View Full Version : Feil kjønn på flybillett
Jeg kjøpte en flybillett til min mor på SASBraathens.no i går. Da jeg sjekket bestillingen nå oppdaget jeg at det står MR foran navnet hennes, min feil da jeg bestilte selvsagt.
Har dette noen som helst betydning for henne når hun skal ut og reise med tanke på at hun må vise legitimasjon?
Må billetten forandres med de kostnader det medfører, eller har ikke dette noen betydning?
Dette bør gå greit!
Ring SAS Braathens og bekjenn dine synder! Tipper du treffer på en hyggelig ansatt som fixer dette på 30 sekunder og ønsker din mor god tur!! ^_^
Det er lov å gjøre feil, og så lenge du ikke skal endre navn og eller reisedag/strekning går dette under tabbekvoten!
PS: Husk du har 24 timers angrefrist på varer og tjenester du bestiller på nett (eller utenom ordinært utsalgssted eller noe sånn fint som det heter i angrefristloven)
Skulle det ikke gå, så post det her så har vi en ny diskusjon på gang!!
Egil
Ikke ring og plag noen med slike bagateller ;-)
Det har absolutt ingenting å si på en innlandsreise i Norge !
Takker. Da ringer jeg SASBra i morgen og satser på at det går greit :)
Originally posted by Farmer
Det er en reise til Paris. Vet ikke om det gjør noen forskjell?
Det kan da ikke være vanskeligere enn at du sender med henne en løsbart??
Originally posted by Farmer
Farmer da... Jeg er knallhard akkurat på dette punktet når jeg står ved gate! Står det Ms når en med bart prøver å gå ombord lukter jeg lunta, he he :lol:
Nei fra spøk til revolver! Skal man reise utenlands bør navn i bestilling samsvare med pass! Ja med mindre man reiser med Ryan da, he he
Egil
Originally posted by Egil
Det er lov å gjøre feil, og så lenge du ikke skal endre navn og eller reisedag/strekning går dette under tabbekvoten!
Selv reisedag har jeg fått fikset under tabbekvoten :) (Men er vel hele kvoten også det da... )
Originally posted by Cedlind
Originally posted by Egil
Selv reisedag har jeg fått fikset under tabbekvoten :) (Men er vel hele kvoten også det da... )
Samme gjelder meg. For 2 år siden oppdaget jeg nesten 2 dager (ca 40t) etter jeg hadde bestilt en flybillett hos SASBraathens at jeg hadde bommet med 1 uke på returen, gikk greit det også;)
Høres flott ut at innsjekningsansvarlige klarer å rydde opp i sånt.
Men jeg ville ikke prøvd meg på amerikanske flyselskaper med feil kjønn, der skal det atskillig mindre forseelser til før du er suspekt!
Var det bare i gamle dager at navnet på billetten måtte stemme overens med eierens legitimasjon for at forsikringen skulle være gyldig?
Hu hei kor det går, over fjellet, over fjellet... :old
Og bytte om på etternavn og fornavn går ihvertfall fint hos både SAS og TAP:p