PDA

View Full Version : SAS og CPH sender Beagles (hunder) til forsøkslaboratoriums

Polaris
08-08-2023, 21:07
Det popper opp overalt i mine sosiale nettverksfeeder i dag, en større undersøkelse og undercover(?) operasjon viser at tusenvis av beagles blir sendt fra USA via CPH og videre ut til forsøkslaboratoriums i Europa.

Slik jeg forstår det er det SAS som flyr hundene fra USA til CPH. 5300 beagles er dokumentert mellom April 2021 og Mai 2023.

For ordens skyld, dette er snakk om forsøk som ikke er «medisinsk nødvendige» - det meste er f.eks at de får rør ned halsen og inn i magen for å se hva som skjer om du heller avløpsrenser inn i magen på noen, før produktene kommer på markedet.

Her tipper jeg det kommer en shitstorm mot SAS og CPH. Det er lov å takke nein til slike oppdrag… peta deutschland skriver «Scandinavian Airlines profiterer på lidelsen og døden til disse hundene». Petisjoner pågår i England. Det rulles ut i Tyskland og Amerika også.

Polaris
08-08-2023, 21:09
12345678910

Polaris
08-08-2023, 21:12
For å ha det sagt; british airways og aer lingus nekter for eksempel å foreta seg slike transporter.

LN-MOW
08-08-2023, 21:17
Not cool.

Men noen berges ...

https://www.nytimes.com/2023/08/04/us/beagles-rescue-adoption.html

(bak betalingsmur)

dc-8-63
09-08-2023, 05:55
Not cool.

Men noen berges ...

https://www.nytimes.com/2023/08/04/us/beagles-rescue-adoption.html

Not cool at all, enig med LN-MOW mange Beagler reddes, vi har selv vaert foster familie for 2 av de som ble reddet, de 2 gutta var herlige, men de hadde aldri vært utendørs - så allt var nytt, selv gressplen var noe rart.

RescueMe
09-08-2023, 09:36
Om SAS får mye dritt for dette er det vel fortjent. Selskap som aktivt bidrar til dyremishandling på denne måten fortjener hverken sympati eller støtte.

Så også at SAS på twitter har blokkert brukere som postet om dette, fremfor å svare, så de vet nok at de har et problem her....

Hypern
09-08-2023, 10:08
Er dette en verifisert historie eller ikke? På nettet i dag dukker det opp mye som nødvendigvis ikke er sant fra ofte rare kilder. Men at SAS virker å blokkere brukere på Twitter/X som skriver om det til dem er jo ikke bra da og tyder på at de kanskje har noe å skjule i denne saken.

dc-8-63
09-08-2023, 15:37
Er dette en verifisert historie eller ikke? På nettet i dag dukker det opp mye som nødvendigvis ikke er sant fra ofte rare kilder. Men at SAS virker å blokkere brukere på Twitter/X som skriver om det til dem er jo ikke bra da og tyder på at de kanskje har noe å skjule i denne saken.

De forskjellige Beagle Rescue organisasjonene driver meget ryddig, vi har jobbet mye med dem både som Foster Parents og økonomisk støtte. Det at SAS blokkerer Twitter-X tyder vel på at CampSAS vet mer enn det de vil ut med og støtter The Red Baron mot Snoopy

hlorange
09-08-2023, 20:46
Om det er hold i dette, håper jeg de får så ørene henger og hodene ruller. Fy f@&n.