View Full Version : Star exit for SAS/Eurobonus, hva velger man nå?
Chriscross
04-10-2023, 15:51
Miles & More kunne på mange måter vært førstevalg her, men Senator med 100000 miles/år blir vrient. United gir vel veldig dårlig med poeng på korte turer i Europa og heller ikke lounge i us.
Er Aegan fortsatt en enkel måte å få og beholde gull?
Turkish?
Regner med at alle Star selskapee vil matche første året.
Aegean er betydelig vanskeligere enn før hvis du ikke flyr minst 4 flyvninger med Aegean i året. Første gang du skal bli gull kreves enten:
- 4 flyvinger med Aegean/Olympic og 24000 poeng. For rekvalifisering kreves 12000 og 4 flyvinger med Aegean/Olympic
Eller
- 70000 nivåpoeng
Programmet er forøvrig bra, som gull kan du oppgradere 4 ganger og det er enkelt å booke bonusbilletter med Aegean og Star-selskaper.
Sent from my iPhone using Tapatalk
M&M er for min del elendig for status, og utfordringen er i det hele tatt få nok poeng for en reise. En fordel dog er at jeg villet fått poeng for ymse Eurowingsflyvninger, men det er jo litt tilfeldig jeg har hatt noen flighter med de i 2022 og 2023.
Det kommer nok et par fine kampanjer neste vår fra en rekke programmer og selskap som er interessert i SAS kundene, bare til å smøre seg med tålmodighet.
Tipper også det kommer noen tilbud, men ville muligens ventet med å bestemme meg til jeg så om det dukket opp noen med kredittkortpartnere her. Da blir ting brått mye enklere.
Flying Blue har jo f.eks dette nå igjennom Ressurs.
Men vil satse hardt på å sørge for å ha et Star Gold kort. Suger jo litt å ha vært på vei til lifetime status i alle 3 alliansene, og så bestemmer plutselig SAS seg for å bytte. :)
Du skal fly rimelig mye for aa ha gull/hoeyere eller tilsvarende i alle allianser. For Star blir vel kanskje M&M programmet med flest selskaper, men det programmet er helt haaploest i blandt. Man maa sjekke noeye om det gis poeng om man flyr med andre selskaper enn LH-Gruppen og har du et annet program i Star, maa du sjekke om flyvinger med LH-Gruppen gir poeng, en mengde kategorier er eksludert. Star burde rydde opp her. Alle flyvninger med et star selskap paa en betalt billett (altsaa ikke ID eller bonusbilletter) burde gi opptjening i alle star programmer. Skyteam er jo ogsaa ikke alltid lett der. Oneworld virker ogsaa bedre, men det er allainsen jeg reiser minst med, men kredittkort har gitt gode poeng, dog ingen status.
Det kommer nok et par fine kampanjer neste vår fra en rekke programmer og selskap som er interessert i SAS kundene, bare til å smøre seg med tålmodighet.
Tja, en ting er kortsiktige insentiver og kampanjer, et annet spørsmål er hvordan programmene vil funke på lang sikt.
Star burde rydde opp her. Alle flyvninger med et star selskap paa en betalt billett (altsaa ikke ID eller bonusbilletter) burde gi opptjening i alle star programmer.
Star har ikke noe å gjøre med hvordan hvert selskap individuelt setter opp sitt bonusprogram Her tror jeg du overdriver eller misforstår både konseptet og myndigheten til alliansene ;)
Du skal fly rimelig mye for aa ha gull/hoeyere eller tilsvarende i alle allianser.
Tjah, det har ikke vært sååååå umulig. Har hatt SAS Diamond, Flying Blue Platinum og BA Gold Guest List samtidig i en årrekke nå. Litt planlegging så går det fint det. Men SAS er jo veldig hjulpet av kredittkort ellers hadde jeg falt ned på gull. Og nå er jeg silver hos BA etter at det har blitt nærmest umulig å fly med dem ut av Oslo.
Stor digresjon der, men det er altså mulig og da har man frihet til å fly med hvem man vil istedenfor å legge alle druene i ett egg.
Tjah, det har ikke vært sååååå umulig. Har hatt SAS Diamond, Flying Blue Platinum og BA Gold Guest List samtidig i en årrekke nå. Litt planlegging så går det fint det. Men SAS er jo veldig hjulpet av kredittkort ellers hadde jeg falt ned på gull. Og nå er jeg silver hos BA etter at det har blitt nærmest umulig å fly med dem ut av Oslo.
Stor digresjon der, men det er altså mulig og da har man frihet til å fly med hvem man vil istedenfor å legge alle druene i ett egg.
Liten digresjon her er vel at du per definisjon kanskje reiser mye? [emoji6]
Liten digresjon her er vel at du per definisjon kanskje reiser mye? [emoji6]
Jo, jeg reiser jo litt. Men har inntrykk av at det er flere her på forumet som reiser minst like mye som meg.
Evt så joiner kanskje DY en av alliansene? Neida er nok ønsketenking det, men skulle tatt seg ut om de gikk inn i *A samtidig som SAS gikk ut eller no.
Star har ikke noe å gjøre med hvordan hvert selskap individuelt setter opp sitt bonusprogram Her tror jeg du overdriver eller misforstår både konseptet og myndigheten til alliansene ;)
Nei, jeg har absolutt ikke misforstaatt. Jeg vet saa klart at Star Alliance ikke kan bestemme dette for selskapene, praksis viser jo klart det. Jeg mener at medlemskapet i alliansen ville blitt mer verdt om det ble ryddet opp. Jeg mente at Star-selskapene burde rydde opp.
Ble akkurat medlem av Volare…så kanskje det blir mitt forhold til Star-Alliance i fremtiden.
Ble akkurat medlem av Volare…så kanskje det blir mitt forhold til Star-Alliance i fremtiden.
Sjekket nå og er ikke de SkyTeam?
Sjekket nå og er ikke de SkyTeam?
…bytter vel plass med SAS når Lufthansa har fått godkjent oppkjøpet.
…bytter vel plass med SAS når Lufthansa har fått godkjent oppkjøpet.Ahaaaaaaa. Æ forstår
Sent fra min SM-F711B via Tapatalk
Begynner å få litt trua på Miles & Smiles jeg. 40k points for *Gold
Men kommer veldig an på hvordan man flyr. Gir nesten 0 poeng på domestic og man må ha styr på bookingklasser. Men de fleste PLUS legs f.eks OSL-CPH gir 1250 poeng. OSL-FRA på business saver er ca 1500. Fler ECO klasser gir det samme.
Det er kort sagt svært høy opptjening i ECO etter hva jeg kan se. Og de virker å ha challenge (om fortsatt gyldig) Hvor du får 4 mndr på å ta et par flights med dem for at status skal gjelde et år
Men det er også en del klasser og ruter som basically gir 0
Ikke nok med det, klarer man Elite Plus kan man gi bort Star Gold til partner og det skal lite til fir rekvalifisering.