.
Der sker så det, at naboen også præsenterer sig og siger “ selvfølgelig”
eller lignende. Så er isen brudt, og vi sænker begge paraderne! Jeg indleder
ikke yderligere samtale, men det er da sket, at naboen har henvendt sig
for at snakke lidt!

Metoden fungerer for mig, og måske er der andre, som kunne bruge den!

Fnate
16-06-2024, 23:23
Jeg er begyndt at bruge en taktik, når jeg flyver længere ture på PLUS: jeg præsenterer mig og siger noget i stil med “ at nu skal du og jeg leve med
hinanden i xx- timer! Mon ikke vi finder ud af det?”.
Der sker så det, at naboen også præsenterer sig og siger “ selvfølgelig”
eller lignende. Så er isen brudt, og vi sænker begge paraderne! Jeg indleder
ikke yderligere samtale, men det er da sket, at naboen har henvendt sig
for at snakke lidt!
Metoden fungerer for mig, og måske er der andre, som kunne bruge den!

Utmerket metode. I dag hadde det strengt tatt vært en utmerket anledning også, siden sidemenneskene var Danskere og jeg trener på å lære meg Dansk. :)

I dag var det allikevel ikke dagen. Selv om jeg egentlig liker mennesker så liker jeg også å ha en form for "zen-soner". Det å fly long haul er sånn sett min "zen'este" av alle zen, og da bør folk holde seg unna. Selv Danskere. Jeg får heller snakke med dere når jeg reiser rundt i det flotte landet deres. :)

Sååååå var det dags for SK907 igjen. Som sagt fikk jeg venner i nabosetene. Det var en strek i regningen (eller samlefakturaen, om du vil). Men jeg unner dem villt å oppgradere fra radistan.

Serveringen var noe tregere i dag. Drikkevognen kom ikke før vi nærmet oss Færøyene. Jeg spurte om jeg skulle bestille for hele måltidet og i dag var de ekstra strikte. "Ja til før maten under maten etter maten og ALT", fikk jeg beskjed om. Jeg booket 2 rødvin og en GT.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240616/584deb333e3a9677d6ff7f8e2caf8a37.jpg

Etter litt mer tid (ca østkysten av Island) kom maten. Chicken or Fish. Jeg valgte på nytt chicken og det var - som sist - kjempegodt.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240616/5780b79971839c288fd86a67defe5860.jpg

Etter maten skjedde det ingenting. De kom faktisk rundt med vann et par ganger, det lurer jeg på om de ikke gjorde forrige gang. Det var uansett en nice touch.

Før landing var det lett måltid og det var nøyaktig det samme som sist. Rå laks med guggebonus. Jeg takket nei. Men denne gangen hadde de med en flaske Cava, så jeg fikk et glass Cava før vi landet.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240616/f0a53f584a5e19ebf54da28cc3a557fa.jpg

Igjen landet Oslo flighten før de andre Skandinaverne, men det var en eller annen UA balje som gjorde at US passports køen var lang. Så da fikk jeg ikke testet MPC på nytt. Men "foreign passports" køen hadde circa ingen så det gikk på få minutter.

Allikevel lenge nok til at dem som loser køen rakk å vise innsikten sin i det som foregår. Han foran meg spurte om "MPC".

- "We dont have MPC here"
- "But it says so on a large illuminated sign right there" (peker)
- "But we don't have it. We do have Global Entry though. Super fast"
- "But I am Swedish and we can't get that"
- "Oh, yes you can. Its called Global Entry. GLOBAL! It means everyone can get it. Just sign up"

Whatever... Raskt ute. Hadde rom på Marriott hotellet som ligger rett ved terminal B. Man kan bare ikke gå dit, selv om det ser sånn ut.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240616/bef7e3d675c3b3f8dd50ae45ebc17f8d.jpg

Men de har en veldig kul app greie der man kan følge shuttle bussen på ruta. Super effektivt og greit.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240616/b215d45a285583b8399752997c465c3d.jpg

Kom frem. Fikk bra rom. Manglet kjøleskap, så jeg løp ned og "ojet" meg litt til jeg fikk kjøleskap. Nå er normality restored. Alt er strålende og Elefanten står og titter ut på flyene med tallerkenøyne.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240616/004b1913641d11e403e6dfc8129d0d78.jpg

Dette var muligens min siste long haul PLUS, og det er bare å si at produktet er dritbra, men jeg tror egentlig ikke det passer særlig bra for meg.

Skrev til Storsmurfen at "om jeg så må jobbe kvadruple skift til jeg blir 90, så skal vi aldri måtte fly sånn her". Da var jeg kanskje i et litt selvmedlidende øyeblikk, men ja. Om man har råd til biz (hvilket jeg på bookingtidspunktet ikke følte at jeg hadde), så er dette gull.

I morgen bærer det videre til Norfolk og Newport News hvor Elefanten har stålsatt seg på å pitche Norske Pingviner.

Martin
16-06-2024, 23:51
Jeg må bare innrømme, at hele opplegget med å måtte bestille alt av drikke med en gang gjør at jeg får null lyst til å fly SAS Plus.

Fløy det som da het Economy Extra en gang CPH -SEA, og da følte jeg de kom rundt med bokser med øl og brus omtrent hele tiden. Det så i hvert fall sånn ut ved setet mitt etterpå.

Fnate
17-06-2024, 00:52
Jeg må bare innrømme, at hele opplegget med å måtte bestille alt av drikke med en gang gjør at jeg får null lyst til å fly SAS Plus.

Fløy det som da het Economy Extra en gang CPH -SEA, og da følte jeg de kom rundt med bokser med øl og brus omtrent hele tiden. Det så i hvert fall sånn ut ved setet mitt etterpå.

Ja, jeg er litt enig. Nå er det ikke noe ekstra service å sitte på PLUS. Før var det litt "Ekstra", som det jo også het.

Nå virker det å handle om det harde produktet og bare det. Fair nok, men ikke helt min kopp te heller.

view
17-06-2024, 10:43

Ja, som så mye annet så var det også bedre før i tiden. Regner med de har fått forhandlet seg frem til noe om at de ikke trenger å løpe og servere i Plus hele tiden så derfor den stramme linjen slik at man fort ser ut som en alkoholiker på tur, men et triks som funker fint er en spassertur bak i galley, slå av en liten prat med vedkommende på vakt og bunkre opp med drikkevarer som man tar med tilbake. Sist fikk jeg et "takk for at du kom ned og hentet selv" fra dansken jeg snakket med der bak som var smørblid.

For de som sammenligner med andre så er SAS sitt soft produkt på servering svakere, f.eks. Lufthansa og Air Canada serverer jevnt og trutt gjennom turen i premium økonomi men de har også galley rett i front og ikke bakerst.

EB
17-06-2024, 12:49

Blir litt sånn EGON opplevelse…og det er jo ikke favoritten av restauranter heller.

oy-viv
17-06-2024, 13:05
For de som sammenligner med andre så er SAS sitt soft produkt på servering ;)svakere, f.eks. Lufthansa og Air Canada serverer jevnt og trutt gjennom turen i premium økonomi men de har også galley rett i front og ikke bakerst.

Da jeg fløj SK907 i PLUS i sep. 2022, var crew meget opmærksomme, selv
om de havde travlt! AH mente tilsyneladende, at jeg var for beskeden og
gav mig en ekstra flaske vin med ordene: “ Du kan sikkert drikke mere
vin senere!” ;)

Desuden bemærkede jeg, at crew diskret afleverede nogle drinks langt tid efter lunch, men det var måske til nogle “ kronjuveler” fra Eurobonus?

Også jeg synes, at det er et underligt system, men jeg kan godt
leve med det, trods alt!

Martin
17-06-2024, 13:06
Blir litt sånn EGON opplevelse…og det er jo ikke favoritten av restauranter heller.

Der har de jo fått QR-koder, så der er det bare å scanne med mobilen, så kommer de løpende med så mye brus du bare orker-

oy-viv
17-06-2024, 13:29
Utmerket metode. I dag hadde det strengt tatt vært en utmerket anledning også, siden sidemenneskene var Danskere og jeg trener på å lære meg Dansk. :)

I dag var det allikevel ikke dagen. Selv om jeg egentlig liker mennesker så liker jeg også å ha en form for "zen-soner". Det å fly long haul er sånn sett min "zen'este" av alle zen, og da bør folk holde seg unna.

Sprogtræning er ikke en del at mit koncept m.h.t. nabopassagereren; som
udgangspunkt respekterer man hinandens privatsfære! Min erfaring er
bare, at tingene går lidt lettere m.h.t. at vise hensyn undervejs!

B747-8
17-06-2024, 16:28
Der har de jo fått QR-koder, så der er det bare å scanne med mobilen, så kommer de løpende med så mye brus du bare orker-

Ikke fortell dette til Elefanten!

Fnate
18-06-2024, 03:48
I dag tidlig bar det så videre etter en rask frokost i Marriott kantina. En som så bedre ut enn den var.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240618/14c7caee966b6ba52b84f2df6fa7b031.jpg

Gikk shuttle fra hotellet og min avgang var fra åpenbart nye Terminal A. De hadde nettopp installert de nye sikkerhetskontroll maskinene, så selv om det var en skog av folk gikk det kjempefort igjennom. Samt praktisk at man ikke må tømme vesker og slikt.

Nye Terminal A var virkelig fresh og moderne. Masse butikker og restauranter. Stor og lufting. Fikk litt HKG følelse etter sikkerhetskontrollen.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240618/a5b6eef899a3051e8c2ae032a952bfa2.jpg

Gikk rett til United Club. Den var nødvendigvis også ny. I dag var det også masse ledig plass, hvilket passet bra siden jeg skulle sitte i Zoom møte med Oslo en times tid.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240618/3063d05c6d672711fc57fc4093aefe04.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240618/8de8029da8ff385012416375279dbdfa.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240618/68a4116644370ac4d5ce93a811e96bd7.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240618/85d57fe7fd5947aeef80aec71d020a61.jpg

Etter litt ananas, kaffe og zoom var det dags for UA1297 til ORF. Boarding fra gate 28, som var rett nedenfor trappen fra kantina.

Fnate
19-06-2024, 16:54
Så var det tid for UA til Norfolk. Jeg har ikke fløyet United på ganske lenge. Faktisk aner jeg ikke helt hvor lenge, men når jeg tenker meg nøye om innser jeg at det sannsynligvis bare er noen måneder siden.

Jeg hadde booket en return EWR-ORF-EWR med economy på utreisen og «First» tilbake. Imidlertid dukket det opp tilbud på å oppgradere utreisen for USD 75 og det synes jeg jaggu at jeg fortjente (jeg er nemlig best). Dermed var det sete 1F begge veier.

Boarding var som det pleier. Det er alltid 3-4 grupper før gruppe 1. Det gjør det i det minste lettere for SNL å lage sketcher om det. Men om sider ble det group 1 og jeg gikk ombord.

Denne A319 hadde nytt interiør som virket skikkelig fresht faktisk. Skikkelig opptur var det.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/b1b781f2a3e31e3a2021dd637502a85a.jpg

Bildet gir ikke helt inntrykk.

Det var nye bord for drinks og greier

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/16b5e5f062dfe6a84895cbbeb80bf9c3.jpg

Nye skjermer. Det hele.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/3b97d5c9b98c88c216511f31f4e61714.jpg

Det som imidlertid også stod litt ut på denne flighten var crew. De var på krigsstien. Altså... ikke nødvendigvis på en negativ måte, men ikke positive heller. Det vanket fer rolleyes enn under en krangel i heimen. Men samtidig var de på ballen så det suste. En fyr boardet sent. La kofferten sin casually over sete 1A før han fortsatte bakover.

Well... Sheila wasn’t having any of that.

-“Sir?”
-“SIR!!!!”

Så grep hun kofferten ut av bin og fulgte etter han bak til der han satt og stablet den rett i fanget hans med en streng mine. No shits taken. Unødvendig dramatisk? Kanskje. Men jeg koste meg.

Før avgang fikk vi valget mellom juice og vann. Jeg tok vann.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/8687072fbe6f1ee3b7fd3daa87f93722.jpg

Så tok vi av og jeg ba om soda water. De eneste som gjør det er oss Europere så det hjalp neppe at jeg hadde flagget på brystet og «Home at Last». Hun skjønte at jeg var fra andre siden og leverte drikken med en bonus-rolleye.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/25ef8351240aa331a33aa945ed823076.jpg

Hadde trodd de skulle komme med en kurv av snacks. Det var litt stusselig at de ikke gjorde. Det hadde kostet den en kvart kalori å gjøre på en 55 minutters flight for 12 pax. Men alt de gjorde var å sitte og spille angry pigs eller noe på telefonen.

Anyway... fremme i ORF. United First var bra. Deilige seter, alt er best.

Jeg er best.

Fnate
19-06-2024, 17:04
SURPRISE

Første dagen var i Newport News. Møter unnagjort. Vietnamesisk mat spist. Overnatting på Comfort Suites Newport Airport overstått.... Det er virkelig ikke Buckingham Palace. Ikke bo der, eller være der med mindre det er nødvendig og en paycheck i andre enden. Det mest positive er Panera Bread på andre siden av gaten og Wine & More bak Panera.

I tillegg kan man argumentere at når folk slutter å si «Thank you, have a great day sir» så synker gradvis veikvaliteten på vei til «Y’all have a good day, naw» - land. Men så stiger den litt igjen på vei ut til Outer Banks. (Nei, det gjør den ikke. Bare p åen toll road. Red.anm)

Outer Banks er supert. Jeg vil bo der og spise coconut shrimp resten av livet. Savner bare litt biscuits & gravy og fried chicken og litt greier. Men det er så fint her. OOOOhhhhhhooohho

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/7704f1006e071d88bcb1d0ddaf9c9933.jpg

Og om dere skal hit: Colington Creek Inn!!!! 4.9 i Google og det lyver ikke. For et fantastisk sted. Fantastiske folk og en helt f-ings maaaagisk frokost.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/026e8f7e1c5af217192b0cbde241793a.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/83b2b48655fecf78fd917cb42d1a3088.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/5ff726e363a6d5a4557465750a9ae17c.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/60a28171223f2da693cacd786a24cd2c.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/29ecbda92b2b46475b23fdeabbb33468.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/82d37af0cbf2c7cb25795bc36f3856c0.jpg

Det bare har det hele og du kan spassere til fjonge steder og spise som for eksempel Colington Cafe. Eller hvorfor ikke bare skrike på en Uber og dra et helt annet sted. Det er en haug med steder. Men bo skal man gjøre på Colington Creek Inn. Masse Keurig kaffe i alle rom, slik at selv @dc-8-63 kan kose seg.

Nevnte jeg at Colington Creek Inn er best? Jeg vil bo der. Hente Storsmurfen og så bare bo der. Fiske en fisk i blant og sånt.

Anyway. Nå sitter jeg på ORF og venter på en forsinket UA709 som skal ta meg til EWR. Men fortsatt i god tid til å rekke SK908 hjemover. Rapporten fortsetter HELT FORBASKA PLUTSELIG! MAKAN!!!!

Du kan f.eks dra til Mulligans. 11 min med Uber

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/95c1741511c0f2b65340a1e078721415.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/fc0ac02e5fb45467feb6175b442e1550.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/2a06816f3466d2cdf5feb998fbe8e942.jpg

Fnate
19-06-2024, 17:10
Man må dra hit ellers er man sprø!

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/ff601e17ef29f5a9fa800334b0f4c5e5.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/5ddc1edac19299b58264d3af3c0df504.jpg

LN-MOW
19-06-2024, 17:57
Har du prøvd chicken & waffles? Høres rart ut men .. GODT!!

Carry on.

Fnate
19-06-2024, 18:03

Carry on.

Jeg var sååååå tett på å bestille den, men litt for sulten til å gamble

Fnate
19-06-2024, 19:16
Da er vi straks på vei med UA709.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/acd2e46ce73ea33125231011ba067d69.jpg

Fascinerende opplegg. Det er pre-pre-boarding av crew som skal flyttes rundt så klart. Men så er det intet mindre enn 5 boarding grupper til før gruppe en

0. Crew på flyttefot
1. Skrale folk
2. Militære
3. Global services
4. Familier med barn
5. 1k customers

Så gruppe 1. Av 12 seter i C er det kapteiner og FO'er (er det vel med 3 streker) i 8 av setene. De har jo ikke bare en liten veske hver, så det var med nød og neppe jeg fikk plass til kofferten min over de første radene.

Blir neppe en "BA770 party flight" dette. Håper jeg ihvertfall.

Men samme deilige nye seter og fresh kabin. Ikke skal jeg kjøre ved ankomst EWR heller, foruten buss til B-gates, så det blir GT når vi er oppe og flakser.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/0fdf7200ef5454e021b6d6ac62e2641a.jpg

Nå er jeg på vei hjem straks! :)

Litt sånn gammel tante som styrer foran gardina her også. Hun har verken snøftet eller rullet med øynene enda, så dette lover godt

LN-MOW
19-06-2024, 19:33
Ikke helt ferdig med Skippy heller? God tur!

Fnate
19-06-2024, 21:42
Da har jeg kommet meg til EWR. Kraftig forsinket, men Bongos reiseassisten fryktet potensiell åndelig grusomhet hjemme hvis vi skulle misse SK908. Dermed hadde vi planlagt 5-6 timer layover her.

Ikke mye å si om UA709. Jeg fikk en GT og så landet vi.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/5c9a7f2b83251a49593965bce2446856.jpg

etter landing og venting på ledig gate gikk jeg til UA kantina i Terminal A. SAS kantina var et zoo sist jeg var der.

Det er rimelig tydelig at de andre har vært innom Delta Clubs og sett de siste årene. Dette er noe helt annet enn i gamle dager. Koste meg med øl og jerk chicken med Mac and cheese.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/e180d242bf153d56f9cd3a865640d1dd.jpg

Før det bar mot Terminal B. Fra Gate A28 går det rulletrapp ned til en airside buss.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/77ae5e4d185afd9d40b62a8e7ff0f67c.jpg

Terminal B 60-gates er litt Odd for dem, så nan må si fra til sjåføren. Men forøvrig er det jo en strålende tjeneste.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/901914ea0288b12ee8dcc2fbb82d4926.jpg

Nå venter en tur i dyrehagen og så SK908 hjem. :)

Inne i dyrehagen er det bare å konkludere med at om enn litt mindre crazy enn sist, så er det fortsatt crazy. Det er stappfullt, lite luft mellom sittegrupper, alt for store sittegrupper og lukten er som fra en gammel brun pub. Gammel fukt og fyll rett og slett.

Men helt inne ved toalettene har man f.eks utsikt til Air France.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/fbd8ae5f6f6e61fd511669869ba97dc1.jpg

Maten her i dag er tørre kjøttboller med ovnsbakte poteter men ikke saus.

Fnate
19-06-2024, 21:46
Ikke helt ferdig med Skippy heller? God tur!Har dratt ut bok 16 litt. Halveis nå

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

view
19-06-2024, 23:00
Takk for rapport denne uka også!

Gikk du i United Club eller United Polaris loungen? Sistnevnte har man tilgang til med Star business billett og er hakket hvassere med bordservering i restaurant, mer utvalg i bar og buffet og flotte dusjrom.

SAS loungen er litt krise for tiden spesielt med alle de ekstra Lufthansa kundene ettersom deres lounge pusses opp, hele terminal B er egentlig litt triste greier.

SudCaravelle
19-06-2024, 23:08
Spennende å se om de har Kalix og La La Land foran på 908 da.

Fnate
19-06-2024, 23:11
Takk for rapport denne uka også!

Gikk du i United Club eller United Polaris loungen? Sistnevnte har man tilgang til med Star business billett og er hakket hvassere med bordservering i restaurant, mer utvalg i bar og buffet og flotte dusjrom.

SAS loungen er litt krise for tiden spesielt med alle de ekstra Lufthansa kundene ettersom deres lounge pusses opp, hele terminal B er egentlig litt triste greier.

Takk takk. Jeg gikk til vanlige United Club for å spare tid så jeg rakk å jobbe litt her også. Men akkurat nå krysset jeg terskelen der jobb-excel er lagt ned og vinen for alvor åpnet. SKÅL!!!

Spennende å se om de har Kalix og La La Land foran på 908 da.

Saft suse. Blir spennende å se.

Fnate
19-06-2024, 23:14
Glemte å poste i går at man kan velge hovedrett på forhånd i appen. Holdt på å skrive Happn, men det hadde vel vært på grensen til ulovlig med slik planlegging der.

Anyway, her er valgene

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/f5746c14d0ec0205196743c9b4d8001f.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/a3063cab2c73f737709ac2df1b48efd3.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/323e3dc7e90e0ed6e13193f5df9af1c0.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/9185b2136f8a2fe0bc67cedc34468b3f.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/f4e190e69d0fa78a60f0acf428999139.jpg

Someone
20-06-2024, 08:54

Carry on.

Den lokale varianten av Moss sitt bidrag til det kulinariske: Pøffel

SudCaravelle
20-06-2024, 09:37
Glemte å poste i går at man kan velge hovedrett på forhånd i appen. Holdt på å skrive Happn, men det hadde vel vært på grensen til ulovlig med slik planlegging der.

Anyway, her er valgene

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/f5746c14d0ec0205196743c9b4d8001f.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/a3063cab2c73f737709ac2df1b48efd3.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/323e3dc7e90e0ed6e13193f5df9af1c0.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/9185b2136f8a2fe0bc67cedc34468b3f.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240619/f4e190e69d0fa78a60f0acf428999139.jpg

Oj.. er dette noe nytt? Finner ikke den muligheten i appen på vår booking?

WF789
20-06-2024, 15:38

Jeg fikk det opp ved innsjekk. Tilsynelatende skjedde det ikke noe da jeg gjorde et valg, men det funket.

Fnate
20-06-2024, 18:00

Jeg fikk det opp ved innsjekk. Tilsynelatende skjedde det ikke noe da jeg gjorde et valg, men det funket.

Jeg fikk det opp før innsjekk. Da stod det at det kan forhåndsbookes frem til 24 timer før avgang

jb1
20-06-2024, 18:24
I Plus i Europa kan man ikke velge maaltid, annet et de vanlige kategoriene (vegetar, halal etc.), men man kan velge bort aa faa maaltidet.

Fnate
21-06-2024, 14:24
Kjæm en frå PLUS trives en over alt

Litt eplekjekk tittel kanskje, men det var sånn det føltes å boarde SK908 i business fremfor PLUS. Jeg har jo ikke fløyet i annet enn business eller F på long haul på så lenge at jeg hadde blitt skikkelig blasert før dette kjøret her i Juni. Jeg hadde glemt hvor inni granskauen heldig jeg er.

Man går ombord. Folk smiler til deg. Man kan sette seg fint ned og romstere seg til i setet. En blid dame kommer med skumpa og alt er liksom greit.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240621/2b7b8d590904f72e683306bddbbc671d.jpg

Fikk til og med mer skumpa. Ikke med samme smilet, riktignok. Men jeg tenkte "1-0 til skumpa over smil".

Bonusskumpa

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240621/56621b9435da7b4fc634e42485920765.jpg

Det er ikke noe Hästens samarbeid lenger. Nå er det Dux. Er liksom ikke helt det samme. Er vel litt som å gå fra Molton Brown til Lano. Madrassen er f.eks helt borte. Amenity kittet har blitt en skopose (men sånn har det kanskje vært en stund?).

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240621/e5ebf3e8268144257d6a9e2dada8d128.jpg

Men kvalitet på dyne og pute er bra. Er vel i praksis samme som i PLUS nå, bare med andre farger og Dux-logo.

Flytiden var satt til 7 timer. Jeg var i sete 2H. Heilt knall.

Feiende flott take off fra NY

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240621/a101057a2242cc72d2b15e0ee73f7d46.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240621/2936f9f0c507f7413206572acd8a0522.jpg

Fikk utdelt menyer før vi fikk vitet at menyene var feil. Men vi fikk jo se maten når de trillet rundt med den.

Kjapt ute med drinks. Jeg gikk for GT, sparkling vann og Savignon Blanc. Gidder ikke vise bilder av menyene siden også drikke var helt feil.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240621/e436721d31a0ce03cdc53514390a85e3.jpg

Til forrett tok jeg noe kyllinggreier som smakte helt greit.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240621/5dfc7e7230bf841dbdd703d72b19027e.jpg

Hovedrett droppet jeg. Det så egentlig ikke så bra ut noe av det. Tror maten i PLUS er mye mer smakfull enn den i business. Men det betyr egentlig ikke så mye. Leste bok isteden. Elefanten ble sur for hvorfor han ikke hadde fått sånn nobelpris som Skippy hadde fått

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240621/8e334594e92064d387343fd6028367f1.jpg

Dessert tok jeg. Kake og frukt

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240621/a96e4c2d8a1609e733c577c954ff7c67.jpg

Etter servering var ferdig var det bare 4:21 igjen av flighten. Så de galningene som ba om å bli vekket til frokost fikk vel 1,5-2 timer teoretisk søvn?

Anywhoooo... Etter det var det egentlig bare å slappe av og sove. SOVE, DERE. ÅJÅJÅJÅJ så deilig. For en følelse. En seng i luften. Hælledussen.

Koste meg som bare f og sov hele veien til de begynte å bråke om å lande. Og så var det over. Helt super flight med SAS over dammen

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240621/d1685d9946146c79f05035bd9bd2f0d9.jpg

Nå hjemme hos Storsmurfen. Det er awesome. Og straks begynner ferien. Nærmere bestemt og 1 time og.... 36 minutter.

Andy out

LN-MOW
21-06-2024, 14:50
Leste bok isteden. Elefanten ble sur for hvorfor han ikke hadde fått sånn nobelpris som Skippy hadde fått

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240621/8e334594e92064d387343fd6028367f1.jpg

Det var kanskje her man skulle skutt inn at det kunne være fordi Skipp'ern er en fantasifigur, men ved nærmere ettertanke lar jeg være ...

Fnate
21-06-2024, 17:37
Det var kanskje her man skulle skutt inn at det kunne være fordi Skipp'ern er en fantasifigur, men ved nærmere ettertanke lar jeg være ...

Nå skal vi roe oss litt her eller?

B747-8
21-06-2024, 18:24
Tusen takk for en fantastisk rapport. Og bra at siste turen fra USA gikk veldig bra!

LN-MOW
21-06-2024, 18:42
Nå skal vi roe oss litt her eller?

Sitter heeeeelt rolig i båten, jeg ... Det er vel ingen som vil utsette seg for Elefantens vrede ..

https://i.pinimg.com/originals/15/90/b6/1590b60520c16bde289d63ecd5ccde2c.gif

B747-8
21-06-2024, 18:50
Sitter heeeeelt rolig i båten, jeg ... Det er vel ingen som vil utsette seg for Elefantens vrede ..

https://i.pinimg.com/originals/15/90/b6/1590b60520c16bde289d63ecd5ccde2c.gif

Fantastsikt bra bilde :D

krølle
23-06-2024, 17:24
Må si jeg digger rapportene dine.
Kan jeg få bli med som observatør engang? Kan passe på elefanten hvis du vil ha en fri kveld:8:

Fnate
24-06-2024, 01:34
Må si jeg digger rapportene dine.
Kan jeg få bli med som observatør engang? Kan passe på elefanten hvis du vil ha en fri kveld:8:

Da vil vi i Bongo-Gruppen oppfordre til å tenke seg om.

krølle
24-06-2024, 16:41
Da vil vi i Bongo-Gruppen oppfordre til å tenke seg om.

Ser ut til å være en god ide:colgate:
Altfor mye

HTTP Error 404.0 - Not Found

Eller mangler jeg 1 tryllestav

Fnate
24-06-2024, 20:47
Ser ut til å være en god ide:colgate:
Altfor mye

HTTP Error 404.0 - Not Found

Eller mangler jeg 1 tryllestav

Tryllestav hjelper lite når du passer en elefant med husholdningsbudsjett og grandiose planer. 😀